Jobbannonser som erbjuder distans i Solna

Letar du efter jobb på distans med säte i Solna? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Solna som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 15 annonser

Pega Senior Business Architect

Idag

Arbetsförmedlingen

Vill du vara med och bygga framtidens digitala arbetsförmedling och samtidigt bidra till ett mer inkluderande samhälle? Vi söker nu en erfaren business architect som tillsammans med oss vill utveckla innovativa lösningar i Pega. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vilka är vi? På avdelningen Digitala arbetsförmedlingsstöd är vi cirka 300 personer som arbetar med att designa och utveckla de bästa digitala lösningarna för framtidens arbetsförmedling. Vi befinner oss mitt i en spännande och viktig digital transformation där vi bygger om myndighetens verksamhetslogik och arbetssätt i grunden. Vi tillämpar produktstyrning och arbetar i en agil kultur med inspiration från SAFe.  Vi söker nu flera erfarna business architects inom Pega för att ingå i ett agilt tvärfunktionellt utvecklingsteam som tar ansvar hela vägen från idé och utveckling till uppföljning av digitala lösningar för olika delar av ärendehanteringen. Vid utveckling av nya interna digitala tjänster och koncept arbetar vi utifrån behov, idégenerering, design thinking, realisering och slutanvändartester. I utvecklingsarbetet ingår att tillsammans med andra seniora kollegor designa och realisera Pega lösningar för att på bästa sätt möta behoven. Vilken blir din roll? Som senior business architect kommer du att ha en nyckelroll i att utveckla och leverera högkvalitativa processflöden och lösningar inom Pega-plattformen. Du jobbar nära ditt utvecklingsteam, verksamhetsarkitekter och våra användare. Du kommer ansvara för att designa verksamhetsflöden i Pega med hög grad av automatisering och återanvändbarhet. I rollen analyserar, kartlägger och specificerar du behov i samarbete med olika intressenter och samarbetspartners, både från verksamhet och IT. Du ansvarar för att designen är visualiserad och strukturerad för att utveckling kan starta. För att lyckas i rollen krävs ett nära samarbete med team och intressenter. Vem är du? Vi söker dig som har flerårig praktisk erfarenhet av design av verksamhetsprocesser med hög grad av affärsregler och komplexa samband i en low-code miljö, gärna Pega. Du har förmågan att omsätta verksamhetens behov och regler till välfungerande processflöden och lösningar. Vi tror att du har kunskap och erfarenhet av metoder för kravinsamling och förståelse för olika modeller såsom process-, begrepps- och informationsmodeller. Du har en god förmåga att sammanställa resultat och presentera dem på ett sätt som tillfredsställer olika målgruppers behov av information och dialog. Du har även en gedigen erfarenhet inom facilitering och är skicklig på att leda effektiva möten och workshops med klara syften och mål. Vidare tror vi att du är prestigelös, nyfiken och vill lära dig nytt. Du har ett strukturerat arbetssätt, har lätt att kommunicera och är lösningsorienterad. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten - Minst 5 års praktisk erfarenhet av rollen som business architect eller annan roll inom kravställning - Minst 2 års praktisk erfarenhet av Pega - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift  - Certifierad business architect i Pega (PCBA)   Övriga meriter för tjänsten - En eller flera påbyggnadscertifieringar utöver PCBA-certifiering - God förståelse för Angular och Java - Erfarenhet av Pega Constellation - Erfarenhet av Pega Customer Service   Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Administration, ekonomi, juridik
Solna

