Jobbannonser som erbjuder distans i Stockholm

Letar du efter jobb på distans med säte i Stockholm? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Stockholm som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 96 annonser

Vi på Folksam står inför stora förändringar för att bli enklare och snabbare med ett tydligt fokus på kundorientering och lönsamhet. Införandet av en effektiv informationsförsörjning är mycket viktigt för vår framtida verksamhet. Vi fortsätter därför satsa stort inom området och det är en av våra prioriterade delar i affärsplanen. För att lyckas med införandet är det kritiskt att rätt förutsättningar finns på plats, vilket bland annat inkluderar en tydlig och väl fungerande Data Governance. Som Data Governance Lead tillhör du enheten Ekonomi och finans som ansvarar för Folksams informationsförsörjning. Utöver detta har enheten också ansvar för finansiell styrning, redovisning och rapportering, affärs- och kapitalplanering samt affärsanalys i nära samarbete med affärsområdena Liv och Sak. Vidare har vi även ansvar för Folksams inköpsverksamhet och hållbarhetsrapportering. Det här gör du som Data Governance Lead på Folksam Du kommer att arbeta på Ekonomi och finans nyetablerade sektion Transformation och data. Sektionen är under uppbyggnad och är en av fyra sektioner inom enheten Ekonomi och finans. Kortfattat har sektionen i uppdrag att ansvara för transformationen av Ekonomi- och finansfunktionen, enhetens tekniska utveckling, Folksams informationsförsörjning samt enhetens två utvecklingsområden: Finance och Informationsförsörjning. Som Data Governance Lead har du en nyckelroll i säkerställandet av att vår datahantering skapar värde för Folksam genom att den är effektiv, säker och i linje med gällande regelverk. Du kommer att leda Folksams Data Governance-arbete i samarbete med affärsområden och enheter för att utveckla, implementera och förvalta vår strategi. Eftersom vår Data Governance är under uppbyggnad kommer du ha stora möjligheter att påverka och utforma vårt arbetssätt inom informationsförsörjning. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda arbetet med att implementera Folksams styrning och processer för informationsförsörjning. • Utbilda och coacha medarbetare och chefer inom Data Governance. • Etablera regler och förväntningar rörande Data Governance vid process- och systemförändringar. • Aktivt delta i analysarbete och problemlösning i samband med förändring av processer och system för att säkerställa stark Data Governance över hela datakedjan. • Samarbeta med affärsområden, verksamhet, IT och juridik för att säkerställa enhetlig och effektiv datahantering. • Säkerställa att vår Data Governance effektivt möjliggör uppfyllnad av lagar och regler. Är du den vi söker? Du är en engagerad och erfaren Data Governance Lead med flera års erfarenhet av motsvarande arbete inom företrädelsevis bank-, finans- eller försäkringsbranschen. Du har erfarenhet av att leda team och projekt. Du sätter affären och verksamhetens intresse i fokus och bidrar till att Data Governance skapar värde för Folksam.  Vi utgår från att du har relevant universitetsexamen, exempelvis från IT eller ekonomiområdet. Vi ser även att du har: • Stark problemlösning- och analysförmåga. • God kunskap om gällande lagar och regler inom datahantering. • Förmåga att på ett strukturerat sätt arbeta med många paralella uppgifter samtidigt. • Mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga där du gör det komplexa enkelt. Hela Folksam är din arena! Det är därför viktigt att du är en relationsskapare som gillar att samarbeta med många. Utvecklas tillsammans med oss Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär med bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och jobbar aktivt med inkludering och mångfald. Vi erbjuder flexibiliteten att varva arbete på kontoret med att jobba hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur – tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam. Så söker du jobbet  För att söka tjänsten ber vi dig bifoga ditt CV och besvara ett antal frågor som utgår från aktuell kravprofil. Vid första urval kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och dina svar på frågorna. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Välkommen att skicka in din ansökan senast den 17 augusti 2025. Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta Marcus Obrefjord, sektionschef Transformation och data, 073-231 37 32. Fackliga representanter: Akademikerföreningen Mathias Förström 070- 831 54 01, Forena Anneli Ersson 070- 831 69 22 och Handels Mikael Carlsson 070- 831 51 32. Kundägda Folksamgruppen erbjuder sparande och försäkringar som ger trygghet i livets alla skeden. Sedan 1908 gör vi det enklare för våra fyra miljoner kunder att känna sig trygga i en hållbar värld genom rätt försäkringar, rätt sparande och rätt hjälp när något händer.
Administration, ekonomi, juridik
Stockholm

