Academic Work Sweden AB

Just nu finns det 7 jobbannonser från Academic Work Sweden AB.

Visar 1 - 7 av 7 annonser

Systemadministratör till IDATA

1 d

Academic Work Sweden AB

Har du erfarenhet inom IT-drift och vill arbeta brett med drift, support och utveckling? Hos IDATA får du en nyckelroll i ett samhällsviktigt företag med familjär kultur, teknisk bredd och goda möjligheter att påverka. Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN IDATA är en ledande aktör inom utskickstjänster och en viktig del av samhällskritisk infrastruktur. Kunderna finns i många olika branscher, med majoriteten inom offentlig sektor. De hjälper sina kunder att producera och distribuera dokument digitalt samt via post. Med cirka 40 anställda, varav större delen på huvudkontoret i Värnamo, präglas företaget av en platt organisation, god sammanhållning och en kultur där idéer och initiativ uppmuntras. Nu söker IDATA en systemadministratör som vill bidra till en stabil och säker IT-miljö. Rollen är bred och innefattar allt från serveradministration och felsökning till intern support och IT-inköp. Du arbetar nära IT-ansvarig och andra avdelningar, med fokus på dokumentation, förbättringsarbete och att driva teknisk utveckling i linje med verksamhetens behov. Du erbjuds - En kultur som tillåter alla att bidra med sina tankar och idéer - Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån - Generösa förmåner, exempelvis massage och träning på arbetstid ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantering och underhåll av servrar i både lokal och molnbaserad miljö * Konfigurering, felsökning och optimering av nätverkslösningar * Installation, underhåll och livscykelhantering av datorer och arbetsplatser * Löpande dokumentation över IT-miljöns struktur och förändringar * Agera IT-support till interna användare * Planering av IT-inköp tillsammans med IT-ansvarig VI SÖKER DIG SOM - Har en utbildning inom IT/drift, eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Har tidigare erfarenhet av IT-drift och är trygg i att hantera servermiljöer inom både Windows och Linux - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift, detta ska framgå tydligt i din ansökan för att vi ska hantera den - Är van vid att arbeta med scriptspråk och kommandoradsverktyg - Har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem Som person är du nyfiken och anpassningsbar, med ett öga för förbättringar och en vilja att utvecklas. Du är hjälpsam och pedagogisk, och har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Du behåller lugnet under press, prioriterar klokt och agerar med omdöme. Du är strukturerad, dokumenterar noggrant och säkerställer att arbetet utförs på ett säkert och effektivt sätt. Övrigt - Arbetstid: 8-17, möjlighet till flextid - Underhållshelger förekommer ungefär 10 gånger per år, dessa planeras löpande och arbetet vid underhållsstopp kan till största delen genomföras på distans. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om IDATA här
Data/IT
Värnamo

Purchasing Coordinator

2 d

Academic Work Sweden AB

Are you great at tasks that require precision and looking for a full-time role with administrative responsibility? On behalf of our client, we are now looking for someone who wants to be part of a busy purchasing team. Read more below and apply today! OM TJÄNSTEN As a Purchasing Coordinator, you will play an important role in our client’s procurement process. You will work closely with suppliers and internal stakeholders to ensure efficient and cost-effective purchasing operations. We offer a dynamic role in a successful company with excellent opportunities for personal and professional development. ARBETSUPPGIFTER Work tasks As a Purchasing Coordinator, you will act in a key support role and assist the team with tasks related to invoicing and order management, with much of the work carried out in SAP. To thrive in this role, we expect you to have excellent communication skills, a strong willingness to help others, and an ability to handle routine tasks with a high level of accuracy. You will be part of a competent team with experienced colleagues and work in an international environment. The position also offers a great opportunity to gain in-depth knowledge of the procurement function. Your workplace will be in Kista, and we hope you can come to the office at least once a week — otherwise, remote work is possible. Your main tasks will include: * Creating purchase orders in the SAP system * Updating information in the system * Tasks related to invoice and settlement handling * Collaborating with suppliers and other stakeholders VI SÖKER DIG SOM - Has work experience in administrative tasks - Has excellent knowledge of Finnish and English, both spoken and written, as these are used in daily work - Has good knowledge of Microsoft Office It is meritorious if you have - Have experience working in SAP - Have good knowledge of Swedish, spoken and written To succeed in the role, your personal skills are: - Structured - Communicative - Service-oriented Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Försäljning, inköp, marknadsföring
Stockholm

Fullstackutvecklare till snabbväxande techbolag inom grossisthandel!