Senior Pega-utvecklare

Idag

Arbetsförmedlingen

Är du en erfaren Pega-utvecklare som vill bidra till samhällsnytta i en modern och lösningsorienterad IT-miljö? Hos oss får du arbeta med nyutveckling och förvaltning av komplexa system i ett agilt team där din kompetens och drivkraft gör verklig skillnad. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vilka är vi? På avdelningen Digitala arbetsförmedlingsstöd på verksamhetsområde IT är vi cirka 300 personer som arbetar med att designa och utveckla de bästa digitala lösningarna för framtidens arbetsförmedling. Vi befinner oss mitt i en spännande och viktig digital transformation där vi bygger om myndighetens verksamhetslogik och arbetssätt i grunden. Vi tillämpar produktstyrning och arbetar i en agil kultur med inspiration från SAFe. Att tänka nytt och att snabbt omsätta det i vår verksamhet är viktigt för oss. Vilken blir din roll? Vi söker nu flera erfarna utvecklare inom Pega för att ingå i ett agilt tvärfunktionellt utvecklingsteam som tar ansvar hela vägen från idé till utveckling och uppföljning av digitala lösningar för olika delar av ärendehanteringen. Du kommer att arbeta med både nyutveckling och drift/förvaltning. Vid utveckling av nya interna digitala tjänster och koncept arbetar vi utifrån behov, idégenerering, design thinking, realisering och slutanvändartester. I utvecklingsarbetet ingår att tillsammans med andra seniora kollegor designa och realisera Pega lösningar för att på bästa sätt möta behoven. Vem är du? Du är van att arbeta i och med agila tvärfunktionella utvecklingsteam. Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Du har drivkraft och förmåga att skapa ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du har förmåga att förmedla kunskap och information på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Du är både en teamspelare som tycker om att samarbeta tätt tillsammans med andra, samtidigt som du trivs att arbeta självständigt. Du är nyfiken och innovativ, du drivs av att ständigt utvecklas i ditt arbete som du levererar, har en god kommunikativ förmåga och ett coachande förhållningssätt till mer juniora kollegor. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande kvalifikationskrav: - Minst 2 års erfarenhet av utvecklingsarbete i Pega - SSA-certifiering inom Pega området Övriga meriter: - Erfarenhet av Jira & Confluence - LSA-certifering inom Pega området - Erfarenhet av att arbeta på en större myndighet i komplexa IT miljöer - Goda kunskaper i engelska i tal och skrift - Erfarenhet av Pega Constellation - Erfarenhet av Pega Customer Service Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet. https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11.  Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Data/IT
Solna

