Poolia AB

Just nu finns det 2 jobbannonser från Poolia AB.

Visar 1 - 2 av 2 annonser

IT-tekniker till Statens geotekniska institut

7/9/2025

Poolia AB

Om arbetsplatsen Vi söker en ny kollega, en It-tekniker till vår IT-support som vill utvecklas och ge förstklassig support inom hela IT-miljön till våra medarbetare på myndigheten. Tjänsten tillhör IT-enheten, som tillsammans med enheterna för Kommunikation, Ekonomi och HR utgör avdelning Verksamhetsstöd Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt uppdrag, spännande och utvecklande arbetsuppgifter med generös syn på kompetensutveckling samt en trevlig arbetsplats med medarbetare i fokus med stort engagemang och arbetsglädje. Vi har ett förmånligt semesteravtal, möjlighet att till viss del arbeta på distans, flexibel arbetstid, ett generöst friskvårdsbidrag med mera. Arbetsuppgifter Som It-tekniker i vår IT-support kommer du att hjälpa våra medarbetare i samtliga delar av vår IT-miljö. Du kommer att arbeta med stöd från övriga kollegor inom IT-enheten och tillhandahålla support via telefon, Zoom och fjärrstyrning av datorer och telefoner. Ärenden hanteras genom vårt ärendehanteringssystem samt via IT-akuten per telefon. IT-supporten arbetar huvudsakligen med  Teams Frågor relaterade till våra IT-system och programvaror. Virtuella klienter inom Citrix Programinstallationer i Citrix • Zoom Nyanställningar Telefoni och mobilapplikationer Beställning av kringutrustning Kvalifikationer Tjänsten kräver lägst gymnasieexamen med inriktning mot IT/data alternativt motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms vara mest lämplig för tjänsten. Du behöver ha mycket god datorvana och grundläggande kunskaper för hur IT-system och nätverk är uppbyggda. För tjänsten krävs också goda kunskaper i Windows 10/11 och Office 365. Kunskaper i Citrix, Android och Active directory samt Microsoft Azure med fokus på Entra ID, Teams och Intune är meriterande samt erfarenhet av digital mötesteknik och konferensrums-utrustning.  Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom liknande arbetsområden och ett intresse för att utveckla och förbättra rutiner och supportfunktionen. Vi värdesätter din förmåga att arbeta systematiskt och att följa etablerade rutiner.  Vi lägger stor vikt vid social kompetens och att du är ordningsam, strukturerad och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är en person som stimuleras av att hjälpa andra och har en positiv grundsyn. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara för medarbetare med olika bakgrundskunskaper.  Du behöver också vara en skicklig problemlösare som både har integritet och är prestigelös. Ditt arbetssätt är strukturerat, noggrant, tydligt och pedagogiskt.   Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/ Övrigt Tjänsten är placerad vid avdelning Verksamhetsstöd i Linköping. Tjänsten är en tillsvidareanställning, men provanställning kan komma i fråga. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan!
Data/IT
Linköping

1st line supporttekniker till kund i Malmö!

7/7/2025

Poolia AB

Om tjänsten Vår kund växer och behöver nu förstärka med en duktig supportekniker! Som 1st line supporttekniker hos vår kund i Malmö arbetar du tätt tillsammans med 2nd line och andra funktioner i organisationen. Kunden är alltid i fokus och du ger dem alltid bästa möjliga service. Start är enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande. Observera att tjänsten utgår från Malmö, med viss möjlighet att jobba hemifrån ibland. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som 1st line supporttekniker kommer du att hantera ärenden från kunder både via samtal och e-post. Ni har generellt sett ett växlande tempo då er vardag styrs av kundunika händelser och allt du gör ska hålla hög kvalitet och servicenivå. Vi tror på att våra medarbetare gör ett bra arbete när de trivs, så det är viktigt för oss att hitta just dig som trivs i vår tempofyllda vardag. Det är viktigt att du är pålitlig, initiativrik och värdesätter goda kundrelationer. Då det är en första linjesupport med ett stort antal kunder med olika avtal och SLA nivåer och det viktigt att du är duktig på att felsöka hungrigt när det krävs. Det är även viktigt att följa satta eskalationsrutiner när de finns. Den administrativa delen är stor och dokumentation av ärenden är ett naturligt inslag i det dagliga arbetet. Det genuina intresset för IT underlättar ditt arbete varje dag. Arbetet kommer vara intensivt och utmanande, men du omges av härliga kollegor som har nära till skratt! Arbetstiderna är främst dagtid mellan 8-17 måndag till fredag. Du kommer även att jobba kvällpass en vecka (inklusive helgen) ca varannan månad vilket går på rotation i teamet och är baserat på hur många ni är. Vem är du? Vi vill helst att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, gärna yrkeshögskola. Du kan även söka tjänsten om du har fått motsvarande IT kunskaper på egen hand eller om ditt driv att lära dig nya saker och din arbetsmoral är hög då det är två jätteviktiga saker för oss. Kanske har du läst IT på gymnasiet och sedan arbetat med liknande arbetsuppgifter, det värderas också högt. Ett krav är dock att du är talar och skriver både engelska och svenska flytande. Det är meriterande om du har arbetat och/eller har kännedom om Active Directory, Windows operativsystem, Linux, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Ärendehanteringssystem, felsökning, mobila enheter, skrivarhantering och Office365. För att trivas och tycka det är kul måste du ha ett inre driv att alltid vilja ge förstklassig service till dina kunder! Du och ditt team är ett lag och tillsammans ska ni se till att hjälpa era fina kunder med tempo och hög klass. Du är personen som alltid ställer upp för ditt lag och dina kunder. För att lyckas i rollen som 1st line supporttekniker måste du vara strukturerad, fokuserad och ha koll på läget Om verksamheten Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kund och Poolia. Vid din sida från Poolia har du din konsultchef, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Vi vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!
Data/IT
Malmö