Jobbannonser som erbjuder distans i Norrköping

Letar du efter jobb på distans med säte i Norrköping? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Norrköping som erbjuder distansarbete.

Visar 1 - 10 av 10 annonser

Testare IT-avdelningen

1 d

Polismyndigheten

Är du redo för en större uppgift? Hjälp oss säkra upp och snabba på Sveriges yttre gränser. Polismyndighetens grupp Yttre Gränskontrollsystem viktigaste uppgift är att maximera säkerheten vid Schengenområdets yttre gränser och samtidigt underlätta resor för behöriga. Systemen vi utvecklar medverkar till att förebygga, upptäcka och utreda terrorbrott. Det förändrade omvärldsläget ställer höga krav på att kunna arbeta agilt och målinriktad. Vi söker nu en driven testare som gillar att arbeta hands-on med produkter och system som används dygnet runt, året om. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av 1100 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 40 000 anställda. Vårt kontor är beläget i Norrköping där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Inom polisen står vi inför en spännande tid med digitalisering, ny teknik och många spännande utvecklingsuppdrag. Hos oss kommer det som du är med och testar bidra till att skapa trygghet i människors liv, varje dag. Vi söker nu en testare som är redo att bidra till ett tryggare Sverige genom att vara med och utveckla systemstöd för den polisiära verksamheten. Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta i ett positivt och engagerat team med systemutvecklare, testare, uppdragsledare, tekniska produktspecialister och kravanalytiker. Vårt arbete styrs av delvis lagar, förordningar och inte minst den polisiära verksamhetens behov. Huvudprodukterna är verktyg för att kunna göra säkra gränskontroller och innefattar en mängd hårdvara, där vi har stor möjlighet till anpassning för egen verksamhet. Som testare kommer du att samarbeta nära verksamheten och strukturerat driva arbetet med att få fram en gemensam kravbild av behoven samt inhämta information från de EU förordningar som ligger till grund för både verksamhetens- men även tekniska krav samt arbeta nära utvecklingsteamet med teknisk testning, testautomatisering, manuella tester och koordinering av testarbetet. Kvalifikationer: Detta är en möjlighet för dig som har: Relevant eftergymnasial utbildning inom IT, eller motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer likvärdigt Minst tre års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom testning Erfarenhet av testautomatisering Erfarenhet av att ha arbetat med Cucumber, Cypress eller liknande verktyg Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Det är meriterande om du även har: Erfarenhet av systemutveckling inom Java Erfarenhet av att testa mobila appar på iOS Erfarenhet av att ha arbetat med testdriven utveckling Erfarenhet av att ha arbetat med Jenkins Erfarenhet av att ha arbetat med Docker, Kubernetes containers Erfarenhet av minst två år av kravarbete Personliga egenskaper: Vi söker dig som tar ansvar för din uppgift, är självgående och utför arbetet på ett kvalitetsmedvetet sätt. Du har ett stort teknikintresse och räds inte åt nya utmaningar utan förblir motiverad och lösningsorienterad. Du trivs i samarbeten med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt där du är med och driver arbetet framåt tillsammans med dina kollegor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan sker via arbetsgivarens hemsida. Följ instruktionerna i annonsen för att skicka in din ansökan.

