Vill du arbeta med att erbjuda de bästa säkerhetslösningarna till de mest komplexa och krävande företagen? Vill du arbeta med försäljning på ett ledande cybersäkerhetsföretag? Vårt svenska kontor letar nu efter en ny Senior Sales Executive.
Om tjänsten
Vi på mnemonic är en global leverantör av cybersäkerhetstjänster och är erkända för vår Managed Detection and Response Service (MDR) och vår tjänst Argus Managed Defence (AMD). Ditt huvudsakliga arbetsområde är att ta helhetsansvar för att driva och utveckla försäljningen av mnemonic’s tjänster inom cybersäkerhet. Ditt största fokus ligger på att arbeta med både nya och befintliga kunder inom enterprise-segmentet.Arbetet omfattar att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med nyckelpersoner och beslutsfattare, identifiera komplexa kundbehov och utmaningar, samt, tillsammans med kollegor, presentera och implementera skräddarsydda lösningar som adresserar deras specifika krav.
Rollen kräver också ett aktivt arbete med att identifiera och prospektera nya affärsmöjligheter, utveckla marknadsstrategier, och hantera komplexa kunder med komplexa problem. Som Senior Sales Executive förväntas man navigera i avancerade säljsituationer, använda ett analytiskt angreppssätt och förhandlingsförmåga för att maximera affärspotentialen och driva tillväxten.
I dina viktigaste arbetsuppgifter ingår bland annat:Driva försäljningen av företagets cybersäkerhetstjänster till (främst) enterprise-kunder
Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter genom prospektering och nätverkande
Bygga och förvalta långsiktiga relationer med beslutsfattare och nyckelpersoner
Analysera komplexa kundbehov och utveckla skräddarsydda lösningar (tillsammans med kollegor)
Hantera hela försäljningscykeln från prospektering till avslut
Du kommer att utgå från vårt kontor i Sundbyberg. Vi erbjuder dig möjligheten att delvis arbeta hemifrån.
Är det här du?
För att lyckas i den här rollen bör du ha tidigare erfarenhet inom komplex, teknisk B2B försäljning, gärna i liknande roller inom IT och/eller IT-säkerhetsbranschen. En akademisk utbildning inom relevant område är önskvärt, eller om du kan uppvisa arbetslivserfarenhet vi bedömer som likvärdig tillsammans med mycket god analytisk förmåga. Du har troligtvis minst 5 års erfarenhet, gärna fler, i en liknande roll. Ytterligare kompetenser vi värdesätter är självledarskapsförmåga och god affärs- och kommersiell förståelse. Slutligen är du en mycket vass kommunikatör i tal och skrift, både i svenska och engelska.
Vi värdesätter medarbetare av entreprenöriell karaktär. Du är kreativ och har förmågan att tänka utanför boxen för att identifiera nya möjligheter och lösningar på problem. Dessutom tar du ofta initiativ och är självgående i de projekt du tar dig för. Vidare är förmågan att trivas i kundinteraktioner och att kommunicera på ett tydligt och förståeligt sätt, av stor betydelse. Vi på mnemonic samarbetar som ett team – du är troligtvis precis som oss, en lagspelare som lägger stor prestige i sitt arbete.
I slutet av rekryteringsprocessen kommer en gedigen bakgrundskontroll göras.
Vad vi erbjuder dig
mnemonic har en informell och tilltalande arbetsmiljö som ger möjlighet att växa, ha inflytande och möjlighet till kompetensutveckling. Vi erbjuder dig, förutom konkurrenskraftig lön och bonusprogram, möjligheten att påverka din anställning. I den här rollen erbjuds du att ta helhetsansvar i din roll, vilket vi förväntar oss kommer att ge god avkastning och lönsamhet till både dig som arbetstagare och oss som arbetsgivare!
Vi främjar en långsiktig anställning där vi är måna om våra medarbetares välbefinnande, där balans mellan arbete och fritid samt möjligheten att anpassa sig efter livspusslet är en självklarhet. Vi har, genom Great Place to Work, fler gånger blivit utsedd till en av de bästa arbetsplatserna i Europa – något vi är mycket stolta över! Dessutom erbjuder vi möjlighet att delta vid internationella evenemang och konferenser.
Vi ser fram emot att ha med dig på vår resa framåt!
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar mnemonic med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Stina Koskijev på 08-120 50 421, eller stina.koskijev@levelrecruitment.se. Vänligen notera att inga ansökningar godtas över e-post.
