Jobbannonser som erbjuder distans i Linköping

Letar du efter jobb på distans med säte i Linköping? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Linköping som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 10 annonser

Lösningsarkitekt för utveckling av samhällsviktiga system/komplexa ärendeha

2 d

Ida Infront AB

Vi driver utvecklingen av nästa generations hållbara informationssamhälle​ Ida Infront är ett väletablerat företag som verkar inom offentlig sektor i Norden. Med produkter baserade på iipax erbjuder vi nutidens och nästa generations digitala lösningar inom säkert informationsutbyte, effektiv ärendehantering och hållbar e-arkivering till samhället.​ Ida Infront grundades 1984 och har i dag ca 140 medarbetare i Linköping, Stockholm och Mumbai. Företaget är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm​ Ida Infront söker en lösningsarkitekt, eller verksamhetskonsult som vi kallar det, för att ta fram lösningar till våra kunder och vara produktägare i ett eller flera utvecklingsteam. Vi erbjuder dig stora möjligheter att vara med och påverka, ett utmanande och utvecklande jobb, i ett väletablerat och stabilt företag. Vi arbetar med digitalisering av samhället så vill du ha en central roll i verksamheten och designa stora samhällsviktiga system så kan det här vara en möjlighet för dig! Vår produktfamilj iipax möjliggör bland annat ett passfritt Europa, e-deklarationer och effektiva dna-analyser. Det finns många fördelar med att arbeta hos oss. Här blir du en del av ett framgångsrikt IT-produktföretag med platt organisation och stabil kundbas. Vi är verkligen stolta över den samhällsnytta våra system bidrar till. Vi är också ett värderingsstyrt företag med stark laganda, en familjär atmosfär och vi satsar på att ge våra medarbetare goda möjligheter till kompetensutveckling. Du får en god introduktion av dina kollegor och via Ida University som är ett skräddarsytt introduktionsprogram för att komma in i arbetet och fortsätta utvecklas med oss. Du är placerad på något av våra kontor i centrala Linköping eller centrala Stockholm. Det funkar även fint att jobba på distans från ditt hemmakontor eller någon annanstans i Sverige där du trivs att jobba. Rollbeskrivning Som lösningsarkitekt inom affärsområdet Case solutions är du en viktig spelare för utvecklingen av våra produkter och är delaktig i att vidareutveckla våra erbjudanden. Tillsammans med utvecklingsteam, projektledare och produktledning har du ett tekniskt fokus och ser till att rätt saker konfigureras och utvecklas vid rätt tillfälle. Arbetet ger också möjlighet till nära kundkontakter. Det är du som ser till att kundens behov av funktioner blir implementerade i våra produkter och kundlösningar. Du kommer att bli vår expert på ärendehantering och på hur vår produkt används hos våra kunder. I rollen ingår också att hjälpa våra kunder att använda iipax på rätt sätt. För att säkerställa detta medverkar du i offertarbete, i projekt och förvaltning samt i stor utsträckning i dialogen med kundens organisation. Som lösningsarkitekt/verksamhetskonsult, arbetar du med följande: • Fångar upp krav från kunderna och designar lämplig lösning • Är produktägare åt en eller flera kundlösningar där du samverkar med utvecklingsteamet med ett agilt arbetssätt • Analyserar kravspecifikation i upphandlingar och tar fram nya lösningar för enskilda kunder baserade på iipax • Erbjuder och genomför demos av produkten till befintliga och potentiella kunder • Håller utbildningar i produkt- och kundlösningar • Samverkar med produktchef för att utforma ny funktionalitet • Tar ett aktivt ansvar att se synergier mellan kunder för att öka möjligheten till återanvändning • Tar ett aktivt ansvar att arbeta som förändringsledare i kundprojekten Din profil Du har en högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper. Vi tror att du har gedigen erfarenhet av utveckling av IT-system, gärna i större organisationer och inom offentlig sektor. Du triggar på att ha kontakt med kund och har intresse för funktionalitet, förstå IT-arkitektur och integrationer samt erfarenhet av java. Du har svenskt medborgarskap, vilket krävs för att arbeta i våra säkerhetsklassade projekt. Personliga förmågor Som verksamhetskonsult har du en god kommunikativ förmåga. En stor del av arbetet handlar om att specificera och förmedla funktioner för utvecklingsteamet, projektledaren och inte minst inom kundens organisation. Du känner dig trygg i att fatta beslut angående lösningsfrågor. Du trivs med att arbeta självständigt samt att koordinera och samordna. Ansökan Ida Infront anser att mångfald berikar verksamheten och välkomnar sökande med olika bakgrund, kön, erfarenhet samt personliga egenskaper. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vid frågor om jobbet eller oss, kontakta Value Stream Manager Martin Hermansson. Mail: martin.hermansson@idainfront.se, tfn: 076 339 09 92. Vi har valt rekryteringsupplägg och undanber oss kontakt från säljare, annonsörer och rekryterare.
Data/IT
Linköping

