Academic Work Sweden AB

Just nu finns det 6 jobbannonser från Academic Work Sweden AB.

Visar 1 - 6 av 6 annonser

Systemadministratör till IDATA

2 d

Academic Work Sweden AB

Har du erfarenhet inom IT-drift och vill arbeta brett med drift, support och utveckling? Hos IDATA får du en nyckelroll i ett samhällsviktigt företag med familjär kultur, teknisk bredd och goda möjligheter att påverka. Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN IDATA är en ledande aktör inom utskickstjänster och en viktig del av samhällskritisk infrastruktur. Kunderna finns i många olika branscher, med majoriteten inom offentlig sektor. De hjälper sina kunder att producera och distribuera dokument digitalt samt via post. Med cirka 40 anställda, varav större delen på huvudkontoret i Värnamo, präglas företaget av en platt organisation, god sammanhållning och en kultur där idéer och initiativ uppmuntras. Nu söker IDATA en systemadministratör som vill bidra till en stabil och säker IT-miljö. Rollen är bred och innefattar allt från serveradministration och felsökning till intern support och IT-inköp. Du arbetar nära IT-ansvarig och andra avdelningar, med fokus på dokumentation, förbättringsarbete och att driva teknisk utveckling i linje med verksamhetens behov. Du erbjuds - En kultur som tillåter alla att bidra med sina tankar och idéer - Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån - Generösa förmåner, exempelvis massage och träning på arbetstid ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantering och underhåll av servrar i både lokal och molnbaserad miljö * Konfigurering, felsökning och optimering av nätverkslösningar * Installation, underhåll och livscykelhantering av datorer och arbetsplatser * Löpande dokumentation över IT-miljöns struktur och förändringar * Agera IT-support till interna användare * Planering av IT-inköp tillsammans med IT-ansvarig VI SÖKER DIG SOM - Har en utbildning inom IT/drift, eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Har tidigare erfarenhet av IT-drift och är trygg i att hantera servermiljöer inom både Windows och Linux - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift, detta ska framgå tydligt i din ansökan för att vi ska hantera den - Är van vid att arbeta med scriptspråk och kommandoradsverktyg - Har erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem Som person är du nyfiken och anpassningsbar, med ett öga för förbättringar och en vilja att utvecklas. Du är hjälpsam och pedagogisk, och har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Du behåller lugnet under press, prioriterar klokt och agerar med omdöme. Du är strukturerad, dokumenterar noggrant och säkerställer att arbetet utförs på ett säkert och effektivt sätt. Övrigt - Arbetstid: 8-17, möjlighet till flextid - Underhållshelger förekommer ungefär 10 gånger per år, dessa planeras löpande och arbetet vid underhållsstopp kan till största delen genomföras på distans. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om IDATA här
Data/IT
Värnamo

First Line Support till ledande Drivmedelsbolag

3 d

Academic Work Sweden AB

För vår kunds räkning söker vi en driven och serviceinriktad First Line Support. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team som gemensamt jobbar för att skapa bästa möjliga service och kundupplevelse. Vår klient värdesätter sina medarbetare högt! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning en driven och serviceinriktad kundtjänstmedarbetare. Bolaget är en känd aktör inom drivmedelbranschen med stationer runt om i Sverige. Du kommer att ingå i ett härligt och sammansvetsat team på 5 personer som gemensamt jobbar för att skapa bästa möjliga service och kundupplevelse för deras privatkunder. Teamet består av härliga och sociala kollegor som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet. Här kommer du få ta del av ett spännande och tryggt företag med goda värderingar som värdesätter alla sina medarbetare högt! Viktig info - Arbetstider: 07.50 - 16.30 (40 min lunch) - Ej möjligt att jobba på distans Du erbjuds en gedigen introduktion i början av tjänsten för att få bästa möjliga förutsättningar. Du kommer att både få stöttning av teamet samt din närmsta rapporterande chef. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera inkommande ärenden från kunder via samtal, chatt och mejl * Hantera faktura-, saldo- och kvittofrågor * Hantera tekniska frågor om kunds betalapp * Hantera produktfrågor och felanmälningar * Samarbeta internt med ärendeuppföljning VI SÖKER DIG SOM - Avklarad gymnasial utbildning - Tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom service - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Goda kunskaper i Outlook och MS Office Det är meriterande om du har - Tidigare arbetslivserfarenhet inom support eller kundtjänst, där de primära arbetsverktygen var telefon, chatt och mejl - Tidigare erfarenhet/kunskap i ärendehanteringsystem - Kunskap i Salesforce För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Social - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken - Respektfull Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Administration, ekonomi, juridik
Stockholm

