Jobbannonser som erbjuder distans i Göteborg

Letar du efter jobb på distans med säte i Göteborg? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Göteborg som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 26 annonser

SAP Business Analyst – Gothenburg

1 d

Sway Sourcing Sweden AB

The consultant is required to analyse, support, and optimise business processes and system functionalities within the SAP SD and SAP MM modules. Mandatory Requirements Must have 3–5 years of proven experience in identifying SCM and logistics business requirements and creating customer story backlogs for SAP-related initiatives. Must be able to lead SAP S/4HANA knowledge-transfer activities for key users, data owners, and local management teams. Must have demonstrated ability to collaborate with stakeholders, capture business needs, and gather user feedback for continuous system improvements. Must be experienced in conducting and facilitating stakeholder workshops to secure business alignment. Must be capable of defining and validating complete SCM/logistics process flows across multiple plant locations. Must be able to adapt and refine project documentation, including training material, localized content, and test scripts. Must serve as a subject-matter expert in logistics and warehouse management systems and processes. Must have experience participating in process-standardisation workshops with system integrators, promoting SAP standard (out-of-the-box) solutions for inventory and logistics. Must be capable of advising business users on adopting and applying SAP best practices. Must be experienced in contributing to integration design discussions involving SAP and non-SAP systems. Must be able to assess and validate proposals from system integrators, including reviewing testing results and deliverables. Must provide expertise in master data and transactional data required for supply-chain-related data migration activities. Must apply best-practice methods for data cleansing and extraction throughout migration phases. Start Date & Application: Start Date: 2026-01-01 End Date: 2026-12-31 Application Deadline: 2025-11-24 Remote work: 25% Location: Gothenburg Contact person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company—quickly and efficiently. Our primary focus lies in Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility required to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player, we have already gained the trust of many of Sweden's largest companies and operate both nationally and internationally. With bases in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us the obvious partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.
Administration, ekonomi, juridik
Göteborg

Senior Network Engineer

1 d

Polismyndigheten

Arbetsplatsbeskrivning Är du redo för en större uppgift? Vi söker dig med intresse och kunskap inom nätinfrastruktur som vill bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Polisens IT-avdelning erbjuder en stor och spännande miljö som sätter erfarenheter och kunskap på prov. Hos oss arbetar du med produkter som gör konkret skillnad för medarbetarna i både den civila och polisiära verksamheten. I takt med att IT-avdelningens uppdrag blir alltmer komplexa ökar kraven på tillgänglighet, kapacitet och säkerhet. Det ständiga utvecklingsarbetet ger därför möjligheten att arbeta med moderna lösningar i en bred flora av plattformar. Komplexiteten i vår miljö, bredden av tekniker och det täta samarbetet med andra grupper inom driftorganisationen bidrar till en bred kompetensdelning och utvecklingsmöjligheter. Oavsett vad som lockar inom nätinfrastruktur, som datacenter, access-nät, avancerad routing samt brandvägg/nätsäkerhet, förekommer det hos. Vill du veta mer? Läs mer om uppdraget här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-it-avdelningen/nasta-generations-infrastruktur/ Vi är en grupp om cirka 30 personer som sitter utspridda i landet där aktuella placeringsorter är Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Uppsala, samt Umeå. Vi erbjuder även ett distansavtal som ger möjligheten att arbeta hemifrån 1 dag i veckan när verksamheten tillåter. Som anställd på Polismyndigheten erbjuds du också särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/det-har-erbjuder-vi/ Arbetsbeskrivning Gruppen ansvarar för Polismyndighetens nationella nätinfrastruktur som innebär säkerställandet av en modern, säker och tillförlitlig nätverksmiljö för hela verksamheten. I rollen finns möjligheten att bredda eller nischa sig inom diverse områden inom nätinfrastruktur beroende på intresse. Arbetsuppgifterna omfattar utveckling, implementation och drift, med många kontaktytor mot andra grupper inom IT-avdelningen och externa leverantörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter kan bland annat vara: Utveckling, konfiguration och drift av datacenter- och accessnätverk i storskalig drift Avancerad felsökning i komplexa miljöer med höga krav på tillgänglighet Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt annan förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer relevant Flerårig erfarenhet av design, konfiguration, drift och underhåll av Datacenternätverk i storskalig drift som Polismyndigheten bedömer relevant Mycket goda kunskaper inom ACI och VMware NSX Erfarenhet av avancerad felsökning i komplexa miljöer med höga krav på tillgänglighet i närtid God förmåga att kommunicera och dokumentera tekniska lösningar God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du även har: För tjänsten relevanta certifieringar Personliga egenskaper Vi ser att du är skicklig på att analysera och lösa komplexa tekniska problem, med en förmåga att ta initiativ och driva utvecklingen framåt på ett ansvarsfullt och självgående sätt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och trivs med att omsätta idéer till praktiska lösningar. Samtidigt bidrar du till en kultur av samarbete och kunskapsdelning, där vi tillsammans strävar efter att förbättra våra processer och tekniska lösningar. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och kommer lägga stor vikt vid dessa för att hitta rätt person för rollen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Kontaktpersoner Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller uppdraget kontakta ansvarig HR-konsult: Hanna Bergquist, hanna.bergquist@polisen.se Fackliga företrädare Saco-S, saco-s.avdelningarna@polisen.se Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10 ST, st.inom-polisen@polisen.se Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn 073-249 04 22 - För placeringsort i Malmö (syd) är kontaktperson för Seko Polisen, Monica Veberg, tfn 070-549 11 35 - För placeringsort i Göteborg (väst) är kontaktperson för Seko Polisen, Annika Olsen, tfn 076-802 69 60 Övrig information I denna rekrytering kan löpande urval samt intervjuer ske. Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader Anställningsbenämning: Handläggare Arbetsort: Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Linköping, Uppsala, eller Umeå Arbetstid: Flexibel Arbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Teknikspecialist För fullständig annons samt information om hur du ansöker, vänligen besök annonsen på Polismyndighetens hemsida: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/november/a715.2052025/ Varmt välkommen med din ansökan!
Data/IT
Göteborg

