Jobbannonser som erbjuder distans i Gävle

Letar du efter jobb på distans med säte i Gävle? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Gävle som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 4 av 4 annonser

Erfaren BI-utvecklare till Statens servicecenter, Gävle

11/6/2025

Statens Servicecenter

Vill du vara en central spelare i att hjälpa oss att komma till nästa nivå i användandet av BI-system? Då är detta rollen för dig. Tjänsten är placerad på Ekonomiavdelningen som leds av myndighetens ekonomichef. Avdelningen har det övergripande verksamhetsansvaret för myndighetens ekonomiska och finansiella frågor. Detta innefattar ekonomisk och finansiell styrning, samordning, stöd och uppföljning av budget och resultatredovisning, inkl. prognos och verksamhetsanalys och rapportering. Avdelningen samarbetar med myndighetens alla övergripande funktioner och stödjer verksamheten bl a med BI-analys och beslutsunderlag från myndighetsledning till operativa beslutsfattare. Genom att förse verksamheten med rätt rapporter och korrekt data möjliggör vi analys, faktabaserad beslutsfattning och förändringsledning.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Som verksamhetsutvecklare och rapporteringsspecialist är du ansvarig för skapande, distribution, underhåll och rapportering av verksamhetsdata. Genom att analysera och validera data, identifiera möjligheter att integrera datakällor till vårt BI-system – Qlik Sense – kommer du att vara en nyckel till att affärsnyttor kan realiseras av verksamheten. Att omvandla verksamhetens behov till tydliga IT-krav kommer vara en naturlig del i din roll. I rollen verksamhetsutvecklare, där du kommer att agera som rapporteringsspecialist, ingår även att ansvara för att: • Vara experten inom BI-området i myndigheten • Vara drivande i att vidareutveckla området och ta nya steg för myndighetens strategiska styrning och uppföljning • Utveckla rapporter, nyckeltal, indikatorer och modeller i nära samarbete med verksamhetsrepresentanter och leverantörer • Utveckla arbetssätt och processer för en effektiv rapporteringsprocess • Att agera support till verksamhet i rapporteringsfrågor Personliga egenskaper Du är en självgående och resultatinriktad person som besitter en god förmåga att självständigt prioritera och leverera bland dina arbetsuppgifter. Du är duktig på att samarbeta och bygga relationer både med interna och externa intressenter och du har ett lösningsorienterat arbetssätt. Som person är du även analytisk och metodisk och gillar att ha struktur i ditt arbete. Du är prestigelös och gillar att arbeta tillsammans med andra och bidrar positivt till ett gott arbetsklimat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer • Akademisk examen inom exempelvis datavetenskap/systemvetenskap/informatik eller motsvarande utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Minst 3 års erfarenhet av att utveckla rapporter i ett BI-verktyg • Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift Meriterande • Erfarenhet av att utveckla rapporter i Qlik Sense • Erfarenhet av arbete med SQL • Vana att arbeta med stora datamängder • Erfarenhet av agila arbetssätt • Erfarenhet av arbete i en statlig myndighet Övrigt Anställningen är 100% och tillvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i Gävle. Det finns möjlighet att arbeta på distans upp till 49 % av arbetstiden. Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 30 november 2025. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Data/IT
Gävle

E-hälsoutvecklare till Digitalisering och e-hälsa

11/5/2025

REGION GÄVLEBORG

Digitalisering och E-hälsa är en del av verksamhetsområdet Digital Vård inom Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningen. Enhetens uppdrag är att, tillsammans med verksamhetsområdets stabsfunktioner, främja och möjliggöra digital utveckling inom hela Hälso- och sjukvården genom att initiera, driva och stötta olika digitaliseringsprojekt. Vi söker dig som har ett stort intresse för digitalisering inom hälso- och sjukvård och som vill vara med och bidra i utvecklandet av vår verksamhet. Kom och gör skillnad tillsammans med oss! ARBETSUPPGIFTER Som E-hälsoutvecklare har du en viktig roll i att driva vårdens digitala utveckling framåt, i enlighet med definierade processer. Du kommer att arbeta med att utveckla digitala verktyg och arbetssätt med initialt fokus på Min vård Gävleborg. IT-förvaltningen är den organisation som förvaltar och underhåller de system och applikationer som används inom hälso- och sjukvården. För att få en hållbar och framgångsrik förvaltning så behövs representation från verksamheten i samverkansfrågor. Du är verksamhetens representant i förvaltningsnära frågor och utgör bryggan mellan IT och verksamhet. Du kommer att samarbeta med intressenter för digitala utvecklingsprojekt, inklusive medarbetare, patienter och leverantörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter • utveckla vården utifrån förutbestämda processer med fokus på digitalisering • omvärldsspana samt hämta in behov från både patient och verksamhet • utveckla befintliga system • studera flöden, komma med förslag och genomföra aktiviteter som innebär både förbättrad arbetsmiljö och god patientnytta med bibehållen patientsäkerhet. Utöver ditt huvuduppdrag kan du även komma att utföra andra arbetsuppgifter samt agera uppdrags- och projektledare i olika sammanhang. Hos oss får du • arbeta i ett engagerat och tryggt team med kompetenta och stöttande kollegor • ett flexibelt arbete med viss möjlighet till arbete på distans • ett varierande och utvecklande arbete där du får möjlighet att jobba med digitalisering inom hälso- och sjukvård. Vi bryr oss om dig som medarbetare och erbjuder förmåner som skapar trygghet, hälsa och utveckling oavsett var du befinner dig i livet. https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett stort intresse av digitalisering inom hälso- och sjukvård och som vill verka på operativ nivå. För att trivas i rollen ser vi att du är en person som gärna tar eget ansvar, självständigt kan driva dina processer framåt samt uppnår resultat genom ett helhetsperspektiv. Vidare har du förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt för att möta uppsatta deadlines och mål. I rollen kommer du att ha mycket kontakt med de verksamheter som projekten omfattar, vilket kräver att du har lätt för att samarbeta med andra och en god förmåga att bemöta medarbetare utifrån deras förutsättningar. Dessutom har du en hög kommunikativ förmåga och kan anpassa budskapet utefter mottagaren. I rollen som E-hälsoutvecklare ska du ha • avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant • erfarenhet av att driva utvecklingsarbete, gärna inom hälso- och sjukvård • erfarenhet av att arbeta över verksamhetsgränser och tvärfunktionellt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med projektledning och/eller digitaliseringsarbete. Har du utbildning inom förändringsledning och/eller projektledning är även det fördelaktigt. Vidare ser vi gärna att du har arbetat med Min vård Gävleborg. Placering av tjänsten sker enligt önskemål, antingen i Gävle eller Hudiksvall. Provanställning kan komma att tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Administration, ekonomi, juridik
Gävle