Utvecklingsansvarig projektledare – Flygvädertjänster

2 d

Sveriges Meteorologiska och Hydrologiska Institu

Avdelning Samhällsberedskap bidrar till ett robust och motståndskraftigt samhälle genom att tillhandahålla tillförlitliga underlag som stödjer beslut hos allmänhet, offentliga aktörer och näringsliv. Produkter och tjänster levereras dygnet runt och syftar till att stärka förmågan att planera och vidta åtgärder i rätt tid vid väder- och vattenrelaterade händelser. Tjänsterna bygger på expertkunskap inom SMHIs samtliga kompetensområden. Vi söker nu till enheten Omvärld och strategi en utvecklingsansvarig projektledare som vill driva utvecklingen av SMHIs flygvädertjänst i en verksamhet där vetenskap, teknik, regelverk och samhällsuppdrag möts. Flygvädertjänsten står inför ett omfattande teknikskifte, drivet av internationella beslut om modernisering inom luftfarten. För SMHI innebär det behov av att utveckla, producera och leverera nya typer av informationstjänster för flygväder. Om tjänsten Som utvecklingsansvarig projektledare ansvarar du för utveckling, drift, förvaltning och avveckling av de IT-lösningar som stödjer SMHIs flygvädertjänster. Arbetet spänner över hela livscykeln – från behovsanalys och planering till genomförande, uppföljning och kvalitetssäkring. Du växlar mellan att arbeta i ett kontinuerligt utvecklingsflöde och att leda initiativ i projektliknande former. I rollen ingår du i ledningsteamet för produktområdet Flyg. Ledningsteamet består av representanter från funktionerna marknad, försäljning, utveckling, produktion och regelefterlevnad. Området är IT-tungt och du arbetar nära utvecklingsteamet, bestående av systemutvecklare och teamcoach, samt nära den operativa prognosverksamhetens flygmeteorologer. Rollen innehåller strategiskt och operativt arbete, där du i ledningsteamet planerar utvecklingsinsatser och säkerställer att ledningsteamet gör prioritering av utvecklingsinsatser utifrån perspektiven kundnytta, kravuppfyllnad, säkerhet, hållbar ekonomi och förvaltning. I arbetet växlar du mellan långsiktiga och kortsiktiga perspektiv och mellan helhet och detaljer. Riskhantering är en naturlig del av ditt arbete. I rollen tar du fram och säkerställer beslutsunderlag, leder arbetet med systemutvecklingsplanen för produktområdet och ser till att utvecklingsteamets backlog är prioriterad och uppdaterad. Du arbetar nära utvecklingsteamet, deltar i daily stand ups och hjälper till med att undanröja hinder som ligger utanför teamets mandat. Arbetet kräver god förståelse för regelverk som styr flygvädertjänsten och en viktig del av uppdraget är att säkerställa effektiva, välfungerande och kvalitetssäkrade processer för kravhantering och spårning av krav till release. Rollen innebär även: • aktivt arbeta för en agil kultur och driva förbättringar i samarbete med utvecklingsteam, teamcoach och ledningsteamet för produktområdet • planera och samordna utvecklingsinsatser som krävs av andra team för att kunna genomföra planerad utveckling av flygvädertjänsten • delta i nordiska och internationella samarbeten, exempelvis i gemensamma utvecklingsprojekt • ansvara för budgetering och ekonomisk uppföljning av produktområdets IT-kostnader • medverka i offert- och avtalsarbete med framtagning av lösningsförslag, kostnadsberäkningar, kravuppfyllnad och avtalade servicenivåer Din profil Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper, samt traditionell projektledarutbildning såsom PPS. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska och god vana av Officepaketet, eller motsvarande, är ett krav. Du behöver även ha: • flerårig erfarenhet av projektledning och kravhantering avseende utveckling, drift och förvaltning av IT-lösningar med höga krav på tillgänglighet • flerårig erfarenhet av att arbeta agilt med produkt- och systemutveckling och med agila utvecklingsteam • mycket god förmåga att internt och externt hålla presentationer, samt kommunicera skriftligt och muntligt • erfarenhet av att leda workshops och möten Meriterande är: • erfarenhet av budgetansvar och ekonomisk uppföljning • kunskap och erfarenhet av regelverk relevanta för leverantörer av tjänster till flyg, ISO27001 och ISO9001 eller likvärdigt • erfarenhet av ändringshantering av programvara med krav på spårbarhet • erfarenhet av internationella samarbeten eller utvecklingsprojekt • utbildning i agil projektledning och agila metoder, såsom SCRUM eller Kanban Vi tror att du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs att arbeta tillsammans med andra. Du är strategisk, har helhetssyn och ser långsiktigt på frågor, och har förmåga att skapa struktur i komplexa sammanhang och hålla tidsramar. Du är en driven projektledare med ekonomisk medvetenhet och agerar affärsmässigt, med fokus på kundnytta, intäkter, kostnader och effektivitet. Som ledare är du tydlig, engagerad och skapar delaktighet. Du kommunicerar klart och anpassar kommunikationen utifrån målgrupp och situation och är ödmjuk inför andras expertområden. Du tar initiativ, driver utveckling framåt och ser möjligheter i förändringar. Du är uthållig och har förmåga att uttolka regelverk, samt ta fram effektiva rutiner som du följer upp och förbättrar. Anställningsform: Tillsvidare Placering: Norrköping. En majoritet av arbetstiden sker på plats, med möjlighet att arbeta hemifrån när det passar verksamheten. Resefrekvens: Främst inom Sverige, men även internationellt. Omfattningen varierar över tid och verksamhetens behov. Sista ansökningsdag: 14 januari 2026 Läs mer om SMHI som arbetsplats och om vårt erbjudande här. SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om. SMHI är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse.