Cybersäkerhetssamordnare

4 d

Strålsäkerhetsmyndigheten

Har du tidigare erfarenhet av att jobba med informations- och cybersäkerhetsstrategier? Är du en driven, engagerad och kommunikativ ledare med strategisk höjd? Vi söker en cybersäkerhetssamordnare som blir kravställare mot it-organisationen, dess drift och verksamhet. Bli vår nya kollega!  I rollen som cybersäkerhetsamordnare kommer du att ansvara för att leda, samordna och utveckla myndighetens övergripande cybersäkerstrategi och dess genomförande. Du samverkar kontinuerligt med informationssäkerhet. En del av arbetet innebär att du identifierar risker och behov inom verksamheten, utvecklar åtgärds- och arbetsplaner som hanterar cyberrisker samt säkerställer en passande säkerhets- och resilience-nivå för myndigheten. Du arbetar med kravställning och vägledning inom cybersäkerhetsfrågor gentemot it, samt stödjer projekt och verksamhet med din kompetens. Du agerar som rådgivare till myndighetens ledning, chefer och medarbetare i cybersäkerhetsfrågor. Organisatoriskt ingår rollen i staben för avdelningen Myndighetsstöd, där du rapporterar till avdelningschefen. Du kommer att ha ett nära samarbete med informationssäkerhet, it och säkerhetsskydd. Dina arbetsuppgifter innebär att du: • ingår i och arbetar med den grupp som äger, förvaltar och utvecklar myndighetens ledningssystem för informationssäkerhet (LIS) • ansvarar för att utveckla och implementera en cybersäkerhetsstrategi • är kravställande mot it, dess drift och verksamhet samt stödjer dess framtida utveckling (informations- och cybersäkerhet) • identifierar, utvärderar och hanterar säkerhetsrisker som kan påverka organisationens informationssystem, vilket innebär att övervaka cyberhot och säkerhetsincidenter, samt att vidta åtgärder för att minimera skador • säkerställer att organisationen följer lagar och regler samt interna policies • i samverkan implementerar NIS2 samt samverkar med andra i GDPR-arbetet • säkerställer snabba och effektiva åtgärder för att minimera skada vid cybersäkerhetsincidenter • bidrar till att öka medvetenhet och kunskap inom myndigheten för att främja en god säkerhetskultur. Vi söker dig som har • en högskoleutbildning inom it, datavetenskap, teknik eller säkerhetsområdet alternativt annan relevant utbildning kombinerad med flerårig kvalificerad arbetslivserfarenhet inom cybersäkerhetsområdet  • flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att strukturerat arbeta med informations- och cybersäkerhet ur både ett strategiskt och operativt perspektiv där du fungerat som rådgivande till organisation och ledning • erfarenhet av DRP och BCM arbete, samt kunskap inom teknisk resiliens och redundans • god kunskap kopplat till metodik, lagstiftning och ramverk • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.  Det är meriterande om du har erfarenhet av/kunskap om: • arbete med cybersäkerhetsfrågor inom offentlig förvaltning • att leda/samordna förmågeförflyttning inom cybersäkerhetsförmågan, t ex samordna gapanalys och behovsinventering, upphandling, byggt upp security operations centers (SOC) • de tjänster och verktyg (mjukvara och plattformar) som finns på cybersäkerhetsmarknaden, samt erfarenhet av molnfrågor och tjänster • informationssäkerhetsarbete, LIS och ISO 27001 • arbete som projektledare  • Säkerhetsskyddslagen och samverkan med säkerhetsskyddsarbetet • att jobba i enlighet med certifieringar såsom CISSP, CISA, CCSP, CRISC eller liknande • ramverk som NIST CSF v2 och MSB:s metodstöd • utbildning inom informationssäkerhetsområdet. Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du är en driven, engagerad och kommunikativ ledare med en strategisk höjd. För rollen krävs även hög integritet, ett gott säkerhetsmedvetande samt att du är trygg i att hantera sekretess. Du arbetar bra med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört sätt samt löser konflikter på ett konstruktivt vis. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se) Vi erbjuder dig Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel. Som medarbetare på Strålsäkerhetsmyndigheten har du ett viktigt samhällsuppdrag! Tillsammans arbetar vi för ett strålsäkert samhälle. Här kan du läsa om vad vi erbjuder: Läs mer om våra villkor och förmåner Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med provanställning i sex månader. Placeringsort är Solna. Resor i tjänsten förekommer.  Vissa av våra arbetsuppgifter är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Inom ramarna förkrisorganisationen kommer du att ingå i den insatsberedskap som myndigheten upprätthåller för att stötta andra aktörer i samhället med strålningsmätningar. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta Ronnie Nilsson, avdelningschef, 08-799 41 57, Annika Kjerrman, hr, 08-799 43 75 eller Ann Charlotte Odengran, hr, 08-799 40 91. Fackliga företrädare är Mathias Häggblom, Saco-S, 08-799 44 85, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 3 juli 2025. --------------------------------------------------------------------------- Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 340 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg.  Läs mer om vår verksamhet här www.stralsakerhetsmyndigheten.se
Data/IT
Solna