IT Sourcing & Vendor Manager

1 d

Folksam ömsesidig sakförsäkring

Vill du vara med och implementera framtidens inköp där vi skapar en kostnadseffektiv och affärsnära verksamhet? Vi söker erfarna och engagerade IT Sourcing & Vendor Manager som vill vara med och forma våra strategiska leverantörsrelationer. I denna nyckelroll har du ett övergripande ansvar för att utveckla och implementera sourcing strategier som optimerar våra IT-leverantörsrelationer.  Uppdraget passar dig som har erfarenhet av strategiskt inköp och leverantörsstyrning. Här får du vara med och påverka affären, driva förbättringar och skapa värde i nära samarbete med verksamheten och våra leverantörer. Du bidrar med din kompetens i en komplex och dynamisk miljö där du får leda upphandlingar, utmana arbetssätt och utveckla starka leverantörsrelationer. Det här gör du som IT Sourcing & Vendor Manager på Folksam Som IT Sourcing & Vendor Manager kommer du att tilldelas ansvarsområden för vilket du utvecklar, förankrar och implementerar sourcing strategier tillsammans med kollegor inom inköp samt verksamheten.   Du ansvarar för att vår verksamhet får professionellt stöd vid upphandlingar, omförhandlingar samt förvaltar och utvecklar löpande långsiktiga relationer med våra strategiska IT-leverantörer.   I rollen finns en stor förväntan på strategisk/taktisk höjd. Du arbetar affärsmässigt och med stor integritet, där du säkerställer att vi har effektiva och välfungerande processer genom hela leverantörslivscykeln. Du skapar tydlighet och struktur, och ser till att alla parter både internt och externt har en gemensam förståelse för förväntningar och ansvar.    Huvudsakliga arbetsuppgifter:  • Du är proaktiv och har en ledande roll genom hela leverantörslivscykeln från upphandling, implementation, uppföljning och fram till avveckling av leverantörer.  • Driva upphandlingar, förhandla och sluta uppdragsavtal, ramavtal och avtal.  • Du etablerar strukturerad leverantörsstyrning och bygger långsiktiga leverantörsrelationer.  • Du skapar förutsättningarna för en strukturerad och kontrollerad dialog med våra leverantörer genom att leda samverkansforum och agera fokalpunkt i leverantörsrelationen.  • Du främjar en kultur av effektiv kommunikation och tydlighet, både internt och externt, för att säkerställa att alla parter förstår förväntningar och ansvar.  • Du tar fram och implementerar leverantörsstrategier i samverkan med sakägare.  • Du utbildar och coachar kollegor och driver en kultur inom Folksam som präglas av professionalism, affärsmässighet och starka leverantörssamarbeten.  • Du samarbetar tätt med andra avdelningar inom Folksam för att förstå deras övergripande mål och strategi samt för att säkerställa intern samordning och optimering av våra leverantörssamarbeten med syfte att maximera utfallet av varje investerad krona.  Är du den vi söker? För att lyckas i rollen behöver du som person ha hög integritet, driv och ett stort engagemang för att skapa värde både i affären och för våra kunder.  Du är serviceinriktad, självgående, analytisk, lyhörd och trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av vardagen. Du gillar att tänka strategiskt, samtidigt som du får saker att hända. Vidare har du en skicklighet i relationsbyggande som gör att du upplevs förtroendeingivande. Du kan effektivt engagera och påverka olika intressenter.  Du har ett pragmatiskt arbetssätt och enkelhet att förklara komplexa ämnen på ett enkelt sätt.  Du har en stark förändringsvilja och brinner för att bidra till Folksams utveckling  Vi ser också att du har    • arbetat minst åtta år med Sourcing och/eller Vendor Management inom IT  • erfarenhet av att driva framgångsrika förhandlingar och komplexa sourcingprojekt inom IT-området  • förmågan att både läsa och skriva komplexa IT-avtal för att kunna vara rådgivande vid tolkningsfrågor  • behärskar affärsengelska och -svenska i tal och skrift  • relevant utbildning från högskola eller universitet inom juridik, ekonomi eller teknik  • erfarenhet från bank- och/eller försäkringsbranschen eller annan reglerad verksamhet är meriterande  • kunskap om SAFe och/eller andra agila metoder är meriterande.  Här kan du göra skillnad Välkommen till Folksam – här driver du viktiga frågor framåt. Från de avgörande detaljerna till de stora perspektiven, med fokus på att förenkla våra kunders vardag. Det gör att du bidrar till något större, oavsett roll. Här finns det många roliga, utvecklande jobb och du har goda chanser till en spännande karriär. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och jobbar aktivt med inkludering och mångfald. Våra moderna kontor bjuder in till samarbete och lärande, här får vi saker att hända! Du har flexibiliteten att kunna varva arbete på kontoret med att jobba hemifrån, utifrån verksamhetens behov. Läs mer och se filmer om livet hos oss på folksam.se/jobb-och-karriar. Så söker du jobbet  Välkommen att skicka in din ansökan senast 24 augusti 2025.  Vi ser fram emot att få veta mer om dina kompetenser för det här jobbet. I denna rekrytering kommer vi inte efterfråga ett personligt brev. Du som kandidat kommer få svara på ett antal frågor som fokuserar på de erfarenheter och kompetenser som är viktiga i just detta jobb. I samband med din ansökan ber vi dig därför bifoga ditt CV och besvara frågorna. Vid första urval kommer vi endast att utgå ifrån denna information. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta Piya Hossain, 070- 989 15 50. Fackliga representanter: Akademikerföreningen Ann-Louise Andersson 070-831 61 44, Forena Anneli Ersson 070-831 69 22 och Handels Mikael A Carlsson 070-831 51 32. Kundägda Folksamgruppen erbjuder sparande och försäkringar som ger trygghet i livets alla skeden. Sedan 1908 gör vi det enklare för våra fyra miljoner kunder att känna sig trygga i en hållbar värld genom rätt försäkringar, rätt sparande och rätt hjälp när något händer.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Stockholm