Norsktalande Customer Support till välkänd ljudboksplattform!

4 d

Academic Work Sweden AB

För dig som motiveras av att ge utmärkt service och som är flytande i norska finns nu möjligheten att ta dig an tjänsten som agent i vår kunds supportteam. Detta är ett perfekt extrajobb för dig som studerar då du kan arbeta hemifrån utifrån ett flexibelt schema. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN I dagsläget består vår kunds supportteam av en blandning av tysk-, svensk-, polsk-, dansk-, spansk- och finsktalande supportagenter som tillsammans arbetar för att ge så god service som möjligt till deras användare. Vår kund växer och behöver utöka den norska delen av supportteamet. Behovet är långsiktigt och passen är förlagda främst under vardagar men även helger kan bli aktuellt. I denna tjänst kommer du arbeta 10 timmar per vecka 2 timmar tisdag-fredag & 1 timme söndag och måndag. Rollen är flexibel då du kan arbeta varifrån du vill och är således inte knuten till ett kontor. Du erbjuds: Som kundsupport kommer du främst att svara på norska, och engelska kunders frågor i BookBeats webbaserade supportsystem. Det kan vara frågor kring hur tjänsten fungerar, tekniska problem, kontoinställningar, försäljningsfrågor etc. Till din hjälp har du för de vanligaste frågorna färdiga mailmallar som du kan utgå från i din återkoppling till kund. Dina arbetsuppgifter är således: ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Svara på inkommande frågor rörande exempelvis innehåll, kontoinställningar och försäljning från företagets kunder via mail * Svara på kundfrågor i BookBeats sociala kanaler VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på universitet eller högskola och har minst två år kvar av dina studier - Har tidigare erfarenhet av kundservice eller ett administrativt arbete - Har mycket goda kunskaper i norska, och engelska, såväl i tal som i skrift, då all kommunikation externt kommer att ske i samtliga språk - Har möjlighet att jobba 2 timmar tisdag-fredag & 1 timme söndag och måndag. Det är meriterande om du: * Har kunskaper i polska, tyska, finska, danska, spanska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Som person är du litteraturintresserad och duktig på att uttrycka dig skriftligt. Du är nyfiken på att lära dig hur saker fungerar samt har en god känsla för kundservice och kundbemötande. Då arbetet är självständigt krävs det också att du har en god problemlösningsförmåga och vågar ta egna initiativ. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Administration, ekonomi, juridik
Göteborg

Norsktalande Customer Support Agent till ljudboksplattform!