Fullstack-utvecklare till Card Network Solutions

6 d

Friday Väst AB

Vill du sitta i förarsätet på resan från fossila drivmedel mot mer hållbara alternativ? Card Network Solutions (CNS) söker nu efter en skicklig fullstack-utvecklare för att bygga nästa generation av affärssystem för energi- och drivmedelssektorn. Hos oss bygger du systemen som förenklar omställningen och gör det lättare för slutanvändare att tanka/ladda sina bilar. OM TJÄNSTENSom fullstack-utvecklare på CNS blir du en del av ett engagerat team som utvecklar affärssystem med allt som behövs för att driva bensin- och laddstationer. Systemen hanterar allt från kort och kunder, till statistik och fakturering. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att bygga om gårdagens desktopapplikation till ett modernt webbgränssnitt med hjälp av UI/UX designers. Målet är att lägga grunden för nästa generation av system hos CNS, och hjälpa våra kunder i resan mot elektrifiering och utveckla framtidens lösningar som gör det enklare att tanka/ladda bilen för slutanvändaren. VI SÖKER DIG SOM• Har en högskole‑ eller civilingenjörsutbildning inom exempelvis data eller medieteknik • Har minst tre års erfarenhet som utvecklare, gärna inom fullstack • Har god samarbetsförmåga • Behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift  Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom: Angular / React / Vue GraphQL / REST C# / .Net Core SQL Vidare kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet i rekryteringen. För att passa i denna roll tror vi att du som söker är nyfiken, brinner för att lösa problem och trivs att arbeta med stort eget ansvar. Därtill är du driven och tycker om att lära dig nya saker. Då CNS växer finns det plats för teammedlemmar med olika kompetenser och fokusområden. Det viktigaste är att du gillar att ta dig an nya utmaningar och vill utvecklas tillsammans med oss! OM KUNDFÖRETAGET: CNS grundades 1987 i Norrköping och är sedan 2014 en del av den globala koncernen DCC. CNS fokus är att utveckla effektiva, innovativa och säkra lösningar inom energi- och drivmedelssektorn, som används både nationellt och internationellt. På CNS får du förmånen att arbeta i det lilla bolaget med 15 anställda samtidigt som du tillhör en stor och stabil koncern. Det innebär att du erbjuds en positiv miljö med bra sammanhållning, möjlighet att påverka och med en närhet till tekniska beslut, samtidigt som du får långsiktigheten och stabiliteten av en stor koncern! Energi- och drivmedelssektorn i sig är en bransch i förändring, där resan går från fossila drivmedel mot mer hållbara alternativ. För att möta denna förändring måste CNS ligga i framkant och utveckla system och lösningar som förenklar omställningen. CNS erbjuder: CNS vill ge alla anställda de bästa förutsättningarna för att hitta sin egen balans mellan arbete och privatliv, som en del i det så erbjuder de flera förmåner som: Hybridarbete, med möjlighet att jobba hemifrån två dagar i veckan Arbetstidsförkortning på 40 h om året som kan tas ut i lediga dagar eller flextid En friskvårdstimme per vecka Friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år Utöver förmånerna ovanför så blir du en del av ett härligt gäng som regelbundet har aktiviteter för att fira framgångarna och blicka framåt. Hos oss kommer du arbeta med intressanta och storskaliga projekt som underlättar vardagen för många! OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt hos CNS. ÖVRIG INFO:Omfattning: heltid Start: enligt överenskommelse Placering: Norrköping Rekryteringsansvarig: Viktoria Ringebrant, viktoria.ringebrant@friday.se Lön: Marknadsmässig månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Cybersäkerhetsinspektör

