Jobbannonser som erbjuder distans i Stockholm

Letar du efter jobb på distans med säte i Stockholm? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Stockholm som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 86 annonser

Senior Controller till offentlig verksamhet

Idag

Academic Work Sweden AB

Vi söker dig med flera års erfarenhet av en roll som Controller för ett spännande uppdrag inom offentlig verksamhet. Trivs du i en dynamisk miljö där din erfarenhet och dina idéer värderas högt? Då är detta rätt möjlighet för dig! OM TJÄNSTEN För en av våra kunder inom offentlig verksamhet söker vi en Controller för ett konsultuppdrag med omgående start. Du kommer att arbeta nära ett kompetens och sammansvetsat team på cirka tio kollegor där stöd och samarbete är centrala delar av vardagen. Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig till september men där goda möjligheter även finns till förlängning fram till januari 2026. Vår kunds kontor ligger beläget på Kungsholmen men du erbjuds även möjlighet att arbeta hemifrån cirka två dagar i veckan. Du erbjuds - Breddad kompetens i rollen som Controller på en av Stockholms mest attraktiva arbetsplatser - Möjligheten att bidra med idéer och förbättringar i en verksamhet som präglas av förändring och utveckling - En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera och analysera budget och prognoser, samt se till att ekonomiska processer flyter på effektivt * Stödja teamet i att utveckla ekonomiska rutiner och rapporter, med hjälp av system som Agresso och Excel * Agera bollplank till kollegor och chefer i olika ekonomiska frågor och beslut * Arbeta nära med IT för att säkerställa smidig inläsning och hantering av data och prognoser * Delta i teamets löpande arbetsuppgifter och vara närvarande på plats 3 dagar i veckan, särskilt under inledningsfasen VI SÖKER DIG SOM - Har flerårig erfarenhet av en roll som Controller - Har en akademisk utbildning inom ekonomi - Har goda kunskaper i Excel och vana vid att arbeta med analysverktyg - Har erfarenhet av budgetprocesser och ekonomisk uppföljning - Är flytande svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du har: - Goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso och Hypergene - Tidigare arbetat på en offentlig verksamhet - Erfarenhet av att arbeta som samordnare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social och kommunikativ med förmåga att skapa goda relationer på arbetsplatsen - Driven och initiativtagande med en vilja att komma med förbättringsförslag - Organiserad och strukturerad, med förmågan att hålla koll på deadlines och leverera i tid - En problemlösare som kan agera bollplank för kollegor och bidra till teamets utveckling Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kommer att få veta vilken offentlig verksamhet som annonsen gäller vid en första telefonintervju.
Administration, ekonomi, juridik
Stockholm

Applied Scientist, Adtech

1 d

Wolt Development Sverige AB

Our Applied Scientists at Wolt design and deploy machine learning and applied science solutions that tackle some of our most complex business challenges. By leveraging advanced techniques like statistical analysis, machine learning, deep learning, and operations research, they enhance key processes across Wolt's platform and business operations, creating measurable impact in all 29 countries where we operate. As an Applied Scientist, you’ll take ownership of use cases within a product development team—from identifying high-value opportunities to developing, prototyping, and deploying solutions, and ensuring they continuously improve in production. We work with a range of technologies, including Python, SQL, Flyte, MLflow, and Seldon Core, and always strive to optimize our workflows to support rapid experimentation and innovation. We're seeking an Applied Scientist to join the AdTech group at Wolt, which owns the end-to-end advertising experience. Our mission is to help merchants and brands increase their visibility and drive more orders through impactful ad solutions. We’re currently expanding our offering to create a more personalized experience for end users by targeting more refined audiences, leveraging advanced personalization models, and strengthening our machine learning infrastructure. This includes building scalable, high-performance systems that enable Machine Learning powered solutions for delivering relevant and optimized ads. The Applied Scientist will be working in close collaboration with software engineers, product managers, designers, and analysts, developing algorithms and machine learning solutions, to power Wolt’s advertising capabilities. This role can be based in one of our tech hubs in Helsinki, Berlin or Stockholm, or you can work remotely anywhere in Finland, Sweden or Germany. Read more about our remote setup here. If you live outside of these countries - not to worry! We provide relocation support to help you make your way to Finland or Sweden. Qualifications We’re looking for an Applied Science enthusiast who is passionate about using data science to make a measurable impact. Here’s what we hope you bring: Passion for Applied Science: You identify as a problem solver who loves leveraging data science and machine learning to drive business results and create real-world impact. Expertise in Production-Level ML Solutions: You know what it takes to build robust, scalable models suitable for large-scale deployments. You’re comfortable managing the entire lifecycle of data science projects, from ideation through to production and ongoing maintenance. Strong Foundations in ML and Statistics: You bring a solid educational background and practical skills in machine learning and statistics, enabling you to design reliable and meaningful solutions. Working experience with optimization is a big plus. Engineering Excellence: You’re skilled in writing production-level code and following engineering best practices, ensuring your solutions are efficient, maintainable, and scalable. Clear Communication and Drive: You can effectively communicate complex technical concepts to non-technical audiences, bridging the gap between data science and business needs. You can take ownership of initiatives and drive projects to conclusion while working with varied stakeholders. Analytical Problem-Solving: You excel at breaking down complex business challenges into clear, solvable machine learning problems, and designing data-driven solutions to address them.
Data/IT
Stockholm

