Jobbannonser som erbjuder distans i Sundsvall

Letar du efter jobb på distans med säte i Sundsvall? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Sundsvall som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 4 av 4 annonser

Konsultuppdrag inom säkerhet och beredskap

5 d

Experis AB

Jefferson Wells söker nu en erfaren konsult till ett spännande uppdrag inom säkerhets- och beredskapsområdet. Uppdraget omfattar att förstärka en myndighets arbete inom krisberedskap och säkerhet, med placering i Sundsvall. Arbetsuppgifter I rollen som konsult kommer du att arbeta med att: * Definiera och utveckla organisationens krigsuppgift och krigsorganisation. * Utarbeta beredskapsplaner och kontinuitetsplaner. * Bidra i utbildnings- och övningsinsatser inom krishantering. * Dokumentera och överföra kunskap till organisationens personal. * Använda verktyg som Confluence och Jira i det dagliga arbetet. Omfattning och uppdragsperiod * Omfattning: ca 50 % av heltid. * Uppdragsstart: Senast 1 november 2025. * Uppdragstid: Till 30 juni 2026, med möjlighet till förlängning till 31 december 2026. * Arbetsplats: Sundsvall, med möjlighet att arbeta på distans upp till 20 %. Vem söker vi? Vi söker dig som har erfarenhet från arbete inom säkerhet, beredskap eller krisledning. Du har god förmåga att arbeta självständigt, är drivande, kommunikativ och trivs med samarbete. För rollen krävs mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du ska också vara beredd på att genomgå bakgrundskontroll samt ingå säkerhetsskyddsavtal nivå 2. Ansökan Låter detta som rätt uppdrag för dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Om Jefferson Wells Jefferson Wells är en del av ManpowerGroup och specialister på rekrytering och konsultlösningar inom ledarskap, ekonomi, teknik, HR och IT. Genom vårt stora nätverk och vår långa erfarenhet matchar vi rätt kompetens med rätt uppdrag.
Chefer och verksamhetsledare
Sundsvall

Teknisk Specialist till vårt team It arbetsplats

9/3/2025

Statens Tjänstepensionsverk

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall. Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Vi söker nu en teknisk specialist till vårt team inom it-arbetsplatsnära tjänster som kan bidra med erfarenhet och nya idéer. ARBETSUPPGIFTER Team it arbetsplats består av fyra personer som tillsammans arbetar med våra arbetsplatsnära it-tjänster. Vi jobbar med klientplattform, klientprogramvaror, mobiltelefoni, avtal och licenser. Att se möjligheter till effektiviseringar, besparingar och förbättringar är en naturlig del av vår vardag. I rollen som teknisk specialist arbetar du brett kring klientplattformen med uppgraderingar och kravställning, förvaltning och livscykelhantering av klientprogramvaror. Du arbetar även med systemadministration, uppföljning och rapportering av hård- och mjukvara. Mycket arbete sker i nära samarbete med vår driftleverantör. Support till våra användare med klienter och mobiltelefoni är också en del av arbetet. Ditt jobb blir både tekniskt och administrativt vilket innebär att du behöver tycka om att jobba med teknik och ha intresse för ny teknik samtidigt som du behöver vara en duktig administratör och beställare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har något av följande • eftergymnasial utbildning inom it-området och minst 2 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet • minst 5 års aktuell och relevant arbetslivsfarenhet. Du har även mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av eller kunskap om: • teknisk support av mobiltelefoni • mobile decive management (MDM) eller enterprise mobile management (EMM) lösningar • agila arbetssätt • beställarkompetens • licenshantering, avtalshantering och upphandling. För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Som person: • har du en problemlösande, analytisk förmåga. Du arbetar bra med komplexa frågor. Du har förmågan att analysera och bryta ner problem i sina beståndsdelar och lösa komplicerade problem. • har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. • är du strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. • är du serviceinriktad. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. • är du självgående. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare. Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 3) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här på Säkerhetspolisens webbplats: https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html ÖVRIGT Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger. Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i då det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Vår verksamhet vilar på den gemensamma statliga värdegrunden. Den är en grundläggande utgångspunkt för oss, oavsett vad vi arbetar med. Demokrati är den överordnade principen i värdegrunden och medborgarna är vår yttersta uppdragsgivare. Övriga principer i den statliga värdegrunden är legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt samt effektivitet och service. Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se. Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Data/IT
Sundsvall

