Jobbannonser som erbjuder distans i Göteborg

Letar du efter jobb på distans med säte i Göteborg? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Göteborg som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 39 annonser

Sales Specialist till Severa!

1 d

Visma Tech AB

Sales specialist till Severa!  Severa är Finlands ledande programvara för projektledning, som används av över 1800 företag globalt. Med vår produkt hanterar företag hela sin verksamhet från projektledning och resurshantering till fakturering. Vi söker nu en ambitiös säljare med ett tillväxttänk, för att accelerera Severas verksamhet och hjälpa oss att bli marknadsledande även i Sverige. Vår försäljning ökade med tresiffriga tal förra året, och vi vill nu att du är med oss att ta det till nästa nivå! Vad kan du förvänta dig av oss? Projektledning, resurshantering och omfattande affärsledning i en och samma programvara är exempel på hur Severa tydliggör det dagliga arbetet och det proaktiva beslutsfattandet för en organisation. Dessa är faktorer som dagens leverans- och projektledare är intresserade av. Om de inte redan är det, är det din uppgift att övertyga dem om dess effektivitet. I varje företag finns möjligheten att effektivisera processer samt få relevant information om projektkostnader, marginaler och ledning med hjälp av moderna verktyg. Severa hjälper till att fatta bättre affärsbeslut oavsett tid och plats. Som Säljsspecialist kommer ditt huvudsakliga fokus att vara på B2B-försäljning, med det centrala målet att öka marknadsandelen hos små och medelstora företag (SME) samt att förvärva nya kunder genom lösningsorienterade strategier. Detta innefattar allt från prospektering och bokning av videokonferenser till att vinna affärer. Du kommer att diskutera affärsverksamhet med SME-chefer och experter, kartlägga nuvarande processer samt aktivt demonstrera mjukvarans funktionalitet och dess fördelar. Severa's försäljningsarbete kräver förmågan att arbeta i ett högt tempo och långsiktigt, hantera flera uppgifter samtidigt samt att vara kundorienterad. Vem söker vi?  Vi värdesätter tidigare erfarenhet av lösningsorienterad B2B-försäljning och uppgifter relaterade till projektledning, samt en universitetsexamen. Arbetsuppgifterna är lämpligt utmanande, och när dina färdigheter och din förståelse ökar, kommer du att gå vidare till större konton och mer komplexa lösningspaket. Dina färdigheter och kunskaper om produkten och verksamhetsmiljön kommer också att utvecklas längs vägen. Severas utbildare kommer att bistå dig i ditt dagliga arbete, och hela säljteamet hjälper varandra. Vi är ett företag som värdesätter humor och en orädd inställning till arbetet högt. Vi vill inte ändra din personlighet – vi vill att du ska ansluta till oss precis som du är! Här är din plats att skina! För att lyckas i rollen ser vi att du behöver: Erfarenhet av framgångsrikt säljarbete (B2B) Ha en god förhandlingsförmåga Kunna kommunicera flytande både på svenska och engelska  Har ett proaktivt och säljinriktat tillvägagångssätt Känner dig bekväm i att ringa samtal till nya potentiella kunder Vi vill att du ska trivas och växa med oss Vi ger våra medarbetare ansvar för helheten och friheten att arbeta mot det gemensamma målet på sitt föredragna sätt. Vi möjliggör nytt lärande, professionell utveckling och karriärutveckling. Vi finns där för att stödja dig så att du når dina mål och trivs med ditt arbete. Vi erbjuder också en motiverande och konkurrenskraftig lön.  Våra kontor ligger i Göteborg och Stockholm, men självklart kan du även arbeta delvis på distans. Anställningsavtalet ingås med Visma Tech, men du kommer att arbeta för Visma Solutions med produkten Severa. Teamet består av fem säljspecialister, en internationell partnersäljchef och en säljledare - alla är placerade i Finland. Du kanske blir Severas första anställda i Sverige! Hos oss får du en trevlig och avslappnad arbetsgemenskap med över 500 kollegor, moderna arbetsverktyg och personalförmåner som stödjer harmonin mellan arbete och fritid som leasingcykel, privat sjukvårdsförsäkring m.m. En global koncern kombinerad med den agila verksamheten i Visma-familjen skapar en unik arbetsmiljö och goda karriärmöjligheter. Ansök nu så berättar vi gärna mer! Om du har viljan och drivet att lyckas som säljspecialist i ett av Europas mest inspirerande och framgångsrika techföretag, skicka gärna in ditt CV och/eller LinkedIn-profil senast 21/5. Tjänsten är tillsvidare och kommer att tillsättas så snart som en lämplig person hittas, vilket innebär att snabbhet är av betydelse - även i denna fråga. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Sales Leader Karl Engelvuori, karl.engelvuori@visma.com Vill du veta mer om våra karriärsmöjligheter? Kika gärna mer på vår karriärssida.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Göteborg