Gruppchef för penetrationstestare

1 d

Säkerhetspolisen

Har du ett genuint intresse för IT-säkerhet och vill bidra till att ytterligare förbättra skyddet för Sveriges mest skyddsvärda verksamheter? Brinner du för att stötta dina medarbetare och se dem utvecklas? Sök då tjänsten som gruppchef till Säkerhetspolisens penetrationstestare. Vårt uppdrag är Sveriges säkerhet. Ort: Stockholm Sista ansökningsdag: 2025-05-21 Referensnummer: 2025–7963 Det här är ditt uppdrag Som gruppchef företräder du din verksamhet och fungerar som kontaktyta gentemot olika intressenter inom myndigheten. Du ansvarar för rekrytering och introduktion av nya medarbetare, samtidigt som du skapar förutsättningar för kontinuerlig verksamhetsutveckling och kompetensutveckling av gruppens medarbetare. I rollen som gruppchef säkerställer du att rätt förutsättningar finns för att gruppen ska kunna leverera interna och externa tekniska säkerhetsgranskningar för myndigheten, så kallade penetrationstester. Penetrationstesterna syftar bland annat till att upptäcka brister i olika slags IT-miljöer så att förbättringsåtgärder kan vidtas. Testerna avser både Säkerhetspolisens egna IT-miljöer och sådana som finns inom andra säkerhetskänsliga verksamheter i samhället, exempelvis myndigheter, vissa företag och andra organisationer vilket är en del i Säkerhetspolisens arbete inom ramen för säkerhetsskyddslagsstiftningen. Tillsammans med dina medarbetare planerar du, förbereder och följer upp resultat av genomförda uppdrag. I rollen som gruppchef är du en del av enhetens ledningsgrupp där stor vikt ligger i att ni tillsammans bidrar till ett enhetligt och tydligt ledarskap. Utifrån ett helhetsperspektiv arbetar ni tillsammans för att driva enheten framåt och för att verksamheten utvecklas i enlighet med myndighetens övergripande mål och behov. Du har även budgetansvar inom ramen för ditt uppdrag. Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. I arbetet förekommer inrikesresor. De här kvalifikationerna söker vi hos dig För denna tjänst krävs: Akademisk examen inom IT eller relevant erfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig Erfarenhet av ledarskap inom teknik Erfarenhet av verksamhets- och metodutveckling Erfarenhet av arbete inom IT-säkerhet God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Chefserfarenhet med personalansvar Dokumenterad ledarskapsutbildning Certifiering eller erfarenhet av penetrationstestning Erfarenhet av kravställning av IT- säkerhet Ackreditering eller annan form av tillsyn eller granskning av IT-miljöer Erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskydd, i synnerhet vad gäller informationssäkerhet Kunskap av säkerhetsskyddslagsstiftningen Det här är kollegan vi söker Som chef på Säkerhetspolisen utövar du ett ledarskap i enlighet med vår ledarskapspolicy. Chefer och ledare förväntas verka för helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande i ansvarstagandet för myndighetens uppdrag och dess resultat. Det innebär bland annat att du har förmågan att se den egna verksamheten i ett större sammanhang och tar ansvar för din del av helheten. Du prioriterar och tar de beslut som behövs samt justerar dessa utifrån föränderliga förutsättningar. I din roll som chef agerar du som föredöme. Du ger medarbetare handlingsutrymme att ta ett aktivt ansvar inom tydliga ramar samt agerar på de problem som uppstår och undanröjer hinder. I din roll som chef stödjer du andra ledare och bidrar till ett enhetligt och tydligt ledarskap. Du främjar samarbete och har en positiv förväntan på andra samt skapar ett tryggt, öppet klimat med avsikt att förstå andras perspektiv och goda intentioner. Du coachar, stödjer, utmanar samt ger återkoppling med personlig omtanke. Vidare är du lyhörd och reflekterar över det egna ledarskapet, delar kunskap, erfarenheter och motiverar andra att göra detsamma. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor och förmåner Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef 010- 568 72 85. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-05-21 I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen. Urval och intervjuer kan ske löpande. Övrig information Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess. I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester. Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Chefer och verksamhetsledare
Stockholm

