Stockholms kommun

Just nu finns det 3 jobbannonser från Stockholms kommun.

Visar 1 - 3 av 3 annonser

Junior produktledare till stadsarkivet

2 d

Stockholms kommun

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Har du god kunskap om systemarkitektur och tekniska lösningar och tidigare arbetat som teknisk projektledare, systemförvaltare eller it-tekniker och vill ta nästa steg i din karriär? Då kanske den här rollen är perfekt för dig! Välkommen till oss Stadsarkivet är stadens informationsnav. Vi hjälper stadens verksamheter med effektiv informationshantering. Våra kärnvärden är engagerad, nyfiken och systematisk. Hos oss på Stadsarkivet arbetar vi kontinuerligt med att utveckla våra arbetssätt för att öka tillgängligheten och värdet av våra tjänster. Du ingår i Stadsarkivets enhet IT och Digitalisering tillsammans med 30 medarbetare. Enheten har som uppdrag att utveckla och förvalta en portfölj som innehåller IT-arbetsplats, lokal IT försörjning och stadsgemensamma objekt. Vi arbetar operativt med kravfångst, lösningsförslag, utveckling, test och kvalitetssäkring samt support och underhåll. Säkerhet och kostnadseffektivitet är i fokus. Nu introducerar vi agila arbetssätt och vill i samband med det rekrytera en produktägare för Stadsarkivets lokala applikationer Vi erbjuder ett jobb där du får utvecklas i rollen tillsammans med erfarna kollegor, coacher och stödresurser trivsamma lokaler i centrala Stockholm, Stadsarkivets lokaler finns på Kungsklippan, ritat av Gunnar Asplund samt på Liljeholmskajen, i Vin och sprits gamla lokaler. flextid friskvårdsbidrag & friskvårdstimme 1h/vecka på arbetstid semesterväxling vilket innebär fem eller sex extra semesterdagar möjlighet att jobba hemifrån när arbetet tillåter. Din roll Som junior produktledare arbetar du i ett team tillsammans med en utvecklare för att utveckla och förvalta Stadsarkivets lokala system och applikationer. Rollen innebär att driva digitalisering, automatisering och tillgängliggörande av verksamhetens information. Du stöttar stadsarkivets chefer, medarbetare och utvecklingschefer och är bryggan i kommunikationen mellan verksamheten och it. Du behöver inte kunna allt från start – du får stöd i att växa in i rollen! I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat att: ha dialog med verksamheten för att fånga upp behov och omvandla dem till tydliga krav och informera om status och framsteg skapa och underhålla produktbacklogg, prioritera och förfina krav utifrån kund- och slutanvändarvärde definiera produktvisioner tillsammans med verksamheten och skapa en roadmap för utvecklingen tillsammans med produktteamet hålla presentationer, demos och utbildningar för intressenter och slutanvändare dokumentera användningsfall, leda sprintplanering, kvalitetssäkra och testa releaser dokumentera och sammanställa rapporter, beslutsunderlag och användarmanualer, ta fram nyckeltal och följa upp produktens utveckling. ha ansvar för att ta fram objektplan och säkerställa att målen nås För att lyckas i rollen finns stöd och coachning av både en utbildad agil coach och en förändringsledare. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: universitet- eller högskoleutbildning inom it, datorvetenskap, teknik eller motsvarande utbildning god förståelse för hela produktens livscykel, från idé och utveckling till lansering och vidare förbättring har jobbat inom IT, kanske som supporttekniker, systemförvaltare, testare eller teknisk projektassistent förståelse för systemarkitektur och tekniska lösningar uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: erfarenhet av rollen som systemförvaltare arbetat inom service desk erfarenhet av rollen som produktledare, objektledare, serviceledare, teknisk projektledare eller kravanalytiker erfarenhet av agila arbetssätt (SaFe, Scrum och Kanban) och verktyg som JIRA eller DevOps arbetat med ramverk som PM3 och ITIL Din personlighet och ditt arbetssätt Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och tycka om att lyssna in och visa engagemang för cheferna som du stöttar.  Du behöver vara initiativtagande och vara den som lyfte idéer och lösningar för att ständigt vara med och utveckla verksamheten. För att kunna bidra till en större helhet för hela stadsarkivet behöver du vara analytisk och strategisk lagd. Du kommer behöva ha koll på många olika krav och behov vilket förutsätter att du har en god förmåga till struktur och planering för att också kunna utveckla ditt egna arbetssätt. Övrigt För att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll behöver du inte bifoga ett personligt brev. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Arbetspsykologiska tester kan komma att vara en del i rekryteringsprocessen. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning och ålder. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Läs om Stadsarkivet på vår hemsida: https://stadsarkivet.stockholm/
Data/IT
Stockholm

