Forma framtidens kapitalförvaltning som IT arkitekt hos Alecta i Stockholm – påverka arkitektur och skapa hållbara lösningar.
Vill du kombinera tekniskt djup med strategisk påverkan i en samhällsbärande verksamhet? Hos Alecta får du en nyckelroll inom kapitalförvaltning där du bidrar till arkitektur och design av långsiktiga lösningar med hög kvalitet. Här samarbetar du tätt med både IT och verksamheten i ett erfaret team som värdesätter kompetens, prestigelöshet och gemensamt lärande. För dig som vill göra skillnad – både tekniskt och för människors framtid – är detta en möjlighet att ta stort ansvar och utvecklas i en viktig miljö.
Vi erbjuder dig
• En nyckelroll i ett viktigt område på Alecta där du arbetar med spännande tekniska utmaningar och kan påverka arkitektur och lösningar
• Ett team med hög teknisk kompetens, stark teamkänsla och nära samarbete med verksamheten
• Samhällsviktigt uppdrag där du hjälper Alectas kunder att trygga sin ekonomiska framtid
• En trygg arbetsgivare med generösa förmåner som friskvårdsbidrag, lunchsubvention, förkortad sommararbetstid och tillgång till träningslokaler
Det här gör du hos oss
I rollen som IT arkitekt har du en varierande vardag där du utvecklar, designar och förvaltar våra affärskritiska system för kapitalförvaltning. Teamet ansvarar för en blandning av egenutvecklade .NET-system, inköpta SaaS-lösningar och rapporteringssystem kopplade till Alectas dataplattform i Databricks.
Sammanfattningsvis kommer du:
• Arbeta med nyutveckling och förvaltning av system i .NET
• Ansvara för frågor rörande systemarkitektur och design
• Säkerställa att systemarkitekturen möter krav på säkerhet, prestanda och kvalitet
• Agera stöttande mot ditt team och dela med dig av din kunskap och erfarenhet
• Agera länk mellan områdets domänarkitekt och teamet
Ditt team och arbetsplats
Du blir en del av ett dedikerat team bestående av utvecklare, systemförvaltare, produktägare och Scrum Master. Vi arbetar agilt och releasar kontinuerligt. Här arbetar du i en kultur som kombinerar hög kompetens och nyfikenhet med trygghet och kvalitet.
Alecta sitter på ett fint och uppskattat kontor i centrala Stockholm med möjligheten att arbeta hemifrån vid behov.
Mer om dig
Vi tror att du har flera års erfarenhet som .NET-utvecklare och det är positivt om du har tagit lead i tekniska frågor tidigare. Du har kandidat- eller civilingenjörsexamen i datavetenskap, informationsteknologi eller ett annat relevant område. Som person har du ett analytiskt förhållningssätt, håller dig uppdaterad på teknikutvecklingen och är trygg i att fatta beslut. Att samarbeta med andra kommer naturligt för dig och du trivs i rollen som mentor och gillar att ta ansvar för helheten.
Erfarenhet från bank, försäkring eller annan reglerad verksamhet är meriterande, likaså om du utvecklat system för kapitalförvaltning. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Svensk Exportkredit söker en driven IT Service Manager för våra system inom finansiell och regulatorisk rapportering och ekonomi
Våra affärssystem för finansiell och regulatorisk rapportering och ekonomi är avgörande för vår verksamhet, och nu söker vi en IT Service Manager för att ta helhetsansvaret för förvaltningen av dessa system. SEK är det stora lilla företaget – vi är ca 300 personer med en stor systemmiljö, en komplex affär och ett viktigt uppdrag. Det gör att vi arbetar nära varandra och är generösa med kunskap, engagemang och stöttning. Tillsammans strävar vi alltid efter att arbeta som ett välfungerande team som vill göra mer för fler. Välkommen!
Vi erbjuder dig
• En varierad och dynamisk roll, där du arbetar både med uppgifter här-och-nu samt deltar i större strategiska initiativ
• Möjligheten att skapa struktur och långsiktighet i en spännande och komplex miljö
• En trygg arbetsplats med fokus på samarbete, engagemang och personlig utveckling
Det här gör du hos oss
Som Service Manager för Ekonomi hos SEK är du en viktig länk mellan verksamheten och IT-organisationen. Du tillhör vårt Service Management-team, där du samarbetar med andra Service Managers, och arbetar tätt med verksamhetsområdena Ekonomi och Risk och deras respektive Produktägare. Du har även flera kontaktytor mot andra enheter och grupper som bidrar till vår finansiella och regulatoriska rapportering.
