Jobbannonser som erbjuder distans i Malmö

Letar du efter jobb på distans med säte i Malmö? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Malmö som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 8 av 8 annonser

1st line supporttekniker till kund i Malmö!

1 d

Poolia AB

Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Malmö arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Observera att tjänsten utgår från Malmö, med viss möjlighet att jobba hemifrån ibland. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt! Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är. Vem är du? Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Du kan även söka tjänsten om du har fått motsvarande IT kunskaper på egen hand eller om ditt driv att lära dig nya saker och din arbetsmoral är hög då det är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365. För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget Om verksamheten Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
Data/IT
Malmö

Finsktalande Account Manager till Klipboard

2 d

Bravura Sverige AB

Är du en driven person som trivs med att bygga långsiktiga kundrelationer och har ett kommersiellt tänk? Vi söker dig som är proaktiv, har en can-do-attityd och motiveras av att driva samt utveckla försäljning. I denna roll får du möjlighet att utvecklas tillsammans med Klipboard och bli en del av ett sammansvetsat team! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Klipboard. Om företaget Klipboard Däckdata– framtidens lösningar för däck- och bilindustrin! Klipboard är företaget som förändrar däckbranschen med innovativa och digitala lösningar. Genom att utveckla och leverera DäckData/Autowork, det marknadsledande systemet för däckverkstäder i Norden, gör Klipboard det enklare för företag att driva sin verksamhet effektivt. Med smarta och användarvänliga verktyg skapas struktur och kontroll i allt från bokningar och lagerhantering till fakturering och kundrelationer. Med DäckData/Autowork får kunderna en komplett lösning som förenklar vardagen och bidrar till en mer kostnadseffektiv drift. För bilhandlare erbjuder Klipboard även Standalone Däckhotell – en skräddarsydd lösning som gör det smidigt att hantera däcksäsonger, även utan en egen verkstad. Klipboard är inte bara en leverantör, utan en partner som vill göra verklig skillnad för sina kunder. Genom nära samarbeten och en stark förståelse för varje kunds behov ser företaget till att lösningarna alltid skapar maximalt värde. Det erfarna teamet av säljare och tekniska specialister stöttar genom hela processen – från installation och konfiguration till utbildning och support. Som en del av den globala Klipboard-koncernen med över 1 500 medarbetare finns stora möjligheter att växa och utvecklas inom företaget. Med innovation, kvalitet och partnerskap i fokus fortsätter Klipboard att driva branschen framåt – och skapa nya möjligheter för sina kunder världen över. Arbetsuppgifter I rollen som Finsktalande Account Manager på Klipboard ansvarar du för att utveckla och vårda företagets befintliga kundrelationer i halva Sverige, Danmark, Norge och hela Finland. Du arbetar aktivt med att bygga långsiktiga och starka relationer genom regelbundna kundbesök digitalt via telefon och Teams, medan fysiska möten hos kunder i Finland sker maximalt fyra gånger per år. Ditt fokus ligger på att driva försäljning samtidigt som du ger kunderna rådgivning och stöd, presenterar och demonstrerar Klipboards tjänster och ser till att deras lösningar alltid möter kundernas behov. Som Account Manager har du fullt kommersiellt ansvar för dina kundkonton och samarbetar både internt och externt för att maximera resultat. Du ansvarar även för löpande rapportering av försäljning och prognoser i CRM-systemet och deltar aktivt i månatliga säljmöten. Tjänsten är kontorsbaserad på Klipboards kontor i centrala Malmö, med möjlighet att arbeta remote två dagar i veckan. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av B2B-försäljning och en vana att driva kundrelationer mot resultat Mycket goda kunskaper i svenska, finska och engelska, både i tal och skrift Goda kunskaper i Officepaketet och CRM-system, där erfarenhet av HubSpot är meriterande Erfarenhet av mjukvara/SaaS eller inom automotive-branschen ses också som meriterande Vi söker dig som är kommunikativ och kan anpassa din kommunikation för att bygga långsiktiga och effektiva relationer både internt och med kunder. Du är kommersiellt medveten och har förmågan att identifiera och driva affärsmöjligheter, samtidigt som du alltid har kundens bästa i fokus. Du är proaktiv och tar gärna initiativ för att förbättra arbetsflöden och nå uppsatta mål. Med en can-do-attityd ser du lösningar istället för hinder och har en stark vilja att genomföra uppgifter och lösa problem på ett effektivt sätt. Ditt engagemang och din beslutsamhet gör att du alltid strävar efter att leverera goda resultat. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig! info@bravura.se 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Försäljning, inköp, marknadsföring
Malmö

