Jobbannonser som erbjuder distans i Sundbyberg

Letar du efter jobb på distans med säte i Sundbyberg? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Sundbyberg som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 3 av 3 annonser

Systemspecialist mobilitet

3 d

Skatteverket

Vill du jobba med teknik i framkant, samtidigt som du bidrar till samhällsnyttan? Hos oss får du intressanta arbetsuppgifter i samhällets hjärta, kombinerat med utvecklingsmöjligheter och balans mellan arbete och fritid. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du är en av systemspecialisterna på sektionen Telefoni och Kontaktcenter där du tillsammans med resten av sektionen levererar tjänster inom telefoni- och kontaktcenterområdet. Rollen innebär att du arbetar med Skatteverkets mobilitetslösningar, både inom förvaltning och utveckling. Sektionen jobbar enligt agila processer vilket gör att man i stor utsträckning planerar arbetet inom sektionen och jobbar mot gemensamma mål i nära samarbete med verksamheten. Uppdragen vi arbetar med är långsiktiga med fokus på framtidssäkra och hållbara lösningar. Du kommer att arbeta med varierande uppgifter inom framförallt den del av sektionen som tar hand om Skatteverkets mobilitet såsom produktsortiment, MDM/EMM-system, hantering/godkännande av mobila appar, incidenthantering och produktutveckling. Hos oss får du en flexibel och stimulerande arbetsmiljö där vi uppmuntrar till egna initiativ och idéer. Med stor frihet och ansvar kombinerar du en meningsfull arbetsvardag med balans mellan jobb och fritid. Du kommer att få möjlighet att utvecklas både i bredd och på djupet – och inte minst vara en del av en arbetsplats där vi har roligt tillsammans och samtidigt skapar verklig samhällsnytta. Det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid och vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid och möjlighet att delvis jobba hemifrån. Du får en friskvårdstimme i veckan och friskvårdsbidrag. Skatteverkets it-avdelning arbetar aktivt för att främja en inkluderande arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald där alla medarbetare får lika möjligheter att bidra och utvecklas. Läs mer på Jobba med it hos oss. Din placeringsort är Sundbyberg, Göteborg eller Malmö. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande - ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar - ha god problemlösningsförmåga, se mönster och kunna göra avgränsningar - vara målfokuserad och bidra till att syftet med verksamheten uppnås - agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt - uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha: - eftergymnasial utbildning inom it alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som aktuell och relevant för rollen - aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av EMM-system Det är önskvärt med: - aktuell och relevant kunskap om EMM-systemet MobileIron (Ivanti) - dokumenterad arbetslivserfarenhet inom komplexa it-organisationer, som t.ex. myndighet, leverantör eller annan stor organisation - aktuell och relevant kunskap och arbetslivserfarenhet av mobil applikationsförvaltning - aktuell och relevant kunskap och arbetslivserfarenhet av agil utveckling - aktuell och relevant kunskap om it- och informationssäkerhet - aktuell och relevant kunskap och arbetslivserfarenhet av Splunk Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Data/IT
Sundbyberg