User Support Director for NAISS

4 d

Linköpings Universitet

NAISS, the National Academic Infrastructure for Supercomputing in Sweden, provides academic users with high-performance computing resources, storage capacity, and data services. NAISS is hosted by Linköping University and has 12 partner universities across Sweden.We are looking for a User Support Director for the National Academic Infrastructure for Supercomputing in Sweden NAISS is Sweden’s national infrastructure for high-performance computing, AI and data that provides state-of-the-art services to more than 7,000 researchers as well as other collaborators. We operate the Arrhenius mid-range EuroHPC system, the Swedish AI factory Mimer, and several dedicated resources for external partners including e.g. other infrastructures, dedicated AI systems funded by the Knut and Alice Wallenberg foundation, national storage and weather forecasting. The infrastructure also organises national user support and training and participates in several international collaboration programmes around the development of infrastructure and trusted execution environments. More information is available at https://www.naiss.se  The position As head of user support, you will be part of the NAISS (central) management team and responsible for the planning, management, and follow-up of the nationally distributed user support. The tasks include outreach activities for new users; training through courses, hackathons, and documentation; organisation of advanced domain-specific user support in the form of projects; and management of staff working on long-term development and maintenance of critical software. You will work closely with the director and deputy director to ensure that users receive the support they need to realise their research, and that NAISS is proactive and prepares users for future technologies within high-performance computing (HPC) and AI. You will have great freedom to set up a well-functioning organisation which serves users all over Sweden. You are also expected to cooperate with international organisations, e.g., EuroHPC (the European High Performance Computing Joint Undertaking), to find synergies within user support. You will also be a head of unit with formal staff management responsibility for 15 application experts and financial follow-up. As part of this role, it is important that you, like the director, conduct regular visits to NAISS branches across the country. The person we need Requirements for the position are:  • Extensive experience of operating and using HPC resources • Experience of leadership and independently managing tasks. • Experience in personnel management, including responsibility for staff development, workplace environment matters, and recruitment. • Experience in handling financial matters related to financial monitoring, budgeting, and investments. • Good knowledge of scientific issues within fields related to NAISS. • Excellent oral and written communication skills. • Ability to successfully lead negotiations. • Good awareness of the sensitivities that may arise when operating in between different organisations and disciplines. Of merit for the position are: • Ability to carefully document and plan tasks and work against deadlines to meet timetables. • Ability to build and maintain consensus and to work with others to make difficult decisions and achieve robust and sustainable outcomes. • Ability to build communities and engender a common sense of purpose within them. • Ability to set out long-term visions and the means to achieve them. • Experience of working with training and support for users within HPC & AI. In this recruitment process, we place great emphasis on your personal qualities. You should be clear, empathetic, and communicative, with strong collaborative skills. Furthermore, you must be able to endorse LiU’s core values, such as credibility, security, and trust. The workplace You will work in Linköping at the National Academic Infrastructure for Supercomputing in Sweden that is hosted by Linköping University. We are a growing organisation changing rapidly, which means excellent opportunities for professional development and new responsibilities. The centre includes a broad range of staff, from system administrators to user support, training, and administrative roles. Read more at https://www.naiss.se The employment Permanent position, full-time, 100%. Starting date by agreement.  The employment entails a position as Application Expert or Coordinator, together with a formal appointment as Head of Unit.  This position may come to be a security classified position. If so, security screening including a records check will be carried out before any decision on employment is made.  Salary and employment benefits Linköping University is a Swedish public employer and offers individual salary setting, as well as opportunities to combine parenthood and an active lifestyle with employment. NAISS offers a possibility of remote work up to 40% of the working time. More information about employee benefits is available here. Union representatives Information about union representatives, see Help for applicants. Application procedure Apply for the position by clicking the “Apply” button below. Your application must reach Linköping University no later than 2026-01-26. Applications and documents received after the date above will not be considered. We welcome applicants with different backgrounds, experiences and perspectives - diversity enriches our work and helps us grow. Preserving everybody's equal value, rights and opportunities is a natural part of who we are. Read more about our work with: Equal opportunities. We look forward to receiving your application! Linköping university has framework agreements and wishes to decline direct contacts from staffing- and recruitment companies as well as vendors of job advertisements.
Chefer och verksamhetsledare
Linköping