Infrastructure Expert

1 d

Rasulson Consulting AB

Assignment Background This assignment is intended to temporarily replace an employee who will be transitioning to other responsibilities. The position is primarily located at a production facility in the Gothenburg area, but occasional travel to another site in Kungälv will be required. Therefore, the consultant must reside within the Gothenburg–Kungälv region and be able to reach both sites within a maximum of 60 minutes. The main focus of this role is to support infrastructure operations connected to factory environments and related Operational Technology (OT) systems. The consultant will handle infrastructure maintenance and actively participate in projects as a representative for hosting and networking. Purpose and Objectives of the Assignment Manage server operations, including change management, vendor coordination, and system patching Proven experience working within the VMware suite Hands-on knowledge of storage systems, specifically NetApp Proficiency in backup and recovery solutions, particularly Veeam Handle infrastructure-related service requests, with an emphasis on hosting services Experience supporting production or industrial environments Contribute to lifecycle management and internal initiatives involving the hosting platform, including planning, designing, and implementing new services Deliverables are to be defined and agreed upon on an ongoing basis between the parties. Requirements Language Skills: Fluent in both spoken and written Swedish and English Technical Expertise: A minimum of 5 years’ experience working with storage and backup in infrastructure environments, including security practices and hosting operations At least 5 years of experience managing servers and applications, preferably within factory/OT environments, with a strong background in Microsoft technologies Conditions and Work Setup If work responsibilities allow, remote work is permitted up to 2 days per week. However, during the initial month, full on-site presence will be required. Personal Characteristics The ideal candidate is someone who: Communicates effectively with both internal and external stakeholders Thrives in team environments, is naturally curious, and takes initiative Has a holistic approach to problem-solving and considers different perspectives before taking action Is structured, organized, and able to manage multiple responsibilities in parallel About Rasulson Consulting Rasulson Consulting is a specialized staffing and recruitment firm focused on the IT sector. We collaborate with leading tech companies and innovative startups to provide exciting career opportunities for individuals passionate about digital development. With our deep technical expertise and extensive network, we efficiently match the right talents with the right assignments. At Rasulson Consulting, you’ll receive personalized guidance, regular feedback, and the chance to take the next step in your IT career.
Data/IT
Göteborg

Join Our Team as a SW Engineer

1 d

FPT Software Sverige AB

About the Role We are seeking a highly motivated and skilled Automotive Software Engineer to join our engineering team. In this role, you will be responsible for the full software development lifecycle of embedded systems for automotive applications, from requirement analysis through to qualification testing. You will collaborate closely with cross-functional teams and work independently to deliver high-quality software components. Key Responsibilities · Analyze software and hardware requirements for automotive embedded systems. · Design system architecture, detailed modules, and software interfaces. · Develop, test, and integrate embedded software, including hardware drivers and bootloaders. · Conduct unit testing, integration testing, and qualification testing in compliance with automotive standards. · Collaborate with cross-functional teams to support system bring-up and debugging. · Document design specifications and test procedures. · Work efficiently both independently and as part of a collaborative team. What You'll Bring · 3+ years of experience in automotive embedded systems development. · Proficient in C/C++ programming; scripting experience in Python, Shell, or Perl. · Strong understanding of microcontrollers, device drivers, and embedded systems. · Hands-on experience with bootloaders, cross compilers, and toolchains. · Familiarity with software development lifecycle and working with hardware manuals, schematics, and data sheets. · Practical experience with automotive communication protocols: SPI, CAN, LIN, FlexRay, Ethernet. · Experience with debugging tools, simulators, emulators, and test equipment. · Team player with excellent self-management and communication skills. Nice to Have · Experience with AUTOSAR Classic Platform development. · Familiarity with AUTOSAR Configuration Tools (e.g., DaVinci, ECU Spectrum). · Understanding of Functional Safety concepts (ISO 26262). · Experience with multi-threaded and multitasking systems. · Knowledge of Automotive SPICE or CMMI frameworks. Benefits & Perks: · Competitive salary and performance-based bonuses. · Health, dental, and vision insurance. · Flexible work hours and remote work options. · Learning and development opportunities . Work with a talented and passionate team in a collaborative environment.
Data/IT
Göteborg

