Arbetsförmedlingen

Just nu finns det 7 jobbannonser från Arbetsförmedlingen.

Visar 1 - 7 av 7 annonser

Strategisk inköpare

1 d

Arbetsförmedlingen

Affärsdriven strategisk inköpare inom offentlig upphandling  Vi söker en erfaren strategisk inköpare med erfarenhet av LOU, ett starkt driv för att skapa effektiva lösningar främst inom området lokalförsörjning. Om oss Enheten Affärsområde IT, Förvaltning ansvarar för samtliga inköpskategorier som hanterar myndighetens interna behov av varor och tjänster.  Sektionen inköp förvaltning är en del av enheten Affärsområde IT och Förvaltning och ansvarar för upphandling, affärsutveckling av varor, tjänster inom fyra inköpskategorier så som Lokalförsörjning, intern och extern kommunikation, Resor samt Tolk- och översättningstjänster. Vi är ett team av 16 kollegor inom strategiskt inköp, upphandling och inköp. Nu söker vi en senior strategisk inköpare som kan bidra med sin expertis, ge vägledning, driva utvecklingen av våra affärer. Hos oss får du en dynamisk och affärsnära roll där du kan påverka både operativt och strategiskt! Beskrivning av tjänsten Du kommer att ha en nyckelroll i att utveckla, genomföra upphandlingar av varor och tjänster. Du arbetar både operativt, strategiskt för att säkerställa affärsmässiga, hållbara lösningar som skapar värde för myndigheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - planera, projektleda, genomföra upphandlingar inom sektionens inköpskategorier, främst lokalförsörjning. - att medverka i tvärfunktionella kategoriteam för att formulera inköpsstrategier, optimera affärer, möjliggöra nyttorealisering. - att bidra i den affärsmässiga uppföljningen samt förvaltningen av avtal, uppföljning av leverantörer. - att kontinuerligt bidra till att utveckla vår verksamhet, våra arbetssätt utifrån aktiviteter i enhetens verksamhetsplan, men också genom vårt strukturerade arbete med ständiga förbättringar. En stor del av avtalsförsörjningen sker idag gm. avrop från statliga ramavtal el. gm. öppet förfarande, därför värdesätter vi om du arbetat med andra upphandlingsförfaranden och kan stärka vår förmåga inom dessa. Grundläggande krav för tjänsten - Akademisk examen om minst 180 hp inom juridik, ekonomi, IT eller YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling om minst 400 YH-poäng, alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar i enlighet med LOU (Lagen om offentlig upphandling) - Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse Övriga meriter för tjänsten - Tvåstegsförfaranden, exempelvis: förhandlat förfarande med föregående annonsering, konkurrenspräglad dialog osv. - Erfarenhet av projektledning - Erfarenhet av kategoristyrt arbetssätt Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.  Du är: - Analytisk: god förmåga att snabbt sätta dig in i nya problemfrågeställningar och att strukturera ett komplext material - Lagspelare: kunna samarbeta prestigelöst med olika personer och grupperingar och lite av en brobyggare. - Pedagogisk: att kunna målgruppsanpassa och kommunicera på ett effektivt och engagerande sätt. - Affärsmässig och förtroendeingivande: Ser och tänker helhet i vardagen Vi värdesätter integritet, lojalitet och samarbetsförmåga. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Vårt erbjudande  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Möjliga placeringsorter är Stockholm eller Östersund.  Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag.  Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 250516. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet.  Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Solna