Operations Manager Air

4 d

GEODIS Sweden AB

This is a role for you who enjoys working with air freight, meaning a fun, varied, and fast-paced job where you are involved in finding the best solutions for our customers. You will play a key role in leading the development of the department and the branch – together with a great team of dedicated professionals. If you are up for an exciting position as Operations Manager at one of Sweden's largest freight forwarding companies, this is a position for you! GEODIS is a global logistics provider with roots in Gothenburg. With us, you will have the opportunity to work in a dynamic and international environment with great team spirit. Our goal is to be the best workplace for our employees, where everyone could grow and develop. Equality and diversity are key factors in our success - we are proud to have a gender-balanced management team and over 50% female managers. About the position As Operations Manager, you will be responsible for the daily operations and business activities for our air department - export and import. You will have a broad network and collaborate with customers, suppliers, and colleagues, both locally and globally. Key responsibilities: Responsible for daily operations and be the customers and suppliersmaincontactfor day-to-day operational issues. Be a role model in people management, embodying our leadership principles and organizational values. Lead and develop your team, with full responsibility for employee management. Manage financial business results and KPIs. Ensure efficient and qualitative SOPs and processes, in alignment with company policies and routines. Represent the department and the company in customer activities and meetings. This is a permanent position, with start on agreement. You will be situated in our office in Solna. We offer the possibility of hybrid work in line with our remote work policy, joint breakfast every week, lunch subsidies, great team spirit, and much more! Your profile To excel in this role, we believe that you have: Extensive experience of working with air freight forwarding, preferably both export and import. A genuine interest for people and leadership, with previous experience from leading a team. Proficient communication skills in Swedish and English. Knowledge in dangerous goods, pharma, GDP, and CEIV is a merit. Experience from working in our production system CargoWise1 is a plus. Personal Abilities: A committed leader who fosters team spirit, collaboration and communication. Customer focus and passionate about delivering high quality service and support. A relationship builder with strong collaboration- and interpersonal skills. Solutions-oriented and business mindset. We are looking for you who want to work according to our values: Commitment, Innovation, Trust, Solidarity and Passion. Application If you have any questions about the role, please contact Crippa Nilsson, Branch Manager Stockholm & Norrköping, at 070 96 95927 or crippa.nilsson@geodis.com. Last application dateis2025-08-10.We are reviewing incoming applications continuously, so please do not wait in submitting your application. We are looking forward to hearing from you! GEODIS has collective agreements and a close collaboration with Unionen, contact Tommy Sidén at 010 16 31828.
Chefer och verksamhetsledare
Solna

Fullstackutvecklare till IT-avdelning

4 d

Arbetsförmedlingen

Vill du utveckla samhällsnyttiga system i teknikens framkant och bidra till en modern offentlig sektor? Vi söker en fullstackutvecklare med erfarenhet av Java och JavaScript som vill arbeta i ett seniort agilt team med ansvar för både nyutveckling och förvaltning. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Avdelningens uppdrag Vi på avdelningen Myndighetsgemensam IT har det övergripande ansvaret för digitala stödsystem för myndigheten. Vi arbetar agilt och i nära samarbete med verksamheten för att skapa smarta och effektiva lösningar som stöder myndighetens mål om en mer digital och effektiv arbetsprocess. Hos oss får du möjlighet att vara med och forma framtidens arbetssätt inom offentlig sektor. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor, goda utvecklingsmöjligheter och en chans att göra verklig skillnad. Under de senaste åren har Arbetsförmedlingen investerat kraftigt i nya tekniska plattformar, bland annat AI, Openshift, datasjön, Lagringsplattform med flera. Vem söker vi Vi söker dig som vill vara med på resan att skapa moderna IT-lösningar, genom att vara en del i ett agilt seniort utvecklingsteam som stödjer Arbetsförmedlingens arbete med att hantera myndighetsinformation och regelverk genom till exempel E-arkiv och Diarieföringssystem. Anställningen är på IT-avdelningen och utvecklingen sker i nära samarbete med sakkunniga från olika delar av verksamheten, exempelvis Rättsavdelningen. Rollen innefattar arbete med utveckling och förvaltning av befintliga stödsystem för verksamheten, men även framtagning av nya lösningar genom tillämpning av Arbetsförmedlingens plattformar. Som fullstackutvecklare behöver du vara en agil teamspelare och ha full kontroll på allt ifrån utveckling, test, support, vidareutveckling, drift och förvaltning, till ansvar för kodkvalitet och driftsdokumentation. Att snabbt kunna anpassa sig efter förändrade förutsättningar och att vara flexibel är grundläggande för att lyckas i rollen. Du behöver därför vara nyfiken, ansvarstagande och ha en stark drivkraft att arbeta med utveckling och förvaltning. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten - Högskole-/universitetsutbildning med IT-inriktning motsvarande systemvetare eller civilingenjör, alternativt erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. - Minst 1 års erfarenhet av Javautveckling. - Minst 3 månaders erfarenhet av utveckling med JavaScript/TypeScript. - Kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift   Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av arbete med Enterprise Content Management plattformar - Erfarenhet av att ha arbetat i en komplex IT-miljö med många IT-system - Erfarenhet av arbete med OpenShift - Erfarenhet av Angular - Erfarenhet av Devops Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.  https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Data/IT
Solna

UX-designer till Arbetsförmedlingen

7 d

Arbetsförmedlingen

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Vi hjälper, genom våra digitala tjänster, arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra, se nya möjligheter och mötas. För en arbetsmarknad som hjälper människor framåt! Just nu utökar vi fokuset på användarcentrerad design och söker därför en UX-designer till Platsbanken. Tillsammans med våra systemutvecklingsteam kommer du vara med och ta fram nya, och vidareutveckla våra befintliga digitala tjänster. Brinner du för UX, att designa digitala tjänster och vill vara med och bidra till ett bättre samhälle? Då har du hittat din drömutmaning! Vilka är vi? Vi bygger Sveriges bästa självservicetjänster för över en miljon användare och vi behöver din hjälp. Vår avdelning ansvarar för strategi och utveckling av Arbetsförmedlingens digitala tjänster. Inom våra enheter arbetar vi med design och användarupplevelse av våra digitala tjänster för Arbetsförmedlingens kunder. På Enheten Digital Matchning har vi tre produkter, Platsbanken, Kandidatbanken och Anställa med stöd. Vi jobbar mot våra kundgrupper Arbetssökande och Arbetsgivare. Hos oss råder en schysst och inkluderande arbetsplats där alla vill göra sitt bästa, stöttar varandra och gör skillnad i samhället med att utveckla och förvalta våra digitala tjänster. Vi jobbar efter ett hybridarbetssätt där vi är på kontoret i Solna ett par dagar i veckan efter överenskommelse. Arbetsbeskrivning och arbetsuppgifter Du kommer som UX-designer att jobba i utvecklingsteam tillsammans med andra UX-designers, Utvecklare, Testare, Scrum master och Produktägare. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: - Designa gränssnitt i form av wireframes eller färdiga designskisser med hjälp av komponenter från vårt designsystem. - Undersöka användarens behov genom användartester, enkäter och med hjälp av analyser framtagna av webbanalytiker. - Jobba tätt ihop med andra UX-designers för att designa lösningar som skapar värde för både användare och verksamheten t.ex. genom workshops och design reviews. - Formulera till utvecklare och testare hur lösningar du tar fram ska fungera genom t.ex. acceptanskriterier Vi jobbar med användarcentrerad design och alla utvecklingsteam jobbar agilt. Som UX-designer hos oss kan du förvänta dig stort stöd av teamet. Du kommer att få möjlighet att gå relevanta utbildningar för att möta de behov som finns i verksamheten.  Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort.  https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Grundläggande krav för tjänsten - Relevant högskoleutbildning inom design, motsvarande YH-utbildning eller längre arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter - 1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av UX-design - 1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av jobb inom statlig myndighet - Dokumenterad arbetslivserfarenhet i Figma - Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att jobba med designsystem - Mycket goda kunskaper i svenska, såväl tal som skrift    Övriga meriter för tjänsten - Erfarenhet av kvalitativt analysarbete t.ex. användartester - Erfarenhet av kvantitativt analysarbete t.ex. webbanalys - Erfarenhet av Arbetsförmedlingens verksamhet - Erfarenhet av att designa tillgängliga digitala tjänster enligt WCAG eller liknande standarder - Erfarenhet av att skriva User Stories   Den statliga värdegrunden guidar oss i vårt dagliga arbete. Som anställd hos oss förväntas du arbeta rättvist, opartiskt och med hög integritet, samt bidra till att upprätthålla och stärka förtroendet för vår myndighet.   https://www.jobbastatligt.se/var-vardegrund   Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring   Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-17. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Data/IT
Solna

Java Developer - Authorisations | SEB, Solna

7/3/2025

Skandinaviska Enskilda Banken AB

Are you passionate about new technology and making a difference? Join our digital transformation! SEB is more than just a bank with an IT function. We are a progressive tech company powered by innovation and fueled by collaboration. From COBOL to AI and everything in between, we offer you an impressive tech stack and several technology paths. Together we're innovating for a sustainable society and building the tech arena of the future, a welcoming space for everyone. Are you ready to take on a new challenge? If so, you'll be interested in this opportunity! About the role: As a Java developer you will be part of one of our experienced and innovative development teams, where you will play an important in designing SEB:s authorisation solutions. I the team we are responsible for the full development lifecycle where we design, develop, test, maintain, support and deploy the most important and central applications regarding customers authorisations. You will work in an international environment with teams based in Vilnius and Stockholm, and we expect your proactive cooperation both inside the delivery team and with other teams and stakeholders across the organisation. The team you will be part of is located in Arenastaden, Stockholm (Solna). To thrive in this role, we believe you have: More than 5 years’ experience of software development in Java and related technologies (JPA, Spring Boot or Liberty, Maven) Understanding of APIs development (REST, Soap) Familiarity with databases (Oracle, SQL) and data processing systems (Kafka) Knowledge how to build and configure CI/CD pipelines (GitHub Actions, OpenShift, SonarQube, JUnit) Teamwork-oriented mindset, self-driven along with great communication skills and fluent in English Also, it would be advantageous to possess: Hands-on experience in DevOps or DevSecOps Competence in Test automation and Test-Driven Development Experience with cloud platforms such as AWS, Azure, or Google Cloud Platform Background in developing complex legacy or banking systems What we offer: Agile and modern ways of working A flat hierarchy and openness to share ideas, opinions and points of views Extensive training and learning opportunities Hybrid work model, meaning remote work is possible up to 2 days/week Do you want to be part of SEB? It is our fundamental belief that inclusion and diversity is crucial for our future success. We strive to have an inclusive, value-driven culture where employees feel valued, respected, and involved irrespective of who they are, what they believe or where they come from. Please be aware that our final candidates undergo background checks, a process that includes for example identity control, verification of qualifications, credit checks, company engagements and criminal records checks. In some cases, we also apply random drug checks. Learn more about working at SEB on our Career website or through our Career podcasts. https://sebgroup.com/career https://bit.ly/SEBcareer
Data/IT
Solna

Systemspecialist med inriktning IT-infrastruktur

7/2/2025

Trafikverket

Trafikverket driver en av Sveriges mest avancerade och omfattande IT-verksamheter, där många av våra tjänster är avgörande för samhällets funktion. Det innebär spännande utmaningar och höga krav på våra IT-miljöer. Systemspecialist med inriktning IT-infrastruktur Arbetsuppgifter Trafikverket driver en av Sveriges mest avancerade och omfattande IT-verksamheter, där många av våra tjänster är avgörande för samhällets funktion. Det innebär spännande utmaningar och höga krav på våra IT-miljöer. Nu söker vi en erfaren och senior systemspecialist med fokus på IT-infrastruktur och bakgrund inom Linux, som vill vara med och bygga upp vår nya IT-miljö för säker systemadministration i en av Sveriges största och mest komplexa IT-miljöer. För att säkerställa en hög nivå av tillgänglighet ingår även beredskapstjänstgöring som en del av rollen. I din roll som systemspecialist inom management fabric kommer du att vara med och bygga upp ett nytt team med inriktning på utveckling, drift och förvaltning av den nya IT-miljön för säker systemadministration. Till ditt stöd har du ett nära samarbete med ett högt kvalificerat Linuxteam på Trafikverket. Övrig information Anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Placeringsort: Borlänge, Gävle, Stockholm eller Örebro. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Går man vidare i rekryteringsprocessen kommer även intervju via skype att genomföras. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. Kvalifikationer Vem är du? Du kommer att arbeta självständigt och i team samt ha dagliga kontakter med interna och externa intressenter. Du har en god analytisk förmåga och arbetar för att identifiera behov och skapa lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt. Ditt arbete kommer att vara reglerat av flera lagkrav och förordningar, vilket ställer höga krav på dig som individ. Vi ser därför att du är strukturerad, lugn och har ett högt säkerhetsmedvetande. Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp (120 p) med inriktning mot IT, alternativt annan relevant utbildning i kombination med erfarenhet i närtid som vi bedömer likvärdig har minst fem års arbetslivserfarenhet inom Linux, gärna i enterprisemiljö har mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift har kännedom om automation och konfigurationshantering har kunskap om VMware / KVM och containerteknologi har kunskap inom IT-säkerhet (cybersäkerhet) har erfarenhet av att utveckla i Python kan ingå i ett beredskapsschema för att säkerställa drift och support utanför ordinarie arbetstid Det är meriterande om du har kunskap om nätverk och segmentering har kännedom om integrationer (API gateways) har kännedom om Public Key Infrastructure (PKI) har kännedom om identitetshantering (IAM) har kännedom om lastbalansering och hantering av reverse proxy har kunskap inom konfigurationshantering med Ansible har kunskap om att hantera webbservrar och databaser har kunskap om Ubuntu och RHEL har vana att dokumentera arbete för förvaltning och drift Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Data/IT
Solna

Operativ Teamledare inom Fordonsteknisk support sökes omgående till Promeis

7/1/2025

ProMeister Solutions AB

Nu söker vi en Operativ Teamledare för vår Tekniska Support till Promeister. Teamledaren kommer ha personalansvar för ca 8 personer, utspridda i landet. Vår huvudsakliga uppgift är att hjälpa och stötta våra konceptverkstäder med fordonstekniska problem som kan uppstå på en verkstad, med andra ord vill vi göra deras vardag lite lättare. Vi tror på ett närvarande ledarskap, därför är den operativa delen en viktig del där du till viss del själv kommer hantera och stötta i tekniska support ärenden. Som teamledare ansvarar du för att skapa en positiv gruppdynamik samt leda, stötta, guida, motivera och utveckla teamet både som en helhet, och på individnivå. Teamledaren och teamet jobbar mot uppsatta mål och ska tillsammans uppnå både kvantitativa och kvalitativa mål som företaget har satt upp. Detta är en viktig roll inom koncernen där du får stora möjligheter att driva utvecklingen mot framtidens support mot våra konceptverkstäder. Till viss del kommer du även vara delaktig kring hanteringen av alla våra informationsprogram för att säkerställa vi själva och våra konceptverkstäder sitter med bästa möjliga förutsättningarna för att kunna laga sina bilar. Placeringsort kommer vara från någon av våra helt nyrenoverade kontor, Promeisters kontor i Västerås eller MEKO:s kontor i Solna. Du kommer att få möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar/vecka. I denna roll ser vi helst att du har tidigare erfarenheter från att ha personalansvar och känner dig trygg i att leda andra. I arbetsuppgifterna ingår att planera den dagliga bemanningen för arbetsuppgifterna på din avdelning, även att samordna och fungera som informatör till den egna personalgruppen. Du kommer även behöva coacha medarbetarna i de tekniska utmaningar de ställs inför. Arbetsuppgifter sammanfattning: - Driva utvecklingen av framtidens support. - Säkerställa leverans av båda kvantitativa och kvalitativa mål som företaget har satt upp. - Leda, stötta, guida och utveckla teamet i sin helhet men även individnivå. - Delta på mässor och andra tillfällen där vi bör vara representerade. - Personalansvar för ca 8 personer. KRAV - Goda tekniska kunskaper inom fordon, framför allt personbil. - Vana vid att använda diagnosverktyg. - Meriterande med erfarenhet från felsökning. - Meriterande med erfarenhet från personalansvar. - Fullständig gymnasiebetyg, gärna eftergymnasial utbildning. - Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. - Mycket god IT-vana och kan snabbt sätta dig in i olika system. - B-körkort. Start: Så snart som möjligt Anställningsform: Heltidstjänst där provanställning tillämpas Lön: Fast månadslön enligt ök Urval och intervjuer sker löpande därför kan denna tjänst tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök redan idag! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Meko Sweden AB. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: PowerPoint Presentation ProMeister Solutions AB ingår i MEKO Sweden AB som driver koncepten Mekonomen, Meca, Speedy med flera och är börsnoterat på Stockholms börsen. Inom ProMeister finner vi Teknisk Support samt vår utbildningsenhet som är ”Academy (Utbildning mot konceptverkstäder/fria marknaden)”, Gymnasium och Yrkeshögskola.
Chefer och verksamhetsledare
Solna

Juniora integrationsutvecklare till Arbetsförmedlingen

6/30/2025

Arbetsförmedlingen

Är du i början av din karriär som utvecklare och vill arbeta med moderna integrationslösningar i en samhällsviktig IT-miljö? Vi söker dig med intresse för API:er och systemintegration som vill växa i rollen tillsammans med erfarna kollegor i ett agilt team. Tillsammans får vi Sverige i arbete. Vill du bli en av oss? Vår arbetsplats Du kommer vara placerad på sektionen Integration som är en del av produktionsavdelningen inom verksamhetsområdet IT. På sektionen finns drygt 20 medarbetare, både anställda och konsulter.   Beskrivning av tjänsten Till Arbetsförmedlingen söker vi nu juniora integrationsutvecklare som vill vara med att utveckla och förvalta integrationsplattformen och de integrationer som är realiserade på den. Vi arbetar Agilt med API-driven integration och strävar mot enhetlighet, återanvändbarhet och självbetjäning. Som junior integrationsutvecklare kommer du att ingå i Arbetsförmedlingens ICC (Integration Competency Center) och samarbeta och utvecklas tillsammans med seniora integrationsutvecklare och erfarna integrationsarkitekter. Integration Competency Center (ICC) är en del av sektionen integration och arbetar med byggstenen Integrationsplattformen. I Integrationsplattformen ingår de tekniska komponenterna: Anypoint Platform, SFTP, Iipax Communication (SHS)/ Iipax, Safelink och Active MQ. ICC:s roll är att tillsammans med utvecklingsteamen, utifrån den unika integrationssituationen, välja ett lämpligt integrationsmönster och tillämpa detta med hjälp av integrationsplattformens olika förmågor. I detta är din primära uppgift att designa och bygga integrationslösningar för att möjliggöra informationsutbyte mellan olika förmågor inom Arbetsförmedlingen eller mellan Arbetsförmedlingen och externa aktörer. ICC är en Agil DevOps-gruppering med arbetsuppgifter som integrationsutveckling, support av befintliga integrationer, vidareutveckling, samt drift och förvaltning av integrationsplattformen. Som ett Agilt tvärfunktionellt team så finns det stora möjligheter att växa utanför ditt expertområde. Du kommer ingå som en del i det team som tillsammans ska bygga upp och forma ICC:s arbetssätt. Primära arbetsuppgifter - Utveckla och implementera integrationslösningar på integrationsplattformens komponenter. - Förvalta integrationsplattformen och de integrationslösningar som är realiserade på den. - Arbeta mot de enhetliga och återanvändbara integrationslösningar och API-driven integration med målet att få en hög grad av självbetjäning. - Samarbeta med utvecklingsteam inom Arbetsförmedlingen.    Vårt erbjudande Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Solna.  Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta på en arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och privatliv. Du får tillgång till ett generöst semesteravtal, flexibla arbetstider samt möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Hos oss ingår även friskvård under arbetstid och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Som anställd på Arbetsförmedlingen har du också tillgång till kompetensutveckling och karriärmöjligheter inom myndigheten. Genom vårt arbete bidrar vi till ett inkluderande och hållbart samhälle, där du får möjlighet att göra en verklig skillnad för individer och för samhället i stort. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss   Kvalifikationskrav - Eftergymnasial utbildning inom data, systemvetenskap eller liknande, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - God förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift  Övriga meriter för tjänsten -  Erfarenhet av Java, SOAP, REST, köhantering  Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Ansökan Låter det här som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Bifoga ditt CV där du specificerar årtal, månad och arbetsuppgifter för varje anställning, samt intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan. Det är viktigt att du besvarar urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet. Du behöver inte skicka in ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. Under rekryteringsprocessen kan urvalstester förekomma. Vi kommer att hålla dig informerad genom hela rekryteringsprocessen. Mer om vår rekryteringsprocess - https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess  Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.
Data/IT
Solna