Är du redo för en större uppgift? Hjälp oss säkra upp och snabba på Sveriges yttre gränser.
Polismyndighetens grupp Yttre Gränskontrollsystem viktigaste uppgift är att maximera säkerheten vid Schengenområdets yttre gränser och samtidigt underlätta resor för behöriga. Systemen vi utvecklar medverkar till att förebygga, upptäcka och utreda terrorbrott.
Det förändrade omvärldsläget ställer höga krav på att kunna arbeta agilt och målinriktad.
Vi söker nu en driven testare som gillar att arbeta hands-on med produkter och system som används dygnet runt, året om. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
IT-avdelningen består för närvarande av 1100 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 40 000 anställda. Vårt kontor är beläget i Norrköping där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan.
Inom polisen står vi inför en spännande tid med digitalisering, ny teknik och många spännande utvecklingsuppdrag. Hos oss kommer det som du är med och testar bidra till att skapa trygghet i människors liv, varje dag. Vi söker nu en testare som är redo att bidra till ett tryggare Sverige genom att vara med och utveckla systemstöd för den polisiära verksamheten.
Arbetsbeskrivning:
Du kommer att arbeta i ett positivt och engagerat team med systemutvecklare, testare, uppdragsledare, tekniska produktspecialister och kravanalytiker. Vårt arbete styrs av delvis lagar, förordningar och inte minst den polisiära verksamhetens behov.
Huvudprodukterna är verktyg för att kunna göra säkra gränskontroller och innefattar en mängd hårdvara, där vi har stor möjlighet till anpassning för egen verksamhet.
Som testare kommer du att samarbeta nära verksamheten och strukturerat driva arbetet med att få fram en gemensam kravbild av behoven samt inhämta information från de EU förordningar som ligger till grund för både verksamhetens- men även tekniska krav samt arbeta nära utvecklingsteamet med teknisk testning, testautomatisering, manuella tester och koordinering av testarbetet.
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning inom IT, eller motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer likvärdigt
Minst tre års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom testning
Erfarenhet av testautomatisering
Erfarenhet av att ha arbetat med Cucumber, Cypress eller liknande verktyg
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av systemutveckling inom Java
Erfarenhet av att testa mobila appar på iOS
Erfarenhet av att ha arbetat med testdriven utveckling
Erfarenhet av att ha arbetat med Jenkins
Erfarenhet av att ha arbetat med Docker, Kubernetes containers
Erfarenhet av minst två år av kravarbete
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift, är självgående och utför arbetet på ett kvalitetsmedvetet sätt. Du har ett stort teknikintresse och räds inte åt nya utmaningar utan förblir motiverad och lösningsorienterad. Du trivs i samarbeten med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt där du är med och driver arbetet framåt tillsammans med dina kollegor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan sker via arbetsgivarens hemsida. Följ instruktionerna i annonsen för att skicka in din ansökan.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en engagerad teknikspecialist inom fysisk säkerhet med fokus mot låsteknik. I denna roll får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt i en bred och utvecklande roll.
I dina arbetsuppgifter ingår det att ansvara för design, utvecklig, förvaltning och drift av system inom låsteknik för egendomsskydd. Arbetsuppgifterna innebär bla. att vara delaktig i uppdrag och jobba för att se till att IT-verksamheten upprätthåller kvalitativa tjänster med hög tillgänglighet inom låsområdet.
Det är ett varierande arbete som i huvudsak består av att:
Cylinderläggning och tillverkning av nycklar.
Beställa låssystem.
Hantera och fördela serviceärenden.
Följa upp och hitta lösningar på återkommande problem.
Nationell rådgivning och stöd till kollegor och verksamhet inom låsteknik.
Medverka till att öka standardiseringen inom låsområdet.
Dokumentera arbetet samt upprätta rutiner och beskrivningar.
Uppdrag inom upphandling och kravställning.
Bistå i arbetet med kris- och säkerhetsplan.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Utbildning som låssmed eller motsvarande utbildning som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Minst 6 års erfarenhet från bransch/låssmedsyrket där du har erfarenhet av fysisk och teknisk säkerhet inom låsteknik som vi bedömer som relevant.
God kunskap om fördröjande förmågor (såsom tillträdesbegränsningar som; dörrar, väggar, tak, lås m.m.) när det gäller fysisk säkerhet
God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort.
Svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Gesällbrev eller mästarbrevet
Erfarenhet av låsteknik för säkerhetsskåp, värdeskåp och valv.
Erfarenhet av att utveckla effektiva administrativa rutiner och styrning
Erfarenhet av arbete i stora organisationer eller myndigheter, med höga krav på driftsäkerhet och informationssäkerhet
God kunskap om upptäckande förmågor (såsom: inbrottslarm, kameraövervakning eller teknisk passerkontroll) när det gäller teknisk säkerhet
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på flexibilitet, vi lägger därför stor vikt vid din förmåga att variera mellan att arbeta självständigt och att arbeta i team. Du har ett brinnande teknikintresse och viljan att lära dig nya tekniska system. Du har en mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du självständigt genomför dina arbetsuppgifter mot ställda mål. Rollen kräver att du har gott omdöme och kan arbeta under pressade situationer. Som person är du driven, ordningsam och har både en god administrativ förmåga och pedagogisk förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Beskrivning av arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift?