Systemförvaltare OT-system till Regionfastigheter i Malmö

10/28/2025

REGION SKÅNE

Gör skillnad. Varje dag. Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter med fokus på att skapa trygga, funktionella och hållbara miljöer för invånare och medarbetare. Just nu genomför Region Skåne de största investeringarna någonsin på Skånes sjukhusområden. Vi utvecklar komplexa byggprojekt i känsliga vårdmiljöer alltid med högsta krav på driftsäkerhet. Samtidigt bygger vi ut infrastrukturen för kollektivtrafiken med nya servicedepåer för bussar och tåg. I din roll ingår du i enheten Teknisk utveckling inom förvaltningen Regionfastigheter. Enheten stödjer Regionfastigheters verksamheter inom projekt, förvaltning samt drift och förvaltar Region Skånes fastighetstekniska system. Enheten har omkring 15 medarbetare som blir dina närmaste kollegor. Vi har hög och bred kompetens inom vår organisation, rollen innebär många kontaktytor och samarbete mellan olika kompetensområden. Du kommer att ingå i Regionfastigheters systemförvaltningsgrupp för OT- system med representanter från tekniskförvaltning och fastighetsdrift. Se gärna vår film om Regionfastigheter här: https://bit.ly/3S2t482 ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och bidra till att förvalta och utveckla Region Skånes OT-system? Vi söker nu en systemförvaltare för att stärka upp vår förvaltning av OT-system. Uppdraget innebär ansvar för att säkerställa att systemen fungerar robust och säkert i enlighet med gällande lagstiftning och styrande dokument. Rollen omfattar förvaltning samt samordning av uppgraderingar och utveckling av systemmiljöer för OT-system inom Regionfastigheter. Ditt arbete innebär även risk- och sårbarhetsanalys inför uppgraderingar av system. Du arbetar självständigt i en tvärfunktionell enhet med mycket eget ansvar. Du samverkar med övriga verksamhetsområden inom Regionfastigheter och samarbetar med IT-samordnare när det gäller underhåll och utveckling av IT-miljöer för OT-system. Ditt placeringskontor är Dockplatsen 26 i Malmö. Du har även möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan. Arbetet kan innebära resor inom länet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning inom systemvetenskap eller datateknik alternativt YH utbildning med inriktning IT-säkerhet för industriella system eller motsvarande utbildning. Du har arbetslivserfarenhet inom systemförvaltning, felsökning och dokumentation samt riskhantering. Vidare ser vi att du har djup förståelse för IT arkitektur/infrastruktur samt OT-miljöer och erfarenhet av systemövervakning och versionshantering. För att lyckas i tjänsten krävs det även att du har kunskap om cybersäkerhet i OT-miljöer, inklusive ISA/IEC 62443 eller motsvarande, nätverkssegmentering och kommunikationsprotokoll inklusive patch- och livscykelhantering. Därtill har du goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Då arbetet kan innebär resor inom länet, krävs B-körkort. Det är meriterande om du har certifieringar inom OT/ICS-säkerhet (t.ex. GIAC GICSP, SANS ICS410). Det är också meriterande om du har erfarenhet från sjukhusmiljö eller annan samhällskritisk infrastruktur samt erfarenhet av samverkan med IT-avdelningar, leverantörer och tekniska konsulter. Vidare är det önskvärd med erfarenhet av att driva digitala förändringsprojekt eller samverka med verksamheten kring införande av nya tekniska lösningar. Därutöver ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med regulatoriska krav inom samhällskritisk infrastruktur samt teknisk kravställning och deltagande i upphandling av system eller tjänster. Det här är en tjänst som kräver att du har god analytisk förmåga och att du arbetar strukturerat. Du är noggrann med att följa upp och dokumentera ditt arbete och har lätt för att hantera flera uppgifter samtidigt. Du visar ett tydligt ansvarstagande och ett starkt tekniskt intresse och håller dig kontinuerligt uppdaterad kring den senaste utvecklingen inom IT- och OT-system. Andra viktiga egenskaper är drivkraft, god kommunikativ förmåga och vilja att skapa ständiga förbättringar. Precis som vi, lever och arbetar du i linje med Region Skånes värderingar: Välkomnande, drivande med omtanke och respekt. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. När du söker ett jobb hos Region Skåne blir din ansökan en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Data/IT
Malmö

