Vill du jobba med teknik i framkant, samtidigt som du är med och bidrar till att trygga den svenska demokratin? Var med och utveckla ett robust utbetalningssystem som säkerställer Sveriges statliga förmåga att betala ut värdfärdsmedel.
Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Du arbetar med systemutveckling i ett agilt utvecklingsteam där ni tillsammans ansvarar för teamets leveranser samtidigt som ni ser till helheten leveransen. I din roll är du med och utvecklar den statliga betalningsförmedlingen för välfärdsutbetalningar i ett myndighetssamarbete.
I teamet organiserar ni själva ert arbete och jobbar tillsammans mot gemensamma mål i nära samarbete med verksamheten. Teamet är tvärfunktionellt och hjälps åt över kompetensområdena för att säkra leveranserna. Vi har ett långsiktigt uppdrag och satsar på hållbara, framtidssäkra lösningar där samhällsnyttan alltid är i fokus.
Du arbetar med varierande arbetsuppgifter i moderna utvecklingsmiljöer, plattformar och verktyg. Den tekniska miljön omfattar bland annat mikrotjänster, Red Hat OpenShift, Oracle Db, React, Springboot, JavaScript mm.
Hos oss får du möjlighet till ständig utveckling och lärande i arbetet. Du tillhör it-avdelningen, som är en av Sveriges största med cirka 1500 medarbetare. Tack vare att vi är en stor it-organisation kan vi erbjuda goda möjligheter till intern rörlighet. Det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid och vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid och möjlighet att delvis jobba hemifrån. Du får en friskvårdstimme i veckan och friskvårdsbidrag. Placerings ort för denna tjänsten är Sundbyberg.
Skatteverkets it-avdelning arbetar aktivt för att främja en inkluderande arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald där alla medarbetare får lika möjligheter att bidra och utvecklas. Läs mer på https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/jobbamedithososs.4.13948c0e18e810bfa0c55ba.html.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande
- ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar
- ha god problemlösningsförmåga, se mönster och kunna göra avgränsningar
- vara målfokuserad och bidra till att syftet med verksamheten uppnås
- agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt
- uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Du ska även ha:
- relevant efter gymnasial utbildning inom it alternativt arbetslivserfarenhet inom it som arbetsgivare bedömer relevant
- flerårig, relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av systemutveckling i Java
- flerårig, relevant och aktuell arbetslivserfarenhet av agila utvecklingsmetoder.
Det är önskvärt med:
- aktuell och relevant erfarenhet av testdriven utveckling och/eller Continuous Integration/Continuous Delivery (CI/CD)
- aktuell och relevant erfarenhet av frontendutveckling med Angular eller React
- arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i rollen som Scrum Master
- aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom komplexa it-organisationer, som tex. myndighet eller annan stor organisation
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Är du redo för nästa utmaning? Vi söker en erfaren TechOps-specialist till vårt leveransteam.
Brinner du för teknik och vill vara med och göra skillnad i människors vardag? Gillar du utmaningar och vill hjälpa Sveriges kommuner att digitalisera sitt samhällsbyggnadsarbete? Då kan detta vara rätt roll för dig!
Om rollen
För oss på Sokigo är ett starkt samspel mellan våra utvecklings- och leveransteam en avgörande pusselbit för vår framgång!
I den här rollen är du länken som säkerställer ett smidigt och effektivt samarbete mellan teamen, dels genom att hantera tydliga kravställningar mellan teamen och dels genom att identifiera och implementera förbättringar i arbetssätt och processer.
Att ständigt utveckla och effektivisera vår leverans är en nyckelfaktor för oss och kommer vara en central del av din roll.
Du kommer att jobba med att installera, konfigurera och optimera våra IT-lösningar, så att de fungerar smidigt för våra kunder. Din vardag kommer bland att bestå av:
Installera och konfigurera Sokigos produkter i OnPrem-miljöer.