Enhetschef för It-plattform på Ekonomistyrningsverket

1 d

Ekonomistyrningsverket

Ekonomistyrningsverket (ESV) omorganiserar för att möta nya krav inom drift, utveckling av vår it-plattform och it-säkerhet. Vi söker nu en enhetschef som har både tekniskt djup och ledarerfarenhet samt vill vara med och driva utvecklingen av ESV:s it-plattform i en tid av förändring. Ditt uppdrag och ansvar omfattar bl.a. it-plattformen (huvudsakligen lokalt Microsoftbaserad), digitala arbetsplatsen med användarstödet samt it-säkerhet och fysisk säkerhet i lokalerna. Vi står inför ett antal förändringar som sammantaget ställer nya krav på både teknik och arbetssätt. Samgåendet med Statskontoret vid årsskiftet 2026 innebär att uppdraget breddas, antalet medarbetare ökar och verksamhet i två lokaler. Samtidigt ökar kraven på it-säkerhet i takt med att hotbilden förändras och vi har beslutat om molntjänster som förstahandsval och att införa Microsoft 365. Regeringens inriktningsbeslut om statlig it-drift innebär att vi behöver analysera konsekvenserna och utifrån dessa fatta strategiska beslut. Samtidigt bedrivs utvecklingsarbete på myndigheten som ställer krav på både teknisk anpassning och ett strategiskt nytänkande. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du det operativa och strategiska ansvaret för enheten, som består av cirka 10 medarbetare. Du leder det dagliga arbetet, men har också blicken riktad framåt för att möta framtidens krav. På kort sikt innebär det att du: • Upprätthåller hög driftsäkerhet i vår it-plattform. Både för ESV:s egna system och för externa beställare • Ansvarar för att it-säkerheten och den fysiska säkerheten i lokalerna upprätthålls • Ser till att myndighetens medarbetare har en bra digital arbetsplats inklusive användarsupport • Leder det löpande utvecklingsarbetet av plattform, it-säkerhet och digital arbetsplats • Ansvarar för upphandling och avtalshantering kopplade till it-plattformen, digitala arbetsplatsen och tekniknära system • Stöttar myndigheten i utvecklingsarbetet inom olika system/programspråk På längre sikt innebär det att du: • Driver det strategiska arbetet med att utveckla vår it-plattform, bl.a. för att kunna hantera fler molntjänster • Förbereder myndigheten för de val som ska tas utifrån regeringens inriktningsbeslut om statlig it-drift • Säkerställer att myndigheten har rätt arbetssätt och kompetens för att nå rätt it-säkerhetsnivå inklusive hantera behovet av kontinuitet Du ingår i avdelningens ledningsgrupp, har ett starkt helhetsperspektiv och är van att ta ansvar både för dina egna uppgifter och för avdelningens gemensamma mål. Som chef på ESV förväntas du leda, utveckla och företräda. Du motiveras av att driva verksamheten effektivt och skapa bra arbetsvillkor och utvecklingsmöjligheter för dina medarbetare. Din bakgrund och kompetens Vi söker dig som har • Relevant akademisk utbildning, till exempel ingenjörsutbildning • Djupgående kunskap om it-plattformar och mycket god kunskap om Microsoftmiljöer • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Minst två års aktuell erfarenhet som chef med personalansvar • Erfarenhet av att arbeta med ledningssystem (LIS) och vi ser det som meriterande om du har kravställt mot cybersäkerhetsregelverk. • Erfarenhet från offentlig sektor inom för tjänsten relevanta arbetsuppgifter • Dokumenterad erfarenhet av strategisk och operativ förändringsledning • Förståelse för molntjänster och hybridlösningar Det är meriterande om du har erfarenhet av avtalshantering och upphandling utifrån Lagen om offentlig upphandling (LOU). Dina personliga egenskaper Som person är du samarbetsinriktad, strukturerad och har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har förmåga att sätta upp och hålla tidsramar. Du är lyhörd, kommunikativ och har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Du leder med engagemang, skapar delaktighet och ger dina medarbetare förutsättningar att nå gemensamma mål. Du ser helheter, har ett strategiskt tänk och agerar med hela verksamhetens bästa i fokus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Mer om oss Vi söker dig som delar våra värdeord – öppna, professionella och utvecklingsinriktade – och som vill vara med på vår resa mot att bli en myndighet i toppklass. Våra lokaler finns centralt i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. På esv.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och se en film där medarbetare berättar varför de valt ESV som arbetsgivare. Så här rekryterar vi Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 augusti 2025. Du ansöker genom att bifoga ansökan i vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Eftersom rollen är placerad i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen att göras. Svensk medborgarskap är därför ett krav. På vår webb kan du läsa mer om hur vi rekryterar. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta avdelningschef Peter Linderoth, peter.linderoth@esv.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta hr@esv.se. Fackliga kontaktpersoner är Elisabeth Perntz, ordförande Saco-S, elisabeth.perntz@esv.se och Jenny Eriksson, ordförande ST, jenny.eriksson@esv.se. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. ESV utvecklar den ekonomiska styrningen för regeringen, Regeringskansliet och andra statliga myndigheter samt gör analyser och prognoser av statens ekonomi. ESV är också Sveriges nationella revisionsorgan för EU-medel. Vi finns i Stockholm och har 165 anställda.
Chefer och verksamhetsledare
Stockholm