B2B-säljare för GIS-plattform

10/24/2025

Comstream AB

"Våra produkter ska köpas inte säljas", så tänker vi. Vi behöver därför ytterligare en person med dokumenterad verksamhetskompetens inom teknisk förvaltning som med sin kompetens aktivt kan guida våra kunder igenom köpresan och konkret påvisa hur våra produkter kan vara till nytta i vardagen." Om tjänsten I takt med att digitaliseringen pågår så genomför Sveriges kommuner och myndigheter en förändringsresa där vi hjälper dem att hitta rätt IT-stöd för kommunens åtagande inom tillgångsförvaltning eller som vi kallar det ”Det digitala gaturummet”. Så, hur ser framtiden ut inom området? Det kan DU påverka! Det hållbara gaturummet handlar om trygga områden och om trafiksäkerhet, men också om framkomlighet och minimal miljöpåverkan där ett grönt gaturum står högt upp på agendan. För att bidra till att nå målen inom Agenda 2030 samt att bedriva en kostnadseffektiv förvaltning behövs IT-system som kan möjliggöra datadrivna beslut, generera gemensamma lägesbilder, vara ett stöd i den operativa förvaltningen och garantera en konsekvent informationshantering i allmänhet. Vi arbetar med vår egenutvecklade produktsvit Gaida - det helt nya systemet som samlar tidigare lösningar som bland annat GEOSECMA for ArcGIS, vilket också är baserad på den världsledande GIS-plattformen ArcGIS. Våra kunder är Sveriges kommuner och kommunala bolag och våra samarbetspartners är Lantmäteriet, Boverket, Trafikverket och Transportstyrelsen. Ansvarsområde Tillsammans med den övriga säljorganisationen ingår du i ett dedikerat och kompetent team som hjälper nya och befintliga kunder att investera i marknadsledande system för att underlätta och effektivisera förvaltningen av gaturummet. Tjänsten ger möjlighet till stort eget ansvar och handlar primärt om att driva egna affärer där vi bistår både befintliga och nya kunder i att göra sina systemval. I rollen förväntas du utforska världsledande ny teknik och placera in den i sitt sammanhang och baserat på din kunskap beskriva vilka effekter som en kund kan få genom att använda tekniken i sin vardag. Exempel på teknik som vi hanterar är GIS, IoT, AR/VR, 3D och AI. Du fungerar även som en intern brygga mellan sälj och produktutvecklingsorganisationen där du bidrar med din kunskap om verksamhetsbehoven. Kvalifikationer Du är förmodligen civilingenjör inom väg- och vatten, eller har en annan erfarenhet som känns precis lika bra. Då vi arbetar direkt riktat mot kommunala organisationer och verksamhetsområdena gata, trafik och park, så är en bakgrund inom dessa verksamheter det viktigaste – resten lär du dig hos oss. Du har idag troligen en tjänst inom teknikkonsultbranschen eller en kommunal förvaltning med ca 3-5 års erfarenhet inom verksamhetsområdena. Typiska kompetensprofiler som arbetar hos oss är trafikingenjörer, väg-och vattenbyggare, planarkitekter, lantmätare, GIS-ingenjörer och samhällsplanerare. Kravprofil Gillar att göra affärer baserat på förtroende och kunskap Utåtriktad och kundorienterad person. Teknisk passion. Goda kunskaper i både svenska och engelska. Relevant eftergymnasial utbildning (t.ex. ingenjör, landskapsingenjör, GIS-ingenjör) eller motsvarande erfarenhet. Meriterande Det är starkt meriterande om du: Har minst 3 års erfarenhet av arbete direkt- eller i anslutning till kommunalteknisk förvaltning Har erfarenhet av att självständigt driva och ansvara för tekniska förvaltningsfrågor inom park, gata eller liknande. Har erfarenhet av att arbeta i GIS-miljö, GEOSECMA for ArcGIS, ArcGIS, etc. Vi erbjuder Sokigo är ett respekterat och lönsamt produktföretag inom IT, specialiserat på verksamhetsnära GIS-lösningar för kommuner, VA-organisationer och Lantmäteriet. Våra egenutvecklade produkter är verksamhetskritiska för mer än hälften av Sveriges kommuner, en marknad där vi nu lanserar Gaida, ett kommunövergripande sammarbetssystem som bygger på världens mest använda GIS-plattform, ArcGIS från Esri Inc. Med delar av vår produktportfölj finns vi i alla landets kommuner. Sokigo brinner för att bygga och bibehålla ett starkt personligt engagemang hos våra anställda. Du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Därför erbjuder vi dig delaktighet, transparens och personliga utvecklingsmöjligheter. För det är så engagemang skapas. Vi hyllar också kompetens och resultat. Vår styrka bygger på mixen av olika kompetenser som arbetar tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Det är då innovation och nya idéer uppstår som gör att vi, tillsammans, skapar värde för kunder och samhället i stort. Vi tycker också det är viktigt att jobba med tydliga mål och förväntningar och att du som medarbetare får personlig feedback och blir sedd. Dessutom - hos oss får du en familjär arbetsplats där vi tycker att det är självklart att hjälpa varandra. Samarbete och respekt för varandra är grunden för det. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Gävle, Sundbyberg, Karlskrona eller Malmö. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. För att skapa en så rättvis och objektiv rekryteringsprocess som möjligt använder vi kapacitets- och personlighetstester som en del utav vår urvalsprocess. Eftersom Sokigo, direkt eller indirekt arbetar med data som kan vara samhällskänslig utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. Om Sokigo: Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group. Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Malmö