Systemutvecklare

3 d

Skatteverket

Vill du arbeta med modern teknik i en komplex och samhällsbärande IT-miljö? Vi söker en systemutvecklare och förvaltare som vill vara med och utveckla framtidens telefoni- och kontaktcentertjänster med fokus på skalbara, robusta och hållbara lösningar. Hos oss får du jobba med tekniker i framkant i en miljö där teknisk innovation, agila arbetssätt och gemensamma mål står i centrum. Tillsammans skapar vi lösningar som gör verklig nytta för samhället. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du blir en del av vårt team på sektionen Telefoni och Kontaktcenter – en grupp som tillsammans ansvarar för att leverera och vidareutveckla Skatteverkets tjänster inom telefoni- och kontaktcenterområdet. I din roll kommer du både att utveckla och förvalta egna lösningar som är kopplade till de produkter vi använder inom området. Det här är en ny roll på sektionen, vilket innebär att det inte finns ett färdigt upplägg – du får vara med från början och påverka både arbetssätt och tekniska val. I tätt samarbete med dina kollegor kommer du vara delaktig i att ta fram en helt ny, egenutvecklad applikation. Rollen är formbar och erbjuder stora möjligheter för dig som vill vara med och bygga upp något från grunden. Vi arbetar enligt agila principer, vilket innebär att vi planerar och prioriterar arbetet tillsammans i teamet, alltid med verksamhetens behov i fokus. Våra uppdrag är långsiktiga och syftar till att skapa framtidssäkra, hållbara och säkra lösningar. Här får du möjlighet att vara med i hela kedjan – från idé till färdig tjänst. Hos oss får du en flexibel och stimulerande arbetsmiljö där vi uppmuntrar till egna initiativ och idéer. Med stor frihet och ansvar kombinerar du en meningsfull arbetsvardag med balans mellan jobb och fritid. Du kommer att få möjlighet att utvecklas både i bredd och på djupet – och inte minst vara en del av en arbetsplats där vi har roligt tillsammans och samtidigt skapar verklig samhällsnytta.  Det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid och vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid och möjlighet att delvis jobba hemifrån. Du får en friskvårdstimme i veckan och friskvårdsbidrag. Skatteverkets it-avdelning arbetar aktivt för att främja en inkluderande arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald där alla medarbetare får lika möjligheter att bidra och utvecklas. Läs mer på https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/jobbamedithososs.4.13948c0e18e810bfa0c55ba.html Din placeringsort är Sundbyberg. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande ha förmågan och viljan att lära dig nya saker. - vara flexibel och öppen för förändringar. - ha god problemlösningsförmåga, se mönster och kunna göra avgränsningar. - vara målfokuserad och bidra till att syftet med verksamheten uppnås. - agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt. - uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha: - eftergymnasial utbildning inom it alternativt flerårig aktuell arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant för rollen. - flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet som systemutvecklare. - dokumenterad aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom komplexa it-organisationer, som t.ex. myndighet, leverantör eller annan stor organisation. Det är önskvärt med: - aktuell och relevant erfarenhet av utveckling av containerbaserade applikationer på OpenShift Container Plattform (OCP). - aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av MS SQL. - aktuell och relevant kunskap och arbetslivserfarenhet av agil utveckling, samt kunskap om it- och informationssäkerhet. - aktuell och relevant kunskap i Java och SpringBoot. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Data/IT
Sundbyberg