Leda tekniska införanden och uppgraderingar.
Analysera, identifiera och lösa problem vid driftstörningar.
Driva utveckling utav vår leverans, gällande effektivitet och automation
Dokumentera konfigurationer, processer och lösningar.
Säkerställa tydlig kravställning och kommunikation mellan leverans- och utvecklingsteam
Det är en varierande roll som ställer krav på förmåga till både självständigt arbete och lagarbete i team med engagerade kollegor och kunder.
Vem är du?
Du är en nyfiken och lösningsorienterad person som gillar att lösa tekniska problem. Du har en analytisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i kunders behov för att leverera värdeskapande lösningar.
Vi tror att du har:
Minst 5 års praktisk erfarenhet som tekniker inom IT, med fokus på OnPrem och Windowsmiljöer.
Goda kunskaper om Windows Server (2016, 2019 och senare versioner).
Kunskap om scripting, främst PowerShell men även motsvarande i Linux är meriterande.
Meriterande om du har kunskaper och erfarenhet att arbeta med OnPrem/Azure Devops eller GitHub.
Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Active Directory, DNS, DHCP och andra nätverksfunktioner.
God kännedom inom containerisering, t.ex. Docker eller ContainerD.
Goda kunskaper inom virtualisering (t.ex. Hyper-V eller VMware).
Viktiga egenskaper för rollen:
God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad attityd.
Förmåga att analysera och lösa komplexa problem utifrån kundens behov.
Flexibilitet och en positiv inställning till varierade uppgifter.
Samarbetsförmåga i team och drivkraft att arbeta självständigt.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater.
Om Sokigo:
Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.
Sokigo söker en engagerad och driven senior systemutvecklare för att stärka upp vårt team som arbetar med vidareutveckling av vårt verktyg för handläggning av serveringstillstånd. Vi arbetar full-stack med agila processer i små team – därför ser vi gärna att du trivs bra med det arbetssättet. Huvudsakligen kommer du att arbeta med React och C# (.NET).
Rollen som senior systemutvecklare innebär:
Att du blir en del av vårt utvecklingsteam som jobbar för att ta vår ärendehanteringsplattform, Nova till nya höjder.
Att du får arbeta tillsammans med engagerade och trevliga kollegor i en platt organisation med öppen kultur som ser till dina behov som individ.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har tidigare erfarenhet som webb-utvecklare och är van att jobba full-stack. Du har lätt för att sätta dig in i befintlig kod och gillar att utmanas av såväl nyutveckling som underhållsutveckling. Vi ser att du har ett öga för detaljer och har lätt att kommunicera med andra.
Kvalifikationer (meriterande inom parentes):
Webbutveckling - React, C# (.Net)
Backend - Entity Framework, SQLServer
Verktyg - Azure Devops, (Team City), (Octopus Deploy)
Metodik - Scrum
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Viktiga egenskaper för rollen:
Driven
Prestigelös
Social
Noggrann
Ansvarstagande
Kommunikativ
Som person har du ett stort teknikintresse och du trivs med att omsätta teknik till praktiska funktioner. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och har en god pedagogisk förmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kunder som kollegor. Ditt arbetssätt är resultatorienterat och strukturerat.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater.
Om Sokigo:
Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.
Vill du arbeta med att erbjuda de bästa säkerhetslösningarna till de mest komplexa och krävande företagen? Vill du arbeta med försäljning på ett ledande cybersäkerhetsföretag? Vårt svenska kontor letar nu efter en ny Senior Sales Executive.
Om tjänsten
Vi på mnemonic är en global leverantör av cybersäkerhetstjänster och är erkända för vår Managed Detection and Response Service (MDR) och vår tjänst Argus Managed Defence (AMD). Ditt huvudsakliga arbetsområde är att ta helhetsansvar för att driva och utveckla försäljningen av mnemonic’s tjänster inom cybersäkerhet. Ditt största fokus ligger på att arbeta med både nya och befintliga kunder inom enterprise-segmentet.Arbetet omfattar att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med nyckelpersoner och beslutsfattare, identifiera komplexa kundbehov och utmaningar, samt, tillsammans med kollegor, presentera och implementera skräddarsydda lösningar som adresserar deras specifika krav.