Hyresförhandlare/ stöd i hyresfrågor till serviceförvaltningen

1 d

Stockholms kommun

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss  Är du i början av din karriär och söker en roll där du får möjlighet att växa och utvecklas? Att arbeta med hyresavtal, hyresförhandlingar och stöd till verksamheter i hyresfrågor innebär spännande och varierande uppgifter tillsammans med engagerade kollegor. Lokalplanering är ett verksamhetsområde och en intern stödfunktion (internkonsulter) på serviceförvaltningen som utgör Stockholms stads spetskompetens i lokalfrågor. Stockholm stads förvaltningar och bolag vänder sig till vår verksamhet för att få hjälp och stöd i olika lokalfrågor. På vår avdelning arbetar hyresförhandlare, systemförvaltare, projektledare och inredningsarkitekter. Vi är 20 medarbetare som arbetar i tre olika grupper men med ett tätt samarbete framförallt inom grupperna. Stockholms stad hyr lokaler för drygt fem miljarder kronor per år. Förhyrningarna uppgår till omkring tre miljoner kvadratmeter och fördelar sig på cirka 20 000 hyresavtal med omkring 800 hyresvärdar. Vi erbjuder  Vår medarbetarenkät visar att vi har ett mycket gott arbetsklimat. Du blir en del av en organisation där vi lär av varandra och är öppna för varandras tankar och idéer. Vi arbetar i ett aktivitetsbaserat landskap i moderna lokaler vid Globen och ges möjlighet att även arbeta hemifrån. Vi erbjuder också goda friskvårdsmöjligheter som till exempel friskvårdsbidrag, subventionerad massage och närhet till olika träningsanläggningar. Andra förmåner är flexibel arbetstid, sommararbetstid och genom semesterväxling kan du som önskar få upp till sex extra semesterdagar. Läs mer om våra förmåner här. Din roll  Lokalplanering stödjer stadens olika förvaltningar i deras arbete med sina olika typer av verksamhetslokaler och i deras roll som hyresgäst. Tjänsten innebär att du arbetar med bedömning av lokalhyresavtal, kvalitetsgranskning av uppsägningar samt förhandling utifrån ett uppdrag från stadsledningskontoret. Uppdraget har en utarbetad processbeskrivning. I det uppdraget ligger även stöd och rådgivning till stadens förvaltningar i hyresfrågor. De lokaler som staden hyr in har en stor variation vad gäller inriktning, omfattning, tid och den verksamhet som ska bedrivs i dem. Din kompetens och erfarenhet  Vi söker dig som har: akademisk utbildning inom exempelvis juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. goda kunskaper i hyreslagen och andra relevanta lagar och regler. god administrativ förmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av: •       lokalhyresavtal och kan bedöma och kvalitetsgranska dess innehåll. •       hyresförhandling, i första hand av lokaler. •       att säga upp lokalhyresavtal för villkorsändring eller avflyttning. •       blockförhyrningsavtal av bostäder. •       arbete med lokalfrågor i rollen som hyresgäst. •       och/eller kunskap kring lokalfrågor inom kommunala verksamheter. •       arbete i stora och komplexa organisationer. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har även en förmåga att hantera många olika frågor parallellt. Du är bra på att samarbeta, både med uppdragsgivare och kollegor, och kan på ett pedagogiskt sätt beskriva processen vid inhyrning av lokaler. I rollen är det viktigt att du är professionell och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Du är uthållig och har tålamod samt vågar och kan ta ställning för en uppfattning. Vi arbetar i en komplex verksamhet där vi ständigt måste lära oss nya saker och anta nya utmaningar, vilket är något du trivs med. I arbetet med hyresfrågor och hyresförhandling hos lokalplaneringen finns det alltid utvecklingsmöjligheter. Övrigt  Vi rekryterar utan personligt brev i denna rekrytering. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Arbetspsykologiska tester kan komma att bli aktuella i rekryteringsprocessen. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga. Provanställning kan tillämpas. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Administration, ekonomi, juridik
Stockholm