7 d

Academic Work Sweden AB

Bygg för prestanda. Skala för verkligheten. Vi söker en fullstackutvecklare som tänker i API:er, optimerar queries i sömnen och älskar att lösa domänlogik som faktiskt används – varje dag, av riktiga kunder. Här bygger du snabba, skalbara lösningar med React, Node.js och MongoDB i en kodnära produktmiljö utan fluff. Sök idag och var med och forma framtidens affärssystem! OM TJÄNSTEN Ett snabbfotat SaaS-bolag står inför sitt nästa stora steg – och vi hjälper dem att hitta rätt person för uppgiften. Deras plattform är ett modernt affärs- och lagerhanteringssystem för grossister och partihandlare. På bara fyra år har de gått från idé till att idag ha en omfattande kundstock, främst baserad i Helsingborg med spridning norrut – och tillväxten fortsätter. Nu söker vi i deras räkning efter en fullstackutvecklare som vill vara med och ta produkten till nästa nivå, samtidigt som du får stort inflytande över både teknikval och arkitektur. Du blir en nyckelspelare i ett litet och tekniskt starkt team med mycket frihet och stort ansvar. I rollen får du arbeta med hela stacken – frontend (React), backend (Node.js) och databaser (MongoDB) – i en miljö där skalbarhet, prestanda och användarvänlighet står i fokus. Du erbjuds - Ett stort tekniskt ansvar – du blir en nyckelperson i ett litet team och styr arkitektur, utveckling och tekniska beslut - Frihet under ansvar – jobba remote med flexibla tider, men med tydliga leveranser och verklig påverkan - En väg mot CTO-rollen – vi söker någon som vill växa med bolaget och på sikt ta över det tekniska ansvaret ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Tekniskt ansvar för utvecklingen av plattformen * Designa och utveckla skalbara, snabba och användarvänliga lösningar * Bidra till arkitektur, design och implementation * Vara en teknisk drivkraft i teamet och bidra till produktens framtida arkitektur * Aktiv kundkontakt – support, rådgivning och anpassningar * Hjälpa till att successivt minska behovet av support genom smarta lösningar VI SÖKER DIG SOM - Har goda kunskaper i React, Node.js och MongoDB – bifoga exempel på projekt eller Github i din ansökan. Vi bryr oss mer om rätt inställning och bevisad förmåga än lång erfarenhet. - Förstår mjukvaruarkitektur och datahantering på djupet, och kan tänka både tekniskt och strategiskt - Har ett affärsmässigt mindset – du bygger inte bara kod, du bygger värde för användare och verksamhet - Trivs med att bygga snabba, skalbara och robusta lösningar som håller över tid - Har vana av kundkontakt – eller en stark vilja att växa in i en mer rådgivande roll - Är självgående, nyfiken och har ett starkt driv att bidra i ett litet och snabbt växande team - Uttrycker dig obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har - Kunskaper i arabiska och turkiska - Erfarenhet av Material UI, Express, pdfkit, Python eller Machine Learning - Kunskap inom data engineering och avancerade tabell-lösningar (t.ex. MUI X Datagrid) - Erfarenhet av ekonomisystem, ERP, prissättning, moms och skatter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Intellektuellt nyfiken - Målmedveten - Ansvarstagande - Stabil Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. * Observera att rekryteringsprocessen är pausad under veckorna 29–32 på grund av semesterperiod.