4 d

Academic Work Sweden AB

För dig som motiveras av att ge utmärkt service och som är flytande i norska finns nu möjligheten att ta dig an tjänsten som agent i vår kunds supportteam. Detta är ett perfekt extrajobb för dig som studerar då du kan arbeta hemifrån utifrån ett flexibelt schema. Välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som norsktalande kundsupportmedarbetare kommer du att vara vår klients röst mot norska kunder, hantera inkommande ärenden via telefon, e-post och chatt. Du kommer att guida kunder genom lösningar och säkerställa en positiv upplevelse, i nära samarbete med ditt team. Du erbjuds Vår klient erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter, en stödjande teamkultur och möjlighet att bidra direkt till kundnöjdhet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I dagsläget består vår kunds supportteam av en blandning av tysk-, svensk-, polsk-, dansk-, spansk- och finsktalande supportagenter som tillsammans arbetar för att ge så god service som möjligt till deras användare. Vår kund växer och behöver utöka den norska delen av supportteamet. Behovet är långsiktigt och passen är förlagda främst under vardagar men även helger kan bli aktuellt. I denna tjänst kommer du arbeta 10 timmar per vecka 2 timmar tisdag-fredag & 1 timme söndag och måndag. Rollen är flexibel då du kan arbeta varifrån du vill och är således inte knuten till ett kontor. Du erbjuds: Som kundsupport kommer du främst att svara på norska, och engelska kunders frågor i BookBeats webbaserade supportsystem. Det kan vara frågor kring hur tjänsten fungerar, tekniska problem, kontoinställningar, försäljningsfrågor etc. Till din hjälp har du för de vanligaste frågorna färdiga mailmallar som du kan utgå från i din återkoppling till kund. Dina arbetsuppgifter är således: * Svara på inkommande frågor rörande exempelvis innehåll, kontoinställningar och försäljning från företagets kunder via mail * Svara på kundfrågor i BookBeats sociala kanaler VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på universitet eller högskola och har minst två år kvar av dina studier - Har tidigare erfarenhet av kundservice eller ett administrativt arbete - Har mycket goda kunskaper i norska, och engelska, såväl i tal som i skrift, då all kommunikation externt kommer att ske i samtliga språk - Har möjlighet att jobba 2 timmar tisdag-fredag & 1 timme söndag och måndag. Det är meriterande om du: - Har kunskaper i polska, tyska, finska, danska, spanska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Som person är du litteraturintresserad och duktig på att uttrycka dig skriftligt. Du är nyfiken på att lära dig hur saker fungerar samt har en god känsla för kundservice och kundbemötande. Då arbetet är självständigt krävs det också att du har en god problemlösningsförmåga och vågar ta egna initiativ. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Administration, ekonomi, juridik
Stockholm

Systemutvecklare till Briljant Ekonomisystem i Norrköping!