Hårdvarugranskare

1 d

Säkerhetspolisen

Säkerhetspolisens it och teknik utgör en avgörande del för att vi ska kunna lösa vårt uppdrag med att göra Sverige säkrare. Vår tekniska utrustning behöver matcha verksamhetens behov och de allt högre ställda kraven kring säkerhet. Om du tycker om att arbeta med hårdvara i kombination med säkerhet ska du söka detta arbete! Det här är ditt uppdrag Som hårdvarugranskare hos på Säkerhetspolisen har du en nyckelroll i arbetet med hårdvara. Du kommer att vara en del i arbetet med att säkerställa att de produkter och komponenter som vi väljer uppfyller verksamhetens behov. Samtidigt är det viktigt att den hårdvara vi väljer möter de krav som myndigheten ställer, där blir din granskning en viktig del i helheten. Du kommer att arbeta i processen för hårdvarugranskning och ges möjlighet att effektivisera och förbättra vår process. En central del av ditt arbete utgörs av att ha en löpande dialog med leverantörer samt att granska tekniska kravspecifikationer och offerter. I detta arbete arbetar du nära våra specialister inom informations- och IT-säkerhet. Du kommer arbeta med hårdvara under hela dess livscykel och också arbeta med uppföljning och kontroll av teknisk utrustning, där plombering utgör en viktig del. Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats, vilket innebär att du inte har möjlighet att arbeta på distans. Resor inom Sverige kan förekomma. De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Fullgjord och godkänd gymnasieexamen Minst tre års arbetslivserfarenhet inom IT Minst tre års arbetslivserfarenhet av hårdvarugranskning av IT utrustning till enterprise-miljöer God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Erfarenhet av att skapa struktur och processer för hårdvarugranskning Erfarenhet av att arbeta med RÖS alternativt Tempest-standard Kunskap om regelverk och certifiering när det gäller hårdvarugranskning Kunskap om informations- och IT-säkerhet Erfarenhet av att samarbeta med interna intressenter och externa leverantörer Erfarenhet av plombering av teknisk utrustning Erfarenhet av arbetsledande roll, som teamleader, projektledare eller leveransledare Det här är kollegan vi söker Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är kreativ med förmåga att ta initiativ, lösa komplexa problem och är nyfiken på att lära dig ny kunskap och kompetenser. Rollen innefattar samverkan, både inom och utanför myndigheten, därför är det viktigt att du har lätt för att skapa och upprätthålla värdefulla relationer. Du är även ansvarstagande och noggrann som person. Du är van att samarbeta med andra, men arbetar lika effektivt på egen hand. Du kan framföra och ta emot konstruktiv kritik på ett sätt som gynnar helheten. Vi ser gärna att du har lätt för att planera ditt arbete och att du fattar egna beslut inom ramen för ditt mandat. Här kommer du att jobba i en verksamhet som både är planerad och händelsestyrd. Vi förutsätter att du har ett mycket högt säkerhets- och sekretessmedvetande, ett gott omdöme och hög en integritet. Vi ser gärna att du är en naturlig ledare och har förmågan att få andra att samarbeta, lösa problem och jobba mot gemensamma mål. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor och förmåner Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 91 53 För information om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult, tfn 010-568 91 99. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02. Så ansöker du Ansökan ska ha kommit in senast 2025-05-07 Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vänligen bifoga ett separat dokument (pdf eller word) med svar på urvalsfrågorna nedan. Har du fullgjord och gymnasieexamen? Ja/Nej Har du minst tre års arbetslivserfarenhet inom IT? Ja/Nej Har du minst tre års arbetslivserfarenhet av hårdvarugranskning av IT utrustning till enterprise-miljö? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift? Ja/Nej Har du B-körkort? Ja/Nej Har du erfarenhet av att skapa struktur och processer för hårdvarugranskning? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du erfarenhet av att arbeta med RÖS alternativt Tempest-standard? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du kunskap om regelverk och certifiering när det gäller hårdvarugranskning? Om ja, ange kortfattat din kunskap. Har du kunskap om informations- och IT-säkerhet? Om ja, ange kortfattat din kunskap. Har du erfarenhet av att samarbeta med interna intressenter och externa leverantörer? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du erfarenhet av plombering av teknisk utrustning? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Har du erfarenhet av arbetsledande roll, som teamleader, projektledare eller leveransledare? Om ja, ange kortfattat din erfarenhet. Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning
Yrken med teknisk inriktning
Stockholm