IT-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. IT-avdelningen en viktig del av det brottsförebyggande och brottsbekämpande arbetet och IT är ett av de viktigaste verktygen för att effektivisera polisen och öka kvaliteten i polisarbetet. IT-avdelningen utvecklar och moderniserar polisens IT och myndigheten satsar mycket på att stärka avdelningen med ny specialistkompetens och den senaste teknologin till nytta för medborgarna och medarbetarna i den polisiära verksamheten.
IT-avdelningen består för närvarande av omkring 1300 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 40 000 anställda. Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. Det kan även vara möjligt att arbeta hemifrån någon dag i veckan om arbetet tillåter.
Till vårt team fysisk säkerhet söker vi nu en teknikspecialist inom låsteknik som är social, driven, noggrann och strukturerad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Heltid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Teknikspecialist
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna i ditt ansökningsmejl. Frågorna utgår från kravprofilen och dina svar ligger till grund för det urvalet. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV.
Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan.
Har du utbildning som låssmed eller motsvarande utbildning som Polismyndigheten bedömer som likvärdig?
JA/NEJ Om ja, vilken utbildning.
Har du minst 6 års erfarenhet från bransch/låssmedsyrket där du har erfarenhet av fysisk och teknisk säkerhet inom låsteknik som vi bedömer som relevant?
JA/NEJ Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du god kunskap om fördröjande förmågor (såsom tillträdesbegränsningar som; dörrar, väggar, tak, lås m.m.) när det gäller fysisk säkerhet?
JA/NEJ Om ja, beskriv kortfattat din kunskap.
Har du god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift?
JA/NEJ
Har du B-körkort?
JA/NEJ
Har du svenskt medborgarskap?
JA/NEJ
Har du Gesällbrev eller mästarbrevet?
JA/NEJ Om ja, beskriv kortfattat hur du uppfyller
Har du erfarenhet av låsteknik för säkerhetsskåp, värdeskåp och valv?
JA/NEJ Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du erfarenhet av att utveckla effektiva administrativa rutiner och styrning? JA/NEJ Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du erfarenhet av arbete i stora organisationer eller myndigheter, med höga krav på driftsäkerhet och informationssäkerhet?
JA/NEJ Om ja, beskriv kortfattat din erfarenhet.
Har du god kunskap om upptäckande förmågor (såsom: inbrottslarm, kameraövervakning eller teknisk passerkontroll) när det gäller teknisk säkerhet? JA/NEJ Om ja, beskriv kortfattat din kunskap.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Välkommen med din ansökan i form av CV och svar på urvalsfrågor via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 7/1 2026. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A743.682/2025 i mailets ärendemening.
För att ansöka och se hela annonsen vänligen gå in på polisens hemsida: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/december/teknikspecialist-lasteknik-stockholm/
Arbetsplatsbeskrivning:
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från att ha säker gränsövervakning till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polismyndighetens IT-avdelning har drygt 1300 anställda med ansvar för all IT som används av myndighetens 40 000 anställda. Vi i gruppen Gränsövervakning utvecklar tekniskt avancerade system från grunden för att ge poliser och gränskontrollanter rätt förutsättningar att förebygga och förhindra brott. Vår grupp som består av systemutvecklare, kravanalytiker, uppdragsledare, testare, lösningsarkitekt, BI-utvecklare och teknisk produktspecialist, behöver nu utökas med ytterligare engagerad systemutvecklare. Hos oss kommer det du utvecklar att bidra till ett säkrare Sverige!
Läs mer om uppdraget här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-it-avdelningen/it/arvid-fullstack-utvecklare/
Vårt kontor är beläget i moderna lokaler i centrala Stockholm. Vi erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan. Vi värdesätter en bra balans mellan arbete och fritid där du har stora möjligheter att påverka din vardag.
Arbetsbeskrivning:
Som utvecklare hos oss är du en del av vårt härliga, självorganiserande agila utvecklingsteam. I det dagliga arbetet kommer du tillsammans med teamet att utveckla nya system, vara med och ta fram lösningar och arkitektur, vara delaktig i tekniska val, optimera prestanda, få till integrationer, upprätthålla säkerheten och mycket annat som hör till utveckling av säkra system för gränsövervakning. Systemen vi utvecklar har vi hand om även i produktion. För att förstå verksamhetens behov kommer du att göra verksamhetsbesök.
