Upphandlingsmyndigheten

Just nu finns det 1 jobbannonser från Upphandlingsmyndigheten.

Visar 1 - 1 av 1 annonser

Förvaltningsledare IT

3 d

Upphandlingsmyndigheten

Vill du arbeta på en spännande myndighet med uppdraget att verka för sunda offentliga affärer för en hållbar framtid tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor? Har du en passion för teknisk produktledning, leverantörsstyrning och IT-säkerhet? Då tycker vi att du ska läsa vidare! Vårt mål är att vara en inspirerande arbetsplats där alla tillsammans vill och kan göra skillnad. Nu söker vi en Förvaltningledare IT till avdelningen Affärsutveckling & IT. Vi har en spännande resa framför oss, där vi fortsätter modernisera och utveckla vår IT-miljö – med särskilt fokus på strategiskt säkerhetsarbete och robust leverantörsstyrning.  Om tjänsten Upphandlingsmyndigheten är en modern myndighet som har kommit en god bit på väg i sin digitaliseringsresa. Vi använder bland annat molntjänster i Microsoft Azure och O365 samt har on-premise-lösningar för vissa delar av verksamheten. Driften är outsourcad till en extern leverantör. Du kommer att arbeta med att stödja, underhålla, utveckla och tillgängliggöra digitala verktyg till vår verksamhet. En viktig del av uppdraget är att hantera behov och incidenter samt att driva IT-säkerhetsarbetet. Du kommer även att arbeta operativt med exempelvis tekniska felsökningar, systemuppdateringar, indentifiera behov och genomföra analyser.  Dina arbetsuppgifter I din roll arbetar du målinriktat och utåtriktat med våra användare i fokus. I arbetet ingår det  att arbeta med • Förvaltning av myndighetens tekniska plattform: Säkerställa att myndighetens tekniska plattform är tillgänglig och möter verksamhetsmässiga och legala krav • Leverantörsstyrning: Säkerställa att myndighetens leverantörer levererar enligt avtal och förväntad kvalitet, samt upprätthålla nära samarbeten med nyckelleverantörer • IT-säkerhet: Ansvara för myndighetens IT-säkerhetsarbete vilket omfattar att säkerställa att myndighetens IT-säkerhetsarkitektur möter definierade behov och krav (policys, arbetssätt, nätverkssäkerhet, systemsäkerhet, identitet- och åtkomsthantering, dataskydd, riskhantering, säkerhetsövervakning och incidenthantering). Detta arbete görs i nära samverkan med och utifrån styrning från Säkerhetsskyddschefen • Informationssäkerhet: Bygga upp och förvalta det systematiska informationssäkerhetsarbetet (biträdande CISO, Chief Information Security Officer) tillsammans med Säkerhetsskyddschefen. Du leder arbetet med riskhantering, incidenthantering och uppdaterar processer och rutiner. Du deltar även i det statliga nätverket för informationssäkerhet, SNITS (som arrangeras av MSB) för att representera myndigheten och ta del av de senaste rönen inom informationssäkerhet • Teknisk projektledning: Planera, driva och följa upp tekniska projekt av varierande storlek, allt från mindre förbättringsinitiativ till större infrastruktur- eller molnprojekt • Incident- och problemhantering: Upprätta och förvalta processer för att förebygga, identifiera och hantera säkerhetsincidenter samt hantera och lösa problem och incidenter när de uppstår   Om dig Vi söker dig som har:   • Utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten (till exempel systemvetare, ingenjör) eller motsvarande kunskaper och erfarenheter som vi bedömer likvärdiga.   Flerårig erfarenhet av två av följande områden: • Support- och incidenthantering   • Teknisk projektledning • Systemförvaltning • Leverantörsstyrning • IT-säkerhetsarbete • God förståelse för IT-säkerhet och informationssäkerhet, till exempel arbete med riskhantering, incidenthantering, personuppgiftsincidenter eller säkerhetsarkitektur • God förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift.  Meriterande  • Erfarenhet av att styra externa leverantörer och samarbeta med olika intressenter • Systemutveckling i MS miljö • Erfarenhet av att leda eller delta i projekt kring infrastruktur, molnbaserade tjänster (till exempel Azure) eller O365 • Erfarenhet av att utveckla processer kring IT-säkerhet, datalagring, incident och problemhantering • Tidigare erfarenhet av arbete inom statlig sektor.  Personliga egenskaper   För att trivas i rollen är du en engagerad lagspelare som tycker om att samarbeta i olika konstellationer och är bekväm med att vara en drivande kraft i både taktiska och operativa frågor. Du är analytisk, strukturerad, serviceorienterad, prestigelös och anpassar din kommunikation till olika målgrupper/intressenter. Du motiveras av att hjälpa andra och är inte rädd för att lära nytt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.   Upphandlingsmyndigheten jobbar för att de offentliga affärerna ska göra största möjliga nytta för samhället. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Tillsammans med andra verkar vi för att fler ska använda den offentliga köpkraftens styrka och möjlighet att bidra till samhällets hållbara omställning och en säker försörjning.  Vi sitter i trevliga lokaler på i Solna med möjlighet till överenskommelse att arbeta på distans två dagar per vecka, utifrån verksamhetens behov. Läs mer om vårt uppdrag och oss som arbetsgivare på vår webbplats. Anställning och ansökan Vi söker en medarbetare för tillsvidareanställning och tillämpar sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid med förtroendearbetstid. Placering är i Solna, men det finns möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Vi ser mångfald som en styrka och eftersträvar att vår personalgrupp speglar samhällets mångfald. Arbetspsykologiska tester kan komma att ingå i denna rekryteringsprocess och en bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidaten. Skicka din ansökan senast den 8 september 2025. Besvara urvalsfrågor, bifoga CV och ett motiverande brev där du beskriver tydligt hur du matchar de efterfrågade kompetenserna. Välkommen med din ansökan! För mer information, kontakta: • Mårten Janerud, avdelningschef, 076-502 17 73 • Henrik Grönberg, Saco, 08-586 217 16 • Anna Larka, ST 08-586 217 38
Data/IT
Solna