6 d

Transportstyrelsen

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Vi ser ett förändrat säkerhetspolitiskt läge och en uppbyggnad av totalförsvaret i Sverige vilket gör att tillsynen över samhällsviktig verksamhet inom transportsektorn behöver intensifieras. Därför söker vi flera kompetenser som ska bidra i vårt spännande uppdrag inom cybersäkerhet. Transportstyrelsens tillsyn omfattar alla fyra trafikslag (sjö, luft, väg- och spårtrafik). Vår sektion är i en uppbyggnadsfas och som medarbetare får du vara med och påverka vårt viktiga uppdrag för att göra Sverige säkrare – på riktigt. Vi har ett positivt klimat där vi utvecklas, samarbetar och stöttar varandra i våra arbetsuppgifter och vi har roligt! Inom vår sektion har vi samlat kompetenser inom cybersäkerhet, säkerhetsskydd och registerkontroll Du kommer att delta i vår tillsyn av samhällsviktiga verksamheter inom transportsektorn. Arbetsuppgifterna består av att granska ledningssystem samt bedöma nätverk och informationssystem hos verksamhetsutövare. Detta i syfte att kontrollera säkerhetsförmågan kopplat till de krav som Transportstyrelsen och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap ställer i sina föreskrifter inom NIS-/Cybersäkerhetsregleringen. Beroende på din kompetens kommer du att kunna påverka tillsynen i stor utsträckning. En viktig roll vi har som myndighet är att kunna ge vägledning till branschen och där kommer du att ge stöd inom cybersäkerhetfrågor. För att lyckas i tjänsten är det viktigt att bygga och underhålla goda relationer både inom och utom myndigheten. Hos oss får chansen att kompetensutveckla dig. Du kommer att arbeta i en miljö som präglas av nyfikenhet, utmaningar och samarbete. Vi behöver anpassa och förändra vårt arbetssätt beroende på situation. Vi trivs med att arbeta i team och stöttar varandra i stort och smått med sikte på att uppnå vårt uppdrag för att göra Sverige säkrare.  Resor med övernattning i Sverige ingår i tjänsten. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - bedriva tillsyn inom cybersäkerhet tillsammans med teamet vilket innebär granskning av nätverks och informationssystem och dess kravuppfyllnad - arbeta med vägledning till branschen - delta i arbetet med omvärldsbevakning - delta i samverkansgrupper både inom myndigheten och med andra tillsynsmyndigheter - delta i internationella arbetsgrupper och samverka med andra medlemsstater - delta i tillsyn av informationssäkerhet inom säkerhetsskydd. Du måste ha - relevant universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp/120 poäng inom för tjänsten lämpligt området ex säkerhetsområdet, IT eller annan eftergymnasial utbildning kombinerat med relevant arbetslivserfarenhet som Transportstyrelsen bedömer likvärdig - minst två år av praktisk erfarenhet av arbete med cybersäkerhet.  - mycket god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska - god förmåga att uttrycka dig både skriftligt och muntligt på engelska - B-körkort. Det är meriterande om du också har -  praktisk tillämpning av NIS-regleringen - praktisk tillämpning av säkerhetsskyddslagstiftningen erfarenhet av tillsyn inom NIS-området. Vi vill att du - är analytisk, löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö - är resultatorienterad, kan leverera med god kvalitet även under tidspress - är flexibel och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheterna i förändringar - har god pedagogisk förmåga, lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Tomas Åström, via e-post Tomas. Astrom@transportstyrelsen.se. ST, Mats Anderzén och Saco-S, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-13181. Vi behöver din ansökan senast den 18 januari 2026. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Dietist för framtidens primärvård!

7 d

REGION ÖSTERGÖTLAND

Vi söker dig som är dietist och vill bidra med din kompetens i framtidens primärvård! Vårt erbjudande Primärvårdscentrum Östergötland består av 33 regiondrivna vårdcentraler, fyra jourcentraler, Vårdcentrum Finspång, barnhälsovårdsenheten, 1177 och allmänmedicinskt utbildningscentrum. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi erbjuder vård till alla genom hela livet; nyfödda, barn, ungdomar, vuxna, äldre och patienter i livets slutskede. Vi är en framåtblickande organisation med stort fokus på bra arbetsmiljö, utveckling och god hälsa. Vi arbetar aktivt för att skapa förutsättningar för hållbart arbetsliv samtidigt som vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt för att möta framtidens utmaningar inom primärvården. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna består av kostbehandling och rådgivning till patienter främst enskilt samt även intern utbildning av övrig personal, utreda, behandla och förebygga sjukdom och symtom kopplat till kost. I rollen arbetar du självständigt med nutritionsbedömning, kostanamnes och individuella kostplaner samt ger rådgivning vid bland annat ofrivillig viktnedgång, diabetes typ 2, hyperlipidemi och IBS/mage-tarm. Ansvar och arbetsuppgifter kan vara till exempel vara: Genomföra nutritionsvärderingar och bedömningar av patienters näringsstatus. Utforma och implementera individuellt anpassade kostplaner för att möta patienters specifika behov och mål. Ge råd och stöd till patienter med kostrelaterade hälsoproblem, såsom diabetes, hjärt-kärlsjukdomar och matsmältningsproblem. Delta i tvärprofessionella möten och samarbeta med andra vårdgivare för att säkerställa en integrerad vårdplan. Du samarbetar nära läkare, sjuksköterskor och andra vårdpersonal för en helhetsinriktad primärvård och dokumenterar i journalsystemet. Du kommer att ingå i jourverksamhet där dietister täcker upp för varandra vid ledigheter till exempel på sommaren. Arbetsgrupp Din tjänst är idag uppdelad på två vårdcentraler i Norrköping och du kommer att ha möjlighet att vara med och påverka den framtida organisationen som kommer att vara under översyn. Vi förväntar oss att du nyfiket och engagerat tar dig an de utmaningar som vi ställs inför och är flexibel i ditt sätt att tänka nytt och löser problemen som vi kan ställas inför. Om dig Vi söker dig som är legitimerad dietist, gärna med tidigare erfarenhet från arbete i primärvård. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Du ska arbeta självständigt samtidigt som vi vill att du samarbetar och bidrar till det gemensamma uppdraget på vårdcentralen. Du har vetenskap och evidens i fokus och ser positivt på möjligheter till nya samarbeten och arbetssätt. Du ser helheter, tar hänsyn till det större perspektivet och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, vilket för oss betyder att du vill bidra till ett gott arbetsklimat genom att vara positiv, har ett flexibelt arbetssätt och god förmåga att samarbeta med övriga i teamet, samtidigt som du har vana och drivkraft att arbeta självständigt. Du har möjlighet till stor delaktighet och inflytande på arbetets upplägg, ditt schema och dina arbetsuppgifter. Vi ger möjlighet till att utföra visst arbete på distans. Utöver det dagliga patientarbetet prioriterar vi utvecklingsarbete som bidrar till mervärde för oss och våra patienter. Ansökan och anställning Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Hälso- och sjukvård
Norrköping