Systemutvecklare (fullstack) med teknikintresse

5 d

Trafikverket

Brinner du för fullstackutveckling och smarta tekniska lösningar? Då kanske det är dig vi söker till vårt team som arbetar med passage- och tillträdesskydd! Systemutvecklare (fullstack) med teknikintresse Arbetsuppgifter Vad gör vi? I våra leveranser kopplade till passage- och tillträdesskydd skapar och förvaltar du lösningar som möter dagens och framtidens säkerhetsbehov. Du arbetar huvudsakligen med utveckling och förvaltning av våra applikationer - alltifrån enkla till mer avancerade låssystem, identitetshantering, ID- och kompetenskontroller med mobila enheter och mycket mer. Hos oss arbetar du i både större- och mindre projekt, men även med förvaltning av egna utvecklade applikationer. Vi arbetar med produktionssättning i olika nätverksdomäner och tar gemensamt ansvar för drift och mjukvara tillsammans med vår driftorganisation. Vi arbetar fullstack i Microsoftplattformen med C#, .NET, SQL och MS DevOps. Vi arbetar även med Angular i vår frontend, Kubernetes, Typescript samt med olika integrationsverktyg. Vi har ett agilt arbetssätt med ständigt fokus på utveckling och förbättring, där vi inom teamen har stora möjligheter att påverka och driva utvecklingen framåt. Att bolla idéer, innovationsförslag och våga prova, ser vi som viktiga framgångsfaktorer för att tillsammans lösa våra utmaningar och jobba för väl fungerande lösningar. Övrig information Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid (två dagar i veckan över tid). Valbara placeringsorter för den här tjänsten är Borlänge, Göteborg eller Linköping. #LI-Hybrid #LI-NA2 För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. Anställningen säkerhetsprövas utan placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585).  I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Kvalifikationer För oss är det viktigt att du har god problemlösningsförmåga, tar ansvar och initiativ till att söka information, samt tar de kontakter som behövs för att komma vidare i arbetet. Vi vill att du bidrar till utvecklingen i teamet och våra arbetsprocesser. Till den här rollen söker vi därför dig som har god samarbetsförmåga, där du tillsammans med dina kollegor ser både helheten och detaljer i arbetet. Vi ser att du behöver vara kommunikativ och duktig på att både lyssna in och dela med dig i dialog med andra, för att bidra till gruppen och på ett kreativt sätt lyckas omsätta användarnas behov till kvalitativa tekniklösningar. En viktig framgångsfaktor i den här leveransen, är att du har ett genuint intresse för att lära och testa nytt! Vi vill därför att du har tidigare erfarenhet av och kan ge exempel på hur du tagit initiativ till att lära dig, testa och implementera ny teknik, i första hand i din professionella roll. För att lyckas i arbetet behöver du även ha flerårig, aktuell erfarenhet av att arbeta professionellt som systemutvecklare inom Microsoftplattformen (C# .NET) med SQL och erfarenhet av att utveckla frontend, gärna med Angular eftersom det är vårt primära verktyg högskole-/YH-utbildning inom IT (ex. systemutveckling/datavetenskap), alternativt arbetat dig till motsvarande erfarenhet och kunskap inom systemutveckling som vi tillsammans bedömer som jämförbart god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift Det är ett plus om du har aktuell erfarenhet av arbete med Angular enhetstestning GIT källkodshantering observability (gärna LGTM eller Elastic) Azure DevOps containerplattformar som OpenShift och/eller Kubernetes Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Data/IT
Linköping

AI-intresserad Utvecklare till Samhall!

