Västerås stad har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en bättre och mer rättvis rekryteringsprocess. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor som blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Du blir stadens ansikte utåt och får möta människor i många olika situationer, där varje samtal är en chans att göra skillnad och skapa trygghet.
Dina arbetsuppgifter
Kontaktcenter är stadens gemensamma ingång för frågor och service. Vi är drygt 20 medarbetare som möter invånare i allt från växel och entré till mer specialiserade grupper. Nu söker vi en handläggare som vill vara med och ge bästa möjliga service till Västerås invånare.
Din uppgift är att ge tydlig information och stöd, både via telefon, mail och i personliga möten i Stadshusentrén. Du arbetar nära dina kollegor i gruppen och tillsammans ansvarar ni för ett professionellt bemötande och rätt stöd. I rollen ingår också att registrera ärenden i våra system, samarbeta med berörda förvaltning och bidra till att informationen på stadens webbplats är uppdaterad. Utöver det dagliga arbetet får du möjlighet att delta i utvecklingsgrupper där ni tillsammans hittar nya sätt att förbättra servicen och bemötandet för alla som kontaktar oss.
Din kompetens
Du är en av de första personerna våra invånare möter och därför är ditt bemötande extra viktigt. Du trivs i mötet med människor och kan anpassa din kommunikation beroende på vem du pratar med. Ibland kan samtalen vara utmanande, men du behåller lugnet, är tydlig och fokuserar på att hitta lösningar. Du tar ansvar för ditt arbete och tycker om att samarbeta med både kollegor och andra delar av organisationen för bästa möjliga stöd.
Du har en gymnasial utbildning och erfarenhet från en serviceinriktad roll där kundkontakten varit central, exempelvis från kundtjänst eller kontaktcenter. Du har tidigare arbetet i ett ärendehanteringssystem, med fördel Flexite. Det är positivt om du har kunskap eller erfarenhet inom förskola/skola eller vård och omsorg. Har du dessutom språkkunskaper utöver svenska och engelska är det värdefullt. Eftersom vi hela tiden utvecklar vårt arbetssätt ser vi också att du är nyfiken och vill vara med och förbättra servicen.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett varierat och meningsfullt arbete där du varje dag gör skillnad för Västerås invånare. Du blir en del av ett öppet och välkomnande arbetsklimat där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans för att ge bästa möjliga service. Här får du både tryggheten i en stabil grupp och möjligheten att vara med och utveckla vårt arbetssätt.
Vi tror på tillit och frihet under ansvar. Det innebär att du själv planerar din arbetsdag, har flextid och möjligheten att viss del av tiden arbeta på distans.
Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär)
Övrig information
Tjänsten är ett vikariat under 1,5 år. Arbetstiden är främst dagtid, men viss kvällstid kan förekomma i samband med kommunfullmäktigemöten.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.