Senior Pega-utvecklare

7 d

Arbetsförmedlingen

Vi behöver nu utöka vår kapacitet och förstärka kompetensen med en senior utvecklare inom PEGA (SSA) som vill vara med och skapa större effekter på arbetsmarknaden. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Enhetens uppdrag Vi på Enheten Fristående Aktörer jobbar med ett strategiskt viktigt verksamhetsområde som kommer utgöra en stor del av myndighetens framtida uppdrag. Vår uppgift är att skapa den digitala infrastrukturen, en ny mötesplats för våra fristående aktörer, arbetsförmedlingen, arbetssökande och arbetsgivare med mål att fler människor ska rustas och matchas för jobb. Vi är flera sektioner på IT-avdelningen som arbetar för fullt med att digitalisera myndigheten. Arbetsförmedlingens digitala förnyelse bygger på flera IT-plattformar. Vi har valt plattformen PEGA som en strategisk plattform i vår digitala transformation, samtidigt som vi avvecklar vårt legacy. Vi erbjuder en snabbrörlig, rolig och inspirerande arbetsplats där vi utvecklar nya innovativa tjänster nära användarna. På Arbetsförmedlingen tillämpar vi produktstyrning och arbetar i en agil kultur med inspiration från SAFe. All vår utveckling sker i utvecklingståg och vi samarbetar tvärfunktionellt i allt vi gör. Att tänka nytt och att snabbt omsätta det i vår verksamhet är viktigt för oss. Vi samarbetar tvärfunktionellt i allt vi gör och de flesta medarbetare arbetar i roller som är T-formade, vilket betyder att man har djup kompetens inom ett eller flera områden och är duktig inom sitt skrå. Beskrivning av tjänsten Du kommer att ingå i ett tvärfunktionellt team som arbetar med att designa och realisera olika delar i vårt kundflöde. Vid utveckling av nya interna digitala tjänster och koncept arbetar vi utifrån behov, idégenerering, design thinking, realisering och slutanvändartester. I utvecklingsarbetet ingår att tillsammans med andra seniora kollegor designa och realisera PEGA-lösningar för att på bästa sätt möta behoven. För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du drivs av att få lösa tekniska problem och har en lösningsfokuserad inställning för att leverera en bra slutprodukt. Du är van av att arbeta i och med agila tvärfunktionella team, och ser värdet av Releasetåg och teamens betydelse i kedjan. Vi letar efter dig som är en lagspelare och samtidigt trivs med självständigt arbete. Du är nyfiken, innovativ, får saker att hända, och har ett stort personligt driv. Grundläggande krav för tjänsten Eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande. Certifiering som Pega Certified Senior System Architect (PCSSA). Minst 4 års arbetslivserfarenhet i rollen som Senior System Architect (SSA). Erfarenhet av att utveckla i Pega, där applikationer byggs genom systemintegration med andra delsystem. Praktisk erfarenhet av att hantera deployment-processer i Pega, inklusive konfiguration och driftsättning av applikationer. Dokumenterad erfarenhet av att driva utvecklingsinitiativ samt agera mentor för andra utvecklare inom teamet. Erfarenhet av att arbeta enligt SAFe i större organisationer och/eller inneha certifiering inom SAFe eller Scrum. Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska och/eller engelska, både i tal och skrift. Övriga meriter för tjänsten Arbetslivserfarenhet från offentlig sektor, gärna från en myndighet Praktisk erfarenhet av framtagning av datamodeller och dataobjekt. Praktisk erfarenhet av att arbeta i nära samarbete med kravanalytiker och andra affärsnära roller. Praktisk erfarenhet av felsökningsmetodik inom systemutveckling. Praktisk erfarenhet av diagnostiska metoder för att identifiera tekniska problem. Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring  Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-09 Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad via mail genom hela rekryteringsprocessen.   Har du skyddade personuppgifter kontaktar du rekryteringspartner. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Data/IT
Solna