Applikationspaketerare till serviceförvaltningen

2 d

REGION STOCKHOLM

Vi söker dig, vår nya applikationspaketerare som vill möjliggöra för oss att växa och lyckas i vårt gemensamma uppdrag att ge imponerande service genom att paketera applikationer till våra kärnverksamheter och inom vår egna organisation. Tycker du som vi att det är viktigt att det du gör på dagarna bidrar till något positivt? Då kan serviceförvaltning vara rätt för dig! Om oss Serviceförvaltningen ansvarar för stödtjänster till Region Stockholms verksamheter. Vårt mål är att underlätta för kollegor i kärnverksamheten genom att leverera imponerande service. I ansvaret ingår utformning och leverans av IT-arbetsplats för vården och administrationen inom Region Stockholm. Ansvaret omfattar såväl stationära och bärbara datorer som tunna klientlösningar. Kraven är höga och förutsätter i många fall en avbrottsfri IT-miljö som rullar dygnet runt. Miljön omfattar omkring 47 600 klienter och omsätter 300 miljoner kronor per år. Om tjänsten Som applikationspaketerare kommer du ansvara för att ta emot och utföra beställningar på applikationspaketering och ha en nyckelroll i att driva ärendet från att det kommer in till oss till att kunden fått sin beställning utförd. Du kommer självständigt och tillsammans med kollegor bland annat arbeta med att stötta kunden i vår applikationsprocess och vara behjälplig med att svara på frågor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Test av applikationer både tekniskt och användartester. Distribution av applikationer samt teknisk support under distributionen Avveckling av gamla applikationsversioner. Tekniskt stöd till support- och beställare gällande applikationer. I rollen ingår även att samarbeta med grupper inom annan enhet. Vår enhet har som uppdrag att leverera IT-arbetsplats. Du blir en del av ett applikationspaketerings team om 4 medarbetare. Vi arbetar nära enheten Arbetsplats och samarbetar med alla kollegor som har en del i leveransen. Vem är du? Som person är du lösningsorienterad och tar egna initiativ. Du är kommunikativ och vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet.  För att passa för rollen har du: Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom applikationspaketering. Tekniska färdigheter i AdminStudio, App-V, VMWare, Configuration Manager (SCCM) och AD. Kunskaper i Ineras WrapperKing och Software Center. Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.  Har du dessutom kunskaper i VBS och Powershell ser vi det som en fördel.  Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och för innehållet i tjänsten. Vårt erbjudande Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Vi har flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal. Vi sitter i trevliga lokaler på Lindhagensgatan. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Ansökan Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt, intervjuer sker löpande. För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev. Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef, Melina Robati Lindberg: melina.robati-lindberg@regionstockholm.se. Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! https://www.regionstockholm.se/om-region-stockholm/organisation/forvaltningar/serviceforvaltningen/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Data/IT
Stockholm

Release Manager till serviceförvaltningen

2 d

REGION STOCKHOLM

Vi söker dig, vår nya Release Manager som vill möjliggöra för oss att växa och lyckas i vårt gemensamma uppdrag att leverera applikationspaketeringar på ett strukturerat sätt till våra kärnverksamheter och vår egna organisation. Tycker du som vi att det är viktigt att det du gör på dagarna bidrar till något positivt? Då kan serviceförvaltningen vara rätt för dig! Om oss Serviceförvaltningen ansvarar för stödtjänster till Region Stockholms verksamheter. Vårt mål är att underlätta för kollegor i kärnverksamheten genom att leverera imponerande service. I ansvaret ingår utformning och leverans av IT-arbetsplats för vården och administrationen inom Region Stockholm. Ansvaret omfattar såväl stationära och bärbara datorer som tunna klientlösningar. Kraven är höga och förutsätter i många fall en avbrottsfri IT-miljö som rullar dygnet runt. Miljön omfattar omkring 47 600 klienter och omsätter 300 miljoner kronor per år. Om tjänsten Som Release Manager kommer du ansvara för att förvalta applikationspaketeringsprocessen, koordinera alla beställningar, planera och schemalägga releaser. Som Release Manager håller du kundmöten för att bland annat informera, utbilda och planera. Du kommer självständigt och tillsammans med kollegor bland annat arbeta med andra enheter eller delta som resurs i projekt. Vår enhet har som uppdrag att leverera IT-arbetsplats. Du blir en del av ett applikationspaketerings team om 5 medarbetare.  Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat: Releaseansvarig för både eKlient och vKlient på enheterna Basförvaltning och Arbetsplats. Koordinering av release och att vara spindeln i nätet när det kommer till att planera våra releaser. Koordinering och uppföljning av ärenden i ärendehanteringssystem. Koordinering och uppföljning av Change och Releaseärenden. Samordna förändringar i kalendrar för både eKlient och vKlient. Delta och bidra till vidareutveckling av metoder, processer, rutiner och tjänster. Vem är du? Som person är du självgående, strukturerad, gillar att leda team och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare värdesätter du olikheter och har förmågan att se hur de inverkar på dig och andra i olika sammanhang. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  För att passa för rollen har du: Certifiering inom ITIL Kunskaper om releasehantering God kännedom om ITIL-processer  Erfarenhet av att utveckla processer Erfarenhet av att leda tekniker God svenska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du dessutom har: Erfarenhet av Ineras eKlient och/eller ServiceNow, Sysman, OverView, DeployKing, WrapperKing  Erfarenhet att jobba med leveranser till Hälso-och sjukvården God kännedom om våra kärnverksamheter och om serviceförvaltningen Självklart har du ett intresse för vår verksamhet och för innehållet i tjänsten. Vårt erbjudande Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Vi har flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemifrån för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal. Vi sitter i fina lokaler på Lindhagensgatan. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Ansökan Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. Intervjuer kan ske löpande. För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev. Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Melina Robati Lindberg: melina.robati-lindberg@regionstockholm.se. Det här är en arbetsplats för dig som gillar att ge service och vill att din insats ska göra skillnad. Vi på serviceförvaltningen ska underlätta vardagen för våra kollegor i Region Stockholms kärnverksamheter så att de kan fokusera på patienter, resenärer, invånare och besökare. Vi är 700 personer som arbetar med inköp och upphandling, löne- och personaladministration, ekonomi- och redovisningsadministration, it och medicinsk teknik, användarstöd, lokalservice med mera. Varmt välkommen till en arbetsplats där du blir en del av något större! https://www.regionstockholm.se/om-region-stockholm/organisation/forvaltningar/serviceforvaltningen/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Data/IT
Stockholm