Rollen kräver också ett aktivt arbete med att identifiera och prospektera nya affärsmöjligheter, utveckla marknadsstrategier, och hantera komplexa kunder med komplexa problem. Som Senior Sales Executive förväntas man navigera i avancerade säljsituationer, använda ett analytiskt angreppssätt och förhandlingsförmåga för att maximera affärspotentialen och driva tillväxten.
I dina viktigaste arbetsuppgifter ingår bland annat: Driva försäljningen av företagets cybersäkerhetstjänster till (främst) enterprise-kunder
Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter genom prospektering och nätverkande
Bygga och förvalta långsiktiga relationer med beslutsfattare och nyckelpersoner
Analysera komplexa kundbehov och utveckla skräddarsydda lösningar (tillsammans med kollegor)
Hantera hela försäljningscykeln från prospektering till avslut
Du kommer att utgå från vårt kontor i Sundbyberg. Vi erbjuder dig möjligheten att delvis arbeta hemifrån.
Är det här du?
För att lyckas i den här rollen bör du ha tidigare erfarenhet inom komplex, teknisk B2B försäljning, gärna i liknande roller inom IT och/eller IT-säkerhetsbranschen. En akademisk utbildning inom relevant område är önskvärt, eller om du kan uppvisa arbetslivserfarenhet vi bedömer som likvärdig tillsammans med mycket god analytisk förmåga. Du har troligtvis minst 5 års erfarenhet, gärna fler, i en liknande roll. Ytterligare kompetenser vi värdesätter är självledarskapsförmåga och god affärs- och kommersiell förståelse. Slutligen är du en mycket vass kommunikatör i tal och skrift, både i svenska och engelska.
Vi värdesätter medarbetare av entreprenöriell karaktär. Du är kreativ och har förmågan att tänka utanför boxen för att identifiera nya möjligheter och lösningar på problem. Dessutom tar du ofta initiativ och är självgående i de projekt du tar dig för. Vidare är förmågan att trivas i kundinteraktioner och att kommunicera på ett tydligt och förståeligt sätt, av stor betydelse. Vi på mnemonic samarbetar som ett team – du är troligtvis precis som oss, en lagspelare som lägger stor prestige i sitt arbete.
I slutet av rekryteringsprocessen kommer en gedigen bakgrundskontroll göras.
Vad vi erbjuder dig
mnemonic har en informell och tilltalande arbetsmiljö som ger möjlighet att växa, ha inflytande och möjlighet till kompetensutveckling. Vi erbjuder dig, förutom konkurrenskraftig lön och bonusprogram, möjligheten att påverka din anställning. I den här rollen erbjuds du att ta helhetsansvar i din roll, vilket vi förväntar oss kommer att ge god avkastning och lönsamhet till både dig som arbetstagare och oss som arbetsgivare!
Vi främjar en långsiktig anställning där vi är måna om våra medarbetares välbefinnande, där balans mellan arbete och fritid samt möjligheten att anpassa sig efter livspusslet är en självklarhet. Vi har, genom Great Place to Work, fler gånger blivit utsedd till en av de bästa arbetsplatserna i Europa – något vi är mycket stolta över! Dessutom erbjuder vi möjlighet att delta vid internationella evenemang och konferenser.
Vi ser fram emot att ha med dig på vår resa framåt!
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar mnemonic med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Stina Koskijev på 08-120 50 421, eller stina.koskijev@levelrecruitment.se. Vänligen notera att inga ansökningar godtas över e-post.
Vänligen skriv en kort presentation av de bolag du arbetat för och markera väl din erfarenhet av risktjänster och/eller cybersäkerhet i ditt CV.
Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!