B2B-säljare för GIS-plattform

9/24/2025

Comstream AB

"Våra produkter ska köpas inte säljas", så tänker vi. Vi behöver därför ytterligare en person med dokumenterad verksamhetskompetens inom teknisk förvaltning som med sin kompetens aktivt kan guida våra kunder igenom köpresan och konkret påvisa hur våra produkter kan vara till nytta i vardagen." Om tjänsten I takt med att digitaliseringen pågår så genomför Sveriges kommuner och myndigheter en förändringsresa där vi hjälper dem att hitta rätt IT-stöd för kommunens åtagande inom tillgångsförvaltning eller som vi kallar det ”Det digitala gaturummet”. Så, hur ser framtiden ut inom området? Det kan DU påverka! Det hållbara gaturummet handlar om trygga områden och om trafiksäkerhet, men också om framkomlighet och minimal miljöpåverkan där ett grönt gaturum står högt upp på agendan. För att bidra till att nå målen inom Agenda 2030 samt att bedriva en kostnadseffektiv förvaltning behövs IT-system som kan möjliggöra datadrivna beslut, generera gemensamma lägesbilder, vara ett stöd i den operativa förvaltningen och garantera en konsekvent informationshantering i allmänhet. Vi arbetar med vår egenutvecklade produktsvit Gaida - det helt nya systemet som samlar tidigare lösningar som bland annat GEOSECMA for ArcGIS, vilket också är baserad på den världsledande GIS-plattformen ArcGIS. Våra kunder är Sveriges kommuner och kommunala bolag och våra samarbetspartners är Lantmäteriet, Boverket, Trafikverket och Transportstyrelsen. Ansvarsområde Tillsammans med den övriga säljorganisationen ingår du i ett dedikerat och kompetent team som hjälper nya och befintliga kunder att investera i marknadsledande system för att underlätta och effektivisera förvaltningen av gaturummet. Tjänsten ger möjlighet till stort eget ansvar och handlar primärt om att driva egna affärer där vi bistår både befintliga och nya kunder i att göra sina systemval. I rollen förväntas du utforska världsledande ny teknik och placera in den i sitt sammanhang och baserat på din kunskap beskriva vilka effekter som en kund kan få genom att använda tekniken i sin vardag. Exempel på teknik som vi hanterar är GIS, IoT, AR/VR, 3D och AI. Du fungerar även som en intern brygga mellan sälj och produktutvecklingsorganisationen där du bidrar med din kunskap om verksamhetsbehoven. Kvalifikationer Du är förmodligen civilingenjör inom väg- och vatten, eller har en annan erfarenhet som känns precis lika bra. Då vi arbetar direkt riktat mot kommunala organisationer och verksamhetsområdena gata, trafik och park, så är en bakgrund inom dessa verksamheter det viktigaste – resten lär du dig hos oss. Du har idag troligen en tjänst inom teknikkonsultbranschen eller en kommunal förvaltning med ca 3-5 års erfarenhet inom verksamhetsområdena. Typiska kompetensprofiler som arbetar hos oss är trafikingenjörer, väg-och vattenbyggare, planarkitekter, lantmätare, GIS-ingenjörer och samhällsplanerare. Kravprofil Gillar att göra affärer baserat på förtroende och kunskap Utåtriktad och kundorienterad person. Teknisk passion. Goda kunskaper i både svenska och engelska. Relevant eftergymnasial utbildning (t.ex. ingenjör, landskapsingenjör, GIS-ingenjör) eller motsvarande erfarenhet. Meriterande Det är starkt meriterande om du: Har minst 3 års erfarenhet av arbete direkt- eller i anslutning till kommunalteknisk förvaltning Har erfarenhet av att självständigt driva och ansvara för tekniska förvaltningsfrågor inom park, gata eller liknande. Har erfarenhet av att arbeta i GIS-miljö, GEOSECMA for ArcGIS, ArcGIS, etc. Vi erbjuder Sokigo är ett respekterat och lönsamt produktföretag inom IT, specialiserat på verksamhetsnära GIS-lösningar för kommuner, VA-organisationer och Lantmäteriet. Våra egenutvecklade produkter är verksamhetskritiska för mer än hälften av Sveriges kommuner, en marknad där vi nu lanserar Gaida, ett kommunövergripande sammarbetssystem som bygger på världens mest använda GIS-plattform, ArcGIS från Esri Inc. Med delar av vår produktportfölj finns vi i alla landets kommuner. Sokigo brinner för att bygga och bibehålla ett starkt personligt engagemang hos våra anställda. Du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Därför erbjuder vi dig delaktighet, transparens och personliga utvecklingsmöjligheter. För det är så engagemang skapas. Vi hyllar också kompetens och resultat. Vår styrka bygger på mixen av olika kompetenser som arbetar tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Det är då innovation och nya idéer uppstår som gör att vi, tillsammans, skapar värde för kunder och samhället i stort. Vi tycker också det är viktigt att jobba med tydliga mål och förväntningar och att du som medarbetare får personlig feedback och blir sedd. Dessutom - hos oss får du en familjär arbetsplats där vi tycker att det är självklart att hjälpa varandra. Samarbete och respekt för varandra är grunden för det. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Gävle, Sundbyberg, Karlskrona eller Malmö. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. För att skapa en så rättvis och objektiv rekryteringsprocess som möjligt använder vi kapacitets- och personlighetstester som en del utav vår urvalsprocess. Eftersom Sokigo, direkt eller indirekt arbetar med data som kan vara samhällskänslig utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. Om Sokigo: Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group. Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Sundbyberg