Vår målsättning är att utvecklas, ha roligt på jobbet och leverera rätt saker i rätt tid genom kontinuerliga mindre leveranser och genom att ständigt utvärdera hur vi arbetar. Vi alla har ett agilt mindset där vi levererar tillsammans och hjälper till där vi kan.
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant akademisk utbildning inom IT alternativt motsvarande utbildning samt förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig.
Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av utveckling i Java
Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift
Goda kunskaper i engelska både tal och skrift
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Meriterande
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av frontendutveckling, företrädesvis i React alternativt Angular eller motsvarande
Erfarenhet av agil metodik i utvecklingsteam
Erfarenhet av Spring Framework eller liknande
Erfarenhet av relationsdatabaser
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har ett agilt mindset, vill utvecklas och hänga med i den senaste tekniken. Du är prestigelös, tekniskt skicklig och tar dig gärna an och löser komplexa arbetsuppgifter.
Du trivs med att arbeta i grupp och drivs av ditt teams framgångar. Arbetet kräver även att du kan arbeta självständigt och att du har en förmåga att ta initiativ med ett lösningsorienterat förhållningssätt och är bekväm med att fatta egna beslut. Vi ser även att är modig, kommer med idéer och vågar tänka nytt.
Tycker du dessutom att det är roligt att inspirera andra och delar med dig av din kunskap kommer du att trivas hos oss.
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och kommer lägga mycket stor vikt vid dessa för att hitta rätt person för rollen.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att ta kontakt via, tfn 010- 56 374 75
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Amanda Gimmerborn, amanda.gimmerborn@polisen.se
Fackliga företrädare
Saco-S, saco-s.avdelningarna@polisen.se
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
ST, st.inom-polisen@polisen.se
Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn 073-249 04 22
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Systemutvecklare
För fullständig annons samt hur du skickar in din ansökan se: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/december/systemutvecklare2/
Är du redo för en större uppgift?
Vill du vara med och bidra till IT-avdelningens framtida riktning och vår förmåga att säkerställa Polismyndighetens digitaliseringsresa? Nu söker vi dig som vill kombinera strategiskt verksamhetsstyrningsarbete med operativa insatser som gör verklig skillnad i hur en enhet leder, planerar, följer upp och når sina mål. Hos oss får du en central roll i att stärka IT-avdelningens förmåga att arbeta effektivt och skapa långsiktigt värde för Polismyndigheten.
IT-avdelningen består för närvarande av ca 1 300 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 41 000 anställda.
Du kommer i rollen som verksamhetscontroller att arbeta på både operativ, taktisk och strategisk nivå med verksamhetsstyrning, planering och uppföljning inom en eller flera enheter på IT-avdelningen och bidra till att organisationen realiserar sina kort- och långsiktiga verksamhetsmål på ett effektivt sätt. Stor del av arbetet som verksamhetscontroller handlar om att fånga in behov från de olika verksamhetsdelarna och sammanställa information för ledningen med målet att skapa beslutsunderlag och prognoser av hög kvalitet. Målet är att man som verksamhetscontroller bidrar till att skapa optimala förutsättningar för IT-avdelningen att tillhandahålla tekniska leveranser till den polisiära verksamheten.
Din placering är på Kungsholmen i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. I denna funktion är du placerad på IT-avdelningens kansli, där du ingår i en grupp med ca 10 kollegor som arbetar i tät samverkan med avdelningens ledningsgrupp och enheter med planering, uppföljning och ledningsfrågor.
Arbetsuppgifter
I rollen som Verksamhetscontroller stöttar man enhetsledningen genom att bidra till styrning, planering och uppföljning inom en enhet på Polismyndighetens IT-avdelning.
Uppdraget som verksamhetscontroller innefattar att man för sin enhet svarar för att stödja och optimera enhetsledningens arbete med att leda och utveckla enheten samt säkerställa kort och långsiktiga målsättningar och leveranser. I rollen ingår att identifiera och analysera utvecklingsbehov, planera och följa upp enhetens verksamhet på kort och lång sikt, säkerställa åtgärder som stödjer ledningens förmåga att uppnå verksamhets, - resursmässiga och ekonomiska mål. Uppdraget innefattar även att bidra till att enheten har god intern styrning och kontroll samt bedrivs effektivt, kvalitativt och med fokus på verksamhetsnytta och effekt.
I rollen som controller förväntas du verka nära din enhets verksamhet och på ett proaktivt sätt bidra till enhetens förmåga att fatta underbyggda beslut och vidta åtgärder som stärker enheten att leverera och nå sina mål.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Strategisk, taktisk analys och rådgivning:
Ansvara för strukturer och processer som kopplar samman planer, mål och uppföljning
Identifiera och driva förbättringar av rutiner och processer inom enheten för ökad effektivitet och kvalitet
Som rådgivare utforma, presentera och förankra beslutsunderlag
Leda och samordna planering, uppföljning, analys och rapportering:
Upprätthålla enhetens årshjul och svara för att enhetens lednings-, planerings-, och uppföljningsprocesser är samordnade med avdelningens
Leda och samordna enhetens mål- och planeringsarbete och bygga spårbarhet och transparens med avdelningens och myndighetens övergripande riktning och målsättningar
Tillhandahålla relevant information och nyckeltal till beslutsfattare för att stödja strategiska val och löpande uppföljning
Svara för att samordna och utforma enhetens lägesbild och vidarerapportering.