12/10/2025

Academic Work Sweden AB

Vill du utveckla smarta digitala lösningar med modern teknik och samtidigt bidra till samhällsnytta? Som utvecklare på Samhall får du både frihet och ansvar. Du får forma framtidens system med .NET, moln och AI - tillsammans med engagerade och härliga kollegor som brinner för sitt uppdrag. OM TJÄNSTEN Samhall är ett av Sveriges största företag och en unik samhällsaktör med ett tydligt uppdrag: att skapa meningsfullt arbete för personer med funktionsnedsättning. Med över 26 000 medarbetare runt om i landet är Samhall en av Sveriges största arbetsgivare och en viktig del av arbetsmarknaden. I den här rollen blir du en del av Samhalls teknikutvecklingsenhet, som tillhör avdelningen för strategi, tjänster och teknik. Du får en tvärfunktionell roll på en enhet med cirka 40 kompetenta och tekniskt intresserade kollegor. På teknikutvecklingsenheten arbetar scrummasters, systemförvaltare, utvecklare och IT-arkitekter i nära samarbete. Som Utvecklare spelar du en viktig roll i att utveckla och förvalta lösningar som stödjer flera interna verksamheter, såsom sälj, marknad, HR och lön. Du arbetar i ett team av sex stycken utvecklare som i nära samarbete bidrar till att skapa effektiva och hållbara systemintegrationer. För att lyckas i rollen söker vi dig som är driven, engagerad och strukturerad, med ett starkt tekniskt intresse och en vilja att främja nytänkande samt bidra med idéer. Samhall främjar nya perspektiv och idéer i arbetet och vill ta vara på den kompetens du besitter. Att ta vara på medarbetarna präglas starkt av deras kultur och genomsyras av både kollegor och arbetsmiljö. En av våra nuvarande konsulter beskriver Samhall så här: "Kulturen på Samhall är öppen, vänlig och fullt av teamwork. Jag har varit här i fyra månader nu och det känns som att jag har varit här i flera år. Man känner sig alltid sedd och stöttad, oavsett roll. Samhall tror på människor. De skapar möjligheter till att utvecklas, arbeta med samhällsviktiga aspekter och samtidigt vara stolta över det vi gör tillsammans". Initialt erbjuds tjänsten som ett konsultuppdrag via Academic Work, med målsättningen att övergå till en direktanställning hos Samhall efter sex månader. Du erbjuds - En platt organisation med korta beslutsvägar där dina idéer värdesätts högt - En arbetsplats präglad av öppenhet, samarbete och kunskapsdelning - Tekniska utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter - Ett flexibelt arbete med möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Arbetet innebär att utveckla och förvalta stödsystem för alla interna processer, med ett brett ansvar för integrationer. * Utveckla och förvalta integrationsplattformen i Microsoft Azure med Logic Apps, Function Apps och API Management. * Bygga och konsumera robusta API:er i C#/.NET, både internt och externt. * Arbeta med fullstackutveckling med tyngdpunkt på backend. * Delta i tredje linjens support med felsökning och vidareutveckling av integrationer. * Automatisera och förbättra utvecklingsflöden genom CI/CD-pipelines i Azure DevOps. VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet som utvecklare samt att bygga och konsumera API:er (REST, JSON) - Har god kunskap inom C#/.NET, Microsoft Azure och SQL. - Har en vana vid att arbeta agilt. - Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift då arbetsuppgifterna kräver detta. - Har ett gediget intresse av AI och vill utmana gamla arbetssätt. Det är meriterande om du har - Erfarenhet av systemintegration i en större organisation - Förståelse för säkerhet och autentisering i molnlösningar (OAuth2, Managed Identity, m.m.) - Microsoft Certified: Azure Developer Associate - Arbetat med AI lösningar. Exempelvis AI-copilot eller vana med MCP servrar. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Socialt självsäker - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Samhall är ett svenskt företag som erbjuder meningsfulla arbeten för personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Målet är att skapa fler möjligheter till sysselsättning och bidra till inkludering på arbetsmarknaden, samtidigt som de levererar tjänster inom områden som lokalvård, industri, och service.
Data/IT
Linköping

