Jobbannonser som erbjuder distans i Upplands Väsby
Letar du efter jobb på distans med säte i Upplands Väsby? Då har du kommit rätt. Här kan du se alla jobbannonser i Upplands Väsby som erbjuder distansarbete.
Visar 1 - 3 av 3 annonser
Dokumentcontroller till Informationsförvaltningsenheten i Upplands Väsby
Är du en engagerad och relationsskapande person som trivs med ett varierat uppdrag? Har du intresse för utveckling inom dokument- och ärendehantering? Vi söker nu en dokumentcontroller som vill vara med att utveckla kommunens informationsförvaltning.
Vi erbjuder dig
Hos oss ingår du i en arbetsgrupp som består av dokumentcontrollers och arkivarier. Här finns möjlighet att påverka kommunens arbetssätt i informationshanteringsfrågor. Du blir en del av arbetsgruppen där vi tillsammans månar om ett gott arbetsklimat och samarbete. Genom ett öppet och konstruktivt kunskapsutbyte utvecklar vi kommunens informationsförvaltning. Du har också möjlighet att arbeta hemifrån när arbetet är tillåter.
Om oss
Informationsförvaltningsenheten är en central funktion i kommunen som stödjer samtliga nämnder, styrelser och kontor i kommunens systematiska informationsförvaltningsarbete. Informationsförvaltningsenheten är organisatoriskt placerad under avdelning medborgarservice och kansli som består av informationsförvaltningsenheten, Väsby Direkt och enheten för nämndadministration. Enheten leds av en enhetschef.
Om tjänsten
Dokumentcontrollersfunktionen är den centrala funktionen som arbetar med att säkerställa organisationens informationsflöde. Du har en nyckelroll i kommunens dokument- och ärendehantering. I arbetet ingår postöppning, diarieföring, hantering och klassificering av allmänna handlingar, hantering av begäran om allmänna handlingar inklusive sekretessprövning, samt att bevaka nämndernas funktionsbrevlådor. Du fördelar inkomna ärenden, samt avslutar ärenden i kommunens centrala ärendehanteringssystem. Du deltar i projekt för vidareutveckling av digital ärendehantering. Tillsammans med dina kollegor ger du råd och stöd till kommunens verksamheter i informationshanteringsfrågor. Du tar fram material för och håller i utbildningar. Andra sedvanliga arbetsuppgifter för registrator ingår också i tjänsten. Utredningsarbete inom området kan förekomma.
I rollen ingår också att vara objektspecialist för kommunens centrala dokument- och ärendehanteringssystem. Du är förvaltningsledarens kontaktyta mot användarna där du arbetar operativt för att ge systemets användare stöd. Du kommer också vara systemadministratör.
Arbetet är omväxlande och stimulerande och innebär många kontakter med bland annat handläggare på kontoren, IT, förvaltningsledare, dokument- och ärendehanteringssystemets användare, medborgare och politiker. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. 6 månader provanställning kan komma att tillämpas.
Är du den vi söker:
Vi söker dig som har:
- relevant utbildning inom dokumenthantering eller liknande.
- erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- god administrativ förmåga.
- goda kunskaper i gällande lagar och regler inom offentlig sektor.
- goda kunskaper i digital dokumenthantering.
- grundläggande IT-kunskaper.
- förmåga att uttrycka dig väl i svenska, både muntligt och skriftligt.
Det är meriterande om du har:
- intresse för hantering av personuppgifter.
- arbetat som systemadministratör/objektspecialist.
- erfarenhet av diarieföring-/ärendehanteringssystem t.ex. Lex.
- intresse för digitalisering av ärendehanteringsprocess.
- erfarenhet av processbaserad informationsredovisning.
Personliga egenskaper som krävs för tjänsten är att du är noggrann, serviceinriktad och kommunikativ. Du har en god samarbetsförmåga, trivs i en omväxlande roll och har förmåga att hantera stress. För att lyckas i rollen som dokumentcontroller behöver du också vara självgående och bra på att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen.
Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig.
Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html
Varmt välkommen med din ansökan!
Jobba som Mötesbokare / Besöksbokare hemifrån!
Vi söker dig som gillar att arbeta på distans / hemifrån och har god vana att arbeta med telefonen som verktyg.
Vi kräver att du tidigare arbetat inom mötesbokning, telefonförsäljning, kundtjänst eller fältförsäljning och därav är van med invändningshantering.
Om uppdraget
Som Mötesbokare / Kundbokare kommer du boka möten till fältsäljare inom hemlarm via telefon mot radhus och villaägare. Detta innebär kalla samtal ut till kunderna via vår dialer.
Uppdragsgivaren som vi representerar har i dagsläget ca 2500 kunder och expanderar snabbt på den svenska marknaden. Syftet med samtalet är att erbjuda ett möte med en av uppdragsgivarens fältsäljare som då gör ett hembesök.
Arbetstider: Måndag - Fredag 09:00 - 18:00
Omfattning: Endast heltid
Plats: Distansarbete (Hemifrån) - Vilket innebär att du måste kunna sitta ostört och ha all utrustning som behövs (Dator, hörlurar, god Internet uppkoppling).
Lön: Hög provision baserat på antal bokningar som blir genomförda, dvs oavsett om det blir affär eller ej för fältsäljaren (Inget tak, Ingen grundlön, ingen garantilön).