Enhetschef till enheten för IT förvaltning och utveckling

1 d

Karriärguiden Group Sweden AB

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/enhetschef-till-enheten-for-it-forvaltning-och-utveckling. Vi ser fram emot din ansökan! God vård och omsorg bygger på kunskap. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi socialtjänsten och hälso- och sjukvården. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor. Enhetschef till enheten för IT förvaltning och utveckling Är du intresserad av att arbeta med utveckling och förvaltning av våra digitala verktyg på Sveriges kunskapsmyndighet inom vård och omsorg? Om tjänsten IT-verksamheten på Socialstyrelsen ligger på myndighetens tre IT-enheter. Tillsammans ska de leverera en modern, kraftfull och kostnadseffektiv IT-verksamhet som möjliggör myndighetens digitala utveckling och förvaltning. För detta krävs bland annat en IT-miljö som klarar en ökad komplexitet samtidigt som en hög säkerhetsnivå bibehålls. Enheten för IT förvaltning och utveckling består av ca 15 anställda och ett flertal konsulter. Enheten ansvarar för att leda förvaltningen av myndighetens IT-system och att bemanna IT-relaterade projekt med projektledare, systemutvecklare, IT-arkitekter, med flera kompetenser. Vi använder oss för närvarande av en förvaltningsmodell baserad på Pm3. Myndigheten är även certifierad i enligt med ISO 27001. Socialstyrelsen har som mål att vara en effektiv och innovativ myndighet som arbetar med ständiga förbättringar. Vi vill också säkerställa att vi är en attraktiv och öppen arbetsplats där vi samverkar och vår kompetens används och utvecklas. Tillsammans med organisationen skapar du dessa förutsättningar. Du medverkar till ett engagerat och hållbart medarbetarskap och ledarskap bland annat genom ditt nätverkande inom och utanför organisationen. Som enhetschef arbetar du tätt tillsammans med verksamheten för att tillse att den digitala strategin ska omsättas i praktiken. Omvärldsbevakning är också en viktig del i din roll; du deltar i relevanta nätverk och håller dig uppdaterad om aktuella trender inom området. Enheten för IT-förvaltning och utveckling ingår tillsammans med IT-infrastruktur och IT-support i avdelningen för Verksamhetsutveckling, stöd och service tillsammans med enheter inom ekonomi, upphandling, personal och registratur. Som enhetschef rapporterar du till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp du kommer också att ha ett nära samarbete med objektägarna. För närvarande pågår en översyn av myndighetens digitala utvecklingsarbete vilket kan komma att innebära förändringar och kommer att ställa krav på flexibilitet och anpassningsförmåga. Om dig och ditt ledarskap Som chef på Socialstyrelsen leder du medarbetarna mot goda resultat genom engagemang och förmåga att ta tillvara allas potential. Tillsammans med gruppen skapar du en arbetsplats där alla kan utvecklas och mår bra. För att lyckas i uppdraget är du trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du planerar, strukturerar och prioriterar verksamhetens arbete på ett långsiktigt och framgångsrikt sätt. Genom din samarbetsorientering och din kommunikativa förmåga inspirerar du till dialog och delaktighet. Du är lyhörd i ditt ledarskap, ger feedback och leder med ett positivt och tillitsfullt förhållningssätt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har: • Utbildning inom IT eller annan för uppdraget relevant utbildning, • Aktuell flerårig erfarenhet av IT-arbete och digitaliseringsarbete på både operativ och strategisk nivå, • Aktuell chefserfarenhet med budget- och personalansvar, • Goda kunskaper inom digitalisering både avseende nyutveckling och förvaltning, • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har: • God vana av att driva IT- och digitaliseringsfrågor i organisationen och hålla presentationer • Drivit förenklings- och utvecklingsarbete • Erfarenhet av statlig verksamhet Bra att veta Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan. Din tjänstetitel blir enhetschef och din placering är på avdelningen för Verksamhetsutveckling, stöd och service. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste därför vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. När du ansöker får du besvara ett antal urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen i annonsen. Dina svar används som en del i urvalsarbetet och kan avgöra om du går vidare i rekryteringsprocessen eller inte. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt och tydligt som möjligt. Vi använder inte det personliga brevet vid urvalet, därför bifogar du endast ditt CV. I urvalsprocessen kommer tester att användas. I den här rekryteringen samarbetar vi med Chefspoolen. Har du frågor...
Chefer och verksamhetsledare
Stockholm