Fullstackutvecklare

2 d

Decerno AB

Vill du vara en del av ett långsiktigt uppdrag där ditt arbete gör verklig skillnad i samhället? Har du förmågan att förstå och stödja verksamheten genom strategiska och tekniska lösningar? Då kan detta vara rätt utmaning för dig. Vi söker en fullstackutvecklare med gedigen kompetens inom antingen .NET eller Java, kombinerat med React på frontend-sidan. Vad gör vi? Vi på Decerno är specialister på skräddarsydda digitala lösningar och är stolta över att våra uppdrag bidrar till samhällsnytta. Det betyder att vi förstår att alla kunder är olika och har unika förutsättningar. Vi skräddarsyr våra lösningar utefter kundens behov vilket medför att vi kan erbjuda våra medarbetare ett smörgåsbord av spännande projekt och tekniker. Samtidigt som vi skapar digitala lösningar vill vi också göra skillnad på riktigt. Det är inte bara något vi säger, vi menar det! Sedan vår start 1984 har vår etiska policy varit vår kompass och vi väljer aktivt bort projekt inom vapenindustri, spel, tobak och alkohol. Om rollen Som utvecklare hos oss kommer får du en varierad vardag och möjlighet att jobba inom (men inte uteslutande med) utveckling främst i React, .NET/C#, Java, SQL eller Azure. Vi lägger stor vikt vid att bemanna våra projekt med Decernos egna anställda och tillsammans delar ni med er av olika erfarenheter och hjälper varandra genom projektets alla faser. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Stockholm med möjlighet att arbeta på distans när det passar. Start tidigast i november. Vi tror på att kunna erbjuda våra medarbetare stor flexibilitet och möjligheten att balansera egna behov och förutsättningar med projektets krav. Vissa projekt kan dock kräva en viss fysisk närvaro för att bygga starka relationer med våra kunder och lära känna deras verksamhet på bästa sätt. Är det här du? Du har ett intresse för fullstackutveckling Du harminst tre årserfarenhet avC#/.NET eller Java Du har minst tre års erfarenhet av React.jsochTypescript Du är flytande i svenska i såväl tal som skrift Du har en högskoleutbildning eller erfarenhet som motsvarar utbildningen Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Azure, DevOps, integrationer, .NET web API, CSS, AI eller maskininlärning. Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i team och kommunicerar enkelt och ärligt med dina kollegor. Därför ska du välja Decerno I våra medarbetarundersökningar blir det gång på gång tydligt att det är de fantastiska kollegorna, de roliga och utmanande projekten och möjligheten att kunna bidra till samhällsnytta som gör att våra medarbetare trivs så bra på Decerno. Sedan finns det också några ytterligare aspekter vilka vi ser som självklarheter: En flexibel arbetsplats med större frihet att planera vardagen för att få arbete och privatliv att gå ihop Extra föräldraförmåner eftersom vi tycker att familjen är viktigast Vi tycker att din kompetensutveckling är viktig! Därför anordnar vi interna utbildningar löpande i vår egen Dec Academy, gör satsningar inom AI, håller i bokcirklar och arrangerar årliga konferenser Vi vill att du ska må bra, trivas och ha roligt på arbetet och därför arrangerar vi regelbundet olika sociala aktiviteter, utmaningar och hälsotävlingar – såväl virtuellt som på plats Utöver detta erbjuder vi även ett brett förmånspaket som inkluderar bland annat friskvårdsbidrag och ett generöst försäkringspaket. Vi berättar gärna mer om du vill veta vad mer vi på Decerno skulle kunna erbjuda dig. Låter detta som ditt nästa steg i karriären? Vad kul! Då ser vi fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Moa på moa.mattisson@decerno.se Vi ser fram emot att höra hur vi kan bli ditt nästa steg i karriären!
Data/IT
Stockholm