Embedded Software Engineer till ASSA ABLOY Entrance Systems

7 d

Academic Work Sweden AB

ASSA ABLOY söker nu embedded software engineer som vill utveckla intelligenta lösningar för framtidens automatiska karuselldörrar. Du kommer att kombinera programmeringsexpertis med kreativ problemlösning i ett team där din kompetens verkligen kommer till sin rätt. Vi välkomnar din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Embedded Software Engineer inom Produktenhet Karuselldörrar och säkerhetsdörrar på ASSA ABLOY kommer du att ansvara för att designa, utveckla och underhålla inbyggda programvarulösningar specifikt för ASSA ABLOYs automatiska karuselldörrar. Du kommer att arbeta med att förbättra säkerheten och funktionaliteten för gångtrafikanter genom avancerad mjukvaruutveckling för denna produktkategori. Du blir en del av ett tvärfunktionellt team där du samarbetar med produktchefer, hårdvaruingenjörer och kvalitetsteam för att leverera karuselldörrar som håller branschens högsta standard. Du erbjuds - En dynamisk roll där du driver nyutveckling och samtidigt bygger upp nästa generations mjukvaruarkitektur för ASSA ABLOYs karuselldörrar. - En trygg anställning med bra anställningsförmåner så som flexibla arbetstider, möjlighet att arbeta hemifrån, friskvårdsbidrag med mera. - Lärandeutveckling och karriärmöjligheter, oavsett om det handlar om online-utbildning, ledarskapsträning eller färdighetsförbättring. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Embedded Software Engineer kommer du att ansvara för design och utveckling av inbyggda programvarulösningar för gångtrafiksystem med hjälp av C/C++ programmering och embedded systems arkitektur. Du arbetar med realtidsoperativsystem (RTOS), utveckling för mikrokontroller och kommunikationsprotokoll som exempelvis CAN, UART, SPI och I2C. Du arbetar aktivt med kvalitetsarbete för att säkerställa hög standard på kodkvalitet, underhållbarhet och prestanda. Din roll innebär att analysera komplexa problem, utveckla effektiva lösningar och tillhandahålla teknisk support och felsökning vid programvarurelaterade utmaningar. Du kommer att använda avancerade felsökningsverktyg och moderna problemlösningstekniker för att säkerställa att ASSA ABLOYs lösningar följer branschstandarder och regelverk. Som en del av din tjänst tar du också ansvar för din egen kompetensutveckling och bidrar till teamets kontinuerliga tekniska tillväxt. VI SÖKER DIG SOM * Har en civilingenjörsexamen inom datavetenskap, datateknik eller motsvarande * Har arbetslivserfarenhet av utveckling av inbyggda system * Besitter gedigna kunskaper i C/C++ programmering * Talar och skriver obehindrat på engelska Det är meriterande om du har * Kunskaper i Svenska, både tal och skrift För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedvetenhet - Ordningsam - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Observera att rekryteringsprocessen är pausad under veckorna 29–32 på grund av semesterperiod. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Assa Abloy Entrance Systems AB här!
Data/IT
Landskrona

Administratör inom Product Masterdata till ledande företag i Göteborg!

7/8/2025

Academic Work Sweden AB

Är du redo att ta din karriär till nästa nivå i ett ledande företag som värderar innovation och kvalitet? Nu söker vår kund en engagerad och detaljorienterad administratör inom Product Masterdata för att stärka deras team i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Vår kund är ledande inom sin bransch och deras passion för kvalitet och innovation har satt de i framkant av branschen i årtionden. I rollen som Product Masterdata Administrator kommer du att ha möjlighet att arbeta tillsammans med talangfulla yrkesmänniskor som brinner för det de gör. Deras samarbetsinriktade och stöttande miljö främjar tillväxt, kreativitet och kontinuerligt lärande. Om allt fungerar bra och om arbetsuppgifterna tillåter är det möjligt att arbeta hemifrån 2 dagar/vecka, den första månaden kommer dock att vara 100% på kontoret. Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara koordinering och administration av masterdata. Det innebär att du kommer att stötta projekt för både nylanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system. Dessutom kommer du att ha ansvaret för att säkerställa att all produktdata i systemen och specifikationsdokumenten är korrekt och komplett för samtliga produkter som påverkas av de projekt där du, som Produkt Masterdata Administrator, är involverad. En viktig del av din roll är att säkerställa att leveransdatum hålls inom varje projekts tidsram. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Koordinering och administration av masterdata * Stödja projekt för nya lanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att uppdatera produktdata i ERP- och MDM-system * Säkerställa korrekt data för produktmärkning och specifikationer som används vid tillverkning VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis systemvetenskap, teknik, logistik eller ekonomi med inriktning mot IT, eller motsvarande förvärvad kunskap - Har tidigare erfarenhet av ERP-system, helst Microsoft Dynamics 365 FO (Finance and Operations), samt en generell omfattande förståelse för IT-system - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då detta används i det dagliga arbetet - Besitter höga kunskaper inom MS Office-program, särskilt MS Excel Det är meriterande om du har - Har arbetat med liknande uppgifter tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Data/IT
Göteborg

Studerande finsktalande kundsupport till BookBeat!