Scrum master

12/15/2025

Transportstyrelsen

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Nu söker vi en scrum master till ett av våra agila team för sjö- och luftfart i Norrköping.  Om jobbet Till ett av våra agila leveransteam inom produktområdet för sjö-och luftfart söker vi nu en scrum master med bakgrund inom agil utveckling. Området sjö- och luftfart består idag av systemutvecklare, UX-designer, kravanalytiker, testare, produktspecialist samt produktägare. Tillsammans har vi ansvar för att omvandla verksamhetens behov till lösningar som underlättar i det dagliga arbetet och är hållbara över tid.  Vi är i en expansiv fas där du kommer att möta flera spännande utvecklingsinitiativ med ursprung i lagstiftning på både nationell och internationell nivå. Det kan innefatta såväl förvaltning som nyutveckling av interna samt externa IT-system med olika integrationer, betallösningar och säkerhetslösningar. Du kommer att ingå i kompetensnätverk med möjlighet att utveckla din och andras kompetens och agera i olika ansvarsroller.   Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-oss/jobba-hos-oss/ Du kommer att Som scrum master kommer du att förbereda och facilitera de agila mötena samt omhänderta resultaten av desamma. Du arbetar med förändringsledning och stöttar teamet att nå uppsatta mål och åtaganden, att utveckla med rätt kvalitet enligt överenskommet arbetssätt och i en hållbar takt. Du bistår teamet med att identifiera hinder som uppkommer för teamet och tillsammans med andra teammedlemmar, andra scrum masters eller representanter för organisationen hjälper du till att röja undan dessa. Du har ett nära samarbete med produktägaren och ni hjälps åt att planera sprintar utifrån teamets backlogg.  Du måste ha - en akademisk examen inom IT-området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt - arbetslivserfarenhet av att arbeta som scrum master - arbetslivserfarenhet av att organisera/leda möten och andra aktiviteter samt stötta ditt team - kunskap om Scrum, såväl som agila värderingar och principer genom dina tidigare erfarenheter - goda kunskaper i svenska och engelska.  Det är meriterande om du också har - erfarenhet av att driva förändringsledning - certifiering som scrum master (till exempel PSM, CSM eller motsvarande) - arbete i Azure DevOps Server - erfarenhet AspNet Core - arbetslivserfarenhet av systemutveckling med inriktning mot C#/.NET Vi vill att du - är självgående, dvs du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv angreppssätt och driver processen vidare - har samarbetsförmåga, dvs du arbetar bra med andra. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser ev konflikter på ett konstruktivt sätt. - har ett ledarskap, dvs du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet. - är relationsskapande, dvs du är är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer - är problemlösande analysförmåga, dvs du arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping.  Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta tf sektionschef Johan Ouchterlony, 070-3589162, eller via e-post, mailto:Johan.ouchterlony@transportstyrelsen.se. ST, Siv Nederman och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-12913. Vi behöver din ansökan senast den 15 januari 2026. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Forskare inom meteorologisk fjärranalys