Head of OMNI Sales Controlling

3 d

H & M Hennes & Mauritz Gbc AB

Job Description As the Head of OMNI Sales Controlling in the Global OMNI Sales team at & Other Stories, you will play a key role in driving growth and profitability across all sales channels. You will lead with a strategic and analytical mindset, identifying opportunities and guiding the team to deliver on both short- and long-term goals. You will be a key contributor to shaping the future of our business by connecting financial insights with commercial actions and ensuring operational excellence across our global markets. WHAT YOU WILL DO Drive and support the global OMNI Sales team and local markets to increase profitable selling through strategic planning, execution, and follow-up Use data and analysis to proactively guide sales strategies and tactics Identify and lead initiatives that improve performance, collaborating with stakeholders across & Other Stories and H&M Group Own the budget, planning, and forecasting process for sales and profit across all channels, with a 1–3 year horizon Ensure operational excellence and resource efficiency to enhance customer experience and profitability Define and implement methods, tools, and reporting frameworks for OMNI Sales Promote ownership of profitability by connecting P&L insights to team actions Lead talent development and succession planning within the global sales controlling team and local controllers Oversee invoice accuracy and approval rights within the OMNI Sales team Drive strategic projects and support business needs as required WHO YOU’LL WORK WITH You will work closely with the Global OMNI Sales team, local market controllers, and cross-functional teams across Logistics, Assortment, and Merchandising. You will report to the Brand Controller and collaborate closely with the OMNI Sales Manager. You will be the formal leader of two Business Controllers and informally guide five additional controllers across regional and area teams. WHO YOU ARE We are looking for people with… 5+ years of experience in business controlling, sales planning, or financial strategy A degree in Business, Finance, Economics, or a related field Strong analytical skills with the ability to turn data into actionable insights Proficiency in Excel and financial planning tools; Power BI is a plus Experience in retail, e-commerce, or multi-channel environments A strategic mindset with the ability to balance short-term actions with long-term goals And people who are… Structured, proactive, and detail-oriented Commercially minded and customer-focused Strong communicators who can translate complex data into clear insights Collaborative and inspiring leaders who develop others Courageous decision-makers who take initiative and drive results ADDITIONAL INFORMATION This is a full-time position based at our Head Office in Stockholm, Kungsholmen. If you feel this opportunity is exciting, feel free to apply by sending in your CV in English as soon as possible, but no later than 10th Aug 2025 Due to data policies, we only accept applications through our career page. In this role, you will benefit from a hybrid working arrangement. While remote work is part of our offer, approx. 4 days per week office presence is required to foster collaboration and teamwork. Please note this position is offered on a local contract. You must have the legal right to work in Sweden before applying. Other candidates are welcome to register their interest for future opportunities. WHO WE ARE & Other Stories offers fashion-loving women a wide range of shoes, bags, accessories, beauty and ready-to-wear – all equally important for the whole look. We inspire women to create their own personal style and expression. Our ateliers design diverse collections with great attention to detail and quality, always with modern femininity in mind. Learn more about & Other Stories here. WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE We offer all our employees attractive benefits and broad opportunities for growth. This includes: 25% staff discount across all H&M Group brands, both in-store and online Participation in our H&M Incentive Program (HIP) 30 days of holiday A collective agreement including pension and life insurance Wellness benefit of 3000 SEK/year Access to the Benify Benefits Portal JOIN US Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you not to attach a cover letter in your application.
Administration, ekonomi, juridik
Stockholm