Webbutvecklare, 100% remote == inga problem

1 d

Karriärguiden Group Sweden AB

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/webbutvecklare-100-remote-inga-problem. Vi ser fram emot din ansökan! Vi söker efter CMS- och webbutvecklare med ca 4-6 års arbetslivserfarenhet till vårt utvecklarteam. Bor du inte i Stockholm, eller vill jobba helt eller delvis hemifrån är det inte något hinder för oss. Limetta är en framgångsrik digital byrå med över 20 år i branschen. Vår strategi är att växa med cirka 10% per år med en bibehållen stabil lönsamhet. Vi söker nu förstärkning till vårt utvecklarteam som består av cirka 20 systemutvecklare med bred teknisk kompetens. Arbetsbeskrivning Tillsammans med utvecklare, projektledare och kreatörer bygger du de vassaste och bästa lösningarna till våra kunder. Du är van att förstå kunders krav och komma med egna lösningsförslag. Du kommer att ha stort inflytande över teknikval, arkitektur, plattformar, verktyg och kod. Stacken består av C# i botten men projekten varierar och t.ex TypeScript, React eller Vue finns möjlighet att fördjupa sig i. Vi jobbar i en modern utvecklingsmiljö i Azure DevOps (GIT) och du tillsammans med teamet ser till att vi ligger i framkant även här. I många av våra projekt använder vi CMS-verktygen Optimizely (Episerver) eller Umbraco. Om dig Du är trygg i din roll som webbutvecklare, är självgående, ansvarstagande och initiativrik. Tillsammans med teamet bestående av utvecklare, projektledare och kreatörer, är din roll att bygga de bästa och smartaste lösningarna anpassat efter kundernas behov. Du har en hunger efter ny teknik och föreslår gärna innovativa lösningar på komplexa problem. Vi ser att du är kommunikativ, serviceinriktad och lyhörd för våra kunder. Du• Har minst 4-6 års erfarenhet av system och webbutveckling inom .NET • Är driven och självgående och kan arbeta självständigt • Trivs i agila team bestående av både utvecklare och kreatörer och du bidrar gärna genom att hjälpa dina kollegor • Har mycket goda kunskaper i .NET/C#, SQL Server och Git • Har erfarenhet av att arbeta i CMS, t ex Optimizely eller Umbraco • Vill fortsätta lära dig och använda nya spännande tekniker och är intresserad av DevOps, Cloud-plattformar (t.ex. Azure / AWS), Powershell, Docker eller andra spännande verktyg och tjänster. Vi erbjuder dig En utvecklande arbetsmiljö där du får jobba med problemlösning och nya tekniker. Mycket variation mellan olika typer av kunder och projekt. Ett kompetent team bland trevliga kollegor med olika spetskompetenser. På Limetta jobbar idag cirka 30 personer. Allt det formella man ska förvänta sig av sin arbetsgivare finns på plats: • Bra lön och sex veckors semester • Tjänstepension (motsvarande ITP1), sjukvårdsförsäkring samt en mängd övriga försäkringar. • Trevliga lokaler med bra kommunikationer mitt i city med ”nära till allt”, men även möjlighet att arbeta på distans. • Frihet i val av dator, mobil och andra verktyg du behöver. • Hjälp med lägenhet i Stockholm om du flyttar hit Utanför jobbet händer det kul saker med jämna mellanrum. Gemensam frukost, AW - ibland med aktiviteter, ibland bara en skön kväll på en trevlig pub, sommarfest och julmiddag. En gång fick vi t o m åka helikopter. Flera av oss har dock hunnit bilda familj, skaffa katt och har fullt upp med vardagspussel, så förvänta dig inte party alla dagar i veckan. Om Limetta Limetta är en digital byrå med ett trettiotal anställda. Vi har lång erfarenhet av att skapa framgångsrika lösningar tillsammans med våra kunder. Vi har varit nominerade till Årets Byrå sju år i rad med flera pallplatser och en vinst bland meriterna. Vi på Limetta menar att ett brinnande engagemang och förståelse för kundens behov kombinerat med avancerad teknik, strategisk kompetens, kreativ design och ett positivt förhållningssätt är ett framgångsrecept. Vi jobbar hårt för att dagligen överträffa oss själva.
Kultur, media, design
Stockholm