Senior kravanalytiker

10/16/2025

Skatteverket

På Skatteverkets IT-avdelning bygger vi inte bara bra system, utan också grunden för ett väl fungerande samhälle. Vi söker nu en senior kravanalytiker som vill vara med och forma framtidens lösningar inom området Nationellt Informationsutbyte. Hos oss får du arbetsuppgifter som gör skillnad, kombinerat med utvecklingsmöjligheter och balans mellan arbete och fritid. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Våra IT-system skapar förutsättningar för bland annat folkbokföring, demokratiska val, brottsbekämpning och internationella samarbeten. Att transformera vår komplexa verksamhet till intuitiva och effektiva lösningar är en del av den kreativa utmaningen och möjliggörs av Skatteverkets ambition att vara i framkant när det gäller arbetssätt och teknik. Som senior kravanalytiker översätter du lagkrav, kund- och verksamhetsbehov samt tekniska förutsättningar till tydliga, implementerbara och testbara krav – i nära samarbete med produktägare, verksamhet och utvecklingsteam. Du leder arbetet med att bryta ner, strukturera och förfina krav i takt med teamens leveranser, vidare säkerställer du att kraven täcker applikationens livscykel – från implementation och drift till förvaltning och avveckling. Hos oss arbetar du långsiktigt med hållbara och framtidssäkra lösningar, där vi aktivt minimerar teknisk skuld. Med din tekniska förståelse och breda erfarenhet bidrar du till att skapa robusta, användarvänliga och värdeskapande system. Hos oss får du möjlighet till ständig utveckling och lärande i arbetet. Vi jobbar aktivt med kompetens- och teknikutveckling genom exempelvis innovationssprintar. Du har kunniga kollegor som du utbyter erfarenheter med och du kan utveckla både bredd och spets hos oss. Tack vare att vi är en stor IT-organisation finns det möjligheter till intern rörlighet. Det är viktigt för oss att du har balans mellan jobb och fritid och vi erbjuder bland annat flexibel arbetstid och möjlighet att delvis jobba hemifrån. Du får en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Skatteverkets IT-avdelning arbetar aktivt för att främja en inkluderande arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald där alla medarbetare får lika möjligheter att bidra och utvecklas. Läs mer på Jobba med it hos oss Placeringsort är Malmö, Göteborg eller Umeå. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha god samarbetsförmåga, vara hjälpsam och ha ett gott bemötande - ha förmågan och viljan att lära dig nya saker, vara flexibel och öppen för förändringar - ha god problemlösningsförmåga, se mönster och kunna göra avgränsningar - vara målfokuserad och bidra till att syftet med verksamheten uppnås - agera medvetet och professionellt utifrån en god självinsikt - mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift Du ska även ha: - mångårig aktuell och relevant erfarenhet som kravanalytiker inom IT - relevant eftergymnasial utbildning inom IT-området - gedigna kunskaper inom kravanalysmetodik, användbarhet och tillgänglighet Det är önskvärt att du har dokumenterad aktuell arbetslivserfarenhet av kravanalys inom stora och komplexa IT-organisationer samt akademisk utbildning inom IT. Vi ser även gärna att du har aktuell och relevant erfarenhet av lean och agila mjukvaruutvecklingsmetoder, teknisk förståelse för systemintegration, API:er, databaser och informationsflöden samt certifiering: CPRE Level 1 Foundation. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Data/IT