Key Account Manager

2 d

Medla Sverige AB

Vi utökar vår produktion för NEG och söker därmed en KAM säljare som vill arbeta i en utvecklande och inkluderande miljö med försäljning och service med goda löneförutsättningar. Vi ger dig möjligheten att arbeta på distans längre fram men till en början kommer du givetvis arbeta från kontoret. Vi har precis flyttat in i nyrenoverade lokaler i Göteborg. Om tjänsten: Tjänsten innebär försäljning av NEG energiförvaltningstjänst via telefon, till företag och privatpersoner. Vi värdesätter alltid hög kvalité i våra samtal och vårt mål är att våra agenter hela tiden ska utvecklas. Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare. Det är dock inget krav utan sätter stor vikt vid din personlighet, vilja och driv. Som säljare arbetar du kontorstider, måndag till fredag. Vi anställer främst på heltid men finns även möjlighet till något lägre sysselsättning. Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull och har en positiv inställning till försäljning. Vi vill att du är målinriktad och prestationsorienterad men även klarar av motgångar. Du är inte rädd för att ta för dig samtidigt som du värnar om god sammanhållning och en trevlig arbetsplats. Du är positiv till mångfald, jämställdhet och värnar om allas lika värde. Vi värdesätter om du är aktiv inom en idrott och/eller har tidigare erfarenhet av försäljning och ledarskap. Vågar du även ta för dig i sociala sammanhang och är en positiv person kan det vara meriterande för tjänsten. Vid goda resultat finns möjlighet till ledande positioner på företaget. Kvalifikationer För tjänsten krävs att du - är minst 20 år - har gymnasiekompetens eller likvärdig erfarenhet - har tidigare arbetslivserfarenhet, meriterande med försäljningserfarenhet - har goda språkkunskaper i svenska. Intervjuer sker fysiskt, löpande. Tillträde av tjänst enligt överenskommelse. Ansök här nedan eller mejla oss!
Försäljning, inköp, marknadsföring
Göteborg