Vänligen skriv en kort presentation av de bolag du arbetat för och markera väl din erfarenhet av risktjänster och/eller cybersäkerhet i ditt CV.
Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Är du redo för nästa utmaning? Vi söker en erfaren TechOps-specialist till vårt leveransteam.
Brinner du för teknik och vill vara med och göra skillnad i människors vardag? Gillar du utmaningar och vill hjälpa Sveriges kommuner att digitalisera sitt samhällsbyggnadsarbete? Då kan detta vara rätt roll för dig!
Om rollen
För oss på Sokigo är ett starkt samspel mellan våra utvecklings- och leveransteam en avgörande pusselbit för vår framgång!
I den här rollen är du länken som säkerställer ett smidigt och effektivt samarbete mellan teamen, dels genom att hantera tydliga kravställningar mellan teamen och dels genom att identifiera och implementera förbättringar i arbetssätt och processer.
Att ständigt utveckla och effektivisera vår leverans är en nyckelfaktor för oss och kommer vara en central del av din roll.
Du kommer att jobba med att installera, konfigurera och optimera våra IT-lösningar, så att de fungerar smidigt för våra kunder. Din vardag kommer bland att bestå av:
Installera och konfigurera Sokigos produkter i OnPrem-miljöer.
Leda tekniska införanden och uppgraderingar.
Analysera, identifiera och lösa problem vid driftstörningar.
Driva utveckling utav vår leverans, gällande effektivitet och automation
Dokumentera konfigurationer, processer och lösningar.
Säkerställa tydlig kravställning och kommunikation mellan leverans- och utvecklingsteam
Det är en varierande roll som ställer krav på förmåga till både självständigt arbete och lagarbete i team med engagerade kollegor och kunder.
Vem är du?
Du är en nyfiken och lösningsorienterad person som gillar att lösa tekniska problem. Du har en analytisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i kunders behov för att leverera värdeskapande lösningar.
Vi tror att du har:
Minst 5 års praktisk erfarenhet som tekniker inom IT, med fokus på OnPrem och Windowsmiljöer.
Goda kunskaper om Windows Server (2016, 2019 och senare versioner).
Kunskap om scripting, främst PowerShell men även motsvarande i Linux är meriterande.
Meriterande om du har kunskaper och erfarenhet att arbeta med OnPrem/Azure Devops eller GitHub.
Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Active Directory, DNS, DHCP och andra nätverksfunktioner.
God kännedom inom containerisering, t.ex. Docker eller ContainerD.
Goda kunskaper inom virtualisering (t.ex. Hyper-V eller VMware).
Viktiga egenskaper för rollen:
God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad attityd.
Förmåga att analysera och lösa komplexa problem utifrån kundens behov.
Flexibilitet och en positiv inställning till varierade uppgifter.
Samarbetsförmåga i team och drivkraft att arbeta självständigt.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater.
Om Sokigo:
Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.
Sokigo söker en engagerad och driven senior systemutvecklare för att stärka upp vårt team som arbetar med vidareutveckling av vårt verktyg för handläggning av serveringstillstånd. Vi arbetar full-stack med agila processer i små team – därför ser vi gärna att du trivs bra med det arbetssättet. Huvudsakligen kommer du att arbeta med React och C# (.NET).
Rollen som senior systemutvecklare innebär:
Att du blir en del av vårt utvecklingsteam som jobbar för att ta vår ärendehanteringsplattform, Nova till nya höjder.
Att du får arbeta tillsammans med engagerade och trevliga kollegor i en platt organisation med öppen kultur som ser till dina behov som individ.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har tidigare erfarenhet som webb-utvecklare och är van att jobba full-stack. Du har lätt för att sätta dig in i befintlig kod och gillar att utmanas av såväl nyutveckling som underhållsutveckling. Vi ser att du har ett öga för detaljer och har lätt att kommunicera med andra.
Kvalifikationer (meriterande inom parentes):
Webbutveckling - React, C# (.Net)
Backend - Entity Framework, SQLServer
Verktyg - Azure Devops, (Team City), (Octopus Deploy)
Metodik - Scrum
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Viktiga egenskaper för rollen:
Driven
Prestigelös
Social
Noggrann
Ansvarstagande
Kommunikativ
Som person har du ett stort teknikintresse och du trivs med att omsätta teknik till praktiska funktioner. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och har en god pedagogisk förmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kunder som kollegor. Ditt arbetssätt är resultatorienterat och strukturerat.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater.
Om Sokigo:
Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.