Systemutvecklare Integration

12/4/2025

SAAB AB

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vill du vara med och forma framtiden för våra integrationslösningar på Saab? Som vår nya systemutvecklare inom integration erbjuder vi ett arbete som innebär arbete med att utveckla integrationslösningar. Vi arbetar idag med verktygen BizTalk, Sentinet och Bitvise. Ett av våra prioriterade projekt de närmaste åren kommer vara att byta ut BizTalk mot en annan integrationsplattform. Arbetsuppgifter: * Designa och utveckla Azure-baserade integrationslösningar med Azure Logic Apps, Azure Functions, Azure API Management, och andra Azure-tjänster för att skapa robusta, skalbara och säkra integrationslösningar. * Samarbete och teknisk support genom att arbeta nära teammedlemmar, inklusive lösningsarkitekt, för att säkerställa smidig implementering av komplexa integrationslösningar. * Kontinuerligt lärande genom att hålla dig uppdaterad kring de senaste Azure-teknologierna och best practice, och bidra till kontinuerliga förbättringar av våra utvecklingsprocesser. Din profil För att trivas i rollen tror vi att du har: * Erfarenhet som utvecklare inom systemintegration och erfarenhet av att designa och utveckla integrationslösningar. * Kompetens och erfarenhet av Azure Logic Apps, Azure Functions, Azure API Management, eller liknande Azure-tjänster. * Utbildning inom IT eller motsvarande. * Kunskap om agilt arbetssätt för effektiv utveckling och leverans. * Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Placeringsort är flexibel mellan Linköping, Göteborg eller Stockholm, men eftersom större delen av utvecklingsteamet är placerat i Linköping, önskar vi att du inledningsvis har möjlighet att delvis arbeta därifrån för att få en bra introduktion. I denna tjänst kommer det finnas möjlighet att arbeta på distans del av tiden. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Upptäck oändliga möjligheter. Anta utmaningar, skapa smarta innovationer och uppgradera dina förmågor. Det här är en plats för kluriga tänkare, modiga pionjärer och alla däremellan. Tillsammans uppnår vi det extraordinära, var och en tar med sitt unika perspektiv. Varje bidrag räknas. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 26,100 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Data/IT
Linköping

Office and HR Coordinator

11/27/2025

Opera Sweden AB

Location: Linköping About the job Are you passionate about creating a positive workplace and supporting both people and office operations? Do you enjoy combining administration, HR coordination, and event planning in a dynamic role? Then you’re the right fit for our HR & Administration team! As Office and HR Coordinator, you’ll be at the heart of our office, ensuring smooth daily operations while providing crucial support across the employee lifecycle. You'll be the central point for everything from managing supplier contacts and coordinating events to recruitment, onboardings and communication, making our workplace welcoming, efficient, and inspiring. You’ll collaborate with managers, employees, and external partners to keep our offices running smoothly. This role is dynamic and varied, giving you the opportunity to directly influence and shape our unique workplace culture. Role & Responsibilities: Ensure smooth office operations and a welcoming environment, including contact with suppliers, deliveries, and travel bookings. Support HR processes across the employee lifecycle ( recruitment, onboarding, offboarding, contracts, HR system updates). Coordinate internal events, team-building activities, and social gatherings. Strengthen our employer brand by coordinating career fairs, events, and university collaborations. Provide administrative tasks and payroll support, such as handling invoices, expense reports and compliance checks. Manage internal communication channels and support external content when needed. Job Requirements: Degree in HR or administration or previous experience in a similar role. Excellent communication skills in Swedish and English (English CV required). Proficiency with Google Workspace or Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint). Strong organizational and time-management skills with the ability to structure your work. Service-minded, proactive, and detail-oriented with a “can-do” attitude. Integrity in handling confidential information. What’s on Offer: Flat organizational structure with short decision-making processes that boost your creativity and independence. A supportive and collaborative HR & Administration team where you’ll have real ownership of your tasks. A diverse and inclusive workplace with colleagues across multiple countries. A chance to directly shape the workplace experience and company culture. Interested? We are actively reviewing applications, so apply now! We are looking forward to hearing from you. Please submit your CV in English. Have questions about our recruitment process, remote work, or benefits? Check out our FAQ page for more details.
Administration, ekonomi, juridik
Linköping