Erfaren systemförvaltare till enheten för systemförvaltning ekonomi, Gävle

10/31/2025

Statens Servicecenter

Nu söker vi en erfaren systemförvaltare till vår enhet för systemförvaltning ekonomi. Vi vänder oss till dig som idag arbetar som systemförvaltare och trivs inom ekonomiområdet. Kanske det här är tjänsten för dig? Avdelningen för systemförvaltning har idag fyra enheter inom systemförvaltning med ca 70 medarbetare. På enheten för systemförvaltning ekonomi finns ca 20 medarbetare fördelat på flera orter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Rollen som systemförvaltare innebär förvaltning och utveckling inom ekonomisystemet Unit 4 ERP. Övriga arbetsuppgifter kan bland annat vara: • Kravställa samt bidra till vidareutveckling av systemfunktionalitet och effektiv användning av systemet • Samarbeta aktivt internt, t ex med andra förvaltningsområden, samt externt med kundmyndigheter och leverantörer • Utreda ärenden av komplex karaktär • Driva arbete med att ta fram riskanalyser • Leda uppdrag, driva utredningar och delta i projekt Då vi ansvarar för andra och tredje linjens support kommer även en viss ärendehantering att ingå i arbetsuppgifterna. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom systemvetenskap eller annan relevant utbildning - alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, exempelvis genom lång praktisk erfarenhet • Minst fem års erfarenhet av arbete med systemförvaltning inom aktuellt område, alternativt likvärdiga arbetsuppgifter Vidare ska du ha följande förmågor: • Att lösa problem genom att analysera situationen och ta fram lösningar • Att upptäcka utvecklingsbehov och bidra i utvecklingsarbete • Att kunna strukturera och prioritera ditt arbete • Att anpassa ditt arbetssätt till ändrade omständigheter • Att bidra till ett gott samarbete • Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift Dessutom är det meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av: • Erfarenhet från statligt arbete • Kunskap om relevanta avtal och lagar • Erfarenhet från ekonomisystemet Unit 4 ERP • Erfarenhet av ADRA Balancer och Matcher • Kunskaper i SQL Övrigt Anställningen är 100% och tillvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerade i Gävle. Det finns möjlighet att arbeta på distans upp till 49 % av arbetstiden. Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 19 november 2025. Vi planerar att påbörja intervjuer under vecka 48. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Data/IT
Gävle

Typescript-utvecklare

10/1/2025

Playipp AB

PLAYipp, ett ledande svenskt SaaS-bolag inom digitala informationsskärmar, utökar nu vårt team för vårt CMS. Vi söker därför en nyfiken och driven fullstack-utvecklare med erfarenhet inom TypeScript, React och Node.js. På PLAYipp är vi specialiserade på att skapa en heltäckande användarvänlig lösning som hjälper företag i alla storlekar att hantera och visa innehåll sömlöst över olika skärmar, vilket leder till förbättrad kommunikation och engagemang gentemot besökare, kunder och medarbetare. En stor del av vår produkt är det CMS som kunderna arbetar i för att hantera innehållet, och det är detta team som behöver förstärkning. Vi söker en agil fullstack-utvecklare som trivs med att arbeta i TypeScript, React och Node.js. Vi tror på samarbete och söker dig som är kommunikativ och gärna delar med dig av dina kunskaper. För att säkerställa en produkt av högsta klass arbetar vi i ett tätt samarbete med dedikerade testare och vårt kreativa UX/UI-team. Krav En stark vilja att utvecklas och samarbeta i ett växande team, samt något av följande: Yrkeserfarenhet inom front- och back-end utveckling Gedigen Github-profil inom området Det finns möjlighet att arbeta remote en viss del av tiden. Meriterande Typescript Node.js Javascript MySQL Git PHP
Data/IT
Gävle