Fördelar med att arbeta hos oss
Höga provisioner utan tak
Möjlighet att växa inom bolaget och skapa en karriär inom försäljning
Kostnadsfri sälj-och produktutbildning
Grundkrav för att kunna jobba med oss:
Dator med god internetuppkoppling
Headset för att kunna prata ostört i telefon
Ergonomisk plats att sitta hemifrån där du inte störs av annat
Tala flytande Svenska
Du bör vara:
Trygg och van att arbeta med telefonen som verktyg
Erfaren att ringa upp kalla kunder
Målmedveten och tävlingsinriktad.
Trivas med att arbeta på distans/hemifrån
Inneha hög socialkompetens
Ha lätt att bygga relationer
Rekryteringsprocess
Vår rekryteringsprocess är helt och hållet digital, vi kommer kontakta dig per mail med tid för intervju om du går vidare.
Intervjuer sker löpande. Vill du starta i gång din karriär omgående?
Tveka inte på att skicka en ansökan (CV) redan idag, och om du har de kvalitéer vi eftersöker kontaktar vi dig för en digital intervju på Teams.
Vid övriga frågor mejla till: rekrytering@partnerflow.se
Om företaget
PartnerFlow Group AB är ett svenskt företag med mångårig erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling och innehar flertalet uppdrag B2C & B2B. Hos oss arbetar drivna personer med ett stort intresse för försäljning och att skapa värde för våra kunder. Vi hjälper uppdragsgivare att affärsutveckla deras produkt och nå ut till nya kunder via mötesbokning, telemarketing och field-sales.
https://www.partnerflow.se
https://www.partnermeet.se
Är du en engagerad, erfaren och driven arkivarie som alltid strävar efter förbättring och utveckling? Vill du samarbeta med kollegor för medborgarnas bästa och samtidigt främjar forskningens behov? Har du erfarenhet av eller intresse för e-arkiv? Då kan du vara den personen vi söker.
Vi erbjuder dig
Som arkivarie hos oss har du en spännande och meningsfull roll. Vi har en arbetskultur där vi lär av och stödjer varandra. Här finns möjlighet att påverka kommunens arbetssätt i informationshanteringsfrågor. Dessutom finns utvecklingspotential med kompetenta och engagerade kollegor. Du har också möjlighet att arbeta hemifrån när arbetet är tillåter.
Om oss
Informationsförvaltningsenheten är en central funktion i kommunen som stödjer samtliga nämnder, styrelser och kontor i kommunens systematiska informationsförvaltningsarbete. På enheten arbetar dokumentcontrollers och arkivarier och leds av en enhetschef. Informationsenheten är organisatoriskt placerad under avdelning medborgarservice och kansli som består av informationsförvaltningsenheten, Väsby Direkt och enheten för nämndadministration.
Om tjänsten
Som arkivarie har du en nyckelroll i kommunens informationshantering. Du jobbar både strategiskt och operativt. Du kommer arbeta med att förvalta arkivmyndighetens e-arkiv. I ditt uppdrag ingår även att genomföra bevarande och gallringsutredning, utarbeta och förvalta kommunövergripande styrdokument, hantera begäran om arkivmyndighetens allmänna handlingar, sekretessprövning samt att ordna och förteckna arkivhandlingar. Du ger kontoren stöd i deras arbete t.ex. med hanteringsanvisningar, arkivbeskrivning och systemdokumentation. Du håller utbildningar, tar emot arkivhandlingar och utför tillsyn. Du medverkar i utvecklingsarbete som kopplar till informationsförvaltning. I vissa perioder kommer du att leda projekt. Du rapporterar till enhetschefen.
Arbetet är omväxlande och stimulerande och innebär många kontakter med bland annat handläggare på kontoren, IT, medborgare och e-arkivets leverantör. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras inför anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. 6 månader provanställning kan komma att tillämpas.
Är du den vi söker:
Vi söker dig som har:
- flera års erfarenhet som arkivarie med likande arbetsuppgifter.
- universitets- eller högskolutbildning i arkivvetenskap eller motsvarande.
- erfarenhet av eller intresse för att förvalta e-arkiv som slutarkiv
- grundläggande IT-kunskap och ha goda kunskaper i gällande lagar och regler inom offentlig sektor.
- grundläggande kunskap om digitalt bevarande, e-arkiv samt FGS paketstruktur eller motsvarande.
- erfarenhet av utvecklingsarbete inom informationsförvaltning.
Det är meriterade om du har:
- också har universitets- eller högskolutbildning i systemvetenskap.
- erfarenhet som arkivarie i kommunal verksamhet.
- erfarenhet av projektledning.
- erfarenhet av att arbeta i en central funktion i en stor organisation och samarbeta med registratorer/dokumentcontrollers.
- erfarenhet av att utarbeta verksamhetsbaserad informationsredovisning där klassificeringsstruktur ingår.
Personliga egenskaper som krävs för tjänsten är att du är noggrann, lyhörd och strukturerad. Du behöver också vara serviceinriktad, kommunikativ, självgående och ha en god samarbetsförmåga. Du trivs i en omväxlande roll och har förmåga att hantera stress. Du ska vara van vid att organisera ditt arbete på ett effektivt och överskådligt sätt och är samtidigt en målinriktad person.
Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen.
Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig.
Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html
Varmt välkommen med din ansökan!