Data Analyst

11/27/2025

Opera Sweden AB

Location: Linköping (or open to relocate within EU) We are seeking an experienced Data Analyst to take ownership of data collection, analysis, and insights generation for MiniPay’s MiniApp Ecosystem. MiniPay is an easy-to-use, blockchain-powered dollar wallet designed to make digital finance accessible and intuitive. In this role, you will work closely with our Product, Partnerships, and cross-functional teams to develop a comprehensive understanding of the MiniApp ecosystem’s features, user journeys, and growth drivers. You will join a dynamic, small team, operating with a startup-like agility with the benefits of being in a well-established company. If you’re excited to turn data into meaningful product impact, we’d love to hear from you! Role & Responsibilities: Establish the core analytics framework for all the existing and new MiniApp and ensure high-quality, reliable data is available for decision-making. Define measurement needs, key metrics and success criteria with collaboration with Product, Marketing, Engineering and Partnership teams. Create clear, insightful dashboards and reports to monitor performance, user behavior, MiniApp engagement, and other KPIs. Translate data into clear insights and recommendations that support product roadmap decisions, MiniApp evaluations, and growth initiatives. Analyze the full user journey on-chain and off-chain from first interaction to repeat usage, identifying drop-offs and opportunities for optimization. Analyze usage patterns, market trends, MiniApp performance, and on-chain behaviors to inform ecosystem strategy, flag risks, and provide actionable recommendations for timely decision-making. Job Requirements: Proven experience as a Data Analyst with proficiency in Python and SQL, including hands-on experience with BigQuery, Google Analytics and BI tools. Either prior experience or interest in working with blockchain products, and understanding transaction structures and smart contract operations is important to succeed in this role. Foundational Data Engineering: Familiarity with basic data engineering tools and practices to stand up and manage data pipelines, ensuring data accessibility and readiness for analysis. Analytical Mindset: Skillfully interpret quantitative and qualitative insights from various angles, particularly in the context of blockchain data. Problem-Solving & Story-Telling Prowess: Navigate blockchain data complexity to unearth innovative growth strategies and tell stories internally to help inform decision making. Effective Communicator: Convey complex findings and growth recommendations to both technical and non-technical stakeholders. Adaptive Learner: Embrace growth and ambiguity in a fast-paced, innovative setting with a proactive attitude towards resolving uncertainty. Self directed and able to implement best practices and standards for the Data function. What’s On Offer: At Opera, you’ll join a diverse and inclusive team of experienced, supportive professionals who value creativity and collaboration. We work in a flat structure with short decision-making paths, use smart technology, and support your ongoing skill development in a friendly and empowering environment. Interested? We’d love to hear from you! Applications are reviewed on a rolling basis, so we encourage you to apply soon. Please submit your CV in English. Have questions about our recruitment process, remote work, or benefits? Check out our FAQ page for more details
Data/IT
Linköping

Systemutvecklare

11/21/2025

Procruitment AB

Om kunden Vi söker för kunds räkning systemutvecklare till en verksamhet med ett tydligt och viktigt samhällsuppdrag, där arbetet gör konkret skillnad för människor varje dag. Rollen passar dig som trivs i en föränderlig miljö där samarbete, kontinuerliga förbättringar och respekt för individen är centrala värden. Du får stora möjligheter att påverka arbetssätt, lösningar och teknikval, samtidigt som du blir en del av en trygg och stabil organisation som värdesätter ansvar, kvalitet och långsiktighet. För att underlätta vardagen finns möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan, och du kommer att arbeta i helt nya och moderna lokaler då verksamheten öppnar ett nytt kontor i Linköping. Om tjänsten Som systemutvecklare blir du en viktig del av ett plattformsteam med stort självbestämmande och ett tätt samarbete med organisationens utvecklingsteam. Här arbetar man med moderna arbetssätt, delar kunskap generöst och tar ett helhetsgrepp om utvecklingen – från idé till drift – enligt principen “you build it, you run it”. I rollen kommer du att: -Utveckla verktyg, ramverk och tekniska funktioner som gör utvecklingsteamen mer effektiva och skapar en smidigare vardag -Bidra till stabila, säkra och välfungerande leveranser genom att bygga de tekniska förutsättningar som krävs för kontinuerlig utveckling -Testa och kvalitetssäkra både egna och andras lösningar som en naturligt integrerad del av arbetet -Samarbeta nära målgrupper, förvaltning, drift- och supportorganisation för att skapa hållbara och användarvänliga helhetslösningar -Arbeta med moderna tekniker som Kubernetes, Docker och arkitektur som stödjer löst kopplade tjänster Du kommer att arbeta i Java, samtidigt som det finns viss flexibilitet beroende på uppdrag och behov. Din kompetens -Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis datavetenskap, programvaruteknik eller datateknik, eller motsvarande kompetens genom erfarenhet -Minst 2 års yrkeserfarenhet av systemutveckling -God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av löst kopplad arkitektur, event streaming med Kafka och utveckling av mikrotjänster. Även kunskap om plattformsprodukter, containerteknik som Kubernetes och Docker samt erfarenhet av DevOps-metoder och CI/CD är värdefullt och bidrar till teamets arbete med att skapa stabila, skalbara och automatiserade leveransflöden. Som person trivs du i samarbete och tar dig an uppgifter med en hög grad av personlig mognad. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och värdesätter kvalitet i både ditt eget och teamets arbete. Förmågan att se helheten, förstå andras behov och bidra till en miljö där teamet lyckas tillsammans är central för att trivas i rollen. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Linköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Denna tjänst innebär krav på svenskt medborgarskap. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Data/IT
Linköping