I vardagen ansvarar du för både det operativa och taktiska arbetet med att förvalta och vidareutveckla de applikationer och tjänster som ligger inom ditt område. Det innebär att du kommer att:
• Ansvara för uppgraderingar och livscykelhantering för att säkerställa att system och tjänster uppfyller regelverk samt kvalitets- och säkerhetskrav
• Följa upp incidenter, hantera och rapportera risker och skapa dokumentation för att säkerställa en långsiktigt hållbar drift
• Ansvara för budget, licenser, kostnadsuppföljning och faktura- och avtalshantering – inklusive samarbete med externa leverantörer
• Delta i och driva inköp och upphandlingar
• Ansvara för behörighetsstyrning, informationssäkerhetsklassningar och ITGC-kontroller
Du kommer också driva initiativ och delta i projekt för att utveckla och förbättra de tjänster och arbetssätt du ansvarar för – och för att möta både verksamhetens och omvärldens förändrade behov!
Ditt team och arbetsplats
Service Management-teamet är en sammansvetsad grupp på 8 personer som ansvarar för förvaltning och utveckling av IT-stöd för olika verksamhetsområden. Vi är en del av CIO-organisationen, där våra ca 130 IT-specialister är grupperade.
Vårt kontor ligger på Fleminggatan 20 i Stockholm, och vi arbetar med ett flexibelt arbetssätt och möjlighet att jobba på distans upp till två dagar per vecka när det passar uppgifterna och teamets leveranser.
Mer om dig
Vi söker dig som vill arbeta i en dynamisk miljö dör teknik och verksamhet möts. Du har god systemförståelse och som arbetat som Service Manager, eller liknande roll i gränslandet IT/verksamhet, med fokus på finansiell och/eller regulatorisk rapportering, och gärna även ekonomi. Vi söker dig med erfarenhet från den finansiella sektorn och i det en förståelse för förutsättningarna i vår affär och verksamhet.
Du har en relevant examen och är bekväm med både svenska och engelska som arbetsspråk.
Som person och kollega är du strukturerad och lösningsorienterad. Du tycker om att skapa stabilitet, samtidigt som du vill och kan utveckla och förbättra arbetssätt och kavla upp ärmarna – var det än behövs. Du är nyfiken och trygg i att ta ett helhetsansvar. Din prestigelösa inställning och kommunikativa förmåga gör dig till en tydlig och entusiasmerade drivkraft i samarbete och leverans över roll- och teamgränser.
Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Brinner du för att jobba innovativt och strategiskt inom molnarkitektur? Sök då Cloud Arkitekt till Green Cargo i Stockholm!
Här får du möjlighet att vara en del av ett hållbart och viktigt bolag som bokstavligt talat får svensk industri och handel att rulla på! Som Cloud Arkitekt hos oss på Green Cargo kommer du erhålla en bred och inspirerande roll där du kommer utveckla våra molnplattformar som främst är inom Microsoft Azure men också en del Google Cloud. Här blir du en naturlig värdeskapare och bidrar till vår fortsatta digitaliserings- tillika transformationsresa. Resan har bara börjat och det finns stora möjligheter för dig att påverka hur den kommer rulla på framåt!
Vi erbjuder dig
• Ett företag som fokuserar på klimatet där C02-minskning är en del av vår dagliga verksamhet.
• En strategisk nyckelroll i vår föränderliga och komplexa IT- och affärsmiljö med stort ansvar samt möjlighet att påverka framtiden.
• Spännande samarbeten både internt och externt, med kunder, myndigheter, leverantörer och andra järnvägsföretag.
• En sund och öppen arbetsmiljö, med goda förutsättningar för personlig och professionell utveckling.
Det här gör du hos oss
I rollen som Cloud Arkitekt kommer du vara drivande i att planera, utveckla och underhålla vår molnarkitektur. Det innebär bland annat:
• Ta fram planer, strategier, arkitektur, målarkitektur och dokumentation för att säkra utveckling, innovation, stabilisering, säkerhet och kontroll inom våra molnplattformar.
• Möjliggöra principen Cloud First inom Green Cargo, där målet är att kunna hosta applikationer, system, integrationsplattformar samt säkerställa säker datatrafik till och från våra molnplattformar till legacysystem.
• Jobba med att främja automation, återanvändbarhet och skalbarhet.
• Samarbeta aktivt med andra arkitekter som är specialister inom sina områden.
