Regeringskansliet

Just nu finns det 1 jobbannonser från Regeringskansliet.

Visar 1 - 1 av 1 annonser

Supportmedarbetare – Support inom digitala verktyg och IT

6/27/2025

Regeringskansliet

Digitaliseringsavdelningen Kontaktcenter support över telefon, Förvaltningsavdelningen Har du ett intresse för teknisk utveckling och erfarenhet ifrån kundsupport? Trivs du dessutom med att ha många kontaktytor? Då kan vi erbjuda dig en variationsrik roll tillsammans med kunniga kollegor i en händelserik miljö. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som supportmedarbetare hos Regeringskansliet blir du en viktig kontaktpunkt för frågor inom flera av förvaltningsavdelningens ansvarsområden – med särskilt fokus på IT-stöd, mobila verktyg och digitala möten. Din närvaro är viktig för att ge ett gott stöd, och arbetstiden är oftast förlagd till dagtid. Ibland förekommer även kvälls- och beredskapsarbete. Det finns viss möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ta emot och hantera supportärenden ofta via telefon men även via webbformulär eller e-post, från medarbetare inom Regeringskansliet, inklusive våra ambassader och konsulat. Kontakten sker främst via telefon, men även genom webbformulär och e-post. Du registrerar, kompletterar, prioriterar och återkopplar ärenden. De flesta löser du vid första kontakt men du eskalerar också noggrant beskrivna ärenden till andra delar av förvaltningsavdelningen. Kontaktcenter Support över telefon är en del av Digitaliseringsavdelningen och består av cirka 18 medarbetare. Vi samarbetar tätt med andra sektioner på Kontaktcenter, vilket ger möjlighet till variation i arbetsuppgifterna. Du kommer även vara med och bidra till att ta fram och kvalitetssäkrar lösningar samt uppdatera organisationens kunskapsstöd. Utökade supporttjänster till politisk ledning och riktade supporttjänster till verksamhetskritiska processer förekommer. Läs mer om vår verksamhet på Regeringen.se Din bakgrund Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen med godkända betyg och aktuell arbetslivserfarenhet av direkt kundkontakt via telefon eller personligt möte. För att lyckas i rollen behöver du ha god kunskap i Office 365. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper om olika typer av mobila enheter. Vidare krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har en relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning. Har du utbildning eller certifiering inom tjänsteområdet support och/eller Microsoft Office är det även meriterande. Det är till din fördel om du har erfarenhet från arbete i supportfunktion och mycket god aktuell kompetens i MS Word, gärna mallar. Har du god kunskap om AI, AI promtar och AI-assistenter samt kunskap om IT-stöd för ärendehantering är det även meriterande. Har du dessutom ett naturligt intresse för omvärldsbevakning och teknisk utveckling är det till din fördel. Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling och resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. För att lyckas i rollen behöver du dessutom ha förmågan att arbeta självgående och eftersom arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor viktig vid dina personliga egenskaper. Läs mer på Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se Övrigt En eller flera tillsvidareanställningar, med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse. Tjänstgöringsort är Stockholm. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Petra Kristan, Tf. sektionschef. Du är också välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist Patricia Nordlånge. Då det för närvarande är semestertider har vi begränsad möjlighet att svara på frågor under vecka 31. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Jan Wahlström för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Data/IT
Stockholm