12/12/2025

Sveriges Meteorologiska och Hydrologiska Institu

På SMHI kombinerar vi naturvetenskap och teknik i det mesta vi gör. Nu har du med kompetens inom satellitdata och programmering möjlighet att bidra till ett hållbart samhälle genom vår roll i det europeiska satellitsamarbetet EUMETSAT:s tillämpning av satellitdata för klimatövervakning, Climate Monitoring Satellite Application Facility (CM SAF). Om forskningsenheten Enheten för meteorologi på SMHIs forskningsavdelning bedriver forskning och utveckling inom områdena klimatanalyser, atmosfäriska processer, luftmiljö och väderprognoser. Vi arbetar med fjärranalys, klimatanalys, utveckling av numeriska modeller för luftmiljö och regionala väderprognoser samt med observationsdata och meteorologiska analyser. Vi är idag 42 forskare på enheten, fördelade på två grupper: miljö/klimat och prognos/observation. Vår verksamhet är till stor del externfinansierad och vi attraherar forskningsmedel på både nationell och europeisk nivå. Om tjänsten SMHI söker nu en forskare för arbete med meteorologisk fjärranalys inriktad mot klimatövervakning av moln, nederbörd, och strålning, med kompetens inom fjärranalys i det visuella, infraröda och/eller mikrovågsspektrala området. Arbetet sker inom EUMETSAT:s långsiktiga projekt Climate Monitoring Satellite Application Facility (CM SAF). Det är huvudsakligen inriktat mot utveckling och implementering av metoder för analys av molnparametrar och nederbörd från multispektrala data. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor i forskargruppen, samt med kollegor i närliggande verksamhet som har hand om den operationella processeringen av satellitdata. Samarbete med internationella forskare och programmerare inom projektet är en viktig del i denna roll. Inom projektet används data från satelliter med inriktning på globala meteorologiska mätningar med instrument som AVHRR, VIIRS, MODIS och SEVIRI. Viktigt är också att anpassa och utveckla metodiken för sensorer på EUMETSAT:s nya generation polära och geostationära satelliter (med instrument som FCI, METimage och ICI). Ett särskilt mål är att ta fram en gemensam metodik för klimatanalyser av dataset baserade på både geostationär och polära satelliter. Arbetet består till stor del av att utveckla algoritmer för molndetektion och framtagning av molnegenskaper genom applicering av olika typer av maskininlärning där data jämförs med högkvalitativa referensdata. Beräkningar och utveckling sker i huvudsak på datorsystem eller kluster med högpresterande datorer, med en framtida förskjutning mot alltmer användning av resurser i datamoln. Resor inom och utanför landet förekommer ca fem gånger per år. Om dig  Du är expert inom fjärranalys i det visuella till infraröda och/eller mikrovågsspektrala området, med en stark bakgrund i användning av bilddata för meteorologiska och klimatologiska tillämpningar. En doktorsexamen är meriterande men inget krav. Du har en universitetsutbildning inom meteorologi/atmosfärsfysik, fysik, ingenjörsvetenskap eller ett närliggande område. Du har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Om du saknar kunskaper i svenska bör du kunna tillägna dig svenska som arbetsspråk inom två år. Ytterligare krav: • Goda programmeringskunskaper och vana vid testning. • Behärskar att skriva kod av hög standard som är testad, lätt att underhålla och effektiv att exekvera. Det gäller både inom SMHIs datormiljö och framförallt inom den operationella miljö i CMSAF-projektet där produktion av stora volymer av klimatdata utförs. • Mycket goda kunskaper i Python och god vana av Linuxmiljö. • Goda vanor att dokumentera och redovisa ditt arbete (tekniskt och vetenskapligt) • Har bred kunskap i strålningsteori Ytterligare meriterande: • Erfarenhet av att utveckla algoritmer för molndetektion och analys av molnegenskaper • Kompetens inom maskininlärning • Vana att arbeta med versionshantering av egen kod. • Erfarenhet av Pytroll/Satpy • Bred erfarenhet av satellitprodukter, hantering av stora datamängder och validering av produkter. • Kunskap och erfarenhet av strålningstransportberäkningar och modeller, t ex RTTOV. • Arbete i internationella projekt. Som person är du målmedveten och med god initiativförmåga då du till stor del själv behöver driva ditt arbete. Uppgifterna kräver även förmåga till analys och problemlösning. Arbetet utförs och stäms av med ditt team varför förmåga till samarbete är viktig, liksom att kommunicera resultat internt och externt på ett bra sätt.   Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid. Placeringsort: Placeringen är i första hand vid vårt kontor i Norrköping, men placering på vårt lokalkontor i Göteborg är också möjligt. En majoritet av arbetstiden utgår ifrån kontoret, men du har möjlighet att arbeta hemifrån när det passar verksamheten. Sista ansökningsdag: 2026-01-12 Välkommen med din ansökan.   Läs mer om SMHI som arbetsplats och om vårt erbjudande här. SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om. SMHI är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten. Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse.
Naturvetenskap
Norrköping