Intern styrning och kontroll :
Säkerställa och samordna enhetens riskarbete (ISK)
Säkerställa mätbarhet och uppföljning av för enheten relevanta KPI:er
Kvalifikationer
Det här är en möjlighet för dig som:
Har en akademisk examen inom relevant område och är ekonom eller systemvetare alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant
Flerårig erfarenhet av att ha arbetat som verksamhetscontroller
Erfarenhet av att arbeta med, skapa mätbarhet och effektivisera it-nära processer, som arbetsgivaren bedömer som relevant
Mycket god kunskap inom Excel, PowerPoint och Word
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du även har erfarenhet av:
Har arbetat som Controller, verksamhetsutvecklare, projekt-/processledare inom IT-området vid en tidigare arbetsplats
Har erfarenhet från att ha jobbat med metoder, ramverk, system inom verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning eller verksamhetsstyrning (t.ex. Stratsys, Hypergene, Astrakan, 2c8, Plandisc, BI-verktyg mm) som arbetsgivaren bedömer relevant
Har erfarenhet av följande områden eller ramverk såsom: ITIL, IT-utveckling, projektmetodik m.m. som arbetsgivaren bedömer relevant
Erfarenhet från verksamhetsledning inom IT-området
Har tillhört någon form av ledningsstab vid en tidigare arbetsplats
För att passa i denna roll bör du ha följande egenskaper:
Vi ser att du som person är initiativtagande och kan driva utveckling och förbättringsarbete proaktivt. Du har även en bred förståelse för hur verksamheten fungerar och hur den kan utvecklas strategiskt. Viktigt är att man kan se helheten och bidra till den övergripande strategin för IT och verksamheten. Arbetet kräver även en förmåga att analysera komplexa data och identifiera mönster och trender. Det är viktigt att kunna kommunicera och presentera information samt föredra ärenden för beslut.
Vi ser att du, precis som vi, trivs i en föränderlig miljö och i möjligheten att vara en viktig del av vår förändringsresa. Du har ett starkt engagemang i att bidra till ett större sammanhang och att bygga goda samarbeten och relationer.
På samma gång vill vi erbjuda dig en plats att utvecklas, både i din yrkeskompetens och som en lagspelare. Vi tror på kunskapsdelning och gemensam utveckling för att förbättra våra metoder och processer samtidigt som vi har det roligt tillsammans!
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: tfn 010-564 72 24
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-konsult: Mirjana Daneskär, mirjana.daneskar@polisen.se
Fackliga företrädare
Saco-S, saco-s.avdelningarna@polisen.se
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
ST, st.inom-polisen@polisen.se
Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn 073-249 04 22
Övrig information
Tester kan komma användas som urval i rekryteringsprocessen.
Anställningsbenämning: Handläggare
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Controller
Ansökan sker via arbetsgivarens hemsida www.polisen.se. Följ instruktionerna i annonsen för att skicka in din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-Hybrid
Är du redo för en större uppgift? Till gruppen incident- och problemhantering söker vi nu en gruppchef, där du i rollen kommer få leda ett team som hanterar incident- och problemhantering inom Polismyndighetens IT-miljöer.
Om Arbetsplatsen
IT-avdelningen består av drygt 1 500 anställda som ansvarar för all IT som tillhandahålls av myndigheten, där den främsta uppgiften är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. IT-avdelningen är en viktig del av det brottsförebyggande och brottsbekämpande arbetet och ett av de viktigaste verktygen för att effektivisera polisen samt öka kvaliteten i polisarbetet. IT-avdelningen utvecklar och moderniserar polisens IT och myndigheten satsar mycket på att stärka avdelningen med ny specialistkompetens och den senaste teknologin till nytta för medborgarna och medarbetarna i den polisiära verksamheten.
Gruppen incident- och problemhantering inom IT-avdelningen hanterar större incidenter i Polismyndighetens IT-miljöer samt efterföljande problemhantering. Vi söker nu en gruppchef till gruppen incident- och problemhantering.
Vi sitter centralt i moderna lokaler på Kungsholmen med promenadavstånd från Centralen. Dessutom finns det möjlighet att jobba hemifrån upp till två dagar i veckan, med förbehåll att vissa uppgifter enbart kan utföras på plats.