7/4/2025

Academic Work Sweden AB

För dig som motiveras av att ge utmärkt service, har tidigare erfarenhet från kundtjänst samt talar och skriver obehindrat på finska och svenska finns nu möjligheten att ta dig an tjänsten som agent i BookBeats supportteam. Detta är ett perfekt extrajobb för dig som studerar då du kan arbeta hemifrån utifrån ett flexibelt schema. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN I dagsläget består BookBeats supportteam av en blandning av tysk-, svensk-, polsk-, holländsk-, dansk,- och finsktalande supportagenter som tillsammans arbetar för att ge så god service som möjligt till ljudboksplattformsanvändare. Behovet är långsiktigt och passen är förlagda främst på dagtid under vardagar men även helger/röda dagar kan bli aktuellt. Rollen är flexibel då du kan arbeta varifrån du vill och är således inte knuten till ett kontor. Du förväntas kunna arbeta minst 20h/v. Som kundsupport kommer du främst att svara på finska kunders frågor i BookBeats webbaserade supportsystem. Det kan vara frågor kring hur tjänsten fungerar, tekniska problem, kontoinställningar, försäljningsfrågor etc. Till din hjälp har du för de vanligaste frågorna färdiga mailmallar som du kan utgå från i din återkoppling till kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Svara på inkommande frågor rörande exempelvis innehåll, kontoinställningar och försäljning från företagets kunder via mail. VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på eftergymnasial nivå och har minst ett och ett halvt år kvar av dina studier - Har tidigare erfarenhet av kundtjänst och administrativt arbete - Har möjlighet att arbeta minst 20h per vecka - Har mycket goda kunskaper i svenska och finska, såväl i tal som i skrift Det är även starkt meriterande * Om du talar och skriver obehindrat på tyska eller danska. Har du kunskaper i övriga språk (finska, holländska och polska) är även detta meriterande. Som person är du litteraturintresserad och duktig på att uttrycka dig skriftligt. Du är nyfiken på att lära dig hur saker fungerar samt har en god känsla för kundservice och kundbemötande. Då arbetet är självständigt krävs det också att du har en god problemlösningsförmåga, är kommunikativ och vågar ta egna initiativ. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Administration, ekonomi, juridik
Stockholm

Integrationsutvecklare sökes till en av Sveriges största arbetsgivare!

6/23/2025

Academic Work Sweden AB

Samhall söker en engagerad integrationsutvecklare som vill vara med och forma framtidens integrationslösningar. Här får du ett brett ansvar för att stödja viktiga interna processer och spela en nyckelroll i en meningsfull, samhällsnyttig organisation. Låter det som ett spännande nästa steg i din karriär? Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Samhall är ett av Sveriges största företag och en unik samhällsaktör med ett tydligt uppdrag: att skapa meningsfullt arbete för personer med funktionsnedsättning. Med över 26 000 medarbetare runt om i landet är Samhall en av Sveriges största arbetsgivare och en viktig del av arbetsmarknaden. I den här rollen blir du en del av Samhalls teknikutvecklingsenhet, som tillhör avdelningen för strategi, tjänster och teknik. Du får en tvärfunktionell roll på en enhet med cirka 40 kompetenta och tekniskt intresserade kollegor. På teknikutvecklingsenheten arbetar scrummasters, systemförvaltare, utvecklare och IT-arkitekter i nära samarbete. Som integrationsutvecklare spelar du en nyckelroll i utvecklingen och förvaltningen av Samhalls integrationsplattform. Du kommer att arbeta nära andra utvecklingsteam inom organisationen och ansvara för att bygga och underhålla integrationer mellan olika system och applikationer. Teamet du blir en del av består idag av tre utvecklare som stöttar flera interna verksamheter, såsom sälj, marknad, HR och lön exemplevis. För att lyckas i rollen söker vi dig som är driven, engagerad, strukturerad och samarbetsvillig – med ett starkt tekniskt intresse! Initialt erbjuds tjänsten som ett konsultuppdrag via Academic Work, med målsättningen att övergå till en direktanställning hos Samhall efter sex månader. Du erbjuds - En platt organisation med korta beslutsvägar där dina idéer värdesätts högt - En arbetsplats präglad av öppenhet, samarbete och kunskapsdelning - Tekniska utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter - Ett flexibelt arbete med möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att utveckla och förvalta stödsystem för alla våra interna processer, med ett brett ansvar för integrationer. * Utveckla och förvalta vår integrationsplattform i Microsoft Azure med hjälp av moderna tjänster som Logic Apps, Function Apps och API Management * Bygga och konsumera API:er i C#/.NET, både internt och externt, med fokus på robusta och säkra lösningar. * Arbeta med fullstackutveckling med tyngdpunkt på backend, men med förståelse för helheten i integrationskedjan. * Delta i tredje linjens support med felsökning och vidareutveckling av befintliga integrationer. * Automatisera och förbättra utvecklingsflöden genom CI/CD-pipelines i Azure DevOps. VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet som utvecklare samt att bygga och konsumera API:er (REST, JSON) - Har god kunskap inom C#/.net, Microsoft Azure och SQL. - Har en vana vid att arbeta agilt. - Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då arbetsuppgifterna kräver detta. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av systemintegration i en större organisation - Förståelse för säkerhet och autentisering i molnlösningar (OAuth2, Managed Identity, m.m.) - Microsoft Certified: Azure Developer Associate För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Data/IT
Linköping