Sektionschef till Arbetsförmedlingen, enheten fristående aktör

4/23/2025

Arbetsförmedlingen

Inledning Arbetsförmedlingen bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad. För oss på IT betyder det såväl omfattande utveckling av externa digitala tjänster som utveckling av våra interna digitala lösningar. Med tekniken transformerar vi myndigheten i grunden. "Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Sektionens uppdrag Avdelningen Digitala arbetsförmedlingsstöd har det övergripande ansvaret för digitala arbetsflöden för både arbetsförmedlare och handläggare inom förmedlingsverksamheten samt för Fristående aktörer och den digitala infrastrukturen för Fristående aktörer. I ansvaret ingår även utveckling och drift samt livscykelhantering för produkterna inom avdelningen. Vi söker en sektionschef till Sektionen Strategi FA som har ansvaret för arkitektur, krav, test för hela produktområdet Fristående Aktörer samt transformering av tidigare infrastruktur. Sektionen består av ca 20 medarbetare. Sektionschefens uppdrag och ansvar Ditt uppdrag som sektionschef innebär verksamhets- och personalansvar. Du ansvarar för att sektionens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar. Du som sektionschef har ett viktigt uppdrag i att skapa välfungerande arbetsgrupper och tillsammans med dina medarbetare driva och utveckla verksamheten. Du möjliggör goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefskriterier. Du verkar för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Ditt arbete sker i starkt partnerskap i och utanför din egen sektion och i god samverkan med fackliga parter. Du ingår i enhetschefens ledningsgrupp och kommer gemensamt med denna och de andra sektionscheferna att ansvara för hela enhetens resultat och utveckling. Som sektionschef är du en förebild i att leva Arbetsförmedlingens vision, värdegrund och inriktning för medarbetarskap och chefskap. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande kvalifikationskrav - Aktuell erfarenhet av en ledande roll (sammanhängande uppdrag, projekt, arbetsgrupp) minst 6 månader inom Arbetsförmedlingens verksamhet. Eller: - Genomfört Arbetsförmedlingens förberedande chefsprogram Eller: - Aktuell erfarenhet av chefskap på motsvarande nivå med verksamhet- och personalansvar från annan organisation minst 1 år Samt  - Du har dokumenterad erfarenhet av Arbetsförmedlingens verksamhet och processer - Praktisk aktuell erfarenhet av förändringsledning av stor och komplex förändring där digitala lösningar förändrat stora delar av arbetssätt och organisation hos slutanvändarna - Kommunikationsmässig skicklighet och erfarenhet av att förmedla mål, prioriteringar och konsekvenser till intressenter och medarbetare. Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av att arbeta i en IT-organisation - Erfarenhet att leda IT-utveckling kopplat till externa intressenter. - Erfarenhet av att kunna driva användarnära utveckling mot nyttoeffekter   Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom: - Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer - Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem - Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-04. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Chefer och verksamhetsledare
Solna

RPA-utvecklare till Arbetsförmedlingen

4/23/2025

Arbetsförmedlingen

Vill du vara med och forma framtidens digitala tjänster i en samhällsbärande organisation? Vi söker en erfaren RPA-utvecklare som vill bidra till vår digitala transformation genom att automatisera processer och förenkla vardagen för våra användare. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats På enheten Digitala beslut och ärenden på verksamhetsområde IT arbetar vi med att utveckla arbetsförmedlarens systemstöd med fokus på att arbeta mer processorienterat. Under tiden som vi flyttar över processer till nya system använder vi RPA-teknik (robot process automation) för att automatisera och hantera administrativa arbetsuppgifter. Vi söker nu en RPA-utvecklare som vill vara med i vår spännande digitala transformation och göra verklig skillnad.   Vem söker vi Du är en erfaren RPA-utvecklare. Du får gärna ha erfarenhet av Pega-plattformen, men det viktigaste är att du har en vilja att lära dig. Du är analytisk och tycker om att ta ett personligt ansvar för dina och teamets leveranser. Du är prestigelös, nyfiken och vill lära dig nytt. Du kommer ingå i ett mindre team på två utvecklare som delar produktägare med ett annat team. Vi är ett trevligt gäng som har roligt ihop och hjälper och stöttar varandra. Vi samarbetar även gärna och ofta med andra team och funktioner inom organisationen. För att vi ska vara framgångsrika och lyckas med vårt uppdrag har vi en stark tro på att leverera iterativt och att lära oss på vägen. Vi har basen i scrum och inspireras av SAFe-ramverket.   Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Solna.  Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 10 000 engagerade medarbetare. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande kvalifikationer - Relevant högskoleutbildning och/eller erfarenhet av för rollen relevanta arbetsuppgifter alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt - Minst två års erfarenhet av robotisering med RPA-teknik - Minst två års erfarenhet av att ha arbetat end-to-end i minst två RPA-processer: kravställa, dokumentera, designa, utveckla, testa, produktionssätta och underhålla - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av kravanalys och att dokumentera robotprocesser i PDD (process definition document) - Erfarenhet av RPA-teknik på Pega-plattformen - Erfarenhet av Pega-plattformen till exempel som kravanalytiker eller utvecklare - Arbetat med komplexa system med omfattande integrationer och erfarenhet av att automatisera med hjälp av API:er - Grundläggande förståelse för programmeringsspråk som utvecklare till exempel Vb.net eller C# - Erfarenhet av jms-köer - Arbetat i statlig myndighet eller stor organisation Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-07. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess - https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Intervjuer kan komma att ske löpande. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Data/IT
Solna