Kategoriansvarig upphandlare inom IT

3 d

Stockholms kommun

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 470 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden. Välkommen till oss Har du erfarenhet att arbeta strategiskt med inköp och upphandling? Vill du leda utveckling av trafikkontorets strategiska arbetet inom IT? Lockas du av ett brett arbete med många kontaktytor där du aktivt bidrar till att utveckla Stockholms stad? Då kan den här rollen vara helt rätt för dig. Vi behöver förstärka vår upphandlingsenhet med ny kompetens och erbjuder ett spännande och omväxlande jobb på en dynamisk arbetsplats med möjlighet att växa och utmanas i din profession. Genom att arbeta strategiskt i hela inköpsprocessen skapar du rätta förutsättningar för goda affärer, effektiv hantering av skattemedel och möjligheten att få genomslag för politiska mål genom strategiska inköp. Vi står inför ett spännande förändringsarbete med stora utmaningar inom bland annat IT, digitalisering, avtalsuppföljning och förebyggande arbete av välfärdsbrott. Vi erbjuder En arbetsplats där vi hjälper och stöttar varandra i det vardagliga arbetet och värnar om den goda arbetsmiljön. Du ges möjlighet till personlig utveckling samt till delaktighet och inflytande på arbetsplatsen. Arbetsplatsen är centralt belägen i Tekniska nämndhuset på Fleminggatan 4, eller ute på det projekt du arbetar med. Vi har flexibla arbetstider samt möjlighet till växling av semesterdagstillägg mot extra ledighet. Beroende på arbetsuppgifter och verksamhetsbehovet finns möjlighet att varva kontorsarbete med att arbeta hemifrån. Arbetsmiljö och hälsa är viktigt för oss. Vi erbjuder friskvårdsersättning, friskvårdstimme och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter. Välkommen att växa i en växande stad - där din insats verkligen gör skillnad!  Läs mer här: Att arbeta i Stockholmsstad Stockholm stad på LinkedIn och Förmåner. Ditt uppdrag Dina främsta arbetsuppgifter är att arbeta med att införa och leda kategoristyrt arbetssätt samt genomföra avrop/upphandlingar inom IT-området. Kategoriarbetet bedrivs tvärfunktionellt med andra kollegor med olika kompetenser inom staden samt den beställande verksamheten och innebär på så sätt många intressanta och utvecklande samarbeten och kontakter. Du arbetar även med att planera, genomföra och granska IT relaterade avrop och upphandlingar. Du bidrar till att utveckla inköpsverksamheten och enhetens arbetssätt samt stödjer även organisationen i affärsmässiga och upphandlingstekniska frågor. Dina arbetsuppgifter är breda och du kommer huvudsakligen att arbeta med: • resurs- och projektplanering • genomföra IT relaterade avrop och upphandlingar • inköpsanalys och strategiskt arbete • förankring av strategiförslag på dedikerade beslutsforum • delta i nätverk för kategoriansvariga inom trafikkontoret tillsammans med övriga kategoriansvariga • ge rådgivning och stöd i upphandlingsfrågor och under avtalsperioden • uppföljning av framtagna strategier givet aktuella mål • delta i utvecklingsarbete såsom utbildningar, mallar etc. Som kategoriansvarig upphandlare inom IT kommer du att jobba nära de objektledare för kontorets IT objekt (baserade på PM3-modellen). Ett nära samarbete med berörd del av verksamheten och samtliga på IT-enheten samt informationssäkerhetsansvariga, dataskyddsombud och juridisk expertis. Trafikkontoret arbetar utifrån förvaltningsmodellen PM3, vilket innebär att det finns förvaltingsobjekt med utpekade roller som ansvarar för en överordnad planering och budget. Din kompetens och erfarenhet För att lyckas i rollen som kategoriansvarig upphandlare inom IT krävs det att du har en eftergymnasial utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola med inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant, alternativt har du inhämtat motsvarande kunskap och kompetens genom flerårig erfarenhet från branschen ca två års erfarenhet av att genomföra IT relaterade avrop eller upphandlingar i offentlig sektor aktuell arbetslivserfarenhet av att leda kategoristyrningsprojekt samt genomförande av inköpsanalyser vana vid att analysera stora datamängder och att presentera resultatet på ett övergripande och lättbegripligt sätt goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Din profil Vi söker dig som trivs med att arbeta i högt tempo och vara sysselsatt med många olika saker på samma gång. Du är duktig på att driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt med starkt fokus på mål och resultat. Du är trygg i dig själv och bekväm med att leda andra, delegera och driva igenom beslut med lyhördhet för organisationen och dess behov. Du är bra på att se helheter och har en problemlösande analytisk förmåga att bryta ner komplexa frågor till enkla budskap anpassade efter olika målgrupper. Din helhetssyn gör även att du ser till verksamhetens och stockholmarnas bästa i agerande och beslut.  För att lyckas väl i rollen är det viktigt att du har lätt för att kommunicera, entusiasmera och samarbeta på ett förtroendeingivande sätt med ledning, kollegor, kunder och beställare. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet samt motivation och engagemang för tjänsten.   Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Stockholm