Site Reliability Engineer

3 d

Wolt Development Sverige AB

This would not be possible without a state of the art core platform as the backbone managed by the dedicated SME teams in our Core Group. One such team is the Performance and Observability Team having two sub-tracks as the name implies. We are looking to expand our team across the Observability sub-track. The position is ideally suited to experienced candidates from Software Engineering / SRE / DevOps backgrounds with deep focus on Observability stack and best practices. Our team currently has four members, each having a diverse background and perspective. Together we own an observability stack that handles billions of metrics, traces and log entries each month. Our customers are all the engineers at Wolt who use this stack to understand the health of their services / infrastructure at scale. As of today, we manage a complex observability stack, covering a wide scope from application instrumentation and telemetry data collection to visualization and alerting, spanning both backend and client-facing applications. Our daily responsibilities ensure that this ecosystem operates seamlessly. In parallel, we're building the next-generation observability platform, re-architecting our stack and pipelines in collaboration with our counterparts at DoorDash. This partnership provides an unparalleled opportunity to drive high-impact initiatives across the observability domain, offering empowerment and involvement in cutting-edge projects. What you’ll do : Be responsible for building and improving our observability platform and tooling, used by all Wolt engineers. Contribute to initiatives focused on architecting, building, and maintaining our observability stack to efficiently handle increasing telemetry data with greater reliability. Champion observability best practices, guiding and supporting other Woltians in this space. Take ownership of key initiatives to improve the quality, efficiency, and reliability of our observability stack. Apply your expertise in SRE culture and practices to ensure observability has a meaningful impact on our business. Participate in the on-call rotation to address incidents and outages, resolving reliability issues efficiently. Help standardize observability resources by building tools and documentation that enhance productivity and developer experience. Triage and resolve production issues within the observability scope. Contribute to open-source efforts by sharing some of our internal tools with the broader community. Qualifications: Proven experience in Software Engineering, SRE, or a similar role with a focus on observability, reliability, and scaling large systems. You have experience with OpenTelemetry, which is a key foundation for much of the infrastructure and tooling the team is converging on as part of our future observability strategy. Strong foundation in computer science principles and engineering fundamentals. Proficient in development, particularly in Go (preferred) or Python, with experience building automation tools and software for large-scale, distributed systems. Hands-on experience with observability tooling such as DataDog, Prometheus, Mimir, Elasticsearch, Grafana, Jaeger, and tracing systems. Expertise in cloud platforms like AWS, GCP, or Azure, with experience managing cloud infrastructure using Kubernetes and containers (Docker). Deep knowledge of building and maintaining reliable, high-performance, and scalable distributed systems. Solid understanding of SRE principles, incident response, and designing fault-tolerant architectures. Experience with infrastructure-as-code tools like Terraform or Ansible for managing cloud environments. Familiarity with CI/CD pipelines, automated testing, and continuous delivery practices. Strong analytical and problem-solving skills, with experience troubleshooting complex distributed systems. Excellent communication and collaboration skills, with the ability to work cross-functionally to enhance platform observability and reliability. Experience working directly with development teams, with a willingness to dive into application code for observability-related topics, even when unfamiliar with the application code. Solid experience with Docker and Kubernetes, coupled with a strong foundation in Unix systems and networking concepts. Open to feedback, recognizing that no one is perfect—including us. We see feedback as an opportunity to learn and grow together. Nice to Haves: You have experience with handling data and running monitoring infrastructure at scale, such as managing petabyte-scale Elasticsearch clusters or similar databases You have experience operating distributed event streaming platforms at scale e.g. Apache Kafka Open-source contributions in observability, cloud, or platform engineering are a strong plus 📍This role can be based in one of our tech hubs in Helsinki, Berlin or Stockholm, or you can work remotely anywhere in Finland, Sweden, Germany, Denmark, and Estonia. Read more about our remote setup here. If you live outside of these countries - not to worry! We provide relocation support to help you make your way to Finland, Germany or Sweden. The position will be filled as soon as we find the right people, so feel free to apply as soon as you feel like hearing more about the position and potentially joining Wolt & Doordash!
Data/IT
Stockholm

Staff Data Scientist

4 d

Wolt Development Sverige AB

About the role As a Staff Data Scientist at Wolt, you’ll play a key role in shaping strategic decisions across our operational business teams. This position combines deep scientific expertise with hands-on collaboration, placing you at the heart of high-impact initiatives that drive Wolt’s global growth. You’ll work closely with Operations to identify key business challenges, design robust measurement strategies, and guide tactical decisions through data. From uncovering causal relationships to setting up end-to-end tracking, experimentation, and monitoring frameworks, you’ll help ensure we’re focusing on the right ideas — and that we scale the ones that truly work. What you’ll be doing Take full ownership of impact assessment for early-stage, high-potential initiatives. Lead root cause analysis of metric trends, support annual planning and budgeting with robust data-driven reasoning. Run causal inference analyses and experimentation to evaluate new ideas and guide decision-making. Build and maintain tracking infrastructure, develop new metrics, and monitor performance to ensure strategic alignment. Collaborate cross-functionally to influence product and operational decisions, ensuring measurement is embedded into how we operate. You’ll move fluidly between scientific rigor and practical application, ensuring we don’t just analyze data, but use it to make better decisions, faster. Our humble expectations A typical candidate for this role has over 6 years of experience in a data science or analytics position within an industry or research setting and a degree in mathematics, statistics, economics, computer science, or a related field. We value the following attributes in an applicant: Proven track record in using data science to solve business problems Expertise in statistical analysis, including experimentation, using statistical software packages in Python, R, or equivalent Proficiency in writing structured and efficient SQL queries for large data sets Experience in data modelling and building scalable, self-serve reporting solutions Great communication skills and the ability to explain complex topics to both technical and non-technical audiences Strong stakeholder management and collaboration skills What we offer The online delivery platform that Wolt is building will offer you interesting and complex challenges together with the opportunities to create a big impact with your skills. Lots of geolocational and temporal data in real-time combined with differences in the economics and dynamics of the cities we operate in make Wolt both a challenging and so interesting company to practice analytics. You can work onsite at our offices in Helsinki, Berlin or Tallinn. Alternatively, you can work remotely anywhere in Finland, Germany or Estonia. You have the chance to decide the ways of working — a hybrid, at the office, or remote, within the location above. 💙 You would get to work in a company culture where we take ownership beyond the obvious, do common things uncommonly well, we think big but stay humble, do right by people, we treat others kindly and justly, recognize that if we don’t learn, we won’t stay still but fall behind and keep in mind that Luke was Yoda’s greatest achievement. Next steps The position will be filled as soon as we find the right person, so make sure to apply as soon as you realize you really, really want to join us!
Data/IT
Stockholm