Malmö

Fullstack Developer till Malmöbaserat fintech bolag

10/15/2025

QLSE by Qgroup AB

Om tjänsten  Som utvecklare hos MyMoney Europe AB får du stora möjligheter till personlig utveckling och att vara kreativ tillsammans med ditt team. Du utvecklar nya produkter och skapar värde för slutkunder, återförsäljare och interna användare. Vår miljö och teknikstack är i framkant och metodiken är experimentell och iterativ. Om MyMoney Europe AB Vi är ett snabbväxande fintechbolag i Sambla Group som bedriver förmedling av krediter till privatpersoner och företag. MyMoney har en ledande marknadsposition inom sitt segment och är tillsammans med Sambla Group och Nordic Capital som investeringspartner en av de största aktörerna inom låneförmedling i Norden. Bolaget har idag 50 anställda och adderar nya kollegor i rask takt. Största delen av verksamheten bedrivs i nya fräscha lokaler i centrala Malmö. Bolaget har en god lönsamhet vilket ger fina förutsättningar att växa, utveckla ännu bättre produkter och investera i medarbetare. Vi söker dig En team-player som trivs med oss, en härlig brokig skara. Vi kör tillsammans och hjälps med glädje alltid åt med inställningen uppåt och framåt för att hitta bästa lösning och resultat. Vi ser gärna att du är en person som säger vad du tänker, ger dig in i diskussioner, tar ansvar och initiativ. Du är inte rädd för lite skit under naglarna och att gå utanför din roll när det behövs. I din roll kommer du bland annat att: Ta fram lösningsförslag tillsammans med utvecklare, designer och produktteam Koda sida-vid-sida med dina teamkollegor för att realisera funktioner Se till att våra produkter ligger i framkant med stort fokus på säkerhet Hos oss finns det alltid utrymme att lära sig och växa. Det finns vissa verktyg och tekniker som du behöver mycket god kunskap om för att vi ska kunna jobba bra tillsammans. Dessa är: Java Spring Boot Molntjänster (gärna AWS) React Vi vet att ingen kan allt, men om du har kunskap och erfarenhet av det här så det ett stort plus: Kotlin Docker Livet i teamet Vi gillar att sitta tillsammans och varvar mellan att jobba hemifrån och från kontoret på det sätt som passar oss bäst. Vi tillämpar ett iterativt och experimentellt arbetssätt där prioritering och krav samlas i Jira. Vi är alla med och bidrar på rätt nivå och ja, det händer vi reder ut frågor on the fly vid pingisbordet i stället. Hos oss får du chansen att vara med på en otrolig resa med stor frihet och inflytande! Låter detta helt rätt för dig? Vänta inte, utan sök genast tjänsten! Har du några frågor kan du kontakta ansvarig rekryterare Hulda Berg på hulda@qlose.io
Data/IT
Malmö