• Vara med och skapa ett transportsystem för miljövänliga transporter med Kundfokus, Lönsamhet och Säkerhet som tydliga fokusområden.
Ditt team och arbetsplats
Du kommer att ingå i avdelningen IT Teknik, som består av 18 andra personer. Teamet består av Enterprise-Arkitekter, Seniora Lösningsarkitekter och Utvecklare som är specialiserade på informations-, plattform- och integrationsarkitektur samt projektledning. Du kommer vara lokaliserad antingen i Solna i Stockholm eller i Hallsberg, beroende vad som passar dig bäst där. Vi jobbar hybrid där det finns en flexibilitet mellan kontoret och att jobba hemifrån.
Mer om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba som arkitekt, där stort fokus har varit mot molnarkitektur och då gärna inom Microsoft Azure. Vi ser också att du erhåller en teknisk bakgrund från utveckling eller operation där du brinner för att utmanas i komplexa och större IT-miljöer med både egenutvecklade- och outsourcade system. Förespråkar du ett agilt arbetssätt är det ett stort plus!
Som person har du en hög initiativförmåga med en vilja att driva utvecklingen framåt och är inte rädd för förändringar och att tänka nytt. Då arbetet innebär flera interna och externa kontakter ser vi att du besitter en god kommunikativ förmåga och är flytande i både svenska och engelska. Samarbete och prestigelöshet är något som genomsyrar oss på Green Cargo och vi ser gärna att du delar dessa värderingar.
Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Vill du kombinera controlling med processutveckling? Ahlsell i Stockholm söker då dig till avdelningen Strategiskt inköp!
Sök rollen som Business & Process Controller hos Ahlsell i Stockholm – en nyckelposition där du kombinerar klassisk controllerfunktion med driv inom processutveckling och digitalisering. Här får du vara med och påverka, utveckla och effektivisera en central del av Ahlsells strategiska inköp. Ahlsell erbjuder en innovativ miljö, starkt samarbete över avdelningar och stor möjlighet att forma ditt arbete. Du får arbeta nära verksamheten med fokus på nyckeltal, analys, automatisering och affärsstöd i en bred och varierad roll.
Ditt anställningserbjudande
På Ahlsell får du en utvecklande roll i en stor, stabil och innovativ organisation. Här finns utrymme för eget initiativ och du välkomnas till en kultur som präglas av nyfikenhet, samarbete och ständig förbättring. Du får arbeta i ett värderingsstyrt företag med hög digital mognad och nära koppling mellan affär och IT.
Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för registrering av leverantörsavtal, uppföljning och rapportering av leverantörsaffären i nära samarbete med Inköpschefer, Produktchefer, ekonomi och Group Procurement Controller.
• Sammanställa underlag inför budget- och prognosprocesser kopplat till bonus och andra leverantörsincitament.
• Skapa och utveckla modeller för analys, uppföljning och presentation av nyckeltal (KPI:er) inom strategiskt inköp i samverkan med Group Procurement.
• Utveckla processerna inom strategiskt inköp, inklusive styrning, dokumentation och förbättringsarbete.
• Driva affärsutveckling med särskilt fokus på effektivisering och standardisering av arbetssätt.
• Initiera och leda digitaliseringsinitiativ i samverkan med IT och affärsutveckling (t.ex. Power BI, automatisering, verktyg för kategoristyrning).
• Fungera som stöd till avdelningens ledning i strukturering, prioritering och uppföljning av strategiska initiativ.
Värt att veta
Tjänsten är placerad på Ahlsells huvudkontor i Stockholm. Du blir en del av en engagerad och kompetent inköpsorganisation som består av sju kollegor. Rollen är på heltid och innebär viss flexibilitet, med möjlighet att arbeta delvis på distans.
Under de första månaderna kommer du ha en viktig roll i att lägga grunden för framtida analysarbete genom att mata in all nödvändig data i det nyimplementerade systemet Enable.
Våra förväntningar
Vi söker dig med erfarenhet av controllerarbete, gärna kopplat till inköp eller leverantörsreskontra. Du har arbetat med bonusmodeller, incitamentsprogram och ekonomisk uppföljning. Du är trygg i processutveckling och van att arbeta i större bolag eller matrisorganisationer. Du har goda kunskaper i Excel, Power BI och ERP-system. Som person är du strukturerad, utvecklingsinriktad och van att arbeta självständigt och proaktivt. Du har en god samarbetsförmåga och trivs i en roll som kombinerar analys, affärsstöd och förändringsledning. Du talar och skriver obehindrat både svenska och engelska.
Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!