Key Account Manager

2 d

Medla Sverige AB

Key Account Manager Vi utökar vår produktion för NEG och söker därmed två Key Account Managers som vill arbeta i en utvecklande och inkluderande miljö med försäljning och service med goda löneförutsättningar. Vi ger dig möjligheten att arbeta på distans längre fram men till en början kommer du givetvis arbeta från kontoret. Vi har precis flyttat in i nyrenoverade lokaler i Krokslätts fabriker, Mölndal. Om tjänsten: Tjänsten innebär försäljning av NEG energiförvaltningstjänst via telefon, till företag och privatpersoner. Vi värdesätter alltid hög kvalité i våra samtal och vårt mål är att våra agenter hela tiden ska utvecklas. Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare. Det är dock inget krav utan sätter stor vikt vid din personlighet, vilja och driv. Som säljare arbetar du kontorstider, måndag till fredag. Vi anställer främst på heltid men finns även möjlighet till något lägre sysselsättning. Lönen: Lönen är främst provisionsbaserad men vi har även en garanterad lägstalön vid korrekt utfört arbete. De anställda vi har idag som arbetar med samma produkt, har en snittlön på c:a 43,000kr/mån. Det kan självklart variera något men det är ungefär där lönen är vid uppnådd målsättning och självklart har vi även en del anställda som alltid ligger över det. Det finns alltså goda möjligheter att tjäna en bra lön även om målsättningen inte alltid uppnås Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull och har en positiv inställning till försäljning. Vi vill att du är målinriktad och prestationsorienterad men även klarar av motgångar. Du är inte rädd för att ta för dig samtidigt som du värnar om god sammanhållning och en trevlig arbetsplats. Du är positiv till mångfald, jämställdhet och värnar om allas lika värde. Vi värdesätter om du är aktiv inom en idrott och/eller har tidigare erfarenhet av försäljning och ledarskap. Vågar du även ta för dig i sociala sammanhang och är en positiv person kan det vara meriterande för tjänsten. Kvalifikationer För tjänsten krävs att du - är minst 20 år - har gymnasiekompetens eller likvärdig erfarenhet - har tidigare arbetslivserfarenhet, meriterande med försäljningserfarenhet - har goda språkkunskaper i svenska. Intervjuer sker fysiskt, löpande. Tillträde av tjänst enligt överenskommelse. Ansök här nedan eller mejla oss!
Försäljning, inköp, marknadsföring
Göteborg

Key Account Manager

2 d

Medla Sverige AB

Vi utökar vår produktion för NEG och söker därmed 1 Key account manager som vill arbeta i en utvecklande och inkluderande miljö med försäljning och service med goda löneförutsättningar. Vi ger dig möjligheten att arbeta på distans men du kommer givetvis kunna arbeta från kontoret också för den som vill. Vi har precis flyttat in i nyrenoverade lokaler i Krokslätts fabriker, Mölndal. Om tjänsten: Tjänsten innebär försäljning av NEG energiförvaltningstjänst via telefon, till företag och privatpersoner. Vi värdesätter alltid hög kvalité i våra samtal och vårt mål är att våra agenter hela tiden ska utvecklas. Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare. Det är dock inget krav utan sätter stor vikt vid din personlighet, vilja och driv. Som säljare arbetar du kontorstider, måndag till fredag. Vi anställer främst på heltid men finns även möjlighet till något lägre sysselsättning. Lönen: Lönen är främst provisionsbaserad men vi har även en garanterad lägstalön vid korrekt utfört arbete. De anställda vi har idag som arbetar med samma produkt, har en snittlön på c:a 35,000kr/mån. Det kan självklart variera något men det är ungefär där lönen är vid uppnådd målsättning och självklart har vi även en del anställda som alltid ligger över det. Det finns alltså goda möjligheter att tjäna en bra lön även om målsättningen inte alltid uppnås Vi arbetar på det gemensamma kontoret och på distans. Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull och har en positiv inställning till försäljning. Vi vill att du är målinriktad och prestationsorienterad men även klarar av motgångar. Du är inte rädd för att ta för dig samtidigt som du värnar om god sammanhållning och en trevlig arbetsplats. Du är positiv till mångfald, jämställdhet och värnar om allas lika värde. Vi värdesätter om du är aktiv inom en idrott och/eller har tidigare erfarenhet av försäljning och ledarskap. Vågar du även ta för dig i sociala sammanhang och är en positiv person kan det vara meriterande för tjänsten. Kvalifikationer För tjänsten krävs att du - är minst 20 år - har gymnasiekompetens eller likvärdig erfarenhet - har tidigare arbetslivserfarenhet, meriterande med försäljningserfarenhet - har goda språkkunskaper i svenska Intervjuer sker fysiskt, löpande. Tillträde av tjänst enligt överenskommelse. Ansök här nedan eller mejla oss! Ansökan Rekrytering@jobbplats.se
Försäljning, inköp, marknadsföring
Göteborg

Innesäljare, varma kunder

2 d

Medla Sverige AB

Vi utökar vår produktion för Energiakuten och söker därmed 3 nya agenter som vill arbeta i en utvecklande och inkluderande miljö med försäljning och service med goda löneförutsättningar. Vi ger dig möjligheten att arbeta på distans men du kommer givetvis kunna arbeta från kontoret också för den som vill. Vi har precis flyttat in i nyrenoverade lokaler i Krokslätts fabriker, Mölndal. Om tjänsten: Tjänsten innebär försäljning av Energiakutens energiförvaltningstjänst via telefon, till noggrant selekterade kunder som påvisat intresse i en undersökning. Vi jobbar därav främst mot varma kunder. Vi värdesätter alltid hög kvalité i våra samtal och vårt mål är att våra agenter hela tiden ska utvecklas. Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare. Det är dock inget krav utan sätter stor vikt vid din personlighet, vilja och driv. Som säljare arbetar du kontorstider, måndag till fredag. Vi anställer främst på heltid men finns även möjlighet till något lägre sysselsättning. Lönen: Lönen är främst provisionsbaserad men vi har även en garanterad lägstalön vid korrekt utfört arbete. De anställda vi har idag som arbetar med samma produkt, har en snittlön på c:a 35,000kr/mån. Det kan självklart variera något men det är ungefär där lönen är vid uppnådd målsättning och självklart har vi även en del anställda som alltid ligger över det. Det finns alltså goda möjligheter att tjäna en bra lön även om målsättningen inte alltid uppnås Vi arbetar på det gemensamma kontoret och på distans. Vem söker vi? Vi söker dig som är ansvarsfull och har en positiv inställning till försäljning. Vi vill att du är målinriktad och prestationsorienterad men även klarar av motgångar. Du är inte rädd för att ta för dig samtidigt som du värnar om god sammanhållning och en trevlig arbetsplats. Du är positiv till mångfald, jämställdhet och värnar om allas lika värde. Vi värdesätter om du är aktiv inom en idrott och/eller har tidigare erfarenhet av försäljning och ledarskap. Vågar du även ta för dig i sociala sammanhang och är en positiv person kan det vara meriterande för tjänsten. Kvalifikationer För tjänsten krävs att du - är minst 18 år - har gymnasiekompetens eller likvärdig erfarenhet - har tidigare arbetslivserfarenhet, meriterande med försäljningserfarenhet - har goda språkkunskaper i svenska Intervjuer sker fysiskt, löpande. Tillträde av tjänst enligt överenskommelse. Ansök här nedan eller mejla oss! Ansökan Rekrytering@jobbplats.se
Försäljning, inköp, marknadsföring
Göteborg

Teknisk säljare

4 d

Solsystem Sverige AB

Om jobbet Är du passionerad för försäljning och brinner för det personliga mötet med andra människor? Vill du påverka din egna lön genom att ge det lilla extra? Vill du vara med och göra skillnad för en ljusare morgondag? Om ja, kan du vara vår nästa tekniska säljare på Solsystem Sverige AB. Som teknisk säljare på Solsystem Sverige AB representerar du ett starkt varumärke lokalt i Göteborg. Du får möjligheten att göra skillnad i en växande bransch med ständig utveckling och nya innovativa lösningar. I rollen som teknisk säljare arbetar du i en proaktiv försäljningskultur tillsammans med andra tekniska säljare på fält med full support och vägledning från vår organisation och närmaste försäljningschef där vi tillsammans växer under vårt starka varumärke. Vi söker dig som: Är lösningsorienterad och har ett stort engagemang till att ständigt vilja utvecklas som säljare. Är tävlingsinriktad med stor drivkraft att hela tiden ta nästa steg.  Duktig på att bygga nya och utveckla befintliga relationer genom proaktiv försäljning. Intresse för hållbarhet och tekniska lösningar. B-Körkort. Obehindrad talar svenska i både tal och skrift. Har god datavana. Erfarenhet av tidigare försäljning är meriterande.  Vi erbjuder: Kontor i Göteborg. Tjänstebil. Garantilön. Garanterad månadslön på 45 000 kr inom 6 månader. Marknadens bästa provisioner. Arbetstider mellan 10:00-19:00 med möjligheten att arbeta hemifrån på fredagar. Branschutbildning med ordentlig onboarding.  Otroliga möjligheter att klättra i ett växande företag. Proaktiv försäljningskultur Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi, batteri och laddboxar. Oavsett om det handlar om villor, sommarstugor, lantbruk eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade tekniska lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Försäljning kräver ett starkt engagemang där din uppgift är att söka nya kunder genom proaktiv försäljning för att leda affären i mål. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön med garantilön i botten. Du har möjlighet att tillsammans med våra andra tekniska säljare klättra i ett växande företag.
Försäljning, inköp, marknadsföring
Göteborg

Registrator till Jämställdhetsmyndigheten

4 d

Jämställdhetsmyndigheten

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Inom avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar vi för alla processer av förvaltningsrättslig och verksamhetsnära karaktär. Det innefattar bland annat registratur, arkiv, juridik, upphandling, IT, ekonomi, verksamhetsuppföljning, HR, statsbidrag och övriga administrativa processer. Avdelningen är i dagsläget indelad i fyra enheter: Juridikenheten, Ekonomienheten, HR-enheten och enheten för Statsbidrag. Jämställdhetsmyndigheten kommer under 2026 genomföra en myndighetsövergripande omorganisation. Det innebär kommer du att vara en del av en uppbyggnads- och utvecklingsfas där strukturer, arbetssätt och samarbeten fortfarande formas. Rollen kräver därför att du är flexibel, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en miljö där inte alla förutsättningar är färdigställda från start. Vi söker nu en registrator till myndigheten. Arbetsuppgifter Som registrator vid Jämställdhetsmyndigheten arbetar du med att ta emot, registrera, diarieföra, hantera och arkivera allmänna handlingar. Du ansvarar för myndighetens posthantering och bevakar ett flertal gemensamma e-postlådor.   Du ger stöd till verksamheten genom att praktiskt utföra och säkerställa korrekt registrering och dokumenthantering. I arbetsuppgifterna ingår också att till viss del lämna ut allmänna handlingar i samarbete med andra kollegor i verksamheten. Enheten som du tillhör har kontakt med både allmänheten och myndighetens medarbetare och bistår med upplysningar i frågor som rör myndighetens handlingar och verksamhetsområde. Du bidrar även till myndighetens arbete med digital ärendehantering genom att guida och utbilda i verksamhetssystemet samt kvalitetssäkra diarieföringen. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla följande krav; • Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning, eller annan utbildning som bedöms som likvärdig, till exempel diplomerad registrator. • Kunskap om de lagar och förordningar som styr hantering av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning, såsom tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen samt arkivlagen. • Goda kunskaper om diarieföring och dokumenthantering i digitala miljöer. • Mycket god datorvana och god kunskap i Office-paketet. • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser det som meriterande om du har • Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. • Erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystemet Iipax case. Meriterande innebär att det är en fördel om du uppfyller följande krav, men de är inte obligatoriska, för att kunna vara aktuell för tjänsten. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet Du behöver ha en fallenhet för struktur, ordning och reda samt vara noggrann. Det är viktigt att du har förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Du har vana av att bearbeta och tillgodogöra dig information samt är lösningsorienterad och flexibel, vilket innebär att du snabbt kan skifta mellan olika arbetsuppgifter. Vi ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen och att du som lagspelare tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Du är kommunikativ och pedagogisk i din samverkan. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är trygg och stabil person och har en mycket god samarbetsförmåga. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel möjligheten att arbeta på distans, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Praktisk information Välkommen med din ansökan senast den 5 december 2025. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du nedan. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna Tingbäck, enhetschef och chefsjurist, 031 392 90 49. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Amanda Karlsson, HR-konsult, 0768-636 052. Kontaktuppgifter till fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Administration, ekonomi, juridik
Göteborg

Teknisk Koordinator – Underhållsdokumentation för spårfordon i Göteborg

4 d

Sway Sourcing Sweden AB

Om uppdraget Vi söker en teknisk koordinator med erfarenhet av spårfordon, underhåll och dokumentationssystem. Uppdraget handlar om att skapa en tydlig plan för hur korrekt och uppdaterad underhållsdokumentation ska publiceras i enlighet med gällande fordonskonfiguration och branschstandard. Du får en nyckelroll i att analysera befintlig dokumentation, identifiera brister och föreslå en strategi för hur den kan uppdateras, struktureras och lagras i ett enhetligt, redigerbart och sökbart format. Arbetsuppgifter Koordinera och kvalitetssäkra mottagandet av befintlig underhållsdokumentation Analysera dokumentationens status och identifiera brister Föreslå strategi och milstolpar för att uppnå korrekt dokumentation Säkerställa att dokumentationen följer krav enligt ECM-förordningen och SS-EN 15380 Strukturera och formatera materialet i ett enhetligt och sökbart format Delta i framtagning av rapporter och kravspecifikationer som underlag för kommande upphandlingar Kravprofil För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av spårfordonsteknik och underhållsutveckling God kunskap inom fordonsdokumentation och dokumentationssystem Erfarenhet av att koordinera och kvalitetssäkra teknisk dokumentation Kännedom om ECM och RAMS/RCM Kunskap i SS-EN 15380 och relaterade standarder Erfarenhet av projektledning inom tekniska eller industriella miljöer Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande Erfarenhet av dokumentationssystem som SharePoint, TrainMate eller Teamcenter Erfarenhet av att arbeta med underhållsdokumentation i fordons- eller järnvägsmiljö Kunskap om formatstandardisering och digitaliseringsprocesser Personliga egenskaper Du är strukturerad, analytisk och har ett öga för detaljer. Du trivs i tekniska miljöer, tar ansvar för kvalitet i leveranser och har lätt att samarbeta tvärfunktionellt. Rollen kräver både självständighet och förmågan att skapa ordning i komplex information. Praktisk information Start: Så snart som möjligt efter tilldelning Period: 2026 – 2027 (option på förlängning) Omfattning: Heltid (kan variera mellan heltid/deltid) Plats: Göteborg (arbete kan ske både hos kund och delvis på distans) Avslutning Vi går igenom ansökningar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan om du vill vara en del av ett viktigt dokumentationsprojekt inom spårfordon! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Yrken med teknisk inriktning
Göteborg

Omda Incident - Back End Developer

11/10/2025

Omda AB

Join our team and your talent could be part of software creation that helps healthcare professionals bring new life safely into the world, contributes to more people living longer and more fully, or makes all the difference in emergencies when every second counts. Our teams empower customers with tools to support their patients and help save lives. We currently have seven business areas that develop specialised software solutions across medical fields and emergency services. At Omda you’ll be close to customer needs and your work will have an impact where it matters most. Our Emergency business area provides robust systems for managing every aspect of emergency response. We are looking for a Back-End Developer who is not only passionate about solving problems and building great products for crucial 112 applications but also enthusiastic about contributing to a highly collaborative team based in Gothenburg. We offer a hybrid work model, where you can work remotely up to two days per week – or 40% of your time – depending on what suits the team and role best. You will be part of a cross-functional agile development team working with new features, refactoring and maintaining our 112 back-end platform. You’ll collaborate with Product Owners, testers, UX and other developers in planning, daily stand-ups, code reviews and sprint deliveries. You will have a dedicated onboarding plan and experienced colleagues to guide and support you as you grow in the role. We team up with product and design leads in planning and delivery, and we're firm believers that diverse teams are the strongest teams. We are always seeking ways to improve how we deliver projects and help evolve our technologies to solve upcoming challenges. At the end of the day: we support each other's growth, encourage ownership and continuous development, and love that people can see the impact of their own work. Due to the nature of our systems within public safety, Swedish citizenship is a formal requirement for this position. Our tech stack: .NET / C# MSSQL Your matching strengths for the role: University degree in SW Engineering, or similar Proficiency in C# and .NET Great communication skills in both English and Swedish Teamwork oriented Strong "Can-do-attitude", fearless, proactive, and driven Proficiency in Database Development. Solution-oriented problem-solving with team and stakeholders A growth mindset and willingness to learn new things Being committed to Continuous Improvement in development practices Skill in Refactoring for improved code quality Would be great, but not mandatory, if you have: 2–8 years of experience as a back-end developer Experience with containers and orchestration (e.g. Docker, Kubernetes) A track record of innovation or creativity in software development Contributions to the tech community – such as bug reports, blog posts, talks, or open-source projects Any WPF experience would be great, we know it's unlikely.. We are interviewing continuously, therefore we recommend you submit your application as soon as possible. Looking forward to meeting you!
Data/IT
Göteborg