Verksamhetsutvecklare med inriktning digitalisering

12/12/2025

Transportstyrelsen

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Som verksamhetsutvecklare inriktning digitalisering blir du en nyckelperson i att fånga upp behov och krav från verksamheten samt omsätta dem till förbättrade processer, systemstöd och lösningar. Du kommer att jobba i sjö- och luftfartsavdelningens produktområde som ansvarar för utveckling och förvaltning av avdelningens it-lösningar. Rollen innebär också att du samarbetar tätt med bland annat verksamheten och våra arkitekter för att säkerställa att vi utvecklar rätt saker – på rätt sätt. Vi arbetar agilt. Avdelning Sjö- och luftfart har många spännande utvecklingsuppdrag på gång där vi kombinerar it- och verksamhetsutveckling. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - delta i verksamhetsutveckling med inriktning digitalisering inom avdelningen och identifiera samt analysera verksamhetens behov, se förbättringsområden och föreslå lösningar där it och processutveckling kombineras för ökad effektivitet - ingå i ett eller flera tvärfunktionella team som bidrar till att utveckla vår metodik och vårt arbetssätt - ta fram underlag för beslut och kravspecifikationer - samarbeta tätt med verksamheten, verksamhets- och it-arkitekter - följa upp effekter av genomförda förändringar. Du måste ha - relevant akademisk utbildning, exempelvis inom informatik, ekonomi, systemvetenskap eller  arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande - minst 3 års erfarenhet av verksamhetsutveckling med it-stöd - erfarenhet av verksamhetsanalys och/eller processkartläggning samt kravhantering - god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du också har - erfarenhet av att ha jobbat inom ramverk som till exempel ITIL, PM3, BABOK eller olika modellramverk för verksamhetsarkitektur - erfarenhet av modelleringsverktyg, exempelvis Enterprise Architect Vi vill att du - är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter - är kommunikativ och har lätt för att samarbeta - är strukturerad och tar tag i de problem som uppstår och löser dem på ett organiserat sätt - är initiativtagande och vågar utmana etablerade arbetssätt Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Elisabeth Alenbrand, 010 – 4953257 elisabeth.alenbrand@transportstyrelsen.se. ST, Mats Anderzén och Saco-S, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-11800. Vi behöver din ansökan senast den 6 januari 2026. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.
Administration, ekonomi, juridik
Norrköping

Produktspecialist med fokus på systemförvaltning

12/5/2025

Transportstyrelsen

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Som produktspecialist kommer du att jobba i sjö- och luftfartsavdelningens produktområde som ansvarar för utveckling och förvaltning av avdelningens it-lösningar. Du kommer att jobba i ett agilt team med många olika kompetenser, bl a andra produktspecialister men även utvecklare. Avdelning Sjö- och luftfart har många spännande it-lösningar som vi redan förvaltar samt nya utvecklingsuppdrag på gång. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - samla in behov och bereda underlag för ändringar, effektiviseringar och nyutveckling av verksamhetens it-lösningar - driva och genomföra förvaltningsaktiviteter och utvecklingsbehov - delta i krav- och testarbete som stöd vid exempelvis beredning av nya behov och vid test/verifiering av leveranser - vara stöd vid incidenter och felsökning - upprätthålla och kvalitetssäkra olika typer av dokumentation - ge användarstöd och vid behov hålla utbildning för verksamheten - ingå i ett eller flera tvärfunktionella team som bidrar till att utveckla vår metodik och vårt arbetssätt.  Du måste ha - minst 4 års aktuell erfarenhet av att ha arbetat som systemförvaltare eller liknande av it-lösningar - god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.  Det är meriterande om du också har - erfarenhet av att ha jobbat i agila team - erfarenhet av krav- och eller testledning.  Vi vill att du - är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter, dvs du har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt, ser möjligheter i förändringar - är kommunikativ, dvs du talar klart, välformulerat och engagerat i möten. Lyssnar och är mottaglig för andra och anpassar dig till situationen - har lätt för att samarbeta, dvs du arbetar bra med andra. Relaterar till dina kollegor på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser ev konflikter på ett konstruktivt sätt - är strukturerad och tar tag i de problem som uppstår och löser dem på ett organiserat sätt - är nyfiken dvs du tar stort ansvar i att lära och förstå den verksamhet som produktens it-lösningar ska stödja.  Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.[Krävs svenskt medborgarskap lägger du till det som en urvalsfråga utan poäng].  Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Elisabeth Alenbrand, 010 – 495 32 57 mailto:elisabeth.alenbrand@transportstyrelsen.se. ST, Mats Anderzen och Saco-S, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503. Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-12520. Vi behöver din ansökan senast den 6 januari 2026. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.