Junior IT Support Specialist

10/8/2025

Position Green AB

Position Green is a frontrunner in ESG software supporting organizations to accelerate their sustainability journey. Position Green’s offering combines a proprietary ESG Software with specialized sustainability advisory services and e-learning. In making sustainability measurable and actionable, Position Green simplifies the ESG reporting challenge and helps build robust strategies that reduce risk and create lasting value. Founded in 2015 in the Nordics, Position Green today has over 750 customers worldwide and more than 300 employees across Europe and the US. About the role As an IT Support Specialist at Position Green, you will play a crucial role in ensuring smooth, reliable, and secure IT operations for our growing global teams. You will be part of our Operational Excellence team, working closely with the rest of the IT team to provide first-line support within both hardware and cloud services, and to support the ongoing improvement and maintenance of our IT infrastructure. This is a full-time position where you will have the opportunity to shape and optimize our internal IT processes while supporting colleagues across different functions and regions. As an IT Support Specialist, you will mainly: Provide first-line helpdesk support, resolving day-to-day user issues related to systems, hardware, network, and software Support the setup, configuration, and daily management of cloud services such as Microsoft 365 and Google Workspace. Assist with system-related tasks to help ensure operational stability and support the implementation of security best practices. Troubleshoot system outages and hardware issues for laptops (Mac/Windows) and related equipment Monitor system health and respond to alerts in collaboration with the wider Operational Excellence team Support onboarding and offboarding processes (hardware setup, access rights, software licenses) together with Office Managers Configure and maintain SSO, MFA, backups, and security patches Assist with automation scripting (PowerShell, Python, JavaScript) where possible to improve workflow automation Contribute to IT documentation and continuously optimize internal processes Be ready to take on various tasks that arise in a dynamic, growing company environment Are you the one we’re looking for? We believe you are a proactive and service-minded IT professional with a passion for technology and problem-solving. You enjoy helping colleagues, take pride in delivering reliable solutions, and thrive in a collaborative environment. To succeed in this role, you should have: A relevant degree or equivalent experience in IT, Computer Science, or a related technical field Experience in providing IT support and troubleshooting for hardware and software Good knowledge of cloud services (e.g., Microsoft 365, Google Workspace, ABM) and common IT tools (e.g., Entra, Intune, Microsoft Power Automate) Experience working with macOS and Windows environments Good scripting knowledge (PowerShell, Python, JavaScript) is an advantage Strong communication skills in English, both written and spoken A structured and solution-oriented approach to work, with attention to detail As a person, you are curious, reliable, and enjoy working with people. You take initiative and ensure things run smoothly for everyone around you. What do we offer? At Position Green, you’ll work alongside knowledgeable and ambitious colleagues who are passionate about making a difference. This is a unique opportunity to develop your IT skills in a supportive, innovative, and fun environment — and to contribute to accelerating the sustainability transformation of global businesses. Location We believe you are based in the greater Stockholm or Malmö region and can regularly be in the office to support the team and organization. The role offers flexibility and the possibility to work remotely when suitable. What’s next? If the above sounds interesting to you, we would love to receive your application. We review applications continuously, so apply as soon as possible. The planned start for this position is as soon as possible. In this recruitment, we place great importance on your personal drive and suitability.
Data/IT
Malmö