Chief Architect till MaintMaster!

11/20/2025

A Hub AB

Vill du arbeta i ett internationellt växande produktbolag där du får ett övergripande ansvar för mjukvaruarkitekturen som påverkar hundratals industrier världen över? Söker du en roll där du kombinerar strategiskt arbete, teknik och affär i en kultur som genomsyras av expertis och innovation? Då kan du vara den vi söker! Nu söker vi en Chief Architect som vill vara med att stärka upp MaintMasters arkitekturstyrning! OM ROLLEN Som Chief Architect kommer du att arbeta tillsammans med våra tvärfunktionella utvecklingsteam, både i Linköping och internationellt. Fokus är att förbättra vad vi utvecklar i vardagen, hur vi utvecklar det och generellt hur vi arbetar med allt som rör mjukvaruutveckling på MaintMaster. Du kommer också att arbeta nära vår CPO och CTO samt spela en nyckelroll i att definiera och vägleda teamen mot vår övergripande produktvision. På MaintMaster kommer du arbeta med den senaste teknologin inom områden som IoT, AI, maskininlärning och SaaS, men (överraskning!) även till viss del med legacy. Det kan handla om äldre kod som behöver hållas igång på bästa möjliga sätt eller successivt transformeras, givet vad som är möjligt kontra önskvärt. Beroende på omfattning, användarbehov och kodens tillstånd kommer du vara en viktig beslutsfattare i hur vi designar vår mjukvara och löser de utmaningar som uppstår! Att utveckla mjukvara på MaintMaster MaintMaster tror starkt på lagarbete, vilket innebär att nästan alla är knutna till ett tvärfunktionellt utvecklingsteam. Agila arbetssätt uppmuntras starkt; att misslyckas ses som lärande. Vi vill arbeta med de senaste språken, verktygen och ramverken samt strävar hela tiden mot att komma ännu närmare fullständig kontinuerlig leverans. KVALIFIKATIONER För att passa och trivas i rollen tror vi att du känner igen dig i följande: En relevant universitetsutbildning eller motsvarande kunskaper inom mjukvaruutveckling Bekväm med att arbeta med både front-end och back-end, databaser och relaterad infrastruktur Strategiskt tankesätt Du brinner för att hjälpa team att lyckas Dokumenterad ledarskapsförmåga, men inte nödvändigtvis personalansvar Utmärkt kommunikativ förmåga Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska Det är meriterande om du har: Erfarenhet av moderna CI- och CD-lösningar Erfarenhet av AI, maskininlärning och/eller Business Intelligence Erfarenhet av att arbeta i B2B-SaaS-verksamheter VEM ÄR DU? Vi tror att du är en utmärkt kommunikatör och ledare med en stark bakgrund inom mjukvaruutveckling och arkitektur. Du kan lyfta blicken från det enskilda problemet och ta ett strategiskt grepp om vad som utvecklas och hur det utvecklas, med det önskade resultatet i åtanke. Du kan balansera mellan vad som behövs nu och senare, samt mellan vad som är möjligt och vad som är perfekt. Du har ett genuint engagemang för agila arbetssätt och samarbetar enkelt med alla – från ledningsgrupp till produktägare, UX-designers och utvecklingsteam på flera kontinenter. Du är varken en "PowerPoint-arkitekt" eller någon som gräver ner sig i kodbasen på detaljnivå och jobbar ensam för att lösa problem. På MaintMaster sysslar vi med produktutveckling, inte projekt. Det innebär att kvalitet inte skjuts upp till senare utan vi bygger både team och produkter som ska hålla över tid. Du har alltid ögonen på produkten, kodbasen och processerna för att säkerställa att kvaliteten finns där den ska vara, men också på vad teamen behöver från dig för att lyckas. VI ERBJUDER På MaintMaster får du en nyckelroll i ett snabbväxande SaaS-bolag med globala ambitioner. Du får arbeta med en produkt som är avgörande för kundernas operativa effektivitet och du gör det tillsammans med ett kompetent, engagerat och hjälpsamt team. Du erbjuds även: En kultur präglad av innovation, ansvar och laganda En internationell miljö med stark lokal förankring Flexibla arbetsformer med god balans mellan arbete och fritid Kontinuerlig kompetensutveckling (fyra timmar kompetensutveckling per vecka) Möjlighet att arbeta på distans 1–2 dagar per vecka OM MAINTMASTER MaintMaster är en ledande leverantör av moderna molnbaserade lösningar för underhållshantering (CMMS), produktionseffektivitet (OEE) och handlingsbara insikter. Vårt system hjälper över 600 industrikunder i cirka 40 länder att minimera stillestånd, förlänga maskinlivslängd och förbättra produktivitet. Vi är ett snabbväxande bolag med huvudkontor i Linköping och kontor i ytterligare fem länder. Med cirka 80 medarbetare och en stark företagskultur präglad av samarbete, domänexpertis och en användarcentrerad filosofi är MaintMaster en nyckelspelare inom Industry 4.0. MaintMaster är en viktig del av våra kunders framgång – nu kan du bli en viktig del av oss! ÖVRIGT Placering: På MaintMasters kontor i centrala Linköping Start: Omgående eller enligt överenskommelse Anställning: Anställning direkt hos MaintMaster. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på sebastian@a-hub.se
Data/IT
Linköping