8/27/2025

Academic Work Sweden AB

Har du ett intresse för systemutveckling och ekonomi? Nu finns chansen för dig som vill bli en del av ett starkt och kompetent utvecklingsbolag i Norrköping. Briljant söker en systemutvecklare med fokus på Windows-applikationer. På Briljant välkomnas du till ett företag med familjär stämning där du får ta stort ansvar och med din kompetens bidra till utvecklingen av vårt ekonomisystem. Du ges goda möjligheter att driva egna projekt, bidra med idéer och testa nya tekniker för att utvecklas i din roll. Här blir du även en del av ett kompetent team med en stark samhörighet där ni tillsammans bidrar till företagets utveckling! OM TJÄNSTEN Briljant äger och utvecklar sitt eget ekonomisystem. Bakom produkten står ett utvecklingsbolag, sex fristående återförsäljarbolag och ett supportbolag. Utvecklingsbolaget består av totalt 14 personer, varav tio arbetar med systemutveckling. Utvecklingsbolaget tillhandahåller även en molntjänst åt sina kunder. Efterfrågan på nya funktioner och förbättrade lösningar växer, och vi söker dig som vill bli en del av teamet inom Windowsutveckling. Du erbjuds * Ett utvecklande och utmanande arbete med mycket eget ansvar. * Arbete i en organisation där alla, oavsett roll, bidrar till att utveckla ekonomisystemet för att möta efterfrågan från kund. * Möjlighet att arbeta i ett team som präglas av stark samhörighet med mycket kompetens. * Möjligheten att på sikt välja om du vill arbeta hemifrån eller på kontoret vissa dagar i veckan. * Goda möjligheter till kompetensutveckling och att fördjupa din tekniska kompetens inom områden som du tycker är spännande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Briljant Ekonomisystem består av en Windowsapplikation och en webbapplikation. Båda applikationerna ingår i samma integrerade system och arbetar mot samma underliggande data, vilket gör det enkelt att växla mellan dem beroende på behov och tillgänglighet. Denna tjänst fokuserar främst på Windowsapplikationen, där utvecklingen sker i .NET (VB.NET, C#) och Windows Forms. Du kommer inledningsvis att sätta dig in i och förstå befintlig kod för att sedan vidareutveckla den utifrån användarnas feedback och synpunkter på systemet. Du kan även få möjlighet att arbeta med webbprodukten om du har erfarenhet av det. Där sker utvecklingen i Angular, JavaScript, TypeScript, HTML5 och CSS3 i frontend samt i .NET (ASP.NET, VB.NET, C#) i backend. Utvecklingsteamet organiserar sitt arbete i Azure DevOps med Kanban-liknande tavlor, vilket ger tydlig överblick och snabba återkopplingar. Arbetsuppgifterna kommer att anpassas utifrån dina tidigare erfarenheter, kunskaper och intressen. Utvecklingsteamet består av utvecklare med olika bakgrunder och kompetenser, vilket ger dig en unik chans att få nya kunskaper inom programmering, teknik och ekonomi. Hos Briljant finns det goda utvecklingsmöjligheter internt, och du ges möjlighet att både växa brett och fördjupa dig djupgående inom områden som intresserar dig. På Briljant är beslutsvägarna korta, dörrarna öppna och en bra idé kan snabbt bli verklighet. VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis inom datavetenskap, programmering eller systemvetenskap. Alternativt motsvarande erfarenhet inom systemutveckling. - Har ett stort intresse för programmering och arbetslivserfarenhet inom systemutveckling. - Har intresse för eller tidigare bakgrund inom ekonomi - Har goda kunskaper i .NET (VB.NET eller C#) - Är obehindrad i svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. - Det är även meriterande om du har arbetat i, eller kommit i kontakt med, ett eller flera ekonomisystem tidigare. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Som person är du ansvarstagande och vågar ta egna initiativ i arbetet. Vidare krävs det att du är strukturerad då du kommer ansvara för att kvaliteten på systemen utvecklas och upprätthålls. Det är också viktigt att du är en problemlösare och kan lösa komplicerade problem, se helheten och kunna prioritera rätt. Vi tror att du brinner för programmering och värdesätter att arbeta strukturerat med din kodning. På Briljant kommer du att arbeta i utvecklingsprojekt tillsammans med dina kollegor och vi ser gärna att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta nära dina kollegor. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Briljant Ekonomisystem är utvecklat i Sverige av personer med bakgrund från redovisning, revision, ekonomi och administration. Vi har varit verksamma sedan 1994 och är idag 35 personer och omsätter cirka 35 miljoner kronor. Mer än 60 000 företag sköter sin redovisning i Briljant.

Transaction Control Engineer

8/26/2025

Academic Work Sweden AB

Join our client's Traction Control Product team in Västerås as a consultant! Support the development and maintenance of control software in Simulink and contribute to innovative projects. OM TJÄNSTEN We are looking for a Transaction Control Engineer to support the development and maintenance of control software. Your primary tasks will involve designing and implementing new functions in Simulink, testing, and documenting. You will also support existing tooling setup and updating of in-house developed tools. You are offered After the onboarding phase, remote work is possible up to 1 day per week. ARBETSUPPGIFTER Work tasks As a Transaction Control Engineer, you will be responsible for developing and maintaining control software, ensuring high-quality standards, and supporting the team with tooling and code execution. * Reviewing requirements * Design and implementation of new functions in Simulink * Testing and documentation * Support with existing tooling setup * Updating of in-house developed tools * Code generation and code execution support for specific hardware platforms VI SÖKER DIG SOM - Strong proficiency in MATLAB/Simulink - Several years of experience in developing and maintaining control software or embedded software applications - English at a business level - Master’s degree (M.Sc.) in Engineering Physics, Electrical Engineering, Computer Science, Robotics, or equivalent It is meritorious if you have - Familiarity with Control Build - Swedish To succeed in the role, your personal skills are: - Optimistic - Stress tolerant - Goal oriented Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Yrken med teknisk inriktning
Västerås