Flygteknisk inspektör, del – 66 (147)

11/26/2025

Transportstyrelsen

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid. Om jobbet Sektionens ansvarsområde omfattar regelutveckling, tillståndsgivning och tillsyn inom utbildnings- och tillverkningsorganisationer, hantering och handläggning av flygteknikercertifikat och importärenden, samt typgodkännande av produkter, delar och enheter. Verksamheten har många intressanta utmaningar som innebär samverkan med olika aktörer inom luftfartsområdet både nationellt och internationellt. Vi behöver nu stärka upp vår bemanning med ytterligare en inspektör inom området Del-66 flygteknikercertifikat. Som Del-66 inspektör kommer du att arbeta med frågor rörande tillståndsgivning och tillsynsarbete samt regelutveckling inom detta område. Även arbete med frågor inom Del-147 (flygteknikerskolor) eller andra regelområden inom enheten kan bli aktuellt. Hos oss är du viktig Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar. https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/ Du kommer att - granska ansökningar och besluta i ärenden gällande utfärdande, ändringar och förnyelser av certifikat för underhållspersonal, - förbereda, utforma och bereda myndighetsbeslut - delta i beredning av regel- och tolkningsfrågor - delta i informations- och utbildningsseminarier riktade mot marknaden - upprätta beslut och informations skrivelser - delta i internationella arbetsgrupper och internationell regelutveckling - medverka i arbeten med kommande bestämmelser och informera om dessa både intern och externt. Utöver detta ska du också kunna besvara frågor, inom ditt ansvarsområde, från allmänheten och verksamhetsutövare. Arbetet medför resor både in- och utrikes. Du måste ha - minst 5 års relevant och aktuell erfarenhet från det civila flygtekniska området - del-66 licens med mer än 1 kategori - erfarenhet av att arbeta i en administrativ befattning och i IT system - god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska - körkort med B-behörighet. Det är meriterande om du också har - erfarenhet av att ha arbetat i en administrativ befattning inom en underhålls- eller utbildningsorganisation inom det civila luftfartsområdet - en civil ingenjörsexamen inom antingen mekaniska, elektriska, elektroniska, flyg- eller avioniksystem - kunskap om internationella civila flygtekniska bestämmelser - erfarenhet av att arbeta med kvalitetssystem - erfarenhet av myndighetsutövning. Vi vill att du är - självständig – har mod att agera efter egen övertygelse - självgående – tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare - samarbetsorienterad – arbetar bra med andra. Relaterar till omgivningen på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt - strukturerad – planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar - kvalitetsmedveten – är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger stor vikt vid att man lever upp till dessa. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Mer information Anställningen är tillsvidare med placering i Norrköping. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Thomas Langerfors, 010-495 45 89, thomas.langerfors@transportstyrelsen.se, eller flygteknisk inspektör Fredrik Alsne, 010-495 30 39, fredrik.alsne@transportstyrelsen.se Fackliga representanter ST, Mats Anderzén och Saco, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503.  Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. Ansök Ansök via vår webbplats och bifoga ett komplett CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2025-11794. Vi behöver din ansökan senast den 7 januari 2026. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas.  Välkommen att bli vår nya kollega! Kort om Transportstyrelsen Antal anställda: Ca 2000. Verksamhetsområden: Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten. Verksamhetsorter: Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro. Huvudkontoret ligger i Norrköping. https://www.transportstyrelsen.se/ Kort om avdelning Sjö- och luftfart Avdelning Sjö- och luftfart bidrar till ett konkurrenskraftigt, miljöanpassat och säkert transportsystem. Det gör vi genom att hålla register, utforma regler, pröva och ge tillstånd samt utöva tillsyn. Vi verkar också i många sammanhang på den internationella arenan. Vi finns i Norrköping, Göteborg, Malmö och Stockholm och har cirka 300 medarbetare som är organiserade i sex enheter och en stabsenhet.
Yrken med teknisk inriktning
Norrköping