Avtalsförvaltare till serviceförvaltningen

6/27/2025

Stockholms kommun

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Verksamhetsområdet för upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning. Hos oss finns specialister inom alla delar av inköpsprocessen Vi är i dag drygt 60 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer för enheterna avtal, upphandling och e-handel. Rollen är placerad vid avtalsenheten där vi i nuläget är 22 personer i roller som avtalsförvaltare, metod- och analysstöd, kategoriledare, hållbarhetssamordnare och systemförvaltare. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en utmanande roll med stort fokus på processutveckling och kommunikation en plats bland engagerade och kunniga kollegor i en prestigelös kultur, där samverkan och erfarenhetsutbyte är en självklarhet en aktivitetsbaserad arbetsplats i nyrenoverade lokaler vid Globen, nära tunnelbana och tvärbana friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling flexibel arbetstid, vinter- och sommararbetstid samt möjlighet att delvis arbeta hemifrån god möjlighet att planera din tid utifrån förutsättningarna i pågående projekt. Vår chef Anna Birath beskriver jobbet så här ”Som del av vårt team får du möjlighet att både utveckla och utvecklas. Det här är en roll där du ofta befinner dig i händelsernas centrum och det blir sällan långtråkigt, även om förändringsarbete i vår stora organisation kräver ett visst mått av uthållighet. Du har dagliga kontakter med kunder, kollegor och leverantörer.” Läs mer om våra förmåner att vara en del av Stockholms stad Din roll I rollen som avtalsförvaltare har du det övergripande ansvaret för avtalen inom ditt ansvarsområde genom hela processen från implementering till avslut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du proaktivt och kontinuerligt följer upp avtal som staden har med respektive leverantör säkerställer att parterna följer avtalet och bidrar till kvalitetssäkrade leveranser kommunicerar om avtalen med våra kunder i staden på ett målgruppsanpassat sätt samarbetar tvärfunktionellt med kategoriledare, upphandlare och e-handelsansvariga förhandlar följer upp statistik sköter administration. Vår verksamhet är intäktsfinansierad. Det innebär att du fungerar som internkonsult och jobbar med kunder inom Stockholms stad. Du rapporterar direkt till din enhetschef. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har flerårig och aktuell erfarenhet av självständigt arbete som inköpare i en komplex verksamhet är bekväm i att tolka och förklara avtalsvillkor har god vana av att förhandla inom ramen för avtalade villkor har stor it-mognad; är van att använda it-baserade verktyg för upphandling, avtal och ärendehantering, goda kunskaper i Office-paketet och god vana att arbeta med stora datamängder har en relevant eftergymnasial utbildning, eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig har mycket god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på svenska. Det är meriterande om du har arbetat enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) arbetat i en kommun goda projektledarkunskaper. För att trivas i rollen behöver du vara kommunikativ, lyhörd och anpassa dig till mottagaren. Du ser till hela verksamhetens bästa och du är uthållig. För att lyckas i rollen behöver du vara mål- och resultatorienterad samt anpassa din inriktning när förutsättningar ändras. Du är självgående och planerar samt driver ditt arbete effektivt. Vidare är du utvecklingsinriktad och har modet att testa nya arbetssätt. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Vi rekryterar utan personligt brev för att stärka fokus på kompetens och erfarenhet för denna roll. När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor. När vi bedömer din ansökan utgår vi från ditt CV och de frågor som du har besvarat. Efter sista ansökningsdag går vi igenom alla ansökningar. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Våra lokaler är tillgänglighetsanpassade. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Stockholm