Uppdragsledare

9/1/2025

Statens Tjänstepensionsverk

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall. Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. ARBETSUPPGIFTER Har du flera års erfarenhet av att leda uppdrag inom it och är van att hantera både teknik, människor och affärskrav? Vi söker en strukturerad och kommunikativ uppdragsledare som kan ta ansvar för komplexa utvecklings- och infrastrukturprojekt inom it - från idé till leverans. I arbetsuppgifterna ingår att leda, planera, genomföra och följa upp uppdrag som är prioriterade för SPV. I rollen som uppdragsledare arbetar du med både mindre och större uppdrag inom it och verksamhet. Du arbetar i team, i nära samarbete med andra kollegor och du tycker om att leda och utveckla andra. Du delar resultat och framsteg i olika forum och stöttar andra projekt och uppdrag för att gemensamt nå framgång. Som uppdragsledare hos oss kommer du bland annat att: • planera, leda och följa upp utvecklings- och infrastrukturuppdrag inom it. • arbeta i nära samarbete med både it-tekniker, utvecklare, externa leverantörer och verksamheten. • säkerställa att uppdrag levereras i tid, inom budget och med rätt kvalitet. • identifiera risker, hantera förändringar och driva problemlösning. • bidra till förbättring av våra metoder och arbetssätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med utbildning inom ett för tjänsten relevant område, eller arbetslivserfarenhet inom ett område som vi bedömer som likvärdigt. Du har minst fem års arbetslivserfarenhet som uppdragsledare eller projektledare och har drivit projekt inom it. Du har god teknisk förståelse inom it-arkitektur, systemutveckling och driftmiljöer och vana att arbeta med agila modeller. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper engelska, i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du har: • certifieringar inom PPS, Pejl eller likvärdigt • erfarenhet av uppdragsledning eller projektledning inom offentlig sektor eller större organisationer För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Som person: • är du flexibel. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser också möjligheterna i förändringar. • har du god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. • är du självgående. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare. • är du kvalitetsmedveten. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Säkerhet har hög prioritet för oss på SPV. Den här tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att vi gör en säkerhetsprövning (klass 3) enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), innan vi tar beslut om att anställa en ny medarbetare. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här: https://www.sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/sakerhetsskyddsatgarder/personalsakerhet.html I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av arbetsprov eller personlighetstester som urvalsmetoder. ÖVRIGT Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger. Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen. Vår verksamhet vilar på den gemensamma statliga värdegrunden. Den är en grundläggande utgångspunkt för oss, oavsett vad vi arbetar med. Demokrati är den överordnade principen i värdegrunden och medborgarna är vår yttersta uppdragsgivare. Övriga principer i den statliga värdegrunden är legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt samt effektivitet och service. Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se. Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Data/IT
Sundsvall

Upphandlare med stenkoll på LOU

8/29/2025

Myndigheten För Digital Förvaltning

Vill du jobba självständigt med att projektleda upphandlingar där du får arbeta tillsammans med kollegor från hela verksamheten? Är du både affärsmässig och kan leverera god service? Har du dessutom stenkoll på lagen om offentlig upphandling borde du läsa vidare! Vi vill förstärka vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare, kanske är du vår nästa? Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här.  Om jobbet Vi behöver förstärka arbetet söker en upphandlare till enheten Styrning och uppföljning. På enheten arbetar vi med styrning och stöd i frågor rörande upphandling, avtalsuppföljning samt verksamhets- och ekonomistyrning. Vi är ett gäng på 9 personer som finns i Sundsvall och Umeå och vi träffas fysiskt ungefär en gång i månaden, därutöver arbetar vi främst digitalt.  Som upphandlare hos oss samordnar du upphandlingsfrågor inom myndigheten. Du ger rådgivning och stöd till verksamheten samt kvalitetsgranskar och följer upp inköpsprocessen. Du kommer med andra ord att projektleda upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar på ramavtal, främst gällande konsulter samt arbeta med avtalsuppföljning. Du förväntas också bidra i arbetet med verksamhetsutveckling. Det är ett självständigt arbete som sker främst via digitala verktyg då dina kollegor befinner sig på flera olika orter i landet. Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter: Kompetenser • Affärsmässighet • Flexibel • Samarbetsförmåga • Serviceinriktad Kunskaper • Mycket goda kunskaper i att arbeta med hela upphandlingsprocessen utifrån lagen om offentlig upphandling (LOU) • God kunskap i något digitalt upphandlingssystem • God kunskap i uppföljning av avtal (avtalscontrolling) • Goda kunskaper i e-handelssystemet Visma proceedo • God kunskap i svenska, både i tal och i skrift. Erfarenheter • Minst 5 års erfarenhet av upphandling inom LOU åt statlig verksamhet under de senaste 10 åren. • God erfarenhet av att aktivt stödja verksamheten i behovsanalys, kravställning och att aktivt hålla i processen till dessa till dess att upphandling är avslutad samt att därefter ge stöd och råd under avtalstiden • God erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning • God erfarenhet av arbete med e-handel inom offentlig verksamhet • Erfarenhet av kravställning inom it och säkerhet • Erfarenhet av att genomföra förnyade konkurrensutsättningar från kammarkollegiets avtal. Du har en akademisk utbildning inom relevant område, en upphandlarcertifiering eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Om Digg och vad vi erbjuder Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. När vi är i Diggs lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm.Vi är positivt inställda till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt arbete, utifrån verksamhetens och medarbetarens behov.  I det här jobbet behöver du inte vara knuten till Sundsvall eller Stockholm utan kan arbeta på distans. Då en kollega arbetar från Umeå ser vi gärna att du arbetar därifrån. Resor förekommer cirka 1 gång i månaden, oftast till Sundsvall och ibland till Stockholm. Som sökande till det här jobbet kommer du behöva gå igenom en säkerhetsprövning då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är 22 september 2025. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Fanqvst på tel 010 484 73 16. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Sundsvall