Fullstackutvecklare till IT-avdelningen

4/17/2025

Arbetsförmedlingen

Vill du vara med och utveckla framtidens IT-lösningar för Sveriges arbetsmarknad? Vi söker nu en passionerad fullstackutvecklare till vårt agila team på Arbetsförmedlingen, där du får möjlighet att vara med och bygga moderna digitala tjänster som gör verklig skillnad. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Avdelningens uppdrag Vi på avdelningen Myndighetsgemensam IT har det övergripande ansvaret för digitala stödsystem för myndigheten. Vi arbetar agilt och i nära samarbete med verksamheten för att skapa smarta och effektiva lösningar som stöder myndighetens mål om en mer digital och effektiv arbetsprocess. Hos oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens arbetssätt inom offentlig sektor. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor, goda utvecklingsmöjligheter och en chans att göra verklig skillnad. Beskrivning av tjänsten Vi söker dig som vill vara med på resan att skapa moderna IT-lösningar, genom att vara en del i ett agilt utvecklingsteam kopplat till ekonomisk redovisning. Utvecklingen sker i nära samarbete med sakkunniga från olika delar av verksamheten inom myndigheten.  Rollen innefattar arbete med vidareutveckling av befintliga stödsystem och framtagning av nya lösningar genom tillämpning av Arbetsförmedlingens plattformar. Som fullstackutvecklare är du en del av allt från drift till utveckling. Arbetet omfattar ansvar för kodkvalitet och driftsdokumentation. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Grundläggande krav för tjänsten - Högskole-/universitetsutbildning med IT-inriktning alternativt erfarenheter som bedöms likvärdiga - Har aktuell erfarenhet av utveckling i Java/SpringBoot  - Har aktuell erfarenhet av utveckling i Angular/React - Arbetat med Javascript/Typescript - Flytande svenska i tal och skrift Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av arbete med REST-API  - Arbetat med incidenthantering och monitorering av system som är i drift - Erfarenhet av arbete med OpenShift  - Erfarenhet av arbete med testdriven utveckling - Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-05. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Data/IT
Solna