Teknisk förvaltningsledare

4 d

Polismyndigheten

Vill du bidra i arbetet med att utveckla underrättelsetjänstens system? Arbetsplatsbeskrivning Som teknisk förvaltningsledare får du möjlighet att vara med och utveckla system som möjliggör att polisens underrättelsetjänst har bästa tänkbara IT-stöd i sitt arbete med att upptäcka, förebygga och förhindra grov organiserad brottslig verksamhet. Vårt team inom IT-avdelningen har som uppgift att ta ett helhetsansvar för nyutveckling, förvaltning och stöd av digitala verktyg och applikationer knutet till underrättelsetjänstens system. Polisens IT-avdelning verkar i den tekniska framkanten genom att utveckla och modernisera IT-systemen och myndigheten satsar mycket på att stärka avdelningen med ny specialistkompetens och den senaste teknologin till nytta för medarbetarna i den polisiära verksamheten och medborgarna. Du kommer att ha din placering i moderna lokaler centralt på Kungsholmen, och det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuds du särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/ Arbetsbeskrivning Som teknisk förvaltningsledare kommer du att verka som expert mot våra produkter, bl.a. både egenutvecklade och inköpta standardprodukter. Du kommer att fungera som stöd till produktägare och uppdragsledare i de frågor som kopplas till vidareutveckling och livcykelhantering samt agera eskaleringspunkt vid felsökning och i samband med driftproblem. Rollen inbegriper även tät samverkan med andra tekniska experter, framförallt inom IT-avdelningens enhet för drift och infrastruktur. Typiska arbetsuppgifter kan vara: Proaktivt samarbete med verksamheten kring behov och behovsanalys Driva konfiguration och anpassning av standardsystemet/applikationen Utveckling- och underhållsaktiviteter av förmågor och miljöer som berör bl.a. integrationer, felsökning, rättning och dokumentation. Samarbete med leverantörer kring underhålls-, förbättrings- och vidareutvecklingsåtgärder Genomföra tester och säkerställa att leveranser från underleverantörer uppfyller satta krav Vill du veta mer om hur det är att jobba med att utveckla och förvalta system knutet till polisens underrättelsetjänst, läs mer via följande länk där Adam berättar som sin arbetsvardag: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-it-avdelningen/it/adam-teknisk-produktspecialist/ Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: För funktionen relevant eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt att du har motsvarande förvärvad kompetens som Polismyndigheten bedömer som likvärdig Erfarenhet av relevant arbete (i närtid) i en komplex IT-miljö, i en för tjänsten relevant roll, exempelvis som applikationsspecialist, teknisk projektledare, teknisk systemförvaltare eller liknande God teknisk kompetens inom för tjänsten relevanta delar, framförallt kring Windows Server och systemintegrationer Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Meriterande Följande är särskilt meriterande: Yrkeserfarenhet och god kompetens av att medverka vid driftsättningar och genomföra förändringar och uppdateringar av IT-system, framförallt med fokus på Windows-miljöer Kompetens kring Linux och att ha arbetat med att genomfört förändringar och uppdateringar av IT-system i en Linux-miljö Erfarenhet av att arbeta enligt ett CI/CD-flöde, gärna med god kompetens kring Octopus Deploy, eller liknande verktyg Kompetens kring nätverk Följande är övrigt meriterande: Yrkeserfarenhet kring databaser och loggning Kompetens kring Containersystem, gärna Docker Personliga egenskaper Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du har förmåga på ett självständighet sätt planera, strukturera och driva uppdrag. Du behöver ha god förmåga att hantera multipla intressenter och många kontaktytor, både internt inom myndigheten, samt externt framförallt med leverantörer. Vi värdesätter därför du kan etablera samverkan och kommunicera med andra på ett smidigt och effektivt sätt. Vidare sätter vi ett värde till att du har förmåga att agera proaktivt samt med verksamhetens bästa i fokus ha förmåga att göra välavvägda bedömningar, och efter behov omprioritera. Vi tror att du är någon med ett brett tekniskt intresse, med god IT-säkerhetsmedvetenhet, samt är engagerad med eget driv, där vi sätter värde till att du vill utvecklas, lära nytt och dela med dig av din kompetens. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper. Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och besvarande av nedan urvalsfrågor via e-post till jobb.na@polisen.se senast den: 19 augusti 2025. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Märk din ansökan med referensnummer A451.082/2025 i mailets ärendemening. Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan: Har du för funktionen relevant eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt motsvarande förvärvad erfarenhet som du bedömer likvärdig? Om ja, berätta närmare om din utbildning/motsvarande förvärvad erfarenhet. Har du (i närtid) relevant yrkeserfarenhet i en för tjänsten relevant teknisk roll? Om ja, berätta närmare om din yrkesroll och hur dina huvudsakliga ansvarsområden/erfarenheter/kompetenser kring yrkesområdet ser ut. Har du yrkeserfarenhet kring för tjänsten relevanta tekniska delar? Om ja, berätta närmare om din erfarenhet/kompetens kring nämnda områden, framförallt att du berör Windows Server och arbete kring systemintegrationer. Har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska? (Bara ja eller nej) Om du har yrkeserfarenhet kring att medverka vid driftsättningar och genomföra förändringar och uppdateringar av IT-system (Windows och/eller Linux-miljö) – berätta i så fall närmare om din erfarenhet/kompetens kring området. I annonsen/kravprofilen har vi därutöver listat ett antal särskilt och övrigt meriterande kompetenser/teknikområden. Berätta närmare ifall du har erfarenhet/kompetens kring något eller några av dessa områden. För mer information om anställningen, se följande länk: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/juli/teknisk-forvaltningsledare/
Data/IT
Stockholm