Arbetsuppgifter
Uppdraget som gruppchef för incident- och problemhantering
Som chef för incident och problemhantering rapporterar du till sektionschefen samt ingår i sektionens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att det dagliga uppdraget genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att i närtid ha arbetat som chef med personalansvar inom en stor IT-organisation
för funktionen relevant examen/utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
minst 2 års sammanhängande erfarenhet av arbete inom aktuellt verksamhetsområde (incident- och problemhantering)
erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
svenskt medborgarskap
Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har:
ingått i ledningsgrupp eller motsvarande ledningsforum
erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat
erfarenhet av säkerhetskänslig verksamhet
erfarenhet av att arbeta i enlighet med ramverket ITIL, alternativt annan erfarenhet som bedöms likvärdig
chefs- och ledarskapsutbildning
erfarenhet från arbete inom en stor myndighet
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
analys och helhetssyn
mål och resultat
utveckling och förändring
social säkerhet
muntlig och skriftlig kommunikation
skapa delaktighet och motivation
Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
Saco-S, nås via mejl saco-s.avdelningarna@polisen.se
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn 010-561 66 27
ST, st.inom-polisen@polisen.se
Övrig information:
Anställning
Tillsvidareanställning med funktion som chef grupp
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering Stockholm
För fullständig annons samt information kring hur du ansöker, se polisens hemsida
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/
Varmt välkommen med din ansökan.
Vill du bidra i arbetet med att utveckla underrättelsetjänstens system och förhindra grov organiserad brottslighet?
Arbetsplatsbeskrivning:
Som systemutvecklare hos oss får du möjlighet att vara med och utveckla system som möjliggör att polisens underrättelsetjänst har bästa tänkbara IT-stöd i sitt arbete med att upptäcka, förebygga och förhindra grov organiserad brottslig verksamhet.
Våra team inom IT-avdelningen har som uppgift att ta ett helhetsansvar för nyutveckling och livscykelhantering av underrättelsetjänstens system. Polisens IT-avdelning verkar i den tekniska framkanten och myndigheten satsar mycket på att stärka avdelningen med specialistkompetens och den senaste teknologin till nytta för medarbetarna i den polisiära verksamheten.
Du kommer att ha din placering i moderna lokaler centralt på Kungsholmen, och det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan.
Arbetsbeskrivning:
Våra team som består av produktägare, kravanalytiker, systemutvecklare, testare och teknisk produktspecialist har som målsättning att leverera rätt saker i rätt tid genom kontinuerliga mindre leveranser och genom att ständigt utvärdera hur vi arbetar.
Vi har alla ett agilt mindset där vi levererar tillsammans och hjälper till där vi kan.
En vanlig arbetsdag kan innehålla:
Samarbete med verksamheten för att förstå deras behov och omsätta dem till tekniska lösningar
Utveckling i Linux miljö av både frontend (Angular) - och backendlösningar (Java)
Utveckling i relationsdatabas (MySQL) och grafdatabas (Neo4j)
Drifsättningar på Jboss och Kubernetes
Utveckling av komplexa system med höga krav på säkerhet och prestanda
Samarbete med andra grupperingar inom polisens IT-avdelningen och andra myndigheter
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant akademisk utbildning inom systemutveckling alternativt att du har motsvarande erfarenhet som Polismyndigheten bedömer relevant
Flera års erfarenhet (i närtid) av att ha arbetat med agil systemutveckling, både med frontend och backend
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Meriterande
Det är meriterande om du även har erfarenhet av:
Frontend-utveckling i Angular eller motsvarande ramverk
Backend-utveckling med Java i Spring Boot
Relationsdatabaser och SQL
Testautomatisering
Att ha arbetat i en organisation med höga krav på säkerhet
System med höga tillgänglighetskrav
Byggautomation CI / CD / Jenkins
Plattformar som t ex Kubernetes, Kafka
Arbete med systemintegrationer
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har en analytisk förmåga, är tekniskt intresserad och har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter. Du är en lagspelare som tar ägarskap för dina och teamets uppgifter, du driver processer framåt på ett strukturerat sätt för att uppnå bästa möjliga resultat.
Med din kunskap och erfarenhet tycker du att det är stimulerande att agera mentor för att stärka kompetensen hos dina kollegor. Du är prestigelös och har inga problem med att axla rollen som Tech Lead om så behövs.
Vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via, tfn 0105640131 eller tfn 0105639573
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Maryam Åhlander, maryam.ahlander@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
Saco-S, nås via Polisens växel tfn: 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel tfn: 114 14
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Stockholm/Kungsholmen
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Systemutvecklare
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna i ditt ansökningsmejl. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV.
Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan.:
1. Har du en akademisk utbildning inom systemutveckling? Vänligen utveckla ditt svar.
2. Har du flera års erfarenhet (i närtid) av att ha arbetat med agil systemutveckling, både med frontend och backend? Vänligen utveckla ditt svar.
3. Har du erfarenhet av att arbeta med Frontend-utveckling i Angular eller motsvarande ramverk? Vänligen utveckla ditt svar.