Systemutvecklare med inriktning .NET

7/8/2025

Forsler & Stjerna Konsult AB

Vill du vara med och forma framtidens kollektivtrafiklösningar – på riktigt? Vi på Forsler & Stjerna söker två systemutvecklare inom .NET till ett långsiktigt och tekniskt spännande projekt där du får arbeta med nyutveckling, mikrotjänster och API:er. Vad gör vi? Forsler & Stjerna är Sveriges ledande mjukvaruutvecklare för planering av kollektivtrafik, skolskjuts och trafikinformation. Av våra produkter och tjänster har flera blivit branschstandard. Vi arbetar med alla Sveriges regioner som våra kunder, vilket ger oss en unik möjlighet att både förvalta kärnprodukter och driva innovation framåt. Vi har vårt huvudkontor i Malmö och är 25 anställda. Vi är en del av Addnode Group med cirka 2 700 medarbetare, men verkar med det lilla bolagets hjärta och den stora koncernens trygghet. Om rollen Du kommer att arbeta i ett dedikerat team som moderniserar vår huvudprodukt Rebus – ett centralt system som används för att planera och samordna kollektivtrafik i hela Sverige. Vi går från desktopklient i VB.NET till en modulär, API-baserad lösning i .NET Core och C#. Du blir en viktig del i både omskrivningen av befintlig kod och utvecklingen av helt nya funktioner. Vi söker nu två personer till teamet, båda med fokus på backendutveckling i modern .NET-miljö. Du kommer att få stort utrymme att bidra i tekniska diskussioner kring arkitektur, mikrotjänster, API-design. Rollen är placerad på Forsler & Stjernas kontor i centrala Malmö. Vi erbjuder ett flexibelt upplägg där du kan arbeta på distans när det passar dig och teamet men vi ser gärna att du har möjlighet att komma in till kontoret med jämna mellanrum. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Önskad start är i oktober men vi är flexibla med hänsyn till uppsägningstid och tillgänglighet. Är det här du? Vi söker dig som har: Minst 5 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling i .NET och C# Erfarenhet av att utveckla och arbeta med API:er Intresse för att arbeta med moderna arkitekturer och mikrotjänster Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska Det är meriterande om du också har erfarenhet av: React/JavaScript GIS, BI eller trafiksystem SQL Server CI/CD-pipelines VB.NET (eftersom delar av den gamla miljön finns kvar ett tag till) Vi tror att du är initiativtagande och trivs i en miljö där du får ta ansvar och påverka. Eftersom du i den här rollen kommer att arbeta med både omskrivning och nyutveckling av ett komplext och samhällskritiskt system, ställs krav på att du har förmåga att driva arbetet framåt – både självständigt och tillsammans med ditt team. Du är nyfiken, delar gärna med dig av din kunskap och uppskattar ett öppet klimat där idéer välkomnas. Vi ser också gärna att du är innovationsdriven – att du inte bara löser problem, utan också vågar ifrågasätta gamla lösningar och komma med nya perspektiv. Hos Forsler & Stjerna får du se konkret resultat av det du bygger – när kollektivtrafiken fungerar bättre märks det i människors vardag. Därför ska du välja Forsler & Stjerna Hos oss får du: Vara med i ett långsiktigt och strategiskt projekt Påverka arkitektur, teknikval och arbetssätt Arbeta i en platt organisation med familjär stämning och korta beslutsvägar Vara en del av ett team med hög kompetens och blandad ålder – från 30 till 60+ Arbeta i en stabil bransch där kollektivtrafiken rullar även när konjunkturen svajar Vi erbjuder dessutom: Träningstimme varje vecka (vilket innebär 39 timmars arbetsvecka) 5 000 kr i friskvård Flexibilitet kring distansarbete Årliga konferenser, julbord och sommarfester Låter detta som en spännande utmaning? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Systerbolaget Decerno hanterar delar av rekryteringsprocessen. Skicka in din ansökan till rekrytering@decerno.se med ditt CV & gärna ett personligt brev. Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Märk ansökan med Forsler & Stjerna Systemutvecklare .NET. Observera att återkoppling sker först efter sommaren när vi är tillbaka efter semesterperioden. Genom att skicka in din ansökan samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter för rekryteringsändamål i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Dina uppgifter kommer att hanteras konfidentiellt och sparas endast så länge det är nödvändigt för rekryteringsprocessen.
Data/IT
Malmö