Enhetschef till Rättsavdelningen, enheten Avtal, It och förvaltningsrätt

4/16/2025

Arbetsförmedlingen

Är du en erfaren, engagerad och samarbetsorienterad enhetschef med öga för detaljer? Som en del av rättsavdelningens ledning erbjuder vi en stimulerande roll i en dynamisk myndighetsmiljö. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Rättsavdelningens/enhetens uppdrag Rättsavdelningen ansvarar för att myndighetens verksamhet bedrivs enhetligt och rättssäkert och att tolkning och tillämpning av lagar och andra regler sker på ett korrekt sätt. Rättsavdelningen ansvarar för att myndigheten har en sammanhållen rättslig styrning och för att skapa förutsättningar för rättslig kvalitet på alla nivåer i myndigheten. Rättsavdelningen har knappt 100 medarbetare och sex enheter varav tre juridikenheter med ansvar för olika sakområden. Enheten Avtal-, It- och förvaltningsrätt arbetar inom de rättsliga områdena avtalsrätt och upphandlingsjuridik, IT-rätt och dataskydd samt förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess. Enheten företräder myndigheten i såväl allmän domstol som förvaltningsdomstol, svarar på remisser, tar fram och granskar styrande och vägledande dokument inom rättsområdet. Enheten ger också rättsligt stöd och sakkunskap vid IT-utveckling, hantering av data och personuppgifter samt avtalshantering och upphandling. Enheten har det samordnande huvudansvaret för förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess. Beskrivning av tjänsten Enhetschefen har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten som består av drygt 12 medarbetare. Arbetet sker i nära samarbete med rättschef och övriga i rättsavdelningens ledningsgrupp. Enhetschefen har ett nära samarbete med övriga verksamhetsområden och avdelningar på myndigheten och rapporterar till rättschef samt sitter med i avdelningens ledningsgrupp och chefsgrupp. Just nu tar myndigheten stora utvecklingskliv vilket innebär att rättsavdelningens kompetens är efterfrågad och utvecklingsarbete ingår i rollen och att du ser förändring som en naturlig del av ditt arbete är ett måste. För att trivas hos oss samt att lyckas i rollen är det viktigt att du kan arbeta i ett högt tempo och är prestigelös och lösningsinriktad och har förmåga att ställa om till nya situationer då vi är en verksamhet under stark utveckling och i förändring. Du har god förmåga att prioritera egna och andras arbete. Det är viktigt att du har mod och integritet och står för dina beslut och prioriteringar. Samtidigt behöver du vara lyhörd, kunna se helheten och ta hänsyn till det större perspektivet. Du behöver vara målinriktad och fokusera på resultat. Som ledare är du kommunikativ, analytisk och lösningsfokuserad. Du hjälper dina medarbetare att se och hitta möjliga lösningar på juridiska utmaningar. Du är genuint nyfiken vad som driver verksamheten framåt och hur vi bäst genererar nytta för samhället. Du är pedagogisk, tydlig och lyhörd i ditt sätt att kommunicera och du inspirerar till engagemang och ansvarstagande.  Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten.  Grundläggande krav för tjänsten - Minst ett års aktuell erfarenhet av: - Chefskap med verksamhets- och personalansvar inom Arbetsförmedlingens verksamhet eller: - Chefskap på motsvarande nivå med verksamhets- och personalansvar från annan organisation Samt: - Juristexamen (motsvarande jur.kand.) - Genomförd notarietjänstgöring - Minst tre års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete, varav minst ett år i offentlig verksamhet - Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska såväl skriftligt som muntligt Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av arbete i överrätt (fiskal eller assessor) - Erfarenhet från arbete i regeringskansliet - Sakkunskap inom avtals- och upphandlingsrätt alternativt it- och datarätt Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Chefer på Arbetsförmedlingen: - Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer - Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem - Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-05-05. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning.  Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess Har du skyddade personuppgifter kontaktar du rekryteringspartner. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Chefer och verksamhetsledare
Solna

Erfaren kommunikatör till Arbetsförmedlingen

4/15/2025

Arbetsförmedlingen

Vill du arbeta med kommunikation som gör skillnad – i hjärtat av myndighetens styrning och ledning? Vi söker en erfaren och strategisk kommunikatör som vill driva internkommunikation i en samhällsviktig verksamhet. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Sektionens/enhetens uppdrag Sektionen ansvarar för myndighetens övergripande kommunikation med fokus på myndighets-, lednings-, och styrningskommunikation. Sektionen har både en strategisk och en operativ roll och på sektionen finns en blandad kompetens av seniora kommunikatörer, innehållsproducenter och webbansvariga som huvudsakligen ansvarar för myndighetens intranät. Beskrivning av tjänsten Du kommer att projektleda, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser med inriktning på intern kommunikation, ofta digitalt baserad. Du kommer att arbeta brett med myndighetens olika verksamhetsområden och avdelningar och du förväntas vara aktiv och drivande i att ge kvalificerat kommunikationsstöd till chefer och andra nyckelpersoner. En viktig leverans som sektionen ansvarar för är myndighetens återkommande chefsmöten vilka du till stor del kommer att projektleda. I rollen ingår också att ge råd i kommunikationsfrågor till chefer och andra nyckelpersoner. Du är bra på att se sammanhang och kan växla mellan operativt och strategiskt arbete. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp och du har ett lösningsorienterat arbetssätt. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Arbetsförmedlingens huvudkontor i Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Grundläggande krav för tjänsten - Högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt - Minst fem års erfarenhet av strategisk kommunikation – med fokus på internkommunikation - Flerårig erfarenhet av förändringsledning, styrnings- och ledningskommunikation - Driven kommunikatör med bred erfarenhet av utveckling av intern digital kommunikation - Erfarenhet av målgruppsanpassad kommunikation - Flerårig erfarenhet av att leda och samordna möten och arbetsprocesser av både strategisk och operativ karaktär - Dokumenterad erfarenhet av kommunikationsrådgivning till chefer Meriterande: - Erfarenhet av statligt/regionalt/kommunalt arbete i annan komplex organisation  - Erfarenhet av produktion av rörligt material, bild, film - Erfarenhet av arbete med generativ AI Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025 - 05 - 04. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet.  Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess.  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Administration, ekonomi, juridik
Solna