Senior systemutvecklare, 100% remote == inga problem

1 d

Karriärguiden Group Sweden AB

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/senior-systemutvecklare-100-remote-inga-problem. Vi ser fram emot din ansökan! Vi söker just nu efter en senior och erfaren systemutvecklare till vårt backendteam. Bor du inte i Stockholm, eller vill jobba helt eller delvis hemifrån är det inte något hinder för oss. Limetta är en framgångsrik digital byrå med över 20 år i branschen. Vår strategi är att växa med cirka 10% per år med en bibehållen stabil lönsamhet. Vi söker nu förstärkning till vårt utvecklarteam som består av cirka 20 systemutvecklare med bred teknisk kompetens. Arbetsbeskrivning Tillsammans med utvecklare, projektledare och kreatörer bygger du de vassaste och bästa lösningarna till våra kunder. Du är van att förstå kunders krav och komma med egna lösningsförslag. Du kommer att ha stort inflytande över teknikval, arkitektur, plattformar, verktyg och kod. Stacken består av C# i botten men projekten varierar och t.ex TypeScript, React eller Vue finns möjlighet att fördjupa sig i. Vi jobbar i en modern utvecklingsmiljö i Azure DevOps (GIT) och du tillsammans med teamet ser till att vi ligger i framkant även här. Om dig Du är trygg i din roll som systemutvecklare, är självgående, ansvarstagande och initiativrik. Tillsammans med teamet bestående av utvecklare, projektledare och kreatörer, är din roll att bygga de bästa och smartaste lösningarna anpassat efter kundernas behov. Du har en hunger efter ny teknik och föreslår gärna innovativa lösningar på komplexa problem. Vi ser att du är kommunikativ, serviceinriktad och lyhörd för våra kunder. Du• Har flera års erfarenhet av system och webbutveckling inom .NET • Är driven och självgående och kan arbeta självständigt • Är van att ta ansvar för den tekniska lösningen, systemarkitektur, samt leda och bistå andra i teamet med kunskap och råd. • Trivs i agila team bestående av både utvecklare och kreatörer och du bidrar gärna genom att hjälpa dina kollegor. • Har mycket goda kunskaper i .NET/C#, SQL Server och Git • Har erfarenhet av CI/CD, serverkonfiguration och automatisering. • Vill fortsätta lära dig och använda nya spännande tekniker och är intresserad av DevOps, Cloud-plattformar (t.ex. Azure / AWS), Powershell, Docker eller andra spännande verktyg och tjänster. Thomas och Patrik är några kollegor i utvecklarteamet Vi erbjuder dig En utvecklande arbetsmiljö där du får jobba med problemlösning och nya tekniker. Mycket variation mellan olika typer av kunder och projekt. Ett kompetent team bland trevliga kollegor med olika spetskompetenser. På Limetta jobbar idag cirka 25 personer. Allt det formella man ska förvänta sig av sin arbetsgivare finns på plats: • Bra lön och sex veckors semester • Tjänstepension (motsvarande ITP1), sjukvårdsförsäkring samt en mängd övriga försäkringar. • Trevliga lokaler med bra kommunikationer mitt i city med ”nära till allt”, men även möjlighet att arbeta på distans vid behov. • Frihet i val av dator, mobil och andra verktyg du behöver. • Hjälp med lägenhet i Stockholm om du flyttar hit Utanför jobbet händer det ofta kul saker. Gemensam frukost varje måndag och fredag, AW - ibland med aktiviteter, ibland bara en skön kväll på en trevlig restaurang eller pub, sommarfest och julmiddag. Om Limetta Limetta är en digital byrå med ett trettiotal anställda. Vi har lång erfarenhet av att skapa framgångsrika lösningar tillsammans med våra kunder. Vi har varit nominerade till Årets Byrå sju år i rad med flera pallplatser och en vinst bland meriterna. Vi på Limetta menar att ett brinnande engagemang och förståelse för kundens behov kombinerat med avancerad teknik, strategisk kompetens, kreativ design och ett positivt förhållningssätt är ett framgångsrecept. Vi jobbar hårt för att dagligen överträffa oss själva.
Kultur, media, design
Stockholm