Configuration Manager

1 d

Nexer Engineering Process AB

Do you want to be part of a journey where the focus is on development with passion and execution? We are now looking for a Software Configuration Manager who thrives on challenges and wants to be part of safe and supportive teams where humor and joy take place in everyday work! About Nexer Engineering Process We provide expertise and resources in the process and configuration of engineering products. It can be the release and configuration of embedded software in vehicles, both within the client’s development organization and in production and aftermarket. Our mission is not only to support our customers in the best possible way but also to be THE team where we support each other to be better every day. In the team, we value knowledge-sharing, caring, and daring. This way, we help each other reach new levels – whether in the context of the assignment or related to our personal career goals. The role As a consultant, you will work with one of our long-term, qualified, and challenging assignments. In the assignment as a Software Configuration Manager, you play an important part in the software release pipeline, delivery of new features, and creating software configurations for one of our client's range of products. Examples of responsibilities are managing the configuration needed for software, meeting the requirements of specific products, and relevant documentation. Who are we looking for? As a person, you are independent and responsible, structured, and have a great interest in technology. You are communicative, enjoy working with others in a team and have a wide range of contacts. You have a strong can-do attitude, a learning and problem-solving mindset, and the ability to drive tasks to completion. In addition to your personal qualities, you need: B.Sc. or M.Sc. in Computer Science, Software Engineering, Electrical, and Electronics Engineering Very good understanding of Continuous Integration and software toolchains Work experience in Embedded Software engineering Knowledge of automotive technology Fluency in English, both written and spoken Experience with working in a global and cross-functional organization Application You are welcome to submit your application below. We do not have the opportunity to receive applications via e-mail, but if you have questions about the service or Nexer, please contact Robert Lövström at robert.lovstrom@nexergroup.com ABOUT NEXER GROUP Nexer as an employer If you work at Nexer, you get a bold and entrepreneurial employer with an international presence. We take pride in leading the digital revolution and being at the forefront of technology, always with an agile and forward-looking approach. With us, you get unique opportunities to dream big, act smart and develop. As a family-owned company, we own our strategy and invest in long-term goals, and we encourage employee involvement and ideas. In addition, we offer a flexible work policy, where it’s possible to work remotely when it suits you and your assignment. Our culture Our vision is Promising future – it’s important for us to make a difference and contribute to a better future. We are committed to our customers and have a sincere concern for each other. We embrace diversity and believe that people with different backgrounds and experiences make our work and our company better. We value innovation and the will to develop and take the next step, onwards and upwards. And most importantly – we have fun at work!
Data/IT
Göteborg
Do you want to be part of a journey where the focus is on development with passion and execution? We are now looking for a Release Manager who thrives on challenges and wants to be part of safe and supportive teams where humor and joy take place in everyday work! About Nexer Engineering Process We provide expertise and resources in the process and configuration of engineering products. It can be the release and configuration of embedded software in vehicles, both within the client’s development organization and in production and aftermarket. Our mission is not only to support our customers in the best possible way but also to be THE team where we support each other to be better every day. In the team we value knowledge-sharing, caring, and daring. This way, we help each other reach new levels – whether in the context of the assignment or related to our personal career goals. The role As a consultant, you will work with one of our long-term, qualified, and challenging assignments. An example of an assignment is to be part of a team to launch the actual software. You can handle properly quality-assured releases for production and after. You can be responsible for planning the releases connected to all running vehicle programs and product development, as well as carrying out the actual release to the next level in the integration chain. Who are we looking for? We are looking for someone who is structured and has a great interest in technology. You have no problem coordinating and setting proper plans to drive your work independently. Your character is driven, and you are able to take ownership and communicate effectively. You enjoy working with a wide range of contacts, cooperating with others and care about your relationships. In addition to your personal qualities, you need: Experience and understanding of Embedded Systems development. Experience in software delivery planning and release management. Experience working within the automotive industry or other relevant industries. Experience working as a project manager and understanding of Agile methodologies. B.Sc. or M.Sc. degree in Computer Science, Software Engineering, Electrical Engineering, or a similar technical field of study, or equivalent work experience Application You are welcome to submit your application below. We do not have the opportunity to receive applications via e-mail, but if you have questions about the service or Nexer, please contact Robert Lövström at robert.lovstrom@nexergroup.com ABOUT NEXER GROUP Nexer as an employer If you work at Nexer, you get a bold and entrepreneurial employer with an international presence. We take pride in leading the digital revolution and being at the forefront of technology, always with an agile and forward-looking approach. With us, you get unique opportunities to dream big, act smart and develop. As a family-owned company, we own our strategy and invest in long-term goals, and we encourage employee involvement and ideas. In addition, we offer a flexible work policy, where it’s possible to work remotely when it suits you and your assignment. Our culture Our vision is Promising future – it’s important for us to make a difference and contribute to a better future. We are committed to our customers and have a sincere concern for each other. We embrace diversity and believe that people with different backgrounds and experiences make our work and our company better. We value innovation and the will to develop and take the next step, onwards and upwards. And most importantly – we have fun at work!
Data/IT
Göteborg

Test & Verification Engineer

1 d

Nexer Engineering Process AB

Do you want to be part of a journey where the focus is on development with passion and execution? We are now looking for a Test and Verification Engineer who thrives on challenges and wants to be part of safe and supportive teams where humor and joy take place in everyday work! About Nexer Engineering Process Our mission goes beyond supporting our customers in the best possible way. We aim to be THE team that empowers each other to improve every day. In our team, we value knowledge-sharing, care, and courage. This mindset helps us achieve new heights, both in our assignments and in reaching personal career goals. Our consultants specialize in managing embedded software post-development. Our expertise spans test & verification, configuration, and release management. The role As a consultant, you will work with one of our long-term, qualified, and challenging assignments as a Test and Verification Engineer at one of our clients in the automotive industry. Examples of responsibilities in your assignment are to develop and execute test plans, cases, and scripts to ensure the functionality, performance, and safety of our client's products. This role involves working with diverse testing methods, such as functional, performance, stress, and reliability testing. Additionally, you will have the opportunity to improve testing processes, stay up to date with industry trends, and provide valuable testing insights. Who are we looking for? We are looking for someone who is analytical, communicative, and passionate about technology. You enjoy collaborating with others and thrive in a team environment. With a can-do attitude and a problem-solving mindset, you are always eager to learn and take on new challenges. In addition to your personal qualities, you need: Experience in the automotive industry. Hands-on experience with test and verification processes. Knowledge of embedded software engineering. Fluency in English, both written and spoken. A B.Sc. in Computer Science, Software Engineering, Electrical or Electronics Engineering. ABOUT NEXER GROUP Nexer as an employer If you work at Nexer, you get a bold and entrepreneurial employer with an international presence. We take pride in leading the digital revolution and being at the forefront of technology, always with an agile and forward-looking approach. With us, you get unique opportunities to dream big, act smart and develop. As a family-owned company, we own our strategy and invest in long-term goals, and we encourage employee involvement and ideas. In addition, we offer a flexible work policy, where it’s possible to work remotely when it suits you and your assignment. Our culture Our vision is Promising future – it’s important for us to make a difference and contribute to a better future. We are committed to our customers and have a sincere concern for each other. We embrace diversity and believe that people with different backgrounds and experiences make our work and our company better. We value innovation and the will to develop and take the next step, onwards and upwards. And most importantly – we have fun at work!
Data/IT
Göteborg

Leasing Coordinator

2 d

AB Lindex

Do you have previous work experience of Leasing related tasks within retail, Are you a business-oriented person with strong analytical mindset? Great! We are looking for a Leasing coordinator to our head office located in Gothenburg! Your role in our team. You are part of Retail Development. The team manages and drives Lindex store portfolio. The Leasing Coordinator supports the leasing team in the management and execution of lease agreements for retail properties. This role involves assisting with the preparation and processing of lease documentation, coordinating communication between landlords, tenants, and internal stakeholders, and maintaining accurate records of lease agreements and related transactions incl. rental payments follow up. You ensure that all leasing activities comply with company policies and legal requirements and provides administrative support to the leasing team to facilitate smooth and efficient operations using your understanding in real estate principles, lease agreements, and property management. We understand that you want to know more about the role! Here are some more examples of what’s included, Lease agreement administration. Termination of lease agreements, legal administration and communication with the Swedish rental tribunal, Rental payment reviewing. Preparation of business case and follow up of our store portfolio capex. Is this you? Is being forward leaning and thinking one step ahead right up your alley? Then we think you will be great for this job! We also see that you are comfortable when you get to use your operative mind-set and strategic approach, and when working in close collaboration with others. You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You are curious about digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness, and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:  Good knowledge of accounting principles and analytical ability Swedish and English, both spoken and written Excellent level of Excel (important) Meritorious work experience from company within retail or real estate Experience from Microsoft Dynamics and Tagetik Degree in Business Administration, Real Estate, or a related field.    We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation, best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally in every step. Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like us, you'll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this relates to you, then we are probably a great match. Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)
Administration, ekonomi, juridik
Göteborg

Säljare på distans med erfarenhet av utringande telemarketing!

2 d

Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Brinner du för försäljning, levererar toppklassig kundservice och vill starta eller ta nästa steg i din karriär som säljare? Ta chansen att bli en del av Diamax fantastiska team! Diamax fortsätter att växa och startar upp ett säljteam med möjlighet att arbeta på distans! Diamax arbetar som återförsäljare åt några av Sveriges starkaste varumärken samt välkända uppdragsgivare i en mängd olika branscher med allt från förlag och matkassar till el och telekom. Du får spetskompetens inom försäljning över telefon som tillsammans med styrkan hos våra uppdragsgivares varumärken ger dig utmärkta förutsättningar att lyckas som säljare. Vi söker dig med minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet inom telefonförsäljning och som är redo för att ta steget in och bli en del av Diamax framgångsrika resa. Din utveckling är deras framgång! Under din anställning kommer du att varva teori och praktik samtidigt som du får en bred erfarenhet av att sälja olika produkter och tjänster över telefon. Du kommer hela tiden att få coachning, feedback och vidareutbildning för att fortsätta din utvecklingsresa, där det alltid är nära till nästa steg i karriären för den karriärsugne. Anställningen är i första hand på heltid med arbetstider måndag-fredag mellan 09:00-18.00. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är seriös, resultatinriktad och har en grundläggande förståelse för utringande telemarketing med kunden i fokus. Egenskaper som stämmer in på dig är engagemang, driv och nyfikenhet. Du är ansvarsfull och självgående där du är motiverad till att under din anställningstid hela tiden fortsätta utvecklas och förstår sambandet mellan ansträngning och framgång. Du värdesätter även ett företag där man har roligt tillsammans och stöttar varandra till utveckling och måluppfyllnad! Krav: • Minst 6 månaders dokumenterad erfarenhet av utringande telemarketing. • Tillgång till egen dator + headset för att kunna utföra arbetet hemifrån. • Goda kunskaper i svensk i såväl tal som skrift. • Kunna uppge en referens som styrker tidigare erfarenhet och anställningskorrekthet. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras innan anställning. Om du tror att du passar hos Diamax kommer du att erbjudas ett stimulerande arbete tillsammans med fantastiska kollegor, en fast lön med ett utarbetat bonussystem, kollektivavtal via Unionen, friskvårdsbidrag samt ett utvecklingsprogram där rätt person har goda möjligheter att avancera inom företaget. I denna rekrytering samarbetar Diamax med StudentConsulting. Tillsättning sker löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta team Umeå. Varmt välkommen in med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Försäljning, inköp, marknadsföring
Göteborg

Platform Engineer

6 d

AB Lindex

Are you a skilled Platform Engineer with expertise in Microsoft Azure, device connectivity, Wi-Fi and networks? We are creating the next generation of smart stores and at the same time innovating the future of retail. Together with the team developing our stores, your role as Platform Engineer is central and with your competence in the Microsoft ecosystem – you make it happen! If this sounds like you, we want you in our team! Your role in our team. You are part of our IT Technology team, working as a Platform Engineer in the cross skilled team working with developing our stores together with colleagues both within tech and business. In you daily work as a Platform Engineer, you work with different initiatives in our store experience domain making sure that our technical solutions, from infrastructures and hardware to different software and management tools is automated to its maximum degree. Working hands-on and supporting the stores and customers always working on finding the best solution are part of your role. Is this you? With your competence in technology and infrastructure you are always looking to improve and develop our services, making sure we give the store users and our customers the best experience. At Lindex, we seek constant improvement, and you are a natural part of making us even better. You are a doer and you drive projects from start to end. leading yourself and being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You believe in togetherness and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you: Several years of experience handling infrastructure and device management Knowledge in networking, Wi-Fi and infrastructure monitoring tools Proven experience with automated processes for device setup, configuration and updates Proficiency in Microsoft Entra ID, Microsoft 365, IoT solutions, and technical troubleshooting as well as Intune and Android device management Experience in certificate management and single sing-on technology In-depth knowledge of automation technologies and IT security practices Fluent in Swedish and English, both spoken and written Meritorious: Retail work experience We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step of our journey. A journey towards being a global, brand-led and sustainable fashion company where digital-first is a natural mindset in everything we do. Since we believe in flexibility, we are offering a hybrid work set-up meaning your primary work location is at our head office in the heart of Gothenburg with the option to work remote when possible. At Lindex, everything we do is powered by people. We are like a big family here, with values to help us grow. And we believe in doing things together. Because two are more than one and together we can make a greater impact. If you feel the same, then we are probably a great match. Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)
Data/IT
Göteborg

Systemtekniker - Övervakning med Zabbix

7 d

Trafikverket

Är du en teknikintresserad och nyfiken person med erfarenhet av Zabbix som vill bidra till att säkra Sveriges transportsystem? Då kan du vara den vi söker! Systemtekniker - Övervakning med Zabbix Arbetsuppgifter Ditt arbete handlar om att övervaka IT-infrastruktur och telekommunikation längs vägar, broar, tunnlar och järnvägar i hela Sverige, och säkerställa att dessa system fungerar stabilt och effektivt. Vi på Övervakning IT inom Operativt Center ansvarar för implementering, utveckling, drift och förvaltning av Trafikverkets övervakningsplattformar. Just nu står vi inför spännande utmaningar då vi ska införa Zabbix som ny plattform. Du kommer ingå i ett team där utbildningar och certifiering inom området kommer genomföras löpande, samtidigt som vi bygger upp den nya plattformen på hela Trafikverket. Vi vill utveckla och effektivisera vår övervakningsinfrastruktur och tjänsteutbud genom att uppmuntra till kreativitet och innovation, hitta smarta lösningar för att generera nästa generations övervakning som t.ex. IAAC, MAAC, självservice, prediktiv övervakning. Samtidigt bygger vi upp en kompetens dit kunderna på ett enkelt sätt kan vända sig för att få hjälp. Ditt arbete innebär: en spännande fas inom Övervakning IT, där vi introducerar nya produkter och funktioner för att underlätta övervakning av både IT-infrastruktur och Trafikverkets applikationer ett utvecklande arbete i ett nytt team där du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken ett agilt arbetssätt, där vi arbetar enligt Scrum delaktighet i utformningen av vårt kompetenscenter för övervakning och observabilitet, som är ett för oss nytt och högt prioriterat område på alla nivåer inom Trafikverket drift, förvaltning och utveckling i vår verksamhet Övrig information För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Anställningen är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen, som genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du har en stark samarbetsförmåga och drivs av en vilja att utvecklas och nå framgång tillsammans med andra. Du är strukturerad, tar initiativ och ansvar för dina uppgifter och har förmågan att bygga säkra och kvalitativa lösningar. Ditt breda teknikintresse och engagemang för IT gör att du ständigt vill utvecklas och hålla dig uppdaterad inom området. Du gillar förändringar och är bra på att kommunicera med andra. Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning inom IT. Alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet i närtid som vi bedömer likvärdig Zabbix Certified Specialist eller motsvarande erfarenhet grundläggande kunskaper inom Linux-administration grundläggande kunskaper inom Windows Server-administration grundläggande databaskunskaper vana av skriptutveckling har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta agilt (gärna enligt Scrum) Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Data/IT
Göteborg