4. Har du erfarenhet av att arbeta med Backend – utveckling i Java (Spring Boot)? Vänligen utveckla ditt svar.
5. Har du erfarenhet av att arbeta med Relationsdatabaser, SQL samt testautomatisering? Vänligen utveckla ditt svar.
6. Har du erfarenhet av att arbeta i en organisation med höga krav på säkerhet? Ja/Nej
7. Har du erfarenhet av att arbeta med system med höga tillgänglighetskrav och byggautomation CI / CD / Jenkins? Vänligen utveckla ditt svar.
8. Har du erfarenhet av att arbeta med Plattformar som t ex Kubernetes, Kafka? Vänligen utveckla ditt svar.
9. Har du erfarenhet av att arbeta med systemintegrationer? Vänligen utveckla ditt svar.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och svar på urvalsfrågor via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 15/1 2026. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A774.901/2025 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och forma IT-avdelningens framtida riktning och vår förmåga att säkerställa myndighetens digitaliseringsresa? Nu söker vi dig som vill kombinera strategiskt verksamhetsstyrningsarbete med operativa insatser som gör verklig skillnad i hur avdelningen leder, planerar, följer upp och når sina mål. Hos oss får du en central roll i att stärka IT-avdelningens förmåga att arbeta effektivt och skapa långsiktigt värde för Polismyndigheten.
IT-avdelningen består för närvarande av ca 1 300 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 41 000 anställda. Du är placerad på IT-avdelningens kansli, där du ingår i en grupp med ca 10 kollegor som arbetar i tät samverkan med avdelningens ledningsgrupp och enheter med planering, uppföljning och ledningsfrågor.
Du kommer att arbeta på både operativ och strategisk nivå med verksamhetsstyrning, planering och uppföljning i syfte att stödja IT-avdelningen och bidra till att organisationen realiserar sina kort- och långsiktiga verksamhetsmål på ett effektivt sätt.
Din placering är på Kungsholmen i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan.
Arbetsbeskrivning:
I rollen som strategisk verksamhetsutvecklare arbetar du med att driva, utveckla och kvalitetssäkra IT-avdelningens övergripande processer inom styrning, planering, uppföljning, kontroll och samverkan. Du kommer att agera rådgivare inom dessa frågor och självständigt driva, analysera och formulera underlag till olika ledningsnivåer samt driva genomförande och effektuppföljning.
Arbetsuppgifter innebär exempelvis:
Fånga omvärldsfaktorer och krav med verksamhetspåverkan och omsätta i strategisk och taktisk rådgivning och skarpa beslutsunderlag.
Stödja ledningen med kvalificerad analys och beslutsunderlag som säkerställer strategisk inriktning och mål.Exempelvis ta fram rapporter, analyser, prognoser och presentationsmaterial som stöd för chefernas strategiska och operativa beslutsfattande.
Utforma och svara för effektiva processer för verksamhetsplanering, uppföljning, mätbarhet och intern styrning och kontroll.
Svara för utformning, vidareutveckling och implementation av styrande riktlinjer, samarbetsmodell och policies
Leda workshoppar och säkerställa förankring och engagemang i organisationen.
Driva tvärfunktionella utvecklings- och förändringsinitiativ, inklusive implementering av nya arbetssätt.
Som expert inom verksamhetsutveckling och förändringsledning stödja avdelningens förändringsarbete
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant akademisk utbildning inom exempelvis systemvetenskap, ekonomi eller ingenjörsvetenskap, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som Polismyndigheten bedömer likvärdig
Mycket god erfarenhet av såväl strategisk styrning (ex. verksamhetsplanering, målformulering, mätbarhet, uppföljning) som operativ styrning (driva initiativ, implementera arbetssätt, utforma och sätta upp mätbarhet)
Mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling, förändringsledning och projektledning, företrädesvis inom it-verksamhet
God erfarenhet av att omsätta it-leveranser till effekt och värdeleveranser för verksamhet
Erfarenhet av att arbeta fram och implementera strategier, policys, färdplaner och utredningar
Erfarenhet av att hantera och analysera data, skriva rapporter samt ta fram beslutsunderlag och presentationsmaterial
Mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt på svenska
Meriterande
Erfarenhet från stora organisationer eller myndigheter med komplex styrmodell.
Certifieringar/utbildningar t.ex. Prosci, Astrakan, certifierad verksamhetsutvecklare, PMP (Project Management Professional) och IPMA (International Project Management Association). PRINCE2, CAPM (Certified Associate in Project Management), certifiering inom Hållbarhet och miljö,
Kunskap om IT-styrningsramverk COBIT, ITIL, ISO 27001 och CMMI, ramverk för it-utveckling
Personliga egenskaper:
Vi ser att du är en trygg, driven och utvecklingsinriktad person som tar initiativ och förverkligar idéer. Samtidigt är du relationsskapande och kommunikativ, med en nyfikenhet och vilja att lära känna verksamheten. Du ser helheten, bygger goda samarbeten och bidrar till att utveckla och effektivisera både arbetssätt och processer. För att lyckas i rollen är du också strukturerad, med förmåga att skapa ordning och prioritera så att idéer och samarbeten leder till tydliga resultat.