Nätverksspecialist till Sunet

1 d

Vetenskapsrådet

Internet i Sverige har sitt ursprung i Sunet. Vi på Sunet driver världens mest moderna forskningsnät och digitala identitetstjänster i världsklass. Sedan 80-talet har vi levererat it-tjänster och nät till Sveriges universitet, högskolor och forskningsinfrastrukturer. Som anställd på Sunet är du en del av ett globalt community av it-proffs som jobbar med att stödja forskning och utveckling av internet i hela världen. Nu söker vi dig som är nätverksspecialist och som kan bidra med kvalificerad support och insatser i projekt. Rollbeskrivning och arbetsuppgifter På enheten för drift inom avdelningen för Sunet och anknutna tjänster är vi idag 18 medarbetare. Vi är ödmjuka och hjälper varandra samtidigt som vi ställer höga krav – både var och en på sig själv och på varandra. Vi strävar också alltid efter att vara bäst och därför är ständig utveckling och utbildning viktigt hos oss. Arbetsuppgifterna kan delas in i två huvudsakliga delar: • Support. Sunet har ett stabilt nät och därmed inga stora volymer, men de ärenden som kommer in är kvalificerade. • Projekt. Du deltar i olika projekt exempelvis i samband med ombyggnad av nätet. Bland nya spännande projekt finns ett som innebär att utveckla nya produkter för våra nätverkslösningar, etablering av nya campusnät samt etablering av nya fjärrförbindelser.  I arbetet ingår även beredskapstjänstgöring. Din bakgrund Som person är du analytisk och du tycker om att ta ansvar och kan självständigt driva ditt arbete framåt. Du är kommunikativ och kan bidra med egna förslag på lösningar. Du kan skapa struktur i ditt arbete och kan själv prioritera utifrån dina arbetsuppgifter samt har förmåga att lära dig nya saker. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du ska ha: • erfarenhet av support arbete för routing plattformar så som Cisco & Juniper • erfarenhet av nätverk och datakommunikation samt erfarenhet av angränsande säkerhetsteknologier inom nätverksområdet                                                                 • trivs med att arbeta i team och är van att kommunicera med kunder • har god muntlig och skriftlig förmåga på svenska och engelska Det är meriterande om du har: • teknisk utbildning från högskola eller universitet • certifieringar inom Cisco eller Juniper • erfarenhet av installationsarbete av nätverksutrustning • ett stort teknikintresse och följer med i utvecklingen Placering Vårt kontor finns på Tulegatan 11 i centrala Stockholm. Om arbetsuppgifterna tillåter finns möjlighet att arbeta på distans på deltid. Anställningsform och tillträde Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.  Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta: • Jonny Lundin, rekryterande chef 076-007 02 40 • Eva Huring, HR-specialist 08-546 440 29 • Bente Ahlström, Saco-S 076-525 76 18 • Nina Glimster, ST 076-526 72 15 Så ansöker du Skicka in CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2025-05-21 Märk ansökan med diarienummer 2.2.1 -2025-06489  Om oss Sunet är en del av Vetenskapsrådet- Sveriges största statliga forskningsfinansiär. Vetenskapsrådet är Sveriges största statliga forskningsfinansiär. Vårt arbete handlar om att ge forskare goda förutsättningar att bidra till samhället med forskning av högsta kvalitet. Hos oss arbetar omkring 260 personer i centrala lokaler i Stockholm och Göteborg. Vi hanterar ansökningar, utvärderar och följer upp forskningens villkor och kommunicerar om forskning. Läs mer om vår arbetsplats och möt några av våra medarbetare på www.vetenskapsrådet.se
Data/IT
Stockholm

Cyber Security Engineer

1 d

Techster Solutions AB

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Your Profile Minimum 5 years of hands-on experience in network and cyber security Strong expertise in: Network segmentation & firewall management Secure Service Edge (SSE) technologies IP-VPN configuration in hybrid environments Intrusion Detection & Prevention Zero Trust Network Access models Networking protocols (TCP/IP, DNS, HTTPS, etc.) Comfortable working independently and in cross-functional teams Fluent in English, written and spoken Required Certification Azure Security Engineer certification (e.g., AZ-104 or equivalent) Assignment Conditions Location: Stockholm (20% onsite expected) Remote work: Up to 80% Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Data/IT
Stockholm