Mekanikkonstruktör

11/14/2025

Procruitment AB

Om kunden Vår kund är ett välkänt konsultbolag inom teknik, konstruktion och produktutveckling. I Linköping består verksamheten av cirka 90 medarbetare, och bolaget har även kontor runtom i Sverige samt på flera internationella platser. Som konsult blir du en del av ett tajt team med 13 kollegor som har god sammanhållning och ett högt i tak. Teamet träffas regelbundet genom kontorsdagar, konsultluncher, sektionsmöten samt sociala aktiviteter. Företaget har en kultur som präglas av utveckling och ett stöttande klimat där du får möjlighet att växa i din roll genom varierande uppdrag. Om tjänsten Rollen innebär att arbeta som konsult och bidra med teknisk kompetens i olika kunders konstruktions- och utvecklingsarbete. Uppdragen varierar i både omfattning och inriktning, och du arbetar fokuserat i ett uppdrag under en period innan du går vidare till nästa. Detta ger en tydlig struktur samtidigt som du utvecklas naturligt genom nya uppdrag över tid. I vissa uppdrag arbetar du genom hela produktutvecklingskedjan, medan andra uppdrag är mer inriktade mot exempelvis 2D- och 3D-ritningar, konstruktion eller granskning av tekniska underlag och felrapporter. Denna bredd skapar en dynamisk arbetsmiljö och ger dig möjlighet att bredda din kompetens inom olika tekniska områden. Arbetet sker främst på svenska, men beroende på kund kan både dokumentation och dialog med kundrepresentanter ske på engelska. I flera uppdrag finns även möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan, beroende på projektets behov och kundens förutsättningar. Du arbetar med mekanisk design, modellering, konstruktion, simulering samt förbättring av befintliga produkter i moderna CAD-verktyg. Rollen innebär nära samarbete med både kundteam och kollegor för att säkerställa lösningar med hög kvalitet och funktionalitet. Din kompetens -Minst 3 års erfarenhet av mekanikkonstruktion -Högskoleutbildning inom exempelvis mekanik, maskinteknik eller produktutveckling -Erfarenhet av minst ett CAD-verktyg, exempelvis Inventor, SolidWorks, Catia eller Creo -B-körkort -Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Som person är du trygg i din yrkesroll och trivs i en konsultmiljö där uppdragens karaktär förändras över tid. Du arbetar strukturerat och ansvarstagande, har ett professionellt bemötande och skapar goda samarbeten. Ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt gör att du snabbt blir en uppskattad del av både kundteam och interna team. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Linköping Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.
Yrken med teknisk inriktning
Linköping