Vi ser att du, precis som vi, trivs i en föränderlig miljö och i möjligheten att vara en viktig del av vår förändringsresa. Du har ett starkt engagemang i att synliggöra it:s värdeskapande och att omsätta utmaningar till förslag på lösning. Du är även van att navigera i samspelet mellan it och verksamhet och bygga goda samarbeten och relationer.
Vi vill erbjuda dig en plats att utvecklas, både i din yrkeskompetens och som en lagspelare. Vi tror starkt på kunskapsdelning och gemensam iteration för att förbättra och utveckla vårt arbete – samtidigt som vi har det roligt tillsammans.
Här får du vara med och forma en av Sveriges största IT-arbetsplatser, samtidigt som du bidrar till Polismyndighetens viktiga samhällsuppdrag. Rollen ger dig stora möjligheter att utvecklas, ta initiativ och arbeta nära både chefer och medarbetare för att skapa kort- och långsiktigt värde.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: tfn 010-564 72 24
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta HR-konsult: Mirjana Daneskär, mirjana.daneskar@polisen.se
Fackliga företrädare
Saco-S, saco-s.avdelningarna@polisen.se
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
ST, st.inom-polisen@polisen.se
Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn 073-249 04 22
Övrig information
Tester kan komma användas som urval i rekryteringsprocessen.
Anställningsbenämning: Handläggare
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Avdelningscontroller
Ansökan sker via arbetsgivarens hemsida www.polisen.se. Följ instruktionerna i annonsen för att skicka in din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-Hybrid
Arbetsplatsbeskrivning:
På Polismyndigheten arbetar cirka 40 700 medarbetare varav IT-avdelningen består av drygt
1 500 anställda som ansvarar för all IT som tillhandahålls av myndigheten. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och har en möjlighet att göra skillnad på riktigt! Vi sitter centralt i moderna lokaler på Kungsholmen med promenadavstånd från Centralen. Dessutom finns det möjlighet att jobba hemifrån upp till två dagar i veckan, med förbehåll att vissa uppgifter enbart kan utföras på plats.
Arbetsbeskrivning:
Du kommer att arbeta i ett agilt team i gruppen Registersystem, som ansvarar för flera system nära den brottsutredande verksamheten. Tillsammans med ditt team kommer du leverera användarcentrerade och smarta lösningar. Vi strävar efter att jobba nära verksamheten i korta iterationer för att snabbt och smidigt kunna leverera det som ger mest nytta för vår förmåga att utreda brott.
Vår uppgift på gruppen Registersystem är att ta ett helhetsansvar för nyutveckling, förvaltning och stöd av digitala verktyg och applikationer inom vårt område. Detta för att säkerställa att polisens samarbeten har bästa tänkbara IT-stöd i sitt arbete med att förebygga, hantera och förhindra grov organiserad brottslig verksamhet med internationell koppling.
Som Kravanalytiker hos oss arbetar du i en agil miljö där arbetsklimatet genomsyras av högt engagemang och driv. Du kommer att bidra genom att medverka i såväl nyutveckling som förvaltning där du översätter verksamhetsbehov till tillämpbara systemlösningar och utvecklingsbara krav. Det innebär att du kommer arbeta med varierande uppgifter som behövs för att lyckas med våra leveranser. Du kommer att få arbeta med analys, kartläggning och dokumentation av verksamhetens behov – huvudsakligen kopplat till regelverk, lagstiftning, integrationer och informationshantering samt leder och samordnar framtagning av krav, både till funktionella och icke-funktionella.
Arbetet sker i samverkan med verksamheten vilket inkluderar verksamhetsbesök och workshops.
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
relevant eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
arbetslivserfarenhet av att leda kravarbete och processkartläggningar i en komplex miljö med många olika kravställare, som arbetsgivaren bedömer som relevant
god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska, både i tal och skrift
svenskt medborgarskap
Meriterande
Det är meriterande om du även har:
aktuell erfarenhet av att leda krav-workshopar
i närtid arbetat med verksamhetsutveckling
god erfarenhet av modelleringsteknik
erfarenhet av att stötta en utvecklingsorganisation
Personliga egenskaper:
Du behöver ha en analytisk förmåga, vara ansvarstagande och ha ett starkt driv tillsammans med ett kreativt tänkande. Du vill hela tiden arbeta för att vi tillsammans kontinuerligt levererar så bra lösningar som möjligt. Du är en anpassningsbar lagspelare som har lätt för att samarbeta och kan hantera många kontaktytor. Våra kravanalytiker driver workshops och expertgrupper med verksamheten för att ta fram utvecklingsbara krav – din kommunikationsförmåga är central.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig information:
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Analytiker
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Välkommen med din ansökan i form av CV och urvalsfrågor via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 29 december 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A761.344/2025 i mailets ärendemening.
Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan:
1) Har du relevant eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig? Om ja, beskriv din utbildning och/eller arbetslivserfarenhet.
2) Har du arbetslivserfarenhet av att leda kravarbete och processkartläggningar i en komplex miljö med många olika kravställare, som arbetsgivaren bedömer som relevant? Om ja, beskriv din erfarenhet/kunskap inom det här området.
3) Har du god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska, både i tal och skrift? (Ja eller nej)
4) Har du svenskt medborgarskap? (Ja eller nej)
5) Har du aktuell erfarenhet av att leda krav-workshopar? Om ja, beskriv din erfarenhet/kunskap inom det här området.
6) Har du i närtid arbetat med verksamhetsutveckling? Om ja, beskriv din erfarenhet/kunskap inom det här området.
7) Har du god erfarenhet av modelleringsteknik? Om ja, beskriv din erfarenhet/kunskap inom det här området.
8) Har du erfarenhet av att stötta en utvecklingsorganisation? Om ja, beskriv din erfarenhet/kunskap inom det här området.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
#LI-Hybrid
Arbetsplatsbeskrivning:
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från att ha säker gränsövervakning till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polismyndighetens IT-avdelning har drygt 1300 anställda med ansvar för all IT som används av myndighetens 40 000 anställda. Vi i gruppen Gränsövervakning utvecklar tekniskt avancerade system från grunden för att ge poliser och gränskontrollanter rätt förutsättningar att förebygga och förhindra brott. Vår grupp som består av systemutvecklare, kravanalytiker, uppdragsledare, testare, lösningsarkitekt, BI-utvecklare och teknisk produktspecialist, behöver nu utökas med ytterligare engagerad systemutvecklare. Hos oss kommer det du utvecklar att bidra till ett säkrare Sverige!
Läs mer om uppdraget här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-it-avdelningen/it/arvid-fullstack-utvecklare/
Vårt kontor är beläget i moderna lokaler i centrala Stockholm. Vi erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan. Vi värdesätter en bra balans mellan arbete och fritid där du har stora möjligheter att påverka din vardag.
Arbetsbeskrivning:
Som fullstackutvecklare hos oss är du en del av vårt härliga, självorganiserande agila utvecklingsteam. I det dagliga arbetet kommer du tillsammans med teamet att utveckla nya system, vara med och ta fram lösningar och arkitektur, vara delaktig i tekniska val, optimera prestanda, få till integrationer, upprätthålla säkerheten och mycket annat som hör till utveckling av säkra system för gränsövervakning. Systemen vi utvecklar har vi hand om även i produktion. För att förstå verksamhetens behov kommer du att göra verksamhetsbesök.
Vår målsättning är att utvecklas, ha roligt på jobbet och leverera rätt saker i rätt tid genom kontinuerliga mindre leveranser och genom att ständigt utvärdera hur vi arbetar. Vi alla har ett agilt mindset där vi levererar tillsammans och hjälper till där vi kan.
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant akademisk utbildning inom IT alternativt motsvarande utbildning samt förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Flera års aktuell arbetslivserfarenhet av att utveckla moderna webbapplikationer med Spring Boot och React JS (alternativt motsvarande javascript ramverk)
Erfarenhet av design och deltagande i planering av systemarkitektur
Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift
Goda kunskaper i engelska både tal och skrift
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Flera års arbetslivserfarenhet av agil metodik i utvecklingsteam
Erfarenhet av relationsdatabaser
Erfarenhet av containerarkitektur
Erfarenhet av att utveckla AI förmågor och arbete med AI-stödd utveckling
Erfarenhet av elastic stacken
Erfarenhet av att bygga datawarehouse
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har ett agilt mindset, vill utvecklas och hänga med i den senaste tekniken. Du är prestigelös, tekniskt skicklig och tar dig gärna an och löser komplexa arbetsuppgifter.
Du trivs med att arbeta i grupp och drivs av ditt teams framgångar. Arbetet kräver även att du kan arbeta självständigt och att du har en förmåga att ta initiativ med ett lösningsorienterat förhållningssätt och är bekväm med att fatta egna beslut. Vi ser även att är modig, kommer med idéer och vågar tänka nytt.
Tycker du dessutom att det är roligt att inspirera andra och delar med dig av din kunskap kommer du att trivas hos oss.
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och kommer lägga mycket stor vikt vid dessa för att hitta rätt person för rollen.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att ta kontakt via, tfn 010- 56 374 75
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Amanda Gimmerborn, amanda.gimmerborn@polisen.se
Fackliga företrädare
Saco-S, saco-s.avdelningarna@polisen.se
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
ST, st.inom-polisen@polisen.se
Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn 073-249 04 22
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Systemutvecklare
För fullständig annons samt hur du skickar in din ansökan besök: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2025/december/erfaren-fullstackutvecklare/