Om företaget
Rödl & Partner Nordic är en internationell organisation med huvudkontor i Tyskland som erbjuder tjänster inom revision, affärsjuridik, redovisning och skatt. Idag har företaget ca 5 800 medarbetare fördelade på över 100 kontor i 50 länder. Bolaget har funnits sedan 1970-talet och är en väletablerad aktör på marknaden. På kontoret i Stockholm arbetar ca 20 medarbetare och på kontoret i Malmö ca 20 medarbetare.
Vi på Asta Agency samarbetar med Rödl & Partner i den här rekryteringsprocessen. Processen sker genom Asta och du blir sedan anställd direkt hos Rödl & Partner.
Om tjänstenI rollen som skattejurist är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att fokusera på såväl nationella bolagsskatterättsliga frågeställningar som gränsöverskridande frågeställningar och företagsförvärv eftersom en stor del av bolagets fokus är på internationella klienter. I och med att Rödl & Partner är en revisionsbyrå kommer även en viss del av ditt arbete innebära rådgivning för revisionsklienter.
Rollen innebär ett nära samarbete med skattejurister, affärsjurister och revisorer. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med högt engagemang och arbetsglädje som befinner sig i en tillväxtfas och just nu består av tio personer.
Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har gedigen erfarenhet inom nationell bolagsbeskattning och ett intresse för internationell beskattning samt genuint serviceinriktat förhållningssätt som vill arbeta inom en organisation där klienten står i fokus. Som person är du affärsmässigt orienterad i och med att du i rollen snabbt behöver kunna sätta dig in i dina klienters affär. Vidare är du prestigelös och pragmatisk då ditt dagliga arbete kommer vara högst varierande. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor inom andra affärsområden för att tillgodose klientens helhetsbehov.
Därtill söker vi dig som har:
Relevant utbildning exempelvis affärsjuristutbildning / Jur. kand / ekonomisk utbildning
Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Minst 10-20 års relevant arbetslivserfarenhet inom skatterätt
Meriterande:
Goda datakunskaper
Intresse för internationell skatterätt
Kunskaper i tyska
Övrig information Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sverige, för rätt person erbjuds en flexibel arbetsplats. Du kan bo vart som helst i landet och har möjlighet att arbeta hemifrån större delen av tiden.
Omfattning: Heltid, men öppna för deltid utifrån överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsen avpubliceras. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till ellen@astaagency.se.
Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg.
Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.
Om företaget
Vår kund är ett snabbt växande startupföretag som ligger i framkant inom utvecklingen av bärbara neuromodulerande medicintekniska produkter. Med spetskompetens och passion för innovation bidrar de till att förbättra sjukvården och skapa värde för patienter världen över. Här blir du en del av ett internationellt, engagerat och kompetent team som delar visionen om att göra skillnad inom medicinteknik och hälsa.
De söker nu en junior redovisningsekonom till sitt kontor i Stockholm. Mer information om företaget får du under en första intervju. Vi på Asta Agency samarbetar med företaget i den här rekryteringsprocessen. Processen sker genom Asta och du blir sedan anställd direkt hos företaget.
Om tjänstenSom junior redovisningsekonom blir du en viktig del av ekonomiavdelningen och CFO:s närmaste stöd. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter inom både bokföring, redovisning och administration vilket ger dig en bred och utvecklande erfarenhet. Vidare ansvarar du även för administrativa arbetsuppgifter så som utlägg, inskanning av kvitton, granskning av avtal men även att vara med och planera samt leda events. Du tillhör det internationella teamet i Stockholm och får en gedigen introduktion för att successivt ta dig an rollen på ett betryggande och självgående sätt.
Ansvarsområden:
Löpande bokföring.
Redovisning.
Administrativa arbetsuppgifter så som utlägg, skanna kvitton och granska avtal.
Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen är du som person prestigelös, noggrann och motiverad av att lösa problem. Vidare behöver du vara flexibel för att kunna anpassa dig till att vissa perioder som exempelvis månads/kvartals-bokslut som kan innebära mer att göra. Det är viktigt att du har en långsiktig ambition med rollen och gärna ett intresse för medicinteknik. Du förväntas arbeta på plats men med tiden ges frihet under ansvar vilket innebär att det finns möjlighet att arbeta på distans i viss omfattning när du etablerat dig i rollen.
Du har en grundläggande förståelse och erfarenhet inom bokföring, redovisning och administration.
Du har tidigare arbetat i ett affärssystem, gärna Fortnox.
Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska.
Meriterande kvalifikationer:
Ett intresse eller erfarenhet inom medicinteknik.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Övrig information Